فهرست مطالب

بهترین کشورها برای مهاجرت دندانپزشکان

هر سوالی درباره مهاجرت شغلی، اخذ ویزا، اقامت و خدمات مهاجرتی داری، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری تا رایگان بهت مشاوره تلفنی ، آنلاین یا حضوری بدن

دلایل مهاجرت دندانپزشکان از ایران

امروزه بسیاری از دندانپزشکان از سراسر دنیا از جمله ایران به دلیل مزایای مهاجرت شغلی به سایر کشورهای پیشرفته اقدام به اخذ ویزای کاری و مهاجرت می نمایند. تا با تخصص و مهارت خود در رشته ی دندانپزشکی بتوانند ویزای کاری کشور مقصد را دریافت نمایند و پس از آن اقدام به اقامت دائم کشور مقصد بنمایند.

کشورهای اروپایی، آمریکا و استرالیا به دلیل ارائه ی خدمات نوین دندانپزشکی و افزایش متقاضی جهت استفاده از خدمات دندانپزشکی با تجهیزات مدرن و پیشرفته، اقدام به جذب دندانپزشک خارجی با حقوق بالا می نمایند و بهترین مقاصد برای مهاجرت کاری دندانپزشکان ایرانی هستند.

وجه اشتراک تمام کشورهایی که گزینه ی مناسبی برای مهاجرت دندانپزشکان هستند، داشتن درآمد بالای دندانپزشکان در این کشورها و مجهز بودن مراکز دندانپزشکی به تجهیزات مدرن و پیشرفته است. علاوه بر درآمد بالا و داشتن رفاه و بالا بودن سطح کیفی زندگی در این کشورها، اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی، یکی دیگر از مزایای مهاجرت به این کشورها است و با دارا بودن ویزای کاری و اقامت در این کشور، امکان تحصیل رایگان در مدارس دولتی نیز برای فرزندان زیر 18 سال متقاضی وجود دارد.

مطمئن باش با مهاجرت شغلی به کشورهای پیشرفته و صنعتی داری قدم بزرگی برای آیندت بر می داری، پس قبل از هر اقدامی با کارشناسان با تجربه در زمینه مهاجرت شغلی کادر درمان مشورت کن، از این رو ما کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا را به شما معرفی می کنیم.

مهاجرت دندانپزشکان به کشورهای اروپایی

تحصیل در رشته ی دندانپزشکی علاقه مندان زیادی دارد و یکی از رشته های پر طرفدار دنیاست. همان طور که گفته شد کشورهای اروپایی یکی از مقاصد دندانپزشکان برای مهاجرت از سراسر دنیا هستند. اما مهاجرت کاری به عنوان یک دندانپزشک، کار چندان آسانی نیست و متقاضی باید دارای شرایطی باشد که از سوی دولت کشور مقصد و سازمان بهداشت تعیین می شود، در غیر این صورت متقاضی امکان اخذ ویزای کاری و اقامت در کشور مقصد را از دست خواهد داد.

جهت دریافت جزییات مهاجرت شغلی دندانپزشکان می تونی با مشاورین شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری.

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در اروپا

از جمله شرایط اخذ ویزای کاری کشورهای اروپایی برای دندانپزشکان معادل سازی مدرک دندانپزشکی است. به این ترتیب که مدرک دندانپزشکی متقاضی باید به تایید سازمان بهداشت و دیگر نهادهای مربوطه برسد تا با بررسی سایر شرایط متقاضی ویزای کاری برای متقاضی صادر شود.

دندانپزشک خارجی باید پس از معادل سازی مدرک خود بتواند مجوز کار دندانپزشکی را اخذ نماید در غیر این صورت اجازه ی کار و فعالیت در این حوزه را نخواهد داشت.

از جمله بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت کاری دندانپزشکان کشورهای هلند، آلمان و اتریش هستند. علاوه بر معادل سازی مدرک دندانپزشکی متقاضی باید دارای مدرک زبان آلمانی در حد B2 نیز باشد. اما ارائه ی مدرک زبان برای کشور اتریش ضروری نیست و متقاضی می تواند دوره های مهارت زبان را در این کشور بگذراند.

در خصوص درآمد دندانپزشکان خارجی در کشورهای اروپایی باید گفت درآمد دندانپزشکان به طور کلی بالا بوده، اما میزان آن بستگی به تخصص و سابقه ی کار دندانپزشک دارد.

