فهرست مطالب

اپلیکیشن های آمادگی برای آزمون دولینگو

آزمـون دولینگو صد در صد تضمینی

یکی از بهترین اپلیکیشن های آمادگی برای آزمون دولینگو، اپلیکیشن دولینگو است. دولینگو یک اپلیکیشن رایگان و محبوب برای یادگیری زبان های مختلف (24 زبان) از جمله زبان انگلیسی به روش بازی و سرگرمی (gamification) است.

اپلیکیشن دولینگو

نرم‌ افزار دولینگو در سال ۲۰۱۱، توسط لوییس فون‌آن رونمایی شد. دولینگو یک اپلیکیشن رایگان و محبوب برای یادگیری زبان های مختلف (24 زبان) از جمله زبان انگلیسی است و 38 دوره آموزشی زبان انگلیسی را با استفاده از جدیدترین متدهای هوش مصنوعی ارائه می ‌دهد و به ادعای دولینگو این برنامه بیش از 300 میلیون کابر ثبت نام شده دارد.

اپلیکیشن دولینگو با روش بازی و سرگرمی (gamification) زبان انگلیسی و سایر زبان ها را به کاربران آموزش می دهد. این برنامه با استفاده از دروس کوچک و سریع مهارت های زبان انگلیسی را که شامل خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن است را تقویت کرده و به شما امتیاز می ‌دهد تا به سطوح جدید وارد شوید.

اگر می خواهید از برنامه Duolingo استفاده کنید باید بدانید، نرم ‌افزار Duolingo تحت پلتفرم‌ های وب، Android و iOS و WP موجود می باشد، اما قابلیت‌ های موجود در نسخه ‌های وب و تلفن همراه یکسان نیست و درسنامه‌ بسیاری از زبان‌ ها در نسخه ‌های موبایل دولینگو در دسترس نمی باشد، بنابراین بهتر است از هر دو نسخه وب و موبایل همزمان استفاده کنید، تا بتوانید از تمام قابلیت های Duolingo بهره مند شوید.

نحوه استفاده از برنامه دولینگو

همان طور که گفتیم اپلیکیشن دولینگو، زبان انگلیسی را به روش بازی و سرگرمی به کاربران آموزش می دهد. در این برنامه هر زبان از جمله زبان انگلیسی به عنوان یک “درخت با گره” نمایش داده شده است و هر گره چندین درس زبان دارد و در صورتی که کاربر به تمام سوالات جواب دهد به گره بعدی می رود و سوالات شامل ترجمه، ساخت جمله با لغات داده شده، صحبت کردن، گوش دادن و تطبیق عکس می باشد.

نحوه استفاده از برنامه دولینگو به این صورت است که دروس مختلف براساس سطح و موضوع طبقه ‌بندی شده است و با تکمیل هر درس، دروس بعدی آزاد می شود. هر درس شامل درس ‌نامه ‌ای است که نکات گرامری و برخی از اصطلاحات مهم انگلیسی را آموزش می دهد و پس از مطالعه ‌ی درس ‌نامه، وارد درس اصلی شده و می توانید به تمرین بپردازید.

یکی از مهمترین راهکارهای موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی تکرار تمرینات است، از این رو دولینگو کاربران را تشویق می کند تا با تمرینات روزانه و انجام تعداد خاصی از دروس، streak خود را حفظ کنید.

معایب یادگیری زبان با دولینگو

با وجود تمام مزایایی که یادگیری زبان انگلیسی از طریق اپلیکیشن دولینگو دارد، استفاده از این برنامه، معایبی نیز دارد. اگر می خواهید زبان انگلیسی را در سطح پیشرفته یاد بگیرید، استفاده از برنامه دولینگو به تنهایی کافی نمی باشد و شما باید از سایر روش های یادگیری زبان مانند اپلیکیشن ها و شرکت در دوره های یادگیری زبان انگلیسی که به صورت آنلاین و یا حضوری برگزار می شود، شرکت در آزمون های آزمایشی و… نیز استفاده کنید تا بتوانید زبان انگلیسی را در سطح پیشرفته یاد بگیرید و در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی مانند آزمون آیلتس، تافل، OET نیز موفق شوید. این برنامه تفاوت ‌های فرهنگی و محاوره ‌ای مرتبط با یک زبان را آموزش نمی ‌دهد و Duolingo فقط بر بستر لغات و ساختار جملات متمرکز است.

همچنین در صورت استفاده اپلیکیشن دولینگو پس از پایان دوره های آموزشی هیچ مدرک و گواهینامه رسمی برای کاربر صادر نمی شود و فقط مهارت های زبان شما ارزیابی می گردد و اگر می خواهید پس از پایان دوره های آموزشی یک مدرک زبان رسمی دریافت کنید، می توانید در آزمون دولینگو که توسط همین پلتفرم ارائه می شود، شرکت کنید و مدرک آزمون دولینگو را دریافت کنید.

