فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزا فعالیت ندارد

اخذ اقامت خود حمایتی ایتالیا

برنامه تمکن مالی یا خود حمایتی ایتالیا، یکی از محبوب ترین روش مهاجرتی به ایتالیا است که مبتنی بر سرمایه محسوب می شود. در اقامت خود حمایتی ایتالیا متقاضی باید اثبات کند درآمد کافی برای اخذ اقامت در این کشور را دارد و با درآمد خود، بدون نیاز به کار در کشور ایتالیا یا حمایت دولت، می تواند هزینه های زندگی و اقامت خود و خانواده اش را در این کشور پرداخت کند.

اهمیت ویزای ایتالیا برای ایرانیان

یکی از مزایای ویزای شینگن ایتالیا نحوه آماده سازی مدارک است، باتوجه به مدارک عمومی که برای اخذ انواع ویزا لازم است داشتن گردش مالی، تعداد تراکنشات حساب بدون درنظر گرفتن مبالغ آن و میزانی از تمکن مالی برای اخذ ویزای ایتالیا نیاز است.

همچنین برای ورود به ایتالیا مسافران نیازی به داشتن و ارائه کارت واکسن، تست منفی  PCRیا قرنطینه اجباری ندارند. پاسپورت ایتالیا یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین پاسپورت های جهان است که به دارندگان این امکان را می دهد تا بدون ویزا یا با درخواست ویزای کوتاه مدت به بیش از 120 کشور سفر کنند. در سال 2023پاسپورت ایتالیا رتبه 2 جهان را دریافت کرد. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

مهاجرت به ایتالیا

ایتالیا کشوری در اروپای جنوبی است که از شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردنی در دریای مدیترانه تشکیل شده است و یکی از کشورهای حوزه ی شینگن است.

منطقه شینگن شامل 26 کشور اروپایی است که عبارتند از:

ایتالیا، آلمان، اتریش، دانمارک، مالت، مجارستان، بلژیک، استونی، فنلاند، اسلوونی، فرانسه، یونان، ایسلند، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسپانیا، سوئد، جمهوری چک، سوئیس و لوکزامبورگ، لیختن‌ اشتاین می ‌باشد؛ همچنین کشورهای کراواسی، واتیکان، قبرس، بلغارستان، رومانی، سن مارینو و موناکو عضور شینگن نیستند، اما از قوانین ویزای شینگن پیروی می‌ کنند و دارندگان ویزای شینگن می توانند به خاک کشورهای فوق نیز وارد شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای شینگن تضمینی اروپا و همچنین ویزای شینگن ایتالیا تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و مشاوره رایگان دریافت کن.

انواع ویزای ایتالیا

متقاضیان اخذ ویزای ایتالیا با توجه به دانش کافی درباره شرایط زندگی در ایتالیا و اهداف مهاجرتی خود به این کشور باید ویزای مورد نظر را درخواست و با توجه به نوع ویزا، شرایط و مدارک لازم را برای اخذ ویزا تهیه نمایند، تا در صورت تکمیل مدارک و واجد شرایط بودن، برای آنها ویزای ایتالیا صادر شود.

انواع ویزای ایتالیا با توجه به اهداف مهاجرتی متقاضیان عبارتند از:

* ویزای تحصیلی ایتالیا

* ویزای سرمایه گذاری ایتالیا (گلدن ویزای ایتالیا)

* ویزای کاری ایتالیا

* ویزای توریستی ایتالیا

* ویزای همراه ایتالیا

* ویزای خود حمایتی ایتالیا

* ویزای ترانزیت ایتالیا

* ویزای بازنشستگی ایتالیا

* ویزای پزشکی ایتالیا

* ویزای ازدواج ایتالیا

اگر تصمیم داری برای تحصیل، کار، سرمایه گذاری و غیره برای اخذ ویزای تضمینی ایتالیا (ویزای تحصیلی ایتالیا تضمینی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای کاری ایتالیا تضمینی، ویزای شینگن ایتالیا، ویزای سرمایه گذاری ایتالیا تضمینی و…) اقدام کنی، اما نمی دونی از کجا باید شروع کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و کاملترین راهنمایی و مشاوره رایگان را در خصوص اخذ انواع ویزای تضمینی ایتالیا دریافت کن.

