فهرست مطالب

اپلای تحصیلی آمریکا بدون مدرک آزمون GRE

هر سوالی درباره نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون های زبان عمومی و تخصصی ویژه مهاجرت تحصیلی و شغلی داری، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری و درباره نحوه قبولی در آزمون ها مشاوره بگیری

آزمون GRE چیست؟

آزمون GRE یکی از معتبرترین آزمون های ورودی دانشگاه ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا است. آزمون GRE با هدف ارزیابی توانایی تحصیلی داوطلبان که متقاضی تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا به ویژه کشورهای ایالات متحده، کانادا، اروپا، انگلیس، سنگاپور و منطقه ANZ هستند، توسط موسسه ETS و به زبان انگلیسی برگزار می شود.

افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ‌ارشد، دکتری و بالاتر آن را دارند، برای اپلای تحصیلی باید در این آزمون شرکت کنند. نتایج آزمون GRE در بیش از ۱۶۰ کشور جهان و هزاران دانشگاه و موسسه در سرتاسر جهان معتبر است و هر ساله افراد بسیاری با هدف اپلای تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر در این آزمون شرکت می کنند.

به دلیل اهمیت نمره آزمون GRE برای اپلای تحصیلی، داوطلبان می توانند برای کسب نمره بالا در این آزمون، منابع آزمون GRE را مطالعه نمایند.

با دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای قبولی در آزمون GRE تضمینی و اطلاع از قوانین شرکت در آزمون GRE تضمینی یک مهاجرت تحصیلی موفق رو تجربه کن.

انواع آزمون GRE

آزمون GRE در دو نسخه و با اهداف مختلفی برگزار می شود. انواع آزمون GRE عبارتند از:

1- آزمون GRE جنرال (GRE General Test)

2- آزمون GRE سابجکت (GRE Subject Test)

اغلب دانشگاه‌ ها از داوطلبان، نتایج آزمون جنرال رو درخواست می کنند و نوع سابجکت در رشته ‌های تخصصی مانند زیست، شیمی، ادبیات، ریاضی، فیزیک و روانشناسی کاربرد دارد.

همچنین موسسه ETS در مارس 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا و محدودیت های ایجاد شده در برگزاری آزمون GRE به صورت حضوری، نسخه GRE هوم ادیشن را ارائه کرده است تا داوطلبان بتوانند به صورت آنلاین و در منزل در آزمون GRE شرکت کنند. داوطلبان می توانند در خانه و تحت نظارت یک ناظر در آزمون GRE هوم ادیشن شرکت کنند.آزمون GRE هوم ادیشن همانند GRE حضوری در دو نسخه جنرال و سابجکت ارائه می شود.

سوالات، ساختار و نمره دهی آزمون GRE هوم ادیشن همانند ساختار آزمون GRE حضوری است، با این تفاوت که به جای حضور در مرکز برگزاری، داوطلبان در خانه در آزمون شرکت می کنند.

نکته: برای شرکت در آزمون GRE محدودیت سنی وجود ندارد و این یکی از مزایای آزمون GRE است.

همچنین مدت اعتبار آزمون GRE در هر دو نوع این آزمون 5 سال است و پس از پایان 5 سال اعتبار آن منقضی می شود و دارنده آن نمی تواند مدرک آزمون GRE برای اپلای تحصیلی به دانشگاه ها ارائه نماید.

برای آشنایی با بهترین راهکارها برای قبولی در آزمون GRE تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

ساختار آزمون GRE جنرال

ساختار آزمون GRE جنرال شامل سه بخش است و مدت زمان آزمون GRE جنرال، 3 ساعت و 10 دقیقه است که برای پاسخگویی سوالات به داوطلبان یک ساعت برای بخش درک مطلب، یک ساعت برای نگارش تحلیلی و 70 دقیقه برای بخش استدلال ریاضی مهلت داده می شود و نحوه برگزاری آزمون به صورت کامپیوتری می باشد.

بخش های اصلی آزمون GRE جنرال عبارتند از:

* بخش استدلال کلامی یا درک مطلب (Verbal Reasoning): این بخش شامل 40 سوال است و مدت زمان پاسخگویی 30 دقیقه می باشد.

* بخش استدلال ریاضی (Quantitative Reasoning): این بخش شامل 40 سوال است و مدت زمان پاسخگویی به سوالات 70 دقیقه می باشد.

* بخش نوشتار تحلیلی (Analytical Writing): در این بخش دو سوال مطرح می شود و داوطلبان برای پاسخگویی به سوالات 60 دقیقه زمان دارند.

