فهرست مطالب

تبدیل نمره آیلتس به تافل

آزمـون تافل هوم ادیشن تضمینی

از آنجا که آزمون IELTS و TOEFL دارای سیستم‌های ارزیابی متفاوتی هستند، تبدیل نمره آیلتس به تافل به صورت مستقیم امکان‌پذیر نمی باشد. هر آزمون دارای معیارها و روش‌های ارزیابی خاص خود برای سنجش چهار مهارت زبان انگلیسی متقاضی است.

سیستم آزمون آیلتس از 9 باند برای نمره‌دهی استفاده می‌کند، در حالی که نمرات ارزیابی در آزمون تافل از ۰ تا ۱۲۰ انجام می‌شود.

تافل و آیلتس در یک نگاه

آزمون تافل و آیلتس دارای چهار بخش گوش دادن (Listening)، خواندن (Reading)، صحبت کردن (Speaking) و نوشتن (Writing) هستند که محتوای بخش‌های ریدینگ و رایتینگ با یکدیگر تفاوت دارند و لیسنینگ و اسپیکینگ آن‌ها یکسان است.

مدرک بین المللی آزمون آیلتس (IELTS: International English Language Testing System)  در بیش از ده هزار موسسه و دانشگاه و بیش از 140 کشور قابل قبول و پذیر است.

در واقع برگزاری آزمون آیلتس و تافل در ایران یکی از مزایای شرکت در آزمون آیلتس و تافل برای ایرانیان محسوب می شود چرا که بسیاری از آزمون های زبان در ایران برگزار نمی شود و داوطلبان برای شرکت در این آزمون ها باید به یکی از کشورهای برگزار کننده مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و غیره سفر کنند.

آزمون تافل(TOEFL: Test of English as a Foreign Language)  است، بر خلاف آیلتس بر مبنای انگلیسیِ آمریکایی است. از این رو بیشتر موسسات و دانشگاه‌های آمریکا مدرک آزمون تافل را به آیلتس ترجیح می‌دهند. بهتر است با توجه به نیازهای خود و الزامات آموزشی یا مهاجرتی، و درک تفاوت ساختار و محتوای آیلتس و تافل بر اساس نیاز خود مناسب ترین آزمون برای خود را انتخاب کنید.

از آنجا که بیشتر مراکز معتبر آموزشی و دانشگاه‌ها هر دو مدرک را قبول دارند، با توجه به هدفی که دارید می توانید نوع آزمون را انتخاب و درآن شرکت کنید.

در مقالات گذشته درباره تبدیل نمره تافل به آیلتس توضیحاتی داده شد اما در این مطلب میخواهیم درباره تبدیل نمره آیلتس به تافل به تفسیر بپردازیم…

انواع آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS) در دو دسته بندی  General(عمومی) و Academic (آکادمیک) برگزار می شود و مانند برخی آزمون های دیگر از جمله آزمون FCE و OET و آزمون BEC به دو روش کتبی و کامپیوتری برگزار می شود. در روش کتبی داوطلبان سوال ها را روی برگه گرفته و سپس با مداد جواب ها را در پاسخنامه وارد می کنند. در روش کامپیوتری سوال ها و پاسخ آنها بر روی کامپیوترهای مرکز در مقابل داوطلبان قرار می گیرد و آنها با استفاده از کیبورد و ماوس پاسخ ها را بر روی رایانه وارد می کنند.

برگزاری آزمون آیلتس به هر دو روش از نظر زمان، محتوا، نوع سوالات، نحوه برگزاری آزمون Speaking و رعایت موارد امنیتی یکسان هستند.

آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک هر دو از چهار بخش تشکیل شده و برای اهداف مهاجرتی به کشورهای انگلیسی زبان طراحی شده اند، اما این دو آزمون تفاوت هایی با هم دارند. تفاوت آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس در محتوای سوالات و کاربرد آنها است.