توصیه می کینم، اگر می خواهید مهارت های زبان انگلیسی خود را برای شرکت در آزمون های زبان بین المللی مانند آیلتس، تافل و GRE تقویت کنید، از اپلیکیشن های آمادگی برای آزمون تافل، آیلتس و GRE استفاده کنید.

هزینه دوره ‌های دولینگو

 Duolingo یک پلتفرم آموزشی زبان رایگان است که بدون پرداخت هزینه به صورت آنلاین در دسترس کاربران قرار می گیرد. البته استفاده از این سایت در صورت مشاهده تبلیغات رایگان می باشد و اگر می‌خواهید از این برنامه بدون دیدن آگهی های تبلیغاتی استفاده کنید، با پرداخت مبلغ 6.99 دلار در ماه امکان خرید Duolingo Plus  وجود دارد. امکانات Duolingo Plus شامل دانلود آفلاین دروس، حذف تبلیغات و یک ‌بار در ماه بخشایش Streak  در صورت یک روز فراموشی می باشد.

آزمون دولینگو (Duolingo) چیست؟

آزمون دولینگو که توسط پلتفرم دولینگو ارائه می شود، یک آزمون بین ‌المللی زبان انگلیسی است که برای ارزیابی مهارت زبان و به صورت آنلاین برگزار می شود و برای شرکت در این آزمون نیاز به حضور داوطلبان در جلسه نمی باشد. از مزایای شرکت در آزمون دولینگو تضمینی نداشتن محدودیت زمانی برای شرکت در آزمون است و داوطلب می تواند به صورت آنلاین در هر ساعت از شبانه روز و در تمام روزهای سال در هر مکانی که باشد، در این آزمون شرکت کند. همچنین داوطلبان یک ساعت برای پاسخگویی به سوالات فرصت دارند و نتایج آزمون 48 ساعت پس از برگزاری آزمون اعلام می شود و همچنین مدت اعتبار آن دو سال است.

آزمون دولینگو از سال 1397 در ایران برگزار می شود، اما تعداد کمی از زبان آموزان با این آزمون آشنایی داشتند و هر ماه تعداد بسیار کمی از داوطلبان در ایران در آزمون دولینگو شرکت می کردند، اما با شیوع ویروس کرونا و توقف برگزاری آزمون های زبان انگلیسی بین المللی مانند آزمون تافل (تافل IBT هوم ادیشن تضمینی) و آیلتس که به صورت حضوری و در مراکز معتبر برگزار می شدند، بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی در سراسر دنیا مدرک آزمون دولینگو را برای اپلای تحصیلی و سایر اهداف مهاجرتی پذیرفتند، از این رو تعداد افرادی که با آزمون دولینگو آشنا شده و برای دریافت مدرک دولینگو برای اهداف مختلف مهاجرتی در این آزمون شرکت کردند، بسیار افزایش یافت، به طوری که هم اکنون روزانه 1500 الی 2000 کاربر در آزمون دولینگو از ایران شرکت می کنند.

ساختار آزمون دولینگو

آزمون دولینگو مانند آزمون تافل تضمینی، آیلتس، OET و… برای ارزیابی داوطلبان در خصوص چهار مهارت زبان انگلیسی Listening (شنیدن)، Speaking (صحبت کردن)، Writing (نوشتن) و reading (خواندن) طراحی و از بخش های مختلفی تشکیل شده است.

آزمون دولینگو یک آزمون زبان تطبیقی است که سوالات مطرح شده در بخش های بعدی به نحوه ی پاسخگویی و عملکرد داوطلب در بخش های قبلی بستگی دارد، یعنی هر چه داوطلب به سوالات اول بهتر پاسخ دهد، سوالات بخش های بعدی سخت تر خواهد بود.

ساختار آزمون دولینگو (Duolingo) شامل سه بخش است و سوالات آزمون مهارت های اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کنند و مدت زمان انجام آزمون دولینگو 60 دقیقه است.

برای آزمون دولینگو ۱۲ نوع سوال مختلف طراحی شده است که ۱۰ نوع سوالات در بخش تطبیقی Adaptive بوده و دو نوع دیگر در انتهای آزمون قرار دارند. تمامی سوالات برای نمره دهی در آزمون دولینگو موثر ولی دو بخش آخر در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد. همچنین پس از اعمال تغییرات جدید در آزمون دولینگو در 2 آوریل 2024 تغییراتی در بخش های مختلف آزمون دولینگو ایجاد شده است.

نمره دهی آزمون دولینگو

آزمون دولینگو از 10 تا 160 نمره دارد و در سیستم نمره دهی در آزمون دولینگو مانند آزمون تافل، آیلتس، GRE و آزمون OET تضمینی، این آزمون نیز نمره رد یا قبولی ندارد و حداقل نمره قابل قبول از سوی دانشگاه یا سازمان درخواست کننده مدرک دولینگو تعیین می شود.

