فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزا فعالیت ندارد

بورسیه استانی ایتالیا

جهت اخذ بورسیه استانی ایتالیا متقاضی باید ویزای تحصیلی ایتالیا را دریافت نماید و پس از پذیرش تحصیلی از یکی دانشگاه ها یا مراکز آموزشی معتبر در این کشور برای ادامه مقطع تحصیلی خود اقدام نماید. بورسیه استانی ایتالیا بعد از ورود دانشجویان خارجی به ایتالیا و یک ماه پس از شروع تحصیل داده می شود.

اهمیت ویزای ایتالیا برای ایرانیان

یکی از مزایای ویزای ایتالیا نحوه آماده سازی مدارک است، باتوجه به مدارک عمومی که برای اخذ انواع ویزا لازم است داشتن گردش مالی، تعداد تراکنشات حساب بدون درنظر گرفتن مبالغ آن و تمکن مالی برای متقاضی دریافت ویزا نیاز است.

 همچنین برای ورود به ایتالیا مسافران نیازی به داشتن و ارائه کارت واکسن، تست منفی  PCRیا قرنطینه اجباری ندارند.

درباره کشور ایتالیا

جمهوری ایتالیا کشوری در اروپای جنوبی و پایتخت آن، شهر رم است و یکی از بزرگترین اقتصادهای بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. ایتالیا با کشورهای تریش، سوئیس، فرانسه، اسلوانی، همسایه است.

درباره ویزای ایتالیا

یکی از مزایای ویزای شینگن ایتالیا نحوه آماده سازی مدارک است، باتوجه به مدارک عمومی که برای اخذ انواع ویزا لازم است داشتن گردش مالی، تعداد تراکنشات حساب بدون درنظر گرفتن مبالغ آن و تمکن مالی برای متقاضی دریافت ویزا نیاز است.

همچنین برای ورود به ایتالیا مسافران نیازی به داشتن و ارائه کارت واکسن، تست منفی  PCRیا قرنطینه اجباری ندارند.پاسپورت ایتالیا یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین پاسپورت های جهان است که به دارندگان این امکان را می دهد تا بدون ویزا یا با درخواست ویزای کوتاه مدت به بیش از 120 کشور سفر کنند. در سال 2023پاسپورت ایتالیا رتبه 2 جهان را دریافت کرد. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

انواع ویزای ایتالیا

باتوجه به اینکه ایتالیا یکی از کشورهای حوزه شنگن است، ویزای شینگن را در چهار نوع A،B،C  و D صادر می کند . به ویزای نوع A ،B  ویزای ترانزیت ، به ویزای نوع C  ویزای توریستی ایتالیا و به نوع D ویزای ملی ایتالیا گفته می شود.

متقاضیان اخذ ویزای ایتالیا با توجه به اهداف مهاجرتی خود به این کشور و دانش کافی درباره شرایط زندگی در ایتالیا باید ویزای مورد نظرشان را درخواست و با درنظر گرفتن نوع ویزا، شرایط و مدارک لازم (با دعوتنامه ایتالیا یا بدون دعوتنامه ، به صورت جاب آفر و شغلی …) را برای ارائه به کنسولگری آماده و تهیه نمایند، تا در صورت تکمیل مدارک و واجد شرایط بودن، برای آنها ویزای ایتالیا صادر شود.

انواع ویزای ایتالیا شامل:

ویزای توریستی، ویزای تجاری ایتالیا، ویزای تحصیلی ایتالیا، ویزای کاری، ویزای تحقیقاتی، ویزای ترانزیت، ویزای ازدواج ایتالیا، ویزای خود حمایتی ایتالیا، ویزای همراه ایتالیا (ویزای الحاق) ، ویزای بازنشستگی، ویزای پزشکی، ویزای سرمایه گذاری ، ویزای دیدار با خانواده ، ویزای تجاری ایتالیا، گلدن ویزای ایتالیا …

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

ایتالیا کشوری در اروپای جنوبی است که از شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردنی در دریای مدیترانه تشکیل شده است و یکی از کشورهای حوزه ی شینگن است.

منطقه شینگن شامل 26 کشور اروپایی است که عبارتند از:

ایتالیا، آلمان، اتریش، دانمارک، مالت، مجارستان، بلژیک، استونی، فنلاند، اسلوونی، فرانسه، یونان، ایسلند، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسپانیا، سوئد، جمهوری چک، سوئیس و لوکزامبورگ، لیختن‌ اشتاین می ‌باشد؛ همچنین کشورهای کراواسی، واتیکان، قبرس، بلغارستان، رومانی، سن مارینو و موناکو عضور شینگن نیستند، اما از قوانین ویزای شینگن پیروی می‌ کنند و دارندگان ویزای شینگن می توانند به خاک کشورهای فوق نیز وارد شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای شینگن تضمینی اروپا و همچنین ویزای شینگن ایتالیا تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و مشاوره رایگان دریافت کن.