آزمون تافل آنلاین یا تافل IBT

آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition)

آزمون تافل کاغذی یا کتبی یا تافل PBT

آزمون تافل اسنشیالز (TOEFL Essentials)

 آزمون تافل کاغذی (ITP )

آزمون تافل پریمیر (Primary) 

آزمون تافل جونیور(Junior)

تافل مگوش (magosh)

اعتبار و سنجش تبدیل نمرات آیلتس به تافل

از آنجا که آزمون IELTS و TOEFL دارای سیستم‌های ارزیابی متفاوتی هستند، تبدیل نمره آیلتس به تافل به صورت مستقیم امکان‌پذیر نمی باشد. هر آزمون دارای معیارها و روش‌های ارزیابی خاص خود برای سنجش چهار مهارت زبان انگلیسی متقاضی است.( درباره ساختار آزمون تافل مطالعه کنید.)

سیستم آزمون آیلتس از 9 باند برای نمره‌دهی استفاده می‌کند، در حالی که نمرات ارزیابی در آزمون تافل از ۰ تا ۱۲۰ انجام می‌شود.

اما برخی سازمان‌ها و مؤسسات آموزشی می‌توانند براساس الگوها و جداول آماری و تبدیلی خود نمرات این دو آزمون را به یکدیگر تبدیل کنند اما هیچ گونه مطابقت رسمی بین نمره‌های آیلتس و تافل وجود ندارد. مثلا نمره‌های بین ۶.۵ تا ۷.۵ در آیلتس معادل نمره‌های ۸۰ تا ۹۰ در تافل قرار می گیرد. لازم به ذکر است که دانشگاه ها و موسسات هر دو آزمون آیلتس و تافل را با نمراتی متناسب با برنامه‌های تحصیلی یا مهاجرتی خود مورد پذیرش قرارمیدهند. بنابراین گاهی، یک نمره مشابه دراسپیکینگ آیلتس و تافل که می تواند نشان دهنده سطح زبانی مشابه باشد، برای دانشگاه مقصد این تطابق صد در صد قابل قبول نباشد. اما اینکه نمره خوب تافل یا آیلتس چه نمره ای است حتما باید با دانشگاه مقصد مکاتبه داشته باشید.

همان طور که میدانیم آیلتس و تافل امتحانات اولیه ارزیابی زبان انگلیسی برای افراد غیر انگلیسی زبان هستند. هر دو آزمون راه را برای پذیرش در دانشگاه های عالی رتبه دنیا، ارتقای شغلی در کشورهای انگلیسی زبان و همچنین فرصت های مهاجرت هموار می کنند، بنابراین پاسخ به این سوال که مدرک آیلتس یا تافل برای مهاجرت بهتر است ؟ جواب مطالعه این مقاله می باشد…

باتوجه به اینکه نمودارهای تبدیل و مقایسه نمرات تافل و آیلتس موجود است به شما می توانید نمره کل تافل و همچنین نمرات مقطعی خود را در صورتی که نمرات آیلتس خود را در دسترس دارید تعیین سطح کنید. این کار می‌تواند نشان دهد که در نهایت کدام آزمون را باید دنبال کنید یا حتی با ادامه برنامه‌ها و آمادگی آزمون، موفقیت تضمینی شما در کدام آزمون حتمی خواهدبود. صرف نظر از دلیل شما برای دانستن نمره تافل و ساخت اکانت کاربری تافل بر اساس نمره آیلتس، در ادامه نحوه انجام آن را خواهید دید.