مهاجرت به ایتالیا از طریق خود حمایتی

برنامه تمکن مالی یا خود حمایتی ایتالیا، یکی از محبوب ترین روش مهاجرتی به ایتالیا است که مبتنی بر سرمایه محسوب می شود. در اقامت خود حمایتی ایتالیا متقاضی باید اثبات کند درآمد کافی برای اخذ اقامت در این کشور را دارد و با درآمد خود، بدون نیاز به کار در کشور ایتالیا یا حمایت دولت، می تواند هزینه های زندگی و اقامت خود و خانواده اش را در این کشور پرداخت کند.

در روش مهاجرت از طریق خود حمایتی و تمکن مالی ایتالیا برخلاف سایر کشورهای اروپایی نیازی به نگهداری پول در حساب نیست و فقط کافی است متقاضی اثبات کند که سالیانه 32 هزار یورو خارج از کشور ایتالیا درآمد دارد و در صورت داشتن همسر این مبلغ 20 درصد و داشتن فرزند 5 درصد افزایش می یابد.

یکی دیگر از مزایای اقامت از طریق خود حمایتی ایتالیا این است که برای اخذ اقامت ایتالیا در این روش نیازی نیست که متقاضی بسیار ثروتمند باشد و ارائه سند ملکی برای دریافت خود حمایتی ایتالیا ضروری نیست و فقط کافی است که متقاضی ماهیانه درآمدی حدود 2 تا 3 هزار یورو داشته باشد.

البته در مورد خود حمایتی ایتالیا باید به این نکته اشاره کرد که افرادی که از طریق خود حمایتی به ایتالیا مهاجرت می کنند اجازه ی کار و سرمایه گذاری در این کشور را نخواهند داشت که این از معایب اقامت از طریق تمکن مالی ایتالیا است.

اما چگونه می توان بدون ریجکتی ویزای ایتالیا در کوتاه ترین زمان با صرف هزینه مناسب و کمترین ریسک برای مهاجرت به این کشور اقدام کرد؟ جواب این سوال در مشاوره با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا!

اگر تصمیم داری با خرید ملک یا ثبت شرکت در ایتالیا در این کشور سرمایه گذاری کنی، برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه اخذ اقامت ایتالیا با خرید ملک و همچنین اقامت ایتالیا با ثبت شرکت با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

تمکن مالی برای خود حمایتی ایتالیا چقدر است؟

اولین و مهمترین سوالی که برای متقاضیان مهاجرت به ایتالیا از طریق برنامه تمکن مالی ایتالیا مطرح می شود این است که میزان تمکن مالی و سرمایه برای اخذ اقامت خود حمایتی ایتالیا چقدر است؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت برای اخذ خود حمایتی ایتالیا برخلاف بسیاری از کشورها نیازی به ارائه سند ملکی نیست و یا مانند برخی کشورها مانند اتریش نیازی نیست مقداری پول در حساب متقاضی بماند.

میزان تمکن مالی برای اخذ خود حمایتی ایتالیا سالانه 32 هزار یورو است و در صورتی که متقاضی دارای همسر باشد تمکن مالی مورد نیاز 38400 هزار یورو خواهد بود. همچنین در صورت داشتن فرزند نیز به ازای هر فرزند سالانه 5 درصد به مبلغ متقاضی اضافه می شود که حدود مبلغ 1600 یورو به ازای هر فرزند به میزان تمکن مالی متقاضی اضافه می شود و متقاضی باید اثبات کند این درآمد ماهانه را به صورت دائمی دریافت می کند.

متقاضی باید بتواند برای اقامت در این کشور از طریق خود حمایتی یک خانه اجاره یا خریداری کند. هزینه اجاره و هزینه بیمه درمانی نیز از جمله هزینه های الزامی در خود حمایتی ایتالیا است.