اگر تصمیم داری برای اپلای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر در دانشگاه های معتبر آمریکا و کانادا در آزمون GRE شرکت کنی، برای قبولی در آزمون GRE تضمینی و همچنین نحوه ثبت نام آزمون GRE تضمینی از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا کمک بگیر.

ساختار آزمون GRE سابجکت

آزمون GRE سابجکت برای برخی از رشته ‌های آکادمیک در نظر گرفته شده است که شامل زیست شناسی، ادبیات انگلیسی، ریاضیات، شیمی، روانشناسی، فیزیک می باشد؛ البته در سال ۲۰۱۶ رشته های بیوشیمی، زیست شناسی سلولی و ملکولی به این آزمون اضافه شدند ولی بنا به دلایلی در حال حاضر شامل این آزمون نمی‌ شوند. مدت زمان انجام آزمون جی آر ای سابجکت 2 ساعت و 50 دقیقه است و این آزمون به صورت کتبی برگزار می شود.

ساختار آزمون GRE سابجکت در رشته های مختلف عبارتند از:

* زیست ‌شناسی: شامل 190 سوال پنج گزینه ای در زمینه ی زیست ‌شناسی سلولی و مولکولی، زیست ‌شناسی اندام، اکولوژی و تکامل است.

* شیمی: شامل 130 سوال چند گزینه ای با گرایش ‌های مختلف شیمی است.

* ادبیات: 230 سوال در زمینه ی شعر، بیوگرافی، مقاله، داستان کوتاه، رمان، نقد، تئوری ادبیات و تاریخ زبان

* ریاضیات: شامل 66 سوال چندگزینه ‌ای در زمینه ی محاسبات و کاربردهای آن است.

* فیزیک: شامل۱۰۰ سوال ۵ گزینه ‌ای در زمینه ی الکترومغناطیس، مکانیک کلاسیک، نور و پدیده موج، ترمودینامیک و مکانیک آماری، مکانیک کوانتوم، فیزیک اتمی و زمینه‌ های مرتبط است و سوالات به ‌شکل نمودار، گراف، داده‌ها و توصیفات آزمایشگاه و غیره است.

برای اینکه بتوانید در هر یک از انواع آزمون GRE بهترین نتیجه رو کسب کنید، باید با مطالعه مناسبترین منابع آزمون GRE که به صورت کتاب ها و منابع آنلاین ارائه می شوند و شرکت در دوره های آمادگی GRE که به صورت کلاس های حضوری یا آنلاین برگزار می شود، شروع کنید و برای آشنایی با ساختار و فرمت آزمون حتما در آزمون آزمایشی GRE شرکت کنید.

اگر نمی دونی برای آزمون GRE برای اپلای تحصیلی کانادا  چطور باید اقدام کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و کاملترین راهنمایی رو دریافت کن.

نمره دهی به آزمون GRE

نمره دهی در آزمون GRE جنرال به این صورت است که ،نمره داوطلب در بخش درک مطلب آزمون جی آر ای جنرال 130 تا 170 است و در بخش استدلال ریاضی هم 130 تا 170 است و بخش نوشتار تحلیلی نیز 6 نمره دارد و نمره نهایی آزمون GRE جنرال براساس دو بخش درک مطلب و استدلال ریاضی محاسبه می شود که داوطلب جمعا می تواند امتیازی بین 260 تا 340 را کسب کند اما متوسط نمره قابل قبول دانشگاه ‌های معتبر برای اپلای تحصیلی در حدود 300-320 است.

همچنین نمره آزمون GRE سابجکت نیز از 200 تا 990 است و در بازه های 10 نمره ای تغییر می کند و نمره بالاتر از 700 برای این آزمون نمره خوبی محسوب می شود.

همان طور که گفته شد، برای مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر دنیا متقاضی باید در آزمون GRE تضمینی شرکت کنه و موفق به کسب نمره بالا در آزمون شود، از این رو شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین کارشناسان را برای تضمین قبولی در آزمون GRE به شما معرفی می کنه.

برگزاری آزمون GRE در ایران

آزمون GRE برخلاف بسیاری از آزمون های ورودی دانشگاه ها برای اپلای تحصیلی در ایران برگزار می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به مراکز برگزاری در آزمون شرکت کنند.

آزمون جی آر ای جنرال در ایران زیر نظر سازمان سنجش و تقریبا هر هفته و به صورت کامپیوتری برگزار می شود و آزمون جی آر ای سابجکت تقریبا سه بار در سال در ماه های سپتامبر، اکتبر و آپریل و به صورت کاغذی برگزار می شود.

همچنین نحوه ی پرداخت هزینه آزمون GRE در ایران از طریق کارت های اعتباری مانند ویزا کارت یا مستر کارت یا خرید ووچر آزمون GRE است.