اصول کلی آزمون آیلتس در مقابل تافل

اگر می خواهید نمره تافل پیش بینی شده خود را از نمره آیلتس خود بدانید، به احتمال زیاد تا حدودی با تفاوت های بین آزمون ها آشنا هستید. در حالی که برخی مدارس یا مؤسسات به نمره یکی از این دو آزمون نیاز دارند، برخی نیز با کمال میل هر دو را می پذیرند و دانشجویان را مجبور می کنند تا با جزئیات هر دو آزمون آشنا شوند. قبل از اینکه به جزئیات تبدیل نمره آیلتس به تافل بپردازیم، ضروری است که نگاهی به آزمون آیلتس و آزمون تافل از دیدگاه کلان بیندازیم و شباهت ها و تفاوت های آنها را از هم تشخیص دهیم. در حالی که تفاوت‌های آنها بسیار ظریف‌تر از آن چیزی است که جدول زیر نشان می‌دهد، اما این داده ها به شما ایده‌ای از طول آزمون، محدوده امتیازدهی، بخش‌ها و مقبولیت کلی هر کدام را خواهد داد.

آیلتس یک امتحان کوتاه‌تر و شاید دقیق‌تر با طیف وسیع‌تری از سؤالات و تکالیف بوده و ارتباط مستقیم با یک ممتحن دارد هزینه دارد، در حالی که آیلتس تا حدودی گران‌تر است و متغیر است. در نهایت اینکه کدام امتحان برای شما بهتر است بستگی به نظر شخصی‌تان دارد. هر آزمون توسط صدها موسسه در سراسر جهان تأیید شده و پذیرفته می‌شوند.

باند امتیاز در آزمون آیلتس

باند امتیاز در آزمون آیلتس به میزان سطح شما در هر یک از چهار بخش آزمون :شنیداری (Listening)، خواندن (Reading)، نوشتاری (Writing) و مکالمه (Speaking)  ارزیابی و ارائه می‌شود. هر باند امتیاز نشان دهنده یک سطح زبانی است. باند امتیاز در آیلتس براساس نمره‌های شما در هر یک از این چهار بخش از 0 تا 9 تعیین می‌شود که امتیاز کلی آزمون براساس میانگین امتیاز شما در این چهار بخش ارزیابی می‌شود. چنانچه در آزمون آیلتس برای ورود به دانشگاه یا مهاجرت به یک کشور خاص می خواهید شرکت کنید، بهتر است با نیازها و چارت آن مقصد آشنا باشید زیرا هر مؤسسه‌ای که آزمون آیلتس برگزار می‌کند و مدرک آن را می پذیرد ممکن است برای قبولی در برنامه‌ها و مقاطع تحصیلی خاص، سطح باند حداقل مشخصی را در نظر داشته باشد.

آیلتس: مدت زمان آزمون 2 ساعت و 45 دقیقه

محدوده امتیازدهی 0-9 بوده

ترتیب بخش های آزمون: Listening، Reading، Writing و Speaking  

هزینه ووچر آیلتس بین 140 تا 300 دلار آمریکا باتوجه به لوکیشن کشور، شهر، نوع آزمون (آکادمیک یا عمومی) و سازمان برگزار کننده آزمون قیمت ووچر متفاوت است )

 تافل: مدت زمان آزمون 3.5 ساعت

 محدوده امتیازدهی 0-120 بوده

 ترتیب بخش های آزمون: Reading، Listening، Speaking و Writing.

هزینه ووچر تافل 365 دلار کانادا

میزان امتیاز و سطح معادل باند در آیلتس:

– باند 9: ماهر (Expert User)

– باند 8: خوب (Very Good User)

– باند 7: خوب (Good User)

– باند 6: متوسط (Competent User)

– باند 5: متوسط به پایین (Modest User)

– باند 4: ضعیف (Limited User)

– باند 3: ضعیف (Extremely Limited User)

– باند 2: ناقص (Intermittent User)

– باند 1: ناقص (Non User)

– باند 0: هیچ امتیازی نگرفته (Did not attempt the test)

درجه سختی آزمون آیلتس

درجه سختی در آزمون آیلتس به میزان پیچیدگی و سطح سوالات مورد استفاده در آزمون گفته می شود. انواع آزمون آیلتس عبارتند از : آزمون آیلتس عمومی (General Training) و آزمون آیلتس تخصصی (Academic).