مهاجرت دندانپزشکان به آمریکا

برای مهاجرت کاری دندانپزشکان به آمریکا همانند سایر کشورها، چنانچه متقاضی مدرک خود را از کشورهای دیگری دریافت کرده باشد، ابتدا باید اعتبار مدرک متقاضی به تایید سازمان بهداشت این کشور برسد و معادل سازی شود، تا متقاضی بتواند پس از تایید و معادل سازی مدرک خود ویزای کاری و اقامت آمریکا را دریافت نماید.

امکانات زیاد دیگه ای هم درباره مهاجرت دندانپزشکان وجود داره که می تونی رایگان از مشاوران شرکت مهاجرتی هومان ویزا بپرسی.

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آمریکا

متقاضی برای معادل سازی مدرک خود باید در چند آزمون (USMLE) شرکت کند تا بتواند مجوز کار دندانپزشکی را دریافت کند. متقاضیان برای شرکت در این آزمون ها باید در دوره هایی شرکت کنند که دارای هزینه می باشد که باید از سوی متقاضی پرداخت شود.

آزمون USMLE در سه مرحله برگزار می شود. که به شرح زیر می باشد:

1- مرحله ی اول شامل اطلاعات علوم پایه است.

2- مرحله دوم شامل دو بخش است. بخش اول CK و بخش دوم CS می باشد که بخش دوم آزمون، شفاهی و شامل ارتباط با بیمار برای تشخیص و درمان بیماری است. به این ترتیب در این بخش مهارت زبانی پزشک نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

3- مرحله سوم شامل مدیریت کردن بیمار تا بهبود کامل بیماری است.

پس از معادل سازی مدرک تحصیلی و ارزیابی مهارت زبانی و دارا بودن برخی شرایط دیگر، متقاضی می تواند موفق به اخذ مجوز کار در این کشور شود.

مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا

طی چند سال گذشته به دلیل مزایای مهاجرت کاری به استرالیا، مهاجرت دندانپزشکان به این کشور افزایش یافته است و هر ساله دندانپزشکان بسیاری از سراسر دنیا متقاضی مهاجرت به استرالیا هستند. 

اگر دندانپزشک هستی و تصمیم داری مهاجرت کنی، بهتره عجله نکنی و برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان خوب دقت کنی، کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا کارشناسان با تجربه ای را برای مشاوره در این زمینه به شما معرفی می کند.

مراحل اخذ ویزای کاری استرالیا برای دندانپزشکان خارجی

مرحله اول

در مرحله ی اول مدرک متقاضی از سوی انجمن دندانپزشکی مورد بررسی و تایید قرار می گیرد، از این رو متقاضی باید مدارک خود را به انجمن دندانپزشکی استرالیا ارسال کند. مدارک متقاضی شامل داشتن دانشنامه و ریز نمرات رشته ی دندانپزشکی عمومی، داشتن کارت نظام پزشکی است و در صورت قبولی، متقاضی می تواند برای آزمون اولیه ثبت نام کند. البته ارزیابی و بررسی مدارک تحصیلی هزینه ای در بردارد که متقاضی باید آن را پرداخت نماید.

مرحله دوم

سپس متقاضی باید در آزمون کتبی انجمن دندانپزشکی استرالیا شرکت نماید. این آزمون، کتبی و در دو مرحله، به صورت آنلاین و در دو روز مجزا توسط سازمان ADC برگزار می شود و برای ارزیابی سطح دانش دندانپزشکان می باشد. هر مرحله از آزمون 80 سوال چهار گزینه ای دارد. آزمون در ماه های مارس و سپتامبر هر سال در استرالیا و کشورهای اطراف ایران برگزار می شود.

بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان از ایران

مرحله سوم

در مرحله ی سوم، متقاضی در صورت قبول شدن در آزمون کتبی، باید در آزمون عملی شرکت کند. در واقع این آزمون،‌ توانایی دندانپزشکان برای کار در این رشته را ارزیابی می کند. این آزمون فقط یک بار در سال و در دو روز برگزار می شود.

مرحله چهارم

دندانپزشک خارجی پس از دریافت مجوز کار در استرالیا، می تواند برای یافتن کار به عنوان دندانپزشک با ویزای کار موقت 482 یا 494 اقدام نماید. افرادی که سه سال در مناطق Regional با ویزای ۴۹۴ کار کنند می توانند پس از پایان این مدت، برای اخذ ویزای ۱۹۱ که ویزای دائم است، اقدام کند.