مدت اعتبار اقامت خود حمایتی ایتالیا

مدت اعتبار اقامت از طریق تمکن مالی یا خود حمایتی ایتالیا پنج سال است که مدت اعتبار ویزای آن به صورت سالانه و با رعایت شرایط مقرر قابل تمدید خواهد بود. متقاضیان می توانند با اثبات درآمد ماهانه طبق شرایط تمکن مالی ایتالیا که به آن اشاره کردیم برای تمدید ویزای خود حمایتی ایتالیا اقدام کنند. همچنین درآمد مورد تایید، بیمه درمانی و داشتن محل اقامت مناسب از مهمترین شروط تمدید اعتبار ویزای خود حمایتی ایتالیا است. به طور تقریبی ویزای تمکن مالی ایتالیا شش ماهه صادر می شود و متقاضی در صورتی که واجد شرایط باشد می تواند برای تمدید ویزای تمکن مالی ایتالیا اقدام کند تا بتواند پس از چند سال اقامت دائم ایتالیا را دریافت کند.

اقامت دائم و تابعیت ایتالیا با خود حمایتی ایتالیا

مهمترین هدف متقاضیان مهاجرت به ایتالیا از طریق خود حمایتی، اخذ اقامت و تابعیت این کشور است. آیا با اخذ اقامت موقت از طریق خود حمایتی ایتالیا متقاضی می تواند اقامت دائم و پاسپورت این کشور را دریافت کند یا خیر و اینکه چند سال طول می کشد تا متقاضی بتواند از طریق خود حمایتی، اقامت دائم و تابعیت ایتالیا را دریافت کند؟ اینها از مهمترین سوالاتی است که متقاضیان در این خصوص مطرح می کنند.

افرادی که از طریق خود حمایتی به ایتالیا مهاجرت می کنند بعد از 5 سال می توانند اقامت دائم ایتالیا را دریافت کنند و در صورت داشتن شرایط می توانند این اقامت را تمدید کنند. اما برای دریافت پاسپورت ایتالیا باید در این کشور حداقل 6 ماه در سال حضور داشته باشند. همچنین باید به زبان ایتالیایی که زبان رسمی این کشور است تسلط داشته باشند. با داشتن این شرایط، متقاضیان بعد از 10 سال امکان دریافت پاسپورت ایتالیا را خواهند داشت.

پاسپورت ایتالیا جزو ده پاسپورت برتر دنیا است و دارندگان پاسپورت ایتالیا می توانند بدون نیاز به ویزا به بیش از 130 کشور دنیا سفر کنند.

مدارک اخذ ویزای خود حمایتی ایتالیا

مهمترین مدارک اخذ ویزای خود حمایتی ایتالیا عبارتند از:

* تکمیل فرم ویزای بلند مدت اقامت ایتالیا و پرداخت هزینه آن

* پاسپورت معتبر حداقل 1 سال و 3 ماه با 3 صفحه خالی

* ارائه مدارک اثبات تمکن مالی

* بیمه درمانی با سقف پوشش 30 هزار یورو برای یک سال

* ارائه سند اجاره یا خرید ملک در ایتالیا و پرداخت هزینه 1 سال

* گواهی عدم سوء پیشینه

* ارائه سند ازدواج در صورت تاهل

البته برای اخذ ویزای تمکن مالی ایتالیا مدارک دیگری نیز مورد نیاز است که به مهمترین آنها اشاره کردیم.

برای اخذ ویزای تضمینی ایتالیا با دریافت دعوتنامه ایتالیا با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و مشاوره رایگان دریافت کن تا بهترین نتیجه رو ببینی.

شرط حضور برای تمدید اقامت خود حمایتی ایتالیا

یکی از مهمترین شرایط تمدید ویزای خود حمایتی ایتالیا شرط حضور در این کشور است و حضور در این کشور برای تمدید اقامت از نظر اداره مهاجرت ایتالیا بسیار حائز اهمیت است. برای تمدید اقامت موقت و اخذ اقامت دائم ایتالیا از طریق خود حمایتی متقاضی باید حداقل 6 ماه در سال را به صورت مداوم در ایتالیا اقامت داشته و در واقع تمدید اقامت، مشروط به ماندن بلند مدت و زندگی در این کشور است.

