فهرست مطالب

آزمون GRE برای اپلای تحصیلی کانادا

هر سوالی درباره نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون های زبان عمومی و تخصصی ویژه مهاجرت تحصیلی و شغلی داری، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری و درباره نحوه قبولی در آزمون ها مشاوره بگیری

آزمون GRE چیست؟

آزمون GRE یکی از معتبرترین آزمون های ورودی دانشگاه ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا است. آزمون GRE تضمینی با هدف ارزیابی توانایی تحصیلی داوطلبان که متقاضی تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا به ویژه کشورهای ایالات متحده، کانادا، اروپا، انگلیس، سنگاپور و منطقه ANZ هستند، توسط موسسه ETS برگزار می شود.

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ‌ارشد و بالاتر آن را دارند، برای اپلای تحصیلی باید در آزمون GRE شرکت کنند. نتایج آزمون GRE در بیش از ۱۶۰ کشور جهان و هزاران دانشگاه و موسسه در سرتاسر جهان معتبر است و هر ساله افراد بسیاری با هدف اپلای بتحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر در این آزمون شرکت می کنند.

یکی از سوالات متداولی که در مورد آزمون GRE مطرح می شود این است که آزمون GRE برای چه رشته هایی است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، شما می توانید با مراجعه به سایت دانشگاه مقصد از لیست رشته هایی که برای ادامه تحصیل نیاز به مدرک آزمون GRE دارند مطلع شوید و مطمئن شوید برای اپلای تحصیلی رشته ای که انتخاب کرده اید نیاز به ارائه مدرک آزمون GRE هست یا خیر.

یکی از مهمترین مزایای آزمون GRE مانند آزمون تافل تضمینی برگزاری این آزمون در ایران است. هر ساله داوطلبان بسیاری در ایران در آزمون GRE سابجکت یا جنرال ثبت نام کرده و یکی از مراکز برگزار کننده آزمون GRE در ایران را برای شرکت در آزمون GRE انتخاب می کنند.

اگر تصمیم داری برای اپلای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر در دانشگاه های معتبر آمریکا و کانادا در آزمون GRE شرکت کنی، برای قبولی در آزمون GRE تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

انواع آزمون GRE

آزمون GRE در دو نسخه و با اهداف متفاوتی برگزار می شود. انواع آزمون GRE عبارتند از:

1- آزمون GRE جنرال (GRE General Test)

2- آزمون GRE سابجکت  (GRE Subject Test)

نکته: برای شرکت در آزمون GRE محدودیت سنی وجود ندارد و این یکی از مزایای آزمون GRE است.

برای دریافت بهترین راهکارها برای قبولی صد در صد در آزمون GRE تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

همچنین نوع دیگری از آزمون GRE در مارس 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا توسط ETS ارائه شده است. آزمون GRE هوم ادیشن به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می شود و داوطلبان می توانند در هر روز هفته و تمام ساعات شبانه روز بدون نیاز به حضور در مراکز برگزار کننده آزمون GRE در این آزمون شرکت کنند. داوطلبان باید تجهیزات لازم برای شرکت در آزمون GRE هوم ادیشن را تهیه کنند و از قوانین شرکت در آزمون GRE مطلع شوند تا بتوانند بدون هیچ گونه مشکلی در آزمون GRE هوم ادیشن شرکت کنند.

ساختار آزمون GRE جنرال

ساختار آزمون GRE جنرال شامل سه بخش است و مدت زمان آزمون GRE جنرال، 3 ساعت و 10 دقیقه است که برای پاسخگویی سوالات به داوطلبان یک ساعت برای بخش درک مطلب، یک ساعت برای نگارش تحلیلی و 70 دقیقه برای بخش استدلال ریاضی مهلت داده می شود و نحوه برگزاری آزمون به صورت کامپیوتری می باشد.

بخش های اصلی آزمون GRE جنرال عبارتند از:

* بخش استدلال کلامی یا درک مطلب (Verbal Reasoning): این بخش شامل 40 سوال است و مدت زمان پاسخگویی 30 دقیقه می باشد.

* بخش استدلال ریاضی (Quantitative Reasoning): این بخش شامل 40 سوال است و مدت زمان پاسخگویی به سوالات 70 دقیقه می باشد.

* بخش نوشتار تحلیلی (Analytical Writing): در این بخش دو سوال مطرح می شود و داوطلبان برای پاسخگویی به سوالات 60 دقیقه زمان دارند.