همچنین دندانپزشکان برای اخذ ویزای کار دائم می توانند پس از قبولی در آزمون های تخصصی دندانپزشکی، با دریافت حمایت‌ از یکی از ایالت های استرالیا اقدام به اخذ ویزا نمایند.

اگه در مورد شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت شغلی داروسازان به استرالیا نمی دونی کلیک کن.

آیا میدانید، پزشکان و دندانپزشکان باید در کشور مورد نظر مدارک خود را معادل‌سازی کرده و یا مجوز کاری آن کشور را دریافت کنند. به عنوان مثال در کشوری مثل هلند اگر پزشک یا دندان پزشکی بتواند مدارک خود را معادل‌ سازی کنند، چنانچه اقامت هلند را نداشته باشد، نمی‌تواند مجوز طبابت دریافت کند، بنابراین دو نکته مهم معادل سازی مدرک تحصیلی و دریافت اجازه کار آن کشور است. در زمینه انواع راه های اقامت کاری در اروپا می توانید به بررسی اخذ اقامت بلوکارت آلمان نیز بپردازید.

مهاجرت دندانپزشکان به انگلیس

برای مهاجرت به‌ عنوان یک دندانپزشک خارجی در انگلستان ، باید مسائل مربوط به ثبت‌ نام در شورای دندانپزشکی انگلستان، شرایط مهاجرت به انگلستان برای دندانپزشکان، هرگونه آموزش اضافی مورد نیاز و استانداردهای حرفه‌ ای و مقررات دندانپزشکی را در انگلستان در نظر بگیرید.

شورای عمومی دندانپزشکی (GDC) سازمانی است که بر متخصصان دندانپزشکی در انگلستان نظارت می‌ کند. کلیه دندانپزشکان و متخصصان مراقبت از دندان باید در GDC ثبت‌ نام کرده و مجوز کار در انگلستان را اخذ کنند. با قبولی در آزمون ORE دندانپزشکان بین‌ المللی که مدرک خود را از دانشگاه‌ های خارجی اخذ کرده‌ اند، می‌ توانند در انگلستان به‌عنوان یک دندانپزشک مشغول به کار شوند. آزمون ORE توسط شورای عمومی دندانپزشکی انجام می‌ شود. این آزمون هر سال دو بار (معمولاً در ماه‌ های آوریل و سپتامبر) در انگلیس برگزار می‌ شود.

مهاجرت دندانپزشکان به فرانسه

فرانسه یکی دیگر از کشورهای توسعه یافته و صنعتی اروپا است که مانند آلمان هر ساله دندانپزشکان از سراسر جهان به دلیل حقوق بالا و مزایای دیگر اقدام به مهاجرت کاری به این کشور می کنند و این کشور را به عنوان مقصد کاری خود و برای زندگی و اقامت انتخاب می کنند.

برای مهاجرت دندانپزشکان خارجی به فرانسه مانند سایر کشورها ابتدا باید مدرک دندانپزشکی متقاضی اعتبار سنجی شود و اعتبار علمی و تخصصی آن به تایید سازمان بهداشت برسد و متقاضی برای معادل سازی مدرک خود باید در یک آزمون دو مرحله ای که به صورت تئوری و عملی برگزار می شود، شرکت کند. با معادل سازی مدرک دندانپزشکی و ارائه مدرک زبان معتبر و مهارت زبانی و تسلط به زبان رسمی این کشور، متقاضی می تواند مجوز کار دندانپزشکی را دریافت کند تا بتواند در زمینه ی تخصص و حرفه ی خود اقدام به یافتن شغل مناسب و اخذ ویزای کاری فرانسه نماید.