در آزمون آیلتس عمومی، سوالات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مهارت‌های عمومی زبان انگلیسی افراد را سنجیده و ارزیابی می شوند. این آزمون معمولاً مناسب برای افرادیست که قصد مهاجرت، کار و یا تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان را دارند. میزان درجه سختی آزمون آیلتس بر اساس سطح عمومی آزمون ها (در سطح پایه، متوسط، پیشرفته) تنظیم می‌شود از این رو آمادگی شرکت کننده در بخش های آزمون آیلتس بسیار مهم است

سوالات آزمون آیلتس تخصصی، مهارت‌های تحصیلی و علمی افراد را مورد ارزیابی قرار میدهد و مناسب برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلی خارج از کشور می باشد.

در هر دو نوع آزمون، درجه سختی سوالات به ترکیب 4 مهارت خواندن (Reading)، نوشتن (Writing)، گوش دادن (Listening) و صحبت کردن (Speaking) بستگی دارد.

نمره ی معدل کلی یا Overall در آزمون تافل و آیلتس

نحوه امتیاز و نمره دهی در آزمون تافل و آیلتس با یکدیگر متفاوت است و هر آزمون سطح بندی و سیستم ارزیابی خاص خود را دارد. در هر دو آزمون، نمرات در هر چهار بخش (خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن) به صورت جداگانه سنجیده می‌شود و در نهایت یک نمره کلی یا Overall برای آزمون داده می شود.

هر بخش آزمون تافل (Reading، Listening، Speaking، Writing) نمره جداگانه‌ای دارد که بین 0 و 30 است. پس از محاسبه نمرات بخش‌ها، نمره کلی و اورال تافل برای هر آزمون دهنده بین 0 و 120 می باشد.

نمره هر بخش آزمون آیلتس (Listening، Reading، Writing، Speaking) از 0 تا 9 می باشد. نمره کلی و اورال آزمون آیلتس بین 0 و 9 است که باتوجه به سطح مراکز برگزار کننده، نیم نمره را نیز محاسبه می کنند (مثلاً 6.5 یا 7.5).

برخی دانشگاه‌ها و مؤسسات، به نمرات تمامی بخش‌های آزمون توجه می‌کنند و نمره اورال (overall) را مورد تایید و ارزیابی قرار میدهند ، برخی دیگر از موسسات تنها بخش‌های خاصی را مورد توجه قرار میدهند بنابراین با توجه به مهارت‌های خود و بررسی نیازهای دانشگاه یا مؤسسه مقصد، با مطالعه و تحقیق درباره ساختار، منابع، مطالعه و شرکت در آزمون های ماک و آزمایشی (آزمون تافل ماک) شبیه سازی شده با ارزیابی هر بخش از آزمون، می‌توانید ضمن جلوگیری از هولد شدن در آزمون برنامه‌ریزی مناسب جهت ایجاد آمادگی خود برای شرکت و موفقیت تضمینی انجام دهید.

مقایسه نمره کلی آیلتس به تافل

اگر قبلاً در آیلتس شرکت کرده اید، چه از طریق یک آزمون آنلاین آزمایشی و یا به صورت واقعی، می توانید نمره تافل خود را با نمره آیلتس تان تعیین سطح کنید. محدوده نمرات آیلتس در مقیاس 0-9 است، در حالی که، تافل 0-120 است.

آیلتس

تافل

9

118-120

8.5

115-117

8

110-114

7.5

102-109

7

94-101

6.5

79-93

6

60-78

5.5

46-59

5

35-45

4.5

32-34

0-4

0-31

مقایسه بخش رایتینگ آیلتس و تافل

بخش رایتینگ آزمون آیلتس از دو تسک تشکیل شده است:

تسک 1 (نوشتن نامه یا گزارش) که شرکت‌کننده باید براساس داده‌های ارائه شده یک گزارش یا نامه تدوین نماید و بنویسد.