افرادی که قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارند می توانند با توجه به شرایط خود یکی از روش های مهاجرت مانند تحصیل، کار، سرمایه گذاری، خود حمایتی و غیره را انتخاب کنند.

همان طور که گفته شد، تحصیل یکی از روش های مهاجرت به ایتالیا است. ایتالیا هر ساله متقاضیان بسیاری برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف دارد و افراد بسیاری در سراسر دنیا متقاضی تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور هستند. بنابراین دانستن انواع بورسیه های تحصیلی ایتالیا امری ضروری است.

متقاضیان تحصیل در ایتالیا باید برای ورود و تحصیل در این کشور ابتدا اقدام به اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا بنمایند.همچنین می تواند با پذیرش در آزمون های زبان جهت اپلای تحصیلی دانشگاه های ایتالیا با اعتبار بالا در کشورهای حوزه شینگن با فرصت های استثنایی از آزمون هایی مانند آزمون آلفا تست ایتالیا برای مهاجرت تحصیلی برنامه ریزی نماید.

متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا باید ابتدا موفق به دریافت پذیرش تحصیلی از یکی دانشگاه ها یا مراکز آموزشی معتبر در این کشور شود و پس از اخذ پذیرش تحصیلی می تواند برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کند.

اگر تصمیم داری با خرید ملک یا ثبت شرکت در ایتالیا در این کشور سرمایه گذاری کنی، برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه اخذ اقامت ایتالیا با خرید ملک و همچنین اقامت ایتالیا با ثبت شرکت با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

بورسیه استانی ایتالیا چیست؟

بورسیه استانی ایتالیا این امکان را برای دانشجویان خارجی فراهم می کند که بتوانند در این کشور به تحصیل رایگان بپردازند و از مزایای تحصیل در این کشور بهره مند شوند.

بورسیه استانی ایتالیا توسط استان محل تحصیل دانشجو در ایتالیا اعطا می شود و به دانشجویانی تعلق می گیرد که در کشور خود دارای درآمد بالایی نیستند و از تمکن مالی کافی برای پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی و اقامت در این کشور برخوردار نیستند.

بورسیه استانی ایتالیا هر سال از سوی اداره بورسیه هر استان به دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی و کلیه رشته ها تعلق می ‌گیرد و دانشجویان خارجی برای دریافت بورسیه استانی ایتالیا ملزم به ارائه رزومه تحصیلی یا مقالات ISI نیستند و فقط باید مدارک تمکن مالی خود را ارائه دهند.

مبلغ بورسیه استانی ایتالیا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه‌ های زندگی دانشجویی در ایتالیا را نیز پوشش می ‌دهد. در واقع دانشجویانی که موفق به دریافت بورسیه استانی ایتالیا می ‌شوند، فرصت تحصیل رایگان در این کشور را خواهند داشت.

برای اخذ ویزای تضمینی ایتالیا با دریافت دعوتنامه ایتالیا با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و مشاوره رایگان دریافت کن تا بهترین نتیجه رو ببینی.

مبلغ بورسیه استانی ایتالیا چقدر است؟

مبلغ بورسیه استانی ایتالیا حدود ۵۲۰۰ یورو وجه نقد و 70 درصد تخفیف در خدمات خوابگاه و سلف سرویس و کارت تردد است. در صورت اخذ بورسیه استانی ایتالیا شهریه دانشجویان خارجی به طور کامل حذف می شود و در برخی شهر ها اگر به دانشجو خوابگاه تعلق بگیرد هزینه خوابگاه از مبلغ بورسیه کم می شود و مبلغ ۲۵۰۰ الی ۳۰۰۰ یورو به دانشجو پرداخت می شود.

همچنین نحوه پرداخت هزینه بورسیه استانی ایتالیا به متقاضیان به این صورت است که قسط اول که نیمی از کل هزینه است یک ماه پس از اعلام نتایج به حساب دانشجو واریز می شود یا به صورت کارت اعتباری به دانشجو اعطا می شود سپس قسط دوم بورسیه نیز پس از ترم دوم پرداخت خواهد شد.

* نکته: طبق اعلام سازمان بورسیه ایتالیا، دانشجویانی که درآمد سرپرست شان سالانه کمتر از 10 هزار یورو باشد شانس گرفتن بورسیه تحصیلی را خواهند داشت.