برای اطلاع از نحوه تغییر زمان یا مرکز آزمون GRE به صورت آنلاین و هزینه ی آن با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

اپلای تحصیلی آمریکا بدون نیاز به مدرک GRE

همان طور که گفته شد مدرک آزمون GRE با نمره بالا، یکی از مهمترین مدارک برای اپلای تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشد و در صورتی که داوطلب نتواند نمره ی قابل قبول که از سوی دانشگاه مقصد تعیین شده است را کسب کند، درخواست پذیرش تحصیلی وی از سوی دانشگاه رد می شود.

البته برخی دانشگاه های آمریکا برای اپلای تحصیلی در مقطع کارشناسی و دکتری رشته های مختلف خود ارائه مدرک آزمون GRE را الزامی نمی دانند و در این صورت نیاز به شرکت در آزمون GRE نمی باشد.

اپلای تحصیلی در دانشگاه های زیر بدون نیاز به ارائه مدرک آزمون GRE می باشد:

* دانشگاه دیتون، اوهایو: دوره های مختلف علوم فناوری، مهندسی و ریاضی

* دانشگاه شیکاگو: دوره های کارشناسی ارشد در زمینه ی مدیریت، فناوری اطلاعات، علوم بهداشتی و آموزش

* دانشگاه یوتا: دوره های علوم بهداشت، مهندسی، هنرهای خلاق و آموزش

* دانشگاه کانزاس: دوره های مختلف در زمینه ی علوم فناوری اطلاعات، مهندسی، هنرهای خلاق و رسانه

* دانشگاه نبراسکا، لینکلن: دوره های مختلف در زمینه ی تجارت، رسانه، علوم مهندسی

* دانشگاه جیمز مدیسون: دوره های مختلف در زمینه ی تجارت، علوم بهداشتی و اجتماعی، مطالعات و رسانه، هنرهای خلاق و آموزش

* دانشگاه فلوریدا: دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در علوم کامپیوتر

* دانشگاه بریجپورت، کنتیکت: دوره های کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر

* دانشگاه ایالتی نیومکزیکو: دوره های کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر

* دانشگاه اوکلاهما: برای اپلای تحصیلی دوره های کارشناسی ارشد در تمام رشته ها نیازی به ارائه مدرک آزمون GRE نمی باشد.

* دانشگاه جورج میسون: ارائه مدرک آزمون GRE برای اپلای کارشناسی ارشد در رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی اختیاری است.

* دانشگاه مریلند، بالتیمور: برای اپلای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته ی مطالعات حرفه ای ارائه مدرک GRE الزامی نیست.

* دانشگاه آلاباما: دوره های ارائه شده در زمینه ی علوم کامپیوتر

* دانشگاه سنت پیترز: اپلای تحصیلی در زمینه ی علوم کامپیوتر

* دانشگاه ایالتی نیویورک: اپلای تحصیلی در زمینه ی علوم کامپیوتر

* دانشگاه لوتران: برای اپلای تحصیلی در دوره های فناوری نیازی به ارائه مدرک آزمون GRE نمی باشد.

* دانشگاه ایالتی پیتسبورگ: برای اپلای تحصیلی در دوره های فناوری این دانشگاه ارائه مدرک آزمون GRE الزامی نمی باشد.

در مورد آزمون های ورودی برای اپلای تحصیلی بیشتر بخوانید…

علاوه بر دانشگاه های فوق که برای اپلای تحصلی نیازی به ارائه مدرک آزمون GRE ندارند، دانشگاه های دیگری نیز هستند که برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا و اپلای تحصیلی در دانشگاه مقصد نیازی به ارائه مدرک آزمون GRE نمی باشد.

برای اطلاع از مراکز برگزاری آزمون GRE تضمینی در ایران با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

افرادی که قصد اپلای تحصیلی در دانشگاه های معتبر دنیا را دارند باید بدانند علاوه بر ارائه مدرک زبان با نمره بالا باید برای ارزیابی سطح علمی خود در آزمون های ورودی نیز شرکت کنند و موفق به کسب نمره بالا شوند، برخی آزمون های ورودی برای اپلای تحصیلی عبارتند از:

آزمون IMAT برای اپلای تحصیلی رشته پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

آزمون GMAT برای اپلای تحصیلی رشته مدیریت و حسابداری در آمریکا و…

آزمون یوس ترکیه برای اپلای تحصیلی ترکیه

آزمون SAT برای اپلای تحصیلی آمریکا، ترکیه و…

آزمون ACT برای اپلای تحصیلی آمریکا و…

آزمون LSAT برای اپلای رشته حقوق در آمریکا و کانادا و….