تسک 2 (نوشتن مقاله تحلیلی یا نظریه‌پردازی) که متقاضی باید یک مقاله نظریه پردازی یا تحلیلی بنویسد.

در آیلتس، نمره رایتینگ بر اساس عواملی مانند دستور زبان و واژگان تنوع و کیفیت مطالب، سازماندهی و تنظیم متن استفاده شده تدوین می شود، اما در تافل، نمره رایتینگ بر اساس استراتژی ها و تکنیک‌های استفاده شده چهارچوب دستور زبان، واژگان و ساختار مقاله ارائه شده سنجیده می‌شود.

بخش رایتینگ تافل از دو تسک تشکیل شده است:

تسک 1 (نوشتن یک توضیح کوتاه) که شرکت‌کننده باید توضیحی کوتاه بر اساس نمودار یا تصویر بنویسد.

 تسک 2 (نوشتن یک مقاله تحلیلی) شرکت کننده باید یک مقاله تحلیلی بنویسد که در آن باید نظر خود را درباره یک موضوع خاص بیان کند و توانایی دفاع و توجیه آنرا داشته باشد.

آیلتس

تافل

9

30

8.5

30

8

30

7.5

29

7

27-28

6.5

24-26

6

21-23

5.5

18-20

5

14-17

4.5

12-13

0-4

0-11

هر دو آزمون برای بررسی توانایی نوشتاری و تحلیلی زبان آزمون‌دهنده طراحی شده‌اند. اما سبک و محتوا در هر آزمون ممکن است متفاوت باشد. جهت مطالعه ده سوال متداول در آزمون تافل با ما همراه باشید.

مقایسه نمره اسپیکینگ آیلتس و تافل:

چهار معیار محاسبه و ارزیابی برای نمره‌دهی بخش اسپیکینگ آیلتس :

فلوئنسی (Fluency)، کاربرد لغات (Vocabulary)، دستور زبان (Grammar) و تلفظ (Pronunciation).

هر یک از این معیارها بر اساس یک سیستم نمره‌دهی 9 باندی سنجش و ارزیابی می‌شوند.

نمره کل بخش اسپیکینگ آیلتس بر حسب میانگین این چهار معیار محاسبه می‌گردد.

سه معیار اصلی نمره‌دهی بخش اسپیکینگ تافل

تحلیل و بررسی (Delivery)، محتوا (Content) و زبان (Language Use).

 که براساس سیستم نمره‌دهی 4 باندی ارزیابی می‌شوند. نمره کل بخش اسپیکینگ تافل بر حسب میانگین این سه جنبه محاسبه می‌شود.

هر بخش در آیلتس در مقیاس 0-9 درجه بندی می شود، در حالی که بخش های تافل 0-30 است. از آنجایی که تفاوت بسیار زیادی بین هر کدام از نظر امتیازدهی وجود دارد، جداول تبدیل برای هر بخش مهم است. به هر حال، برخی از مدارس یا مؤسسات به حداقل نمرات مقطعی نیاز داشته و تأکید زیادی بر روانی صحبت کردن دارند.در آیلتس امتیاز کلی از 0 تا 9 برای بخش اسپیکینگ درنظر گرفته می‌شود، در حالی که در تافل امتیاز کلی از 0 تا 30 است و اسکیل نمره‌دهی آنها با یکدیگر متفاوت است.

به صورت کلی برای استفاده از نمرات اسپیکینگ در آزمون‌های آیلتس و تافل، بهتر است با اسکیل ها و سیستم نمره‌دهی دو آزمون آشنا باشید تا باتوجه به نیاز خود برای مهاجرت یا اپلای، تصمیم‌گیری نمایید.

در زیر جدول تبدیل نمره آیلتس به تافل در بخش اسپیکینگ آورده شده است. امیدواریم با نمره اسپیکینگ آیلتس خود، بتوانید تعیین کنید که چقدر در این بخش خاص از آزمون تافل ibt موفق خواهید بود.

آیلتس

تافل

9

30

8.5

28-29

8

26-27

7.5

24-25

7

23

6.5

20-22

6

18-19

5.5

16-17

5

14-15

4.5

12-13

0-4

0-11

مقایسه نمره لیسنینگ آیلتس و تافل:

لیسنینگ آزمون آیلتس 40 سوال دارد که شامل چهار بخش با سوالات چند گزینه ای است. باتوجه به پاسخ درست به هر سؤال در یکی از باندهای 0 تا 40 نمره‌بندی می‌شود که نمره کل بخش لیسنینگ آیلتس بر مبنای تعداد پاسخ‌های درست تعیین می‌شود.

بخش لیسنینگ تافل شامل یک سری سؤال چندگزینه‌ای است. هر سؤال بر اساس شنیدن یک متن صوتی و تست‌های مربوط به آن پرسیده و ارزیابی می‌شود که هر سوال نمره اختصاص دارد و نمره دهی لیسنینگ تافل بر حسب تعداد پاسخ‌های درست محاسبه می‌شود.

باتوجه به تفاوت اسکیل نمره‌دهی و ساختار سؤالات دو آزمون امتیاز کلی بخش لیسنینگ آیلتس از 0 تا 40 و بخش لیسنینگ تافل از 0 تا 30 است.

آیلتس

تافل

9

30

8.5

29

8

28

7.5

27

7

24-26

6.5

20-23

6

12-19

5.5

7-11

5

4-6

4.5

3

0-4

0-2

مقایسه نمره ریدینگ آیلتس و تافل

امتیاز کلی برای بخش ریدینگ آیلتس از 0 تا 40 و برای بخش ریدینگ تافل از 0 تا 30 می باشد

سطح پیچیدگی، محتوای متون، ساختار و نحوه نمره‌دهی در هر آزمون متفاوت است.

ریدینگ آزمون آیلتس شامل سه بخش است که در مجموع 40 سؤال دارد. بخش اول،دارای یک متن کوتاه با سؤالات چندگزینه‌ای است. بخش دوم و سوم نیز متن‌های طولانی‌تری دارند و شامل سؤالاتی از نوع تفسیری، تکمیل جمله و تطابق عبارت‌ها با متن می باشند. محاسبه نمره کل بخش ریدینگ آیلتس براساس تعداد پاسخ‌های صحیح به هر سوال انجام می‌شود.

بخش ریدینگ آزمون تافل شامل سه تا چهار متن بین 10 تا 14 سؤال می باشد. این بخش شامل سوالات تفسیر متن، تکمیل جمله، تطابق جملات و مفاهیم، نمودارها و جداول است. محاسبه نمره ریدینگ تافل براساس تعداد پاسخ‌های صحیح به هر سوال انجام می‌شود. درباره تفاوت ریدینگ تافل و آیلتس بیشتر بخوانید…

آیلتس

تافل

9

30

8.5

29

8

29

7.5

27-28

7

24-26

6.5

19-23

6

13-18

5.5

8-12

5

4-7

4.5

3

0-4

0-2

تعیین سطح زبان با نمره آیلتس 5.5 

شما نمره 5.5 را در آیلتس دریافت کردید و می خواهید بدانید که آیا این نشان دهنده سطح خوب زبان انگلیسی است؟ با مراجعه به جدول تبدیل بالا، می توانید چندین چیز را درک کنید:

 نمره 5.5 در آیلتس معادل نمره تافل بین 46 تا 59 است.

نمره 5.5 در آیلتس به طور کلی نشان دهنده سطح متوسط انگلیسی است.

به عبارت دیگر، درست نیست که بگوییم رتبه خوبی است، اما همه چیز از دست نرفته است ! این نمره بالاتر از حد متوسط است و مربوط به سطح پایین B2 است که به مراتب از سطح بد نیست. برای اینکه بتوانید در تمام موقعیت‌های زندگی روزمره، از جمله حرفه‌ای، خود را به زبان انگلیسی بفهمید و درک کنید، باید کمی پیشرفت کنید . برای رسیدن به این هدف و افزایش اهمیت آزمون آیلتس برای اپلای چندین راه حل در دسترس شماست و نیاز به مشاوره با کارشناسان و متخصصان شرکت مهاجرتی هومان ویزا دارید.

مهمترین عوامل برای شرکت در آزمون تافل و آیلتس

قبل از تصمیم گیری درباره برگزاری و شرکت در ازمون آیلتس و تافل با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید تا باتوجه به مقاصد تحصیلی و مهاجرتی شما و تجربه سالها فعالیت شما را به بهترین مسیر را هدایت نمایند.

اولویت دانشگاه: دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید کدام مدرک را می پذیرد؟

زمان آمادگی شرکت در آزمون:

 به طور مثال برای آمادگی حضور در آزمون تافل 2 تا 3 ماه  و برای آمادگی آزمون آیلتس 3 تا 6 هفته و زمان نیاز دارید.باتوجه به دانشگاه مقصد اگر مهلت درخواست شما چند ماه است، شرکت در آیلتس می تواند مناسبتر باشد.

نوع پذیرش بر مبنای کامپیوتری یا کاغذی بودن برگزاری آزمون :

باتوجه به اینکه انواع آزمون تافل و آیلتس به صورت کاغذی و رایانه ای در سنتر و یا مراکز برگزاری انجام می شود اطلاع از این موضوع که دانشگاه مقصد مدرک کدام یک از انواع نحوه برگزاری آزمون را قبول می کند بسیار مهم است!

اطلاع از پذیرش دانشگاه مقصد درباره تافل یا آیلتس آکادمیک

بیش از 9000 دانشگاه و موسسه معتبر در جهان مدرک آیلتس یا تافل یا هر دو را می‌پذیرند. . به صورت تخصصی تر دانشگاه‌های آمریکا، تافل (TOEFL) را تا حد زیادی قبول می‌کنند اما اگر برای دانشگاه‌های انگلیس یا استرالیا اپلای می کنید، آیلتس به پذیرفته تر است.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

1- آزمون تافل اینترنتی (تافل IBT) 2- آزمون تافل انترنتی در منزل (تافل IBT هوم ادیشن) 3- آزمون تافل کاغذی (تافل PBT) 4- ازمون تافل اسنشیالز 5- آزمون تافل ITP 6- آزمون تافل جونیور 7- آزمون تافل پریمیر

در حال حاضر هزینه آزمون تافل 265 دلار آمریکا می‌باشد که این مبلغ ممکن است در کشورهای مختلف متفاوت می باشد.یکی از دلاییل آن نظارت بر آزمون آنلاین تافل است. بنابراین قیمت آزمون تافل مبلغی ثابت نیست

آزمون تافل Home Edition (تافل آنلاین) همان آزمون معتبر و قابل اعتماد TOEFL iBT است که در منزل می توان در آن شرکت کرد. نظارت بر آزمون با استفاده از ناظران از راه دور به صورت زنده و با تکیه بر فناوری هوش مصنوعی توسط سیستم ProctorU  انجام می شود که راه حلی پیشرفته برای نظارت بر آزمون آنلاین است.

مدت اعتبار آزمون تافل 2 سال است و پس از پایان مدت اعتبار، مدرک تافل مورد قبول مراکز آموزشی، دانشگاه ها و سایر سازمان ها نخواهد بود.

مهمترین عوامل انتخاب شرکت در آزمون تافل و آیلتس در متن مقاله به آن اشاره شده است

آزمون تافل و آیلتس در ساختار و نحوه آزمون با یکدیگر تفاوت دارند که در متن مقاله به آن اشاره شد.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×