در صورتی که متقاضی با اجاره یا خرید ملک و زندگی در آن در ایتالیا بیشتر مدت سال را در این کشور سپری کند و درآمد سالانه تعیین شده را که از خارج از ایتالیا تامین می شود را داشته باشد، می تواند پس از 5 سال اقامت موقت برای اخذ اقامت دائم درخواست بدهد.

مزایای خود حمایتی ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا از طریق تمکن مالی برای متقاضیان مزایایی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

* امکان اقامت در ایتالیا به همراه همسر و فرزندان زیر 18 سال

* امکان تحصیل رایگان فرزندان در مدارس دولتی ایتالیا

* امکان اقامت در ایتالیا بدون نیاز به سرمایه گذاری در این کشور

* امکان تمدید ویزای خود حمایتی در صورت واجد شرایط بودن

* امکان دریافت ویزای خود حمایتی بدون نیاز به ارائه مدرک زبان

* امکان تبدیل اقامت به سرمایه گذاری

* امکان خرید ملک در ایتالیا

* امکان سفر به تمام کشورهای منطقه شینگن بدون ویزا

* دریافت اقامت دائم و پاسپورت ایتالیا

* بدون نیاز به بلوکه شدن سرمایه

* بدون نیاز به سابقه کاری

* کل پروسه اخذ اقامت ایتالیا در این روش بین 4 الی 5 ماه انجام می شود.

* بدون محدودیت تعداد پرونده در سال

* مناسب بودن هزینه های زندگی و اقامت در ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا برای اخذ ویزای خود حمایتی ایتالیا

یکی از مهمترین مراحل اخذ ویزای خود حمایتی ایتالیا گرفتن وقت سفارت است و متقاضیان برای تحویل مدارک اخذ ویزای خود حمایتی ایتالیا و انجام مصاحبه سفارت ایتالیا ابتدا باید وقت بگیرند.

گرفتن وقت سفارت ایتالیا به دلیل حجم بالای درخواست های ویزای ایتالیا و همچنین مشخص نبودن ساعات باز شدن وقت سفارت ایتالیا کار دشواری است و درگاه رزرو وقت کارگزاری ایتالیا در ایران (CKGS) هر هفته یک مرتبه باز می شود و تنها چند دقیقه پس از باز شدن درگاه، تمامی وقت ها رزرو می شوند و متقاضی باید برای ثبت درخواست خود چند هفته ی دیگر نیز منتظر بماند، از این رو دریافت وقت سفارت ایتالیا یکی از دغدغه های افرادی است که قصد سفر به این کشور و اخذ ویزای ایتالیا را دارند.

اگر سرمایه کافی برای سرمایه گذاری در ایتالیا درای و نیاز به مشاوره درباره بهترین مسیر دریافت ویزای تجاری ایتالیا داری با مشاوره از تیم تخصصی هومان ویزا به روزترین اخبار مهاجرت به ایتالیا را دریافت کن،

اگر سرمایه کمی برای سرمایه گذاری در ایتالیا داری هم می تونی با اخذ بلو کارت ایتالیا و همچنین دریافت جاب آفر ایتالیا به این کشور مهاجرت کنی، برای دریافت کامل ترین مشاوره در زمینه مهاجرت کاری به ایتالیا با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و مشاوره رایگان دریافت کن.

نشانی سفارت ایتالیا در تهران

کارگزاری CKGS در سال 2008 با هدف افزایش سرعت در پروسه خدمات گذرنامه، ویزای ایتالیا و جلوگیری از ازدحام در سفارتخانه و کنسولگری ایتالیا تشکیل شد. اقدام به برون سپاری خدمات شرکت ‌های کارگزاری مختلفی در سراسر دنیا خدمات دریافت مدارک اخذ ویزا از متقاضیان را برعهده دارند.

آدرس وبسایت :  http://www.ckgsir.com

ساعت تماس تلفنی :  8:30 الی 13:30

ساعات کاری کارگزاری:  8 صبح الی 4:30 بعدازظهر

ارسال درخواست:  8 صبح الی 2 بعدازظهر

آدرس سفارت ایتالیا در تهران خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 79/68

آدرس کنسولگری ایتالیا در تهران: خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن بست فرزان شرقی، پلاک 15

آدرس کارگزاری سفارت ایتالیا  (Cox and Kings) در تهران ولنجک، خیابان سیزدهم، مجتمع گالریا، طبقه چهارم اداری

ایمیل سفارت ایتالیا در تهران

 ایمیل امور کنسولگری سفارت ایتالیا consolato.tehran@esteri.it

ایمیل امور دانشجویی سفارت ایتالیا studi.tehran@esteri.it

ایمیل سامانه ویزا ایتالیا visti.tehran@esteri.it

شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران

شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران: 66726955 – 021 و 66726956 – 021

شماره تماس دفاتر کنسولگری ایتالیا در تهران:

شماره تماس دفتر ویزا: 88190160 – 021

شماره تماس دفتر امور کنسولی: 88783498 – 021

شماره تماس دفتر امور دانشجویی: 88799885 – 021

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت کشور مقصد اقدام کرد و پاسخ دقیق به سوالاتی مانند امکان گرفتن پناهندگی با ویزای توریستی ایتالیا و …. توصیه ما دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت مناسب ترین نتیجه را دریافت کنید

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان درباره شرایط دریافت انواع ویزای کویت، اخذ اقامت، اخذ ویزا، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد. 

برنامه تمکن مالی یا خود حمایتی ایتالیا، یکی از محبوب ترین روش مهاجرتی به ایتالیا است که مبتنی بر سرمایه محسوب می شود. در اقامت خود حمایتی ایتالیا متقاضی باید اثبات کند درآمد کافی برای اخذ اقامت در این کشور را دارد و با درآمد خود، بدون نیاز به کار در کشور ایتالیا یا حمایت دولت، می تواند هزینه های زندگی و اقامت خود و خانواده اش را در این کشور پرداخت کند.

میزان تمکن مالی برای اخذ خود حمایتی ایتالیا سالانه 32 هزار یورو است و در صورتی که متقاضی دارای همسر باشد تمکن مالی مورد نیاز 38400 هزار یورو خواهد بود. همچنین در صورت داشتن فرزند نیز به ازای هر فرزند سالانه 5 درصد به مبلغ متقاضی اضافه می شود که حدود مبلغ 1600 یورو به ازای هر فرزند به میزان تمکن مالی متقاضی اضافه می شود

مدت اعتبار اقامت از طریق تمکن مالی یا خود حمایتی ایتالیا پنج سال است. به طور تقریبی ویزای خود حمایتی ایتالیا شش ماهه صادر می شود و متقاضی در صورتی که واجد شرایط باشد می تواند برای تمدید ویزای خود حمایتی ایتالیا اقدام کند.

داشتن درآمد مورد تایید که خارج از ایتالیا تامین شود، بیمه درمانی و داشتن محل اقامت مناسب از مهمترین شروط تمدید اعتبار ویزای خود حمایتی ایتالیا است.

افرادی که از طریق خود حمایتی به ایتالیا مهاجرت می کنند بعد از 5 سال می توانند اقامت دائم ایتالیا را دریافت کنند و در صورت داشتن شرایط می توانند این اقامت را تمدید کنند. اما برای دریافت پاسپورت ایتالیا باید در این کشور حداقل 6 ماه در سال حضور داشته باشند. همچنین باید به زبان ایتالیایی تسلط داشته باشند. با داشتن این شرایط، متقاضیان بعد از 10 سال امکان دریافت پاسپورت ایتالیا را خواهند داشت.

5/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×