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) و خرید اکانت برای آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون های زبان از طریق کارت‌ های اعتباری بین‌ المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ ها توسط بانک‌ های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌ توانند برای پرداخت هزینه‌ های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت کشور مقصد اقدام کرد توصیه ما دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت مناسب ترین نتیجه را دریافت کنید

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزا، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

بله برای اپلای تحصیلی برخی دانشگاه های معتبر در آمریکا ارائه مدرک آزمون GRE الزامی نمی باشد.

آزمون GRE یکی از معتبرترین آزمون های ورودی دانشگاه ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا است. آزمون GRE با هدف ارزیابی توانایی تحصیلی داوطلبان که متقاضی تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا به ویژه کشورهای ایالات متحده، کانادا، اروپا، انگلیس، سنگاپور و منطقه ANZ هستند، توسط موسسه ETS و به زبان انگلیسی برگزار می شود.

آزمون GRE در دو نسخه و با اهداف مختلفی برگزار می شود، که عبارتند از:

1- آزمون GRE جنرال (GRE General Test)

2- آزمون GRE سابجکت  (GRE Subject Test)

اغلب دانشگاه‌ ها از داوطلبان، نتایج آزمون جنرال رو درخواست می کنند و نوع سابجکت در رشته ‌های تخصصی مانند زیست، شیمی، ادبیات، ریاضی، فیزیک و روانشناسی کاربرد دارد.

آزمون جی آر ای جنرال در ایران زیر نظر سازمان سنجش و تقریبا هر هفته و به صورت کامپیوتری برگزار می شود و آزمون جی آر ای سابجکت تقریبا سه بار در سال در ماه های سپتامبر، اکتبر و آپریل و به صورت کاغذی برگزار می شود.

بخش های اصلی آزمون GRE جنرال عبارتند از:

* بخش استدلال کلامی یا درک مطلب (Verbal Reasoning): این بخش شامل 40 سوال است و مدت زمان پاسخگویی 30 دقیقه می باشد.

* بخش استدلال ریاضی (Quantitative Reasoning): این بخش شامل 40 سوال است و مدت زمان پاسخگویی به سوالات 70 دقیقه می باشد.

* بخش نوشتار تحلیلی (Analytical Writing): در این بخش دو سوال مطرح می شود و داوطلبان برای پاسخگویی به سوالات 60 دقیقه زمان دارند.

امتیاز دهید!

15 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز، برای اپلای تحصیلی در بسیاری از دانشگاه های کانادا و آمریکا نمره آزمون GRE باید ارائه شود اما برخی دانشگاه ها نیز وجود دارند که ارائه مدرک GRE را برای اپلای تحصیلی الزامی نمی دانند. برای دریافت لیست کامل دانشگاه هایی که برای اپلای تحصیلی ارائه مدرک GRE تضمینی ضروری است، با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

    1. سلام دوست عزیز، برای اپلای تحصیلی در بسیاری از دانشگاه های کانادا نمره آزمون GRE باید ارائه شود اما برخی دانشگاه ها نیز وجود دارند که ارائه مدرک GRE را برای اپلای تحصیلی الزامی نمی دانند. برای دریافت لیست کامل دانشگاه های کانادا که برای اپلای تحصیلی ارائه مدرک GRE تضمینی ضروری نیست با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

    1. سلام دوست عزیز، نمره آزمون GRE برای اپلای رشته های بسیاری مانند زیست، ریاضی، شیمی، فیزیک، روانشناسی و غیره در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری الزامی است. برای دریافت مشاوره رایگان در مورد شرکت در آزمون GRE تضمینی با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

    1. سلام دوست عزیز، GRE آزمون ورودی دانشگاه برای اپلای تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است و نمره آزمون GRE برای اپلای تحصیلی برخی دانشگاه ها بسیار حائز اهمیت است. اگر برای کسب نمره بالا در آزمون GRE تضمینی نیاز به راهنمایی بیشتری داری با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

    1. سلام دوست عزیز، نمره تافل برای اپلای تحصیلی دانشگاه ها با توجه به مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر متفاوت است. اگر در مورد شرکت در آزمون تافل تضمینی نیاز به راهنمایی بیشتری داری با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

    1. سلام دوست عزیز، برای دریافت لیست کامل دانشگاه های آمریکا برای اپلای تحصیلی تضمینی با کارشناسان تحصیلی ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

    1. سلام دوست عزیز، مدارک اپلا تحصیلی دانشگاه ها با توجه به مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر متفاوت است. برای دریافت مشاوره رایگان در مورد اپلای تحصیلی تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×