سطح بندی آزمون دولینگو به صورت زیر می باشد:

  1. نمره 10 تا 55: سطح A1 و A2 (سطح مبتدی و پایه)
  2. نمره 60 تا 85: سطح B1 (سطح متوسط)
  3. نمره90 تا 115: سطح B2 (سطح متوسط)
  4. نمره 120 تا 160: سطح C1 و C2 (سطح پیشرفته)

برای کسب نمره بالا در آزمون دولینگو بهتر است علاوه بر استفاده از اپلیکیشن دولینگو از سایر منابع آزمون دولینگو که شامل کتاب ها و منابع آنلاین می باشد و شرکت در دوره های آمادگی دولینگو که توسط موسسات زبان معتبر به صورت حضوری یا آنلاین برگزار می شود و همچنین شرکت در آزمون آزمایشی دولینگو نیز استفاه کنید.

اگر هر سوالی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون دولینگو و سایر آزمون های زبان انگلیسی ویژه مهاجرت از جمله آزمون OET ، آزمون تافل (تافل IBT و تافل IBT هوم ادیشن تضمینی)، آزمون آیلتس و… دارید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

نحوه ثبت نام در آزمون دولینگو

مراحل ثبت نام در آزمون دولینگو به ترتیب زیر می باشد:

  • ابتدا وارد سایت رسمی دولینگو به آدرس englishtest.duolingo.com شوید و در بالای صفحه، گزینه‌ sign up  را کلیک کنید. سپس اطلاعات خود را که شامل ایمیل و سن است وارد کنید و یک رمز عبور برای حساب کاربری خود تعیین کنید.
  • در این مرحله می توانید با نام کاربری و اکانت خود وارد سایت دولینگو ‌شوید. در صفحه ‌ی اول سه گزینه Try the test (امتحان کردن)، Purchase the test (خرید آزمون)، Take the test (شرکت در آزمون) وجود دارد. با انتخاب گزینه Try the test می توانید در یک آزمون آزمایشی دولینگو شرکت کنید که مدت زمان آن 15 دقیقه است و با شرکت در آزمون آزمایشی با نحوه برگزاری آزمون اصلی دولینگو بیشتر آشنا می شوید و شرکت در این آزمون فرصت خوبی برای بررسی امکانات و تجهیزات لازم برای شرکت در آزمون اصلی است.
  • در صورتی که گزینه Purchase the test را انتخاب کنید وارد صفحه ی خرید آزمون می شوید. در صفحه جدیدی که باز می شود دو گزینه تک آزمون و دو آزمون وجود دارد. با انتخاب گزینه تک آزمون می توانید فقط یک بار آزمون بدهید و با انتخاب گزینه دو آزمون می توانید دو بار در آزمون دولینگو شرکت کنید.
  • پس از انتخاب گزینه مورد نظر باید هزینه آزمون را با یکی از کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت و مستر کارت و یا ووچر آزمون دولینگو پرداخت کنید. هزینه‌ شرکت در تک آزمون ۴۹ دلار است و هزینه‌ شرکت در دو آزمون در مجموع ۷۸ دلار است که برای هر آزمون ۳۹ دلار می‌ شود.
  • بعد از خرید حق شرکت در آزمون دولینگو، در صفحه‌ اول وبسایت دولینگو، گزینه‌ ی Take the test فعال می ‌شود و با انتخاب این گزینه می توانید وارد مرحله ی شرکت در آزمون شوید. پس از ثبت نام در آزمون دولینگو 21 روز فرصت دارید در آزمون شرکت کنید و برای شرکت مجدد در آزمون نیز باید بدانید هیچ محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون وجود ندارد، اما در هر ماه فقط 2 مرتبه می توانید در آزمون شرکت کنید.

اگر تصمیم دارید برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد نظرتون در آزمون دولینگو و یا سایر آزمون های بین المللی برای اپلای تحصیلی مانند آزمون GRE تضمینی، آزمون IMAT ایتالیا، انواع آزمون تولک تضمینی و… شرکت کنید، می توانید برای پرداخت هزینه آزمون از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

ووچـر آزمون دولینگو مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد ، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر ، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

این وبسایت 38 دوره آموزش زبان انگلیسی ارائه می ‌دهد و خدمات دیگری نیز مانند Duolingo for Schools، Duolingo English Test و Duolingo ABC نیز دارد.

خیر پس از پایان دوره آموزشی دولینگو هیچ مدرک یا گواهینامه ای ارائه نمی شود و شما می توانید برای دریافت مدرک زبان انگلیسی در آزمون دولینگو که در این پلتفرم ارائه می شود شرکت کنید.

Duolingo یک پلتفرم آموزش زبان رایگان است، البته استفاده از این سایت در صورت مشاهده تبلیغات رایگان می باشد و اگر می‌ خواهید از این برنامه بدون دیدن آگهی های تبلیغاتی استفاده کنید، باید با پرداخت مبلغ 6.99 دلار در ماه Duolingo Plus را خریداری کنید.

امکاناتDuolingo Plus  شامل دانلود آفلاین دروس، حذف تبلیغات و یک ‌بار در ماه بخشایش Streak  در صورت یک روز فراموشی می باشد.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×