آزمون DHA ویژه مهاجرت کادر درمان به امارات

مهاجرت دندانپزشکان به آلمان

آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که از اقتصاد قدرتمندی برخوردار است و به دلیل صنعتی بودن و پیشرفت های روز افزون این کشور، مردم آن از امکانات رفاهی، آموزشی، پزشکی و غیره بهره مند هستند. از این رو بسیاری از دندانپزشکان خارجی این کشور را به دلیل مزایایی که دارد، به عنوان مقصد خود برای مهاجرت کاری انتخاب می کنند. اما مهاجرت دندانپزشکان خارجی به آلمان کار چندان ساده ای نیست و دندانپزشکان برای اخذ ویزای کاری و مجوز کار دندانپزشکی و اجازه ی اقامت در این کشور باید ابتدا مدرک خود را معادل سازی کرده تا مهارت و دانش او در رشته ی دندانپزشکی مورد تایید سازمان بهداشت این کشور قرار بگیرد و تخصص و مهارت او با استاندارهای مورد قبول سازمان بهداشت آلمان مورد ارزیابی قرار می گیرد و در صورت تایید مدرک دندانپزشکی و داشتن سایر شرایط برای او ویزای کاری و مجوز کار دندانپزشکی صادر خواهد شد.

دندانپزشکان خارجی برای اخذ مجوز کار در آلمان علاوه بر معادل سازی مدرک خود باید به زبان آلمانی نیز در سطح C1 آلمانی تسلط داشته باشند، اگر مدرک زبان متقاضی در سطح B1 آلمانی باشد، می تواند به عنوان دندانپزشک بعد از مهاجرت در دوره های زبان شرکت کند.

آزمون زبان ویژه مهاجرت دندانپزشکان

دندانپزشکانی که قصد مهاجرت شغلی به یکی از کشورهای انگلیسی زبان را دارند باید برای ارزیابی مهارت زبان خود در آزمون OET دندانپزشکی شرکت کنند که توسط دانشگاه کمبریج انگلستان برگزار می شود و نمره این آزمون برای اخذ مجوز کار دندانپزشکی و ویزای کاری کشور مقصد برای متقاضیان بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که متقاضی بتواند در این آزمون نمره بالایی کسب کند، شانس بیشتری برای دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرما (جاب آفر) خواهد داشت.

آزمون او ای تی مانند سایر آزمون های زبان انگلیسی دانش زبان انگلیسی داوطلبان را در چهار مهارت اصلی خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن ارزیابی می کند.

معادل سازی مدرک پزشکی در هلند با شرکت در آزمون AKV

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) و خرید اکانت برای آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون های زبان از طریق کارت‌ های اعتباری بین‌ المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ ها توسط بانک‌ های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌ توانند برای پرداخت هزینه‌ های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت کشور مقصد اقدام کرد و پاسخ دقیق به سوالاتی مانند امکان گرفتن پناهندگی با ویزای توریستی ایتالیا و …. توصیه ما دریافت مشاوره از متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت مناسب ترین نتیجه را دریافت کنید

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره اخذ اقامت کشورهای خارجی، اخذ ویزای تضمینی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

در کشوری مثل هلند اگر پزشک یا دندان پزشکی بتواند مدارک خود را معادل‌سازی کنند، چنانچه اقامت هلند را نداشته باشد، نمی‌تواند مجوز طبابت دریافت کند، بنابراین دو نکته مهم معادل سازی مدرک تحصیلی و دریافت اجازه کار آن کشور است.

دندانپزشکان در کشور نروژ سالیانه ۹۳ هزار دلار درآمد دارند و یکی از بهترین کشور های اروپایی برای دندان پزشک هاست، خصوصا که نیاز به نیروی کار متخصص در این حوزه نیز در نروژ وجود دارد.

در بین تمام کشور های اروپایی بهترین کشور برای مهاجرت دندان پزشکان کشور های اتریش، نروژ، هلند و آلمان هستند.

 برخی کشورها اجاره ورود فرزند و همسر سرپرست را نمی دهند که این مسئله از جذابیت کشور مورد نظر می کاهد. ادامه تحصیل و گرفتن تخصص نیز مورد مهمی که در برخی کشورها مانند استرالیا شانس پذیرش اتباع خارجی در دوره تخصص دندانپزشکی پایین تر است.

متقاضی برای معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آمریکا باید در آزمون USMLE شرکت کند. آزمون USMLE در سه مرحله برگزار می شود:

1- مرحله ی اول شامل اطلاعات علوم پایه است.

2- مرحله دوم شامل دو بخش است. بخش اول CK و بخش دوم CS می باشد که بخش دوم آزمون، شفاهی و شامل ارتباط با بیمار برای تشخیص و درمان بیماری است. به این ترتیب در این بخش مهارت زبانی پزشک نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

3- مرحله سوم شامل مدیریت کردن بیمار تا بهبود کامل بیماری است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×