برای اینکه بتوانید در آزمون GRE سابجکت بهترین نتیجه رو کسب کنید، باید با مطالعه مناسبترین منابع آزمون GRE که به صورت کتاب ها و منابع آنلاین ارائه می شوند و شرکت در دوره های آمادگی GRE که به صورت کلاس های حضوری یا آنلاین برگزار می شود، شروع کنید و حتما برای آشنایی با فرمت و ساختار آزمون در آزمون آزمایشی GRE شرکت کنید.

اگر نمی دونی برای اپلای تحصیلی آمریکا بدون آزمون GRE چطور باید اقدام کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و کاملترین راهنمایی رو دریافت کن.

ساختار آزمون GRE سابجکت

آزمون GRE سابجکت برای برخی از رشته های آکادمیک در نظر گرفته شده است که شامل زیست شناسی، ادبیات انگلیسی، ریاضیات، شیمی، روانشناسی، فیزیک می باشد؛ البته در سال ۲۰۱۶ رشته های بیوشیمی، زیست شناسی سلولی و ملکولی به این آزمون اضافه شدند ولی بنا به دلایلی در حال حاضر شامل این آزمون نمی‌ شوند. مدت زمان انجام آزمون جی آر ای سابجکت 2 ساعت و 50 دقیقه است و این آزمون به صورت کتبی برگزار می شود. همچنین آزمون GRE سابجکت دارای نمره است و به ازای هر 4 پاسخ نادرست امتیاز یک پاسخ درست کم می شود.

آیا آزمون GRE در ایران برگزار می شود؟

آزمون GRE برخلاف بسیاری از آزمون های ورودی دانشگاه ها برای اپلای تحصیلی مانند آزمون IMAT، آزمون LSAT، آزمون ACT، آزمون UCAT، آزمون SAT و… در ایران برگزار می شود.

آزمون جی آر ای جنرال در ایران زیر نظر سازمان سنجش و تقریبا هر هفته و به صورت کامپیوتری برگزار می شود و آزمون جی آر ای سابجکت تقریبا سه بار در سال در ماه های سپتامبر، اکتبر و آپریل و به صورت کاغذی برگزار می شود.

سوالات آزمون GRE سابجکت رشته های مختلف عبارتند از:

* زیست ‌شناسی: شامل 190 سوال پنج گزینه ای در زمینه ی زیست ‌شناسی سلولی و مولکولی، زیست ‌شناسی اندام، اکولوژی و تکامل است.

* شیمی: شامل 130 سوال چند گزینه ای با گرایش ‌های مختلف شیمی است.

* ادبیات: 230 سوال در زمینه ی شعر، بیوگرافی، مقاله، داستان کوتاه، رمان، نقد، تئوری ادبیات و تاریخ زبان

* ریاضیات: شامل 66 سوال چندگزینه ‌ای در زمینه ی محاسبات و کاربردهای آن است.

* فیزیک: شامل۱۰۰ سوال ۵ گزینه ‌ای در زمینه ی الکترومغناطیس، مکانیک کلاسیک، نور و پدیده موج، ترمودینامیک و مکانیک آماری، مکانیک کوانتوم، فیزیک اتمی و زمینه‌ های مرتبط است و سوالات به ‌شکل نمودار، گراف، داده‌ها و توصیفات آزمایشگاه و غیره است.

اعلام نتایج آزمون GRE

زمان اعلام نتایج آزمون GRE جنرال، 10 تا 15 روز پس از تاریخ برگزاری آزمون است و نتایج آزمون GRE سابجکت، 5 هفته پس از برگزاری آزمون جی آر ای سابجکت می باشد.

نتیجه آزمون GRE جنرال داوطلبان به صورت نمره از 260 تا 340 مشخص می شود و متوسط نمره قابل قبول دانشگاه ‌های معتبر برای اپلای تحصیلی در حدود 300-320 است و نمره آزمون GRE سابجکت از 200 تا 990 است و نمره بالاتر از 700 برای این آزمون نمره خوبی محسوب می شود.

همچنین مدت اعتبار آزمون GRE در هر دو نوع این آزمون، 5 سال است و پس از پایان 5 سال اعتبار آن منقضی می شود و دارنده آن نمی تواند مدرک آزمون GRE را برای اپلای تحصیلی به دانشگاه ها ارائه دهد.

یکی از مزایای آزمون GRE، امکان اعتراض به نمره آزمون GRE است و متقاضی می تواند پس از دریافت نتیجه آزمون با پرداخت هزینه، اعتراض به نمره آزمون را در وبسایت ETS ثبت کند و ریپورت یا گزارش نمره آزمون GRE پس از بازبینی و ارزیابی مجدد به دانشگاه های مقصد ارسال خواهد شد.

برای پرداخت هزینه اعتراض به نمره آزمون مانند پرداخت هزینه ثبت نام آزمون GRE در ایران و سایر پرداخت ها مانند ارسال ریپورت یا گزارش نمره اضافی، تغییر زمان یا مرکز آزمون GRE باید از کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت و مسترکارت استفاده کنید و یا در صورت نداشتن کارت اعتباری با خرید ووچر آزمون GRE هزینه اعتراض به آزمون GRE را پرداخت کنید.

همچنین می توانید برای پرداخت هزینه آزمون GRE در ایران از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

مدرک آزمون GRE برای اپلای تحصیلی کانادا

کانادا به دلیل داشتن کیفیت آموزشی بالا در تمام مقاطع تحصیلی، دانشگاه های معتبر و ارائه مدارک بین المللی، امکان کار پس از تحصیل و غیره یکی از کشورهای محبوب برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان است.

همان طور که گفته شد کانادا یکی از کشورهایی است که متقاضیان برای اپلای تحصیلی و پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر باید در آزمون GRE شرکت کنند و ارائه مدرک آزمون GRE با نمره بالا برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مقصد ضروری است.

در واقع متقاضی علاوه بر ارائه مدرک زبان معتبر با نمره بالا، باید در آزمون GRE نیز شرکت کند و بتواند نمره ی بالایی در آزمون کسب کند.

جهت کسب موفقیت در کوتاه ترین زمان و دریافت بهترین نتیجه در آزمون های زبان بین المللی مانند آزمون تولک، آزمون GRE، آزمون ناتی (NAATI)، آزمون آیلتس، آزمون تافل، آزمون GRE، آزمون پرومتریک، آزمون دولینگو، آزمون OET تضمینی و… می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

نمره قبولی آزمون GRE برای اپلای تحصیلی کانادا چند است؟

ملاک پذیرش اکثر دانشگاه‌ های کانادا در خصوص آزمون GRE در اکثر موارد نمره نهایی آزمون نمی باشد و اکثرا نمره بخش های جداگانه آزمون GRE مورد ارزیابی قرار می گیرد، از این رو داوطلبان برای اخذ پذیرش تحصیلی باید بتوانند در تمام بخش های مختلف آزمون GRE که به آن اشاره شد نمره بالایی کسب کنند.

کسب نمره بالای 75 درصد در هر یک از بخش های آزمون نمره خوبی محسوب می شود و شانس موافقت با درخواست پذیرش تحصیلی متقاضی از سوی دانشگاه مقصد بیشتر خواهد شد.

برای کسب نمره بالا در آزمون GRE برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و آمریکا و تضمین قبولی در آزمون GRE با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر تا با اعتماد به نفس بیشتری در آزمون شرکت کنی.

نمرات آزمون GRE برای پذیرش برخی دانشگاه های کانادا

1- دانشگاه سایمون فریز کانادا: برای اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه ارائه مدرک آزمون GRE الزامی است.

2- دانشگاه McGill کانادا: ارائه مدرک آزمون GRE برای اپلای تحصیلی این دانشگاه الزامی نیست، اما ارائه مدرک آزمون GRE با نمره بالا شانس موافقت با پذیرش تحصیلی متقاضی از سوی دانشگاه را افزایش می دهد. همچنین متقاضیانی که مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را در کانادا دریافت نکرده‌ اند، باید در آزمونGRE  جنرال شرکت کنند و نمره‌ ی آن را به عنوان یکی از مدارک اصلی جهت درخواست پذیرش ارائه دهند. نمره متقاضی در بخش استدلال شفاهی و کمی باید حداقل نمره‌ 1100 باشد و در بخش تحلیل نگارشی، حداقل نمره‌ 3.5 از 6.0 را کسب کند.

3- دانشگاه واترلو کانادا: متقاضی برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه واترلو در رشته‌ علوم کامپیوتر، پزشکی و پیراپزشکی، داروسازی، فیزیک محض، فیزیک کاربردی (نانوتکنولوژی) و روانشناسی، باید در آزمون GRE شرکت کند. اما حداقل نمره قبولی مشخص نشده است.

4- دانشگاه آلبرتا کانادا: شرکت در آزمون GRE برای اپلای رشته شیمی الزامی نیست، اما برای اپلای رشته علوم کامپیوتر متقاضی باید در آزمون GRE شرکت کند و موفق به کسب حداقل نمره 700 در بخش کمی و نمره 4 در بخش نگارش تحلیلی شود.

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) و خرید اکانت برای آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی ،پزشکان و کادر درمان، قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزا، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

آزمون GRE یکی از معتبرترین آزمون های ورودی دانشگاه ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا است. آزمون GRE با هدف ارزیابی توانایی تحصیلی داوطلبان که متقاضی تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا به ویژه کشورهای ایالات متحده، کانادا، اروپا، انگلیس، سنگاپور و منطقه ANZ هستند، توسط موسسه ETS برگزار می شود.

آزمون GRE در دو نسخه و با اهداف متفاوتی برگزار می شود، که عبارتند از:

1- آزمون GRE جنرال (GRE General Test)

2- آزمون GRE سابجکت  (GRE Subject Test)

برای شرکت در آزمون GRE محدودیت سنی وجود ندارد و این یکی از مزایای آزمون GRE است.

ملاک پذیرش اکثر دانشگاه‌ های کانادا در خصوص آزمون GRE در اکثر موارد نمره نهایی آزمون نمی باشد و اکثرا نمره بخش های جداگانه آزمون GRE مورد ارزیابی قرار می گیرد، از این رو داوطلبان برای اخذ پذیرش تحصیلی باید بتوانند در تمام بخش های مختلف آزمون GRE که به آن اشاره شد نمره بالایی کسب کنند.

کسب نمره بالای 75 درصد در هر یک از بخش های آزمون نمره خوبی محسوب می شود و شانس موافقت با درخواست پذیرش تحصیلی متقاضی از سوی دانشگاه مقصد بیشتر خواهد شد.

برای اپلای رشته علوم کامپیوتر متقاضی باید در آزمون GRE شرکت کند و موفق به کسب حداقل نمره 700 در بخش کمی و نمره 4 در بخش نگارش تحلیلی شود.

امتیاز دهید!

15 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز، نمره قابل قبول در آزمون GRE برای اپلای تحصیلی با توجه به دانشگاه مقصد و رشته مورد نظر متفاوت خواهد بود و حداقل نمره قابل قبول از سوی دانشگاه تعیین می شود. اگر برای کسب نمره بالا در آزمون GRE تضمینی نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

    1. سلام دوست عزیز، آزمون GRE برای اپلای تحصیلی برخی رشته ها مانند زیست، ریاضی، شیمی، فیزیک و غیره در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری طراحی شده است، برای دریافت مشاوره رایگان در مورد قبولی در آزمون GRE تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

    1. سلام دوست عزیز، نمره قابل قبول در آزمون GRE برای اپلای تحصیلی با توجه به دانشگاه مقصد و رشته مورد نظر متفاوت خواهد بود و حداقل نمره قابل قبول از سوی دانشگاه تعیین می شود. اگر برای کسب نمره بالا در آزمون GRE تضمینی نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

    1. سلام دوست عزیز، برای دریافت منابع معتبر آزمون GRE تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

    1. سلام دوست عزیز، آزمون GRE یکی از آزمون های ورودی برای اپلای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است و نمره بالا در این آزمون برای اپلای بسیار اهمیت دارد اما با این وجود ارائه مدرک GRE برای اپلای برخی دانشگاه ها الزامی نیست. برای دریافت لیست دانشگاه هایی که ارائه مدرک GRE تضمینی را الزامی می دانند با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

    1. سلام دوست عزیز، آزمون GRE یکی از آزمون های ورودی برای اپلای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است و نمره بالا در این آزمون برای اپلای بسیار اهمیت دارد اما با این وجود ارائه مدرک GRE برای اپلای برخی دانشگاه ها الزامی نیست. برای دریافت لیست دانشگاه های مذکور با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

    1. سلام دوست عزیز، برای اطلاع از شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام و شرکت در آزمون GRE با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و در این زمینه مشاوره رایگان دریافت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×