فهرست مطالب

تفاوت تافل و آیلتس

آزمـون تافل هوم ادیشن تضمینی

آزمون تافل و آیلتس هر دو آزمون های معتبر زبان انگلیسی هستند که تفاوت هایی با هم دارند، بسیاری از زبان آموزان در مورد تفاوت تافل و آیلتس سوالاتی دارند تا بتوانند یکی از این آزمون ها را برای اهداف مهاجرتی خود انتخاب کنند.

آزمون تافل (TOEFL)

پیش از آنکه در مورد تفاوت تافل و آیلتس مطلبی را بیان کنیم ابتدا توضیحات مختصری در خصوص آزمون تافل و آیلتس ارائه می دهیم، تا با آزمون تافل و آیلتس و کاربرد آنها بیشتر آشنا شوید.

آزمون تافل (TOEFL) که مخفف Test oEnglish as a Foreign Language است، یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS در بیش از 150 کشور جهان برگزار می شود. آزمون تافل برای اولین بار در سال 1964 میلادی برگزار شد.

هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا برای اهداف مختلفی به ویژه اپلای تحصیلی در این آزمون شرکت می کنند. مدرک آزمون تافل (TOEFL test) در بیش از 11 هزار دانشگاه در سطح جهان اعتبار دارد، به همین دلیل این آزمون یکی از معتبرترین آزمون های جهان است و تقریبا در تمام کشورهای دنیا به رسمیت شناخته می شود.

با دریافت بهترین راهکارها برای قبولی صد در صد در آزمون تافل تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

انواع آزمون تافل

موسسه ETS انواع آزمون تافل را در نسخه های مختلفی ارائه کرده است و داوطلبان می توانند با توجه به نیاز و اهداف خود در یکی از آنها شرکت کنند و مدرک تمام انواع تافل از اعتبار بالایی برخوردارند و در بسیاری از کشورهای جهان به رسمیت شناخته می شود.

انواع آزمون تافل عبارتند از:

آزمون تافل آنلاین یا تافل IBT: آزمون تافل IBT به صورت آنلاین و در محل های برگزاری که از سوی ETS تعیین شده، برگزار می ‌شود.

آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition): تافل هوم ادیشن نسخه دیگری از تافل آنلاین (IBT) است، اما این آزمون در خانه و تحت نظارت یک ناظر تعیین شده برگزار می ‌شود.

آزمون تافل کاغذی (کتبی) یا تافل PBT: آزمون تافل PBT در محل های برگزاری آزمون به صورت کتبی و کاغذی انجام می ‌شود و تافل کتبی فقط در جایی برگزار می شود که شرکت در تافل آنلاین امکانپذیر نباشد.

آزمون تافل اسنشیالز (Essentials): از فوریه ۲۰۲۱ سازمان ETS نسخه ی دیگری از آزمون تافل را به نام تافل اسنشیالز ارائه کرده است. این آزمون به صورت آنلاین و مبتنی بر کامپیوتر است.

آزمون تافل ITP: تافل ITP جهت استفاده داخلی مراکز آموزشی، سازمان‌ ها، دانشگاه‌ ها و… طراحی شده است.

آزمون تافل جونیور (JUNIOR): تافل جونیور برای نوجوانان 11 تا 16 سال طراحی شده است.

آزمون تافل پریمیر (PRIMARY): تافل پریمیر برای کودکان 8 تا 11 سال طراحی شده است.

تافل مگوش یک نسخه داخلی و غیر رسمی از آزمون تافل است که توسط ETS (سرویس تست آموزشی) برای دانشگاه ها، مدارس و سایر موسسات آموزشی توسعه یافته است که صورت کاغذی ارائه می شود

ساختار آزمون تافل

ساختار آزمون تافل IBT و تافل هوم ادیشن که در حال حاضر در ایران برگزار می شوند، شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن (درک مطلب)، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند و مدت زمان انجام آزمون 3 ساعت است.

بخش های مختلف آزمون تافل عبارتند از:

1- بخش درک مطلب (Reading): بخش درک مطلب یا ریدینگ تافل IBT، از 3 یا 4 متن تشکیل شده است و داوطلبان برای هر متن به 10 سوال جواب می دهند و مدت زمان پاسخگویی به سوالات 54 تا 72 دقیقه است.

2- بخش شنیداری (Listening): بخش شنیداری یا لسینینگ تافل آی بی تی شامل 6 تا 7 قسمت است و داوطلبان برای هر قسمت به 5 تا 6 سوال پاسخ می دهند و مدت زمان پاسخگویی به سوالات این بخش 41 تا 57 دقیقه است.

3- بخش گفتاری (Speaking): بخش گفتاری آزمون تافل IBT پس از یک استراحت ۱۰ دقیقه ای آغاز می شود و مدت زمان پاسخگویی به سوالات 17 دقیقه می باشد. در بخش اسپیکینگ تافل داوطلبان باید به 4 سوال پاسخ بدهند.

4- بخش نوشتاری (Writing): چهارمین بخش آزمون تافل IBT بخش نوشتاری است. در بخش رایتینگ تافل داوطلبان باید به دو سوال مختلف در مدت 50 دقیقه پاسخ دهند.

به دلیل اهمیت نمره خوب در تافل برای اپلای تحصیلی بهتره برای کسب نمره بالا در آزمون تافل تضمینی قبل از شرکت در آزمون با کارشناسان با تجربه در این زمینه مشورت کنی، از این رو شرکت مهاجرتی هومان ویزا کارشناسان با تجربه در این زمینه را به شما معرفی می کنه.

آزمون آیلتس (IELTS)

آزمون آیلتس (IELTS) مخفف International English Language Testing System می باشد. آیلتس، آزمون زبان انگلیسی در سطح بین المللی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده ی توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است.

این آزمون در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود. در خصوص اهمیت نمره ی آزمون آیلتس باید گفت: برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن مدرک آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، صنایع دولتی و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

برای اینکه بدونی نمره خوب آیلتس آکادمیک یا جنرال برای کانادا چنده کلیک کن.

انواع آزمون آیلتس

انواع آزمون آیلتس (IELTS) عبارتند از:

آزمون آیلتس جنرال: آیلتس جنرال، توانایی داوطلب را در بکارگیری زبان انگلیسی در موقعیت های کاری و اجتماعی ارزیابی می کند.

آزمون آیلتس آکادمیک: آزمون آیلتس آکادمیک، نیز توانایی داوطلب را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد سنجش قرار می دهد.

آزمون آیلتس لایف اسکیلز: از آوریل سال 2015 علاوه بر آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نسخه ی دیگری از آزمون آیلتس به نام آیلتس لایف اسکیلز نیز طراحی شد که با هدف ارزیابی دانش زبان انگلیسی افراد در دو مهارت گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) برگزار می شود.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک نیز مانند تافل شامل 4 بخش است که چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی را ارزیابی می کند.

بخش های آزمون آیلتس عبارتند از:

* بخش شنیداری (Listening)

* بخش درک مطلب یا خواندن (Reading)

* بخش نوشتاری (Writing)

* بخش گفتاری (Speaking)

ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز نیز شامل دو بخش شنیداری و گفتاری است که مهارت های گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کند.

آزمون آیلتس نیز مانند تافل از اعتبار بالایی برای اپلای تحصیلی برخوردار است و بسیاری از کشورهای دنیا مدرک آن را به رسمیت می شناسند و اهمیت آزمون آیلتس در اپلای تحصیلی به قدری است که دانشگاه های معتبر نمره آیلتس را ملاک ارزیابی مهارت زبان انگلیسی داوطلبان برای اپلای قرار می دهند، از این رو با دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان در مورد آیلتس یا اهمیت و اعتبار تافل هوم ادیشن برای سفارت ایتالیا از کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا می تونی موفق به کسب نمره بالا در آزمون آیلتس تضمینی بشی.

مقایسه آزمون تافل و آیلتس

آزمون تافل و آیلتس هر دو از معتبرترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی هستند و نمره این آزمون ها ملاک ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است و مدرک آنها در سراسر دنیا از اعتبار بالایی برخوردار است و اعتبار یکسانی دارند. همان طور که گفته شد، هر دو آزمون از 4 بخش تشکیل شده اند که 4 مهارت اصلی زبان انگلیسی را ارزیابی می کنند. همچنین سوالات هر دو آزمون طبق استانداردهای زبان انگلیسی طراحی شده اند و از نظر سختی در یک سطح قرار دارند.

مدت اعتبار مدرک تافل و آیلتس 2 سال است و پس از 2 سال، اعتبار مدرک آنها منقضی می شود. افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارند و یا بخواهند در مقاطع دانشگاهی به زبان انگلیسی تحصیل کنند، حتما باید مدرک زبان تافل یا آیلتس با نمره قابل قبول را ارائه دهند در واقع نمره آزمون تافل یا آیلتس از جمله مهمترین مدارک برای اپلای تحصیلی یا مهاجرت شغلی است.

تفاوت های آزمون تافل و آیلتس

با وجود تمام شباهت هایی که آزمون تافل و آیلتس با هم دارند، اما این دو آزمون تفاوت هایی نیز با هم دارند، بیشترین سوالی که زبان آموزان در خصوص تفاوت آزمون تافل و آیلتس می پرسند در مورد میزان سختی آزمون تافل و آیلتس و اینکه کدام یک از این دو آزمون سخت تر است تافل یا آیلتس؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، آزمون تافل و آیلتس تقریبا از میزان سختی یکسانی برخوردارند و هر دو آزمون هایی چالش برانگیز در خصوص ارزیابی زبان انگلیسی هستند و کسب نمره بالا در هر دو آزمون کار چندان آسانی نیست و داوطلبان باید با آمادگی زیادی در این آزمون ها شرکت کنند تا بتوانند نتیجه ی خوبی بگیرند.

تفاوت های تافل و آیلتس عبارتند از:

1-تفاوت در ساختار تافل و آیلتس

2- تفاوت در هزینه ثبت نام تافل و آیلتس

3- تفاوت در نمره دهی آزمون تافل و آیلتس

تفاوت در ساختار تافل و آیلتس

همان طور که گفته شد آزمون تافل و آیلتس هر دو از 4 بخش درک مطلب (خواندن)، شنیداری، گفتاری و نوشتاری تشکیل شده است که مهارت های اصلی زبان انگلیسی را ارزیابی می کنند، اما تعداد سوالات و مدت زمان انجام هر یک از بخش ها در این دو آزمون با هم متفاوت است، به طور مثال بخش رایتینگ تافل شامل نوشتن دو متن در مدت 50 دقیقه است اما مدت زمان نوشتن دو متن در رایتینگ آیلتس 60 دقیقه است و یا در بخش اسپیکینگ تافل 4 تکلیف گفتاری مطرح می شود و مدت زمان پاسخگویی 17دقیقه است، اما اسپیکینگ آیلتس شامل دو مکالمه است و مدت زمان انجام این بخش 11 تا 14 دقیقه است. مدت زمان کلی آزمون تافل 3 ساعت (بعد از آخرین تغییرات تافل در 2019) و زمان انجام آیلتس 2 ساعت و 45 دقیقه است که البته تفاوت چشمگیری از این نظر نمی باشد.

برای دریافت منابع و نمونه سوالات استاندارد بخش ریدینگ تافل IBT با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

تفاوت در هزینه ثبت نام تافل و آیلتس

هزینه ثبت نام آزمون تافل و آیلتس در کشورهای مختلف، متفاوت است. اما به طور کلی هزینه آزمون تافل کمی بیشتر از آزمون آیلتس است. آزمون تافل در ایران 265 دلار و هزینه آزمون آیلتس 210 تا 250 دلار است. همچنین پرداخت هزینه تافل و آیلتس با استفاده از کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت و مستر کارت می باشد.

در صورتی که برای پرداخت هزینه تافل و آیلتس مشکل داری می تونی از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنی.

تفاوت در نمره دهی آزمون تافل و آیلتس

نمره نهایی آیلتس با توجه به تعداد پاسخ های صحیح از 0 تا 9 تعیین می شود، اما نمره تافل نشان دهنده تعداد پاسخ های صحیح نمی باشد، چرا که عملکرد سایر داوطلبان در پاسخ دادن به سوالات نیز در نمره نهایی داوطلبان که از 0 تا 120 است تاثیر دارد.

مقایسه نمره دهی تافل و آیلتس

1- نمره 118 تا 120 معادل نمره 9 در آیلتس

2-نمره 115 تا 117 معادل نمره 8.5 در آیلتس

3- نمره 110 تا 114 معادل نمره 8 در آیلتس

4- نمره 102 تا 109 معادل نمره 7.5 در آیلتس

5- نمره 94 تا