شرط سنی برای دریافت بورسیه ایتالیا

بورسیه تحصیلی در ایتالیا و برنامه های مختلف آن شرایط متفاوتی دارند. مثلا بورسیه دولتی ایتالیا که به مقطع کارشناسی ارشد، دکتری و پروژه های تحقیقاتی تعلق می گیرد، شرایط سنی خاصی دارد. سن متقاضی برای دریافت بورسیه ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد باید حداکثر 28 سال و مقطع دکتری حداکثر 30 سال باشد.

همچنین محدودیت سنی برای متقاضیانی که قصد شرکت در پروژه های تحقیقاتی زیر نظر یک سوپروایزر را دارند کمتر است و سن دریافت بورسیه تا سن 40 سال است.

هر یک از برنامه های مختلف بورسیه ایتالیا، شرایط سنی متفاوتی دارند، در بعضی برنامه هایی که از سوی یک دانشگاه اعلام شده، حداکثر سن برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 30 سال است، از این رو متقاضیان برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا باید حتما شرط سنی برای برنامه مورد نظر را مدنظر قرار دهند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه های ایتالیا

برخلاف برنامه بورسیه استانی ایتالیا، بورسیه تحصیلی دانشگاه ها براساس رزومه علمی، معدل و سوابق علمی دانشجویان، به آنها اعطا می شود، همچنین بورسیه‌ تحصیلی دانشگاه ها به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و مقطع دکتری داده می شود.

دانشجویان برای دریافت بورسیه تحصیلی کارشناسی ایتالیا بعد از گذراندن دومین سال تحصیل در ایتالیا، در شرایطی که حد نصاب های واحد آموزشی را رعایت کنند و تعداد معینی واحد درسی را پاس کرده باشند، می توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا اقدام کنند.

همچنین نوع دیگر بورسیه تحصیلی ایتالیا وجود دارد که به دانشجویان رشته های فنی-مهندسی، اقتصاد و تحصیل حقوق در ایتالیا که به زبان انگلیسی تحصیل می کنند، اعطا می شود.

برای اطلاع از تمکن مالی برای اخذ ویزای تضمینی ایتالیا با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر تا با دریافت مشاوره از کارشناسان ما بهترین نتیجه را برای اخذ ویزای تضمینی ایتالیا ببینی.

هزینه شهریه دانشگاه ها در ایتالیا

شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی ایتالیا به طور متوسط از 900 تا 4 هزار یورو در سال متغیر است و مقدار شهریه دانشگاه برای دانشجویان بومی و دانشجویان خارجی یکسان است.

همچنین هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی ایتالیا از 2 هزار تا 20 هزار یورو متغیر است و میزان شهریه دانشگاه براساس رشته تحصیلی و دانشگاه مقصد متفاوت است و مقدار شهریه دانشگاه های خصوصی برای دانشجویان اتحادیه اروپا و خارج از اتحادیه اروپا یکسان است.

اگر تصمیم داری برای تحصیل، کار، سرمایه گذاری و غیره برای اخذ ویزای تضمینی ایتالیا (ویزای تحصیلی ایتالیا تضمینی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای کاری ایتالیا تضمینی، ویزای شینگن ایتالیا، ویزای سرمایه گذاری ایتالیا تضمینی و…) اقدام کنی، اما نمی دونی از کجا باید شروع کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و کاملترین راهنمایی و مشاوره رایگان را در خصوص اخذ انواع ویزای تضمینی ایتالیا دریافت کن.

زمان دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه استانی ایتالیا بعد از ورود دانشجویان خارجی به ایتالیا و یک ماه پس از شروع تحصیل داده می شود.

مبلغ بورسیه ‌تحصیلی توسط مسئول استان به حساب دانشجو واریز می‌ شود و یا به صورت کارت اعتباری در اختیار دانشجویان خارجی قرار می گیرد. همان طور که گفته شد، مبلغ بورسیه تحصیلی ایتالیا معمولاً در دو قسمت و در ابتدای هر ترم تحصیلی به دانشجویان پرداخت می شود.

هدف از اعطای بورسیه تحصیلی ایتالیا به دانشجویان خارجی، گسترش همکاری های بین المللی این کشور در زمینه های علمی، فرهنگی، فناوری و ترویج زبان و فرهنگ ایتالیایی است.

دانشجویانی خارجی که اتباع خارج از اتحادیه اروپا هستند، می توانند از بورسیه استانی ایتالیا یا بورسیه تحصیلی جهان سوم ایتالیا استفاده کنند.

اگر سرمایه کافی برای سرمایه گذاری در ایتالیا ندارید، می توانید با اخذ بلو کارت ایتالیا و همچنین دریافت جاب آفر ایتالیا به این کشور مهاجرت کنید، برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص مهاجرت شغلی به ایتالیا با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید تا به همه سوالات مربوط به مهاجرت به ایتالیا و دریافت بهترین مسیر مناسب با شرایط و امکانات متقاضی مانند ویزای ازدواج ایتالیا و … از به روزترین اطلاعات و اخبار بین المللی مطلع شوید.

وقت سفارت ایتالیا برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

یکی از مهمترین مراحل اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا گرفتن وقت سفارت است و متقاضیان برای تحویل مدارک اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و انجام مصاحبه سفارت ایتالیا ابتدا باید وقت بگیرند.

گرفتن وقت سفارت ایتالیا به دلیل حجم بالای درخواست های ویزای ایتالیا و همچنین مشخص نبودن ساعات باز شدن وقت سفارت ایتالیا کار دشواری است و درگاه رزرو وقت کارگزاری ایتالیا در ایران (CKGS) هر هفته یک مرتبه باز می شود و تنها چند دقیقه پس از باز شدن درگاه، تمامی وقت ها رزرو می شوند و متقاضی باید برای ثبت درخواست خود چند هفته ی دیگر نیز منتظر بماند، از این رو دریافت وقت سفارت ایتالیا یکی از دغدغه های افرادی است که قصد سفر به این کشور و اخذ ویزای ایتالیا را دارند.

نشانی سفارت ایتالیا در تهران

کارگزاری CKGS در سال 2008 با هدف افزایش سرعت در پروسه خدمات گذرنامه، ویزای ایتالیا و جلوگیری از ازدحام در سفارتخانه و کنسولگری ایتالیا تشکیل شد. اقدام به برون سپاری خدمات شرکت ‌های کارگزاری مختلفی در سراسر دنیا خدمات دریافت مدارک اخذ ویزا از متقاضیان را برعهده دارند.

آدرس وبسایت :  http://www.ckgsir.com

ساعت تماس تلفنی :  8:30 الی 13:30

ساعات کاری کارگزاری:  8 صبح الی 4:30 بعدازظهر

ارسال درخواست:  8 صبح الی 2 بعدازظهر

آدرس سفارت ایتالیا در تهران خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 79/68

آدرس کنسولگری ایتالیا در تهران: خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن بست فرزان شرقی، پلاک 15

آدرس کارگزاری سفارت ایتالیا  (Cox and Kings) در تهران ولنجک، خیابان سیزدهم، مجتمع گالریا، طبقه چهارم اداری

ایمیل سفارت ایتالیا در تهران

 ایمیل امور کنسولگری سفارت ایتالیا consolato.tehran@esteri.it

ایمیل امور دانشجویی سفارت ایتالیا studi.tehran@esteri.it

ایمیل سامانه ویزا ایتالیا visti.tehran@esteri.it

شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران

شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران: 66726955 – 021 و 66726956 – 021

شماره تماس دفاتر کنسولگری ایتالیا در تهران:

شماره تماس دفتر ویزا: 88190160 – 021

شماره تماس دفتر امور کنسولی: 88783498 – 021

شماره تماس دفتر امور دانشجویی: 88799885 – 021

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت کشور مقصد اقدام کرد و پاسخ دقیق به سوالاتی مانند امکان گرفتن پناهندگی با ویزای توریستی ایتالیا و …. توصیه ما دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت مناسب ترین نتیجه را دریافت کنید

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزای تضمینی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

بورسیه استانی ایتالیا بعد از ورود دانشجویان خارجی به ایتالیا و یک ماه پس از شروع تحصیل داده می شود.

شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی ایتالیا به طور متوسط از 900 تا 4 هزار یورو در سال متغیر است همچنین هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی ایتالیا از 2 هزار تا 20 هزار یورو متغیر است.

مبلغ بورسیه استانی ایتالیا حدود ۵۲۰۰ یورو وجه نقد و 70 درصد تخفیف در خدمات خوابگاه و سلف سرویس و کارت تردد است. در صورت اخذ بورسیه استانی ایتالیا شهریه دانشجویان خارجی به طور کامل حذف می شود و در برخی شهر ها اگر به دانشجو خوابگاه تعلق بگیرد هزینه خوابگاه از مبلغ بورسیه کم می شود و مبلغ ۲۵۰۰ الی ۳۰۰۰ یورو به دانشجو پرداخت می شود.

بورسیه استانی ایتالیا توسط استان محل تحصیل دانشجو در ایتالیا اعطا می شود و به دانشجویانی تعلق می گیرد که در کشور خود دارای درآمد بالایی نیستند و از تمکن مالی کافی برای پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی و اقامت در این کشور برخوردار نیستند.

بورسیه ایتالیا به دانشجویانی که درآمد سرپرست شان سالانه کمتر از 10 هزار یورو باشد و توانایی مالی برای پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه های اقامت در این کشور را ندارند، پرداخت می شود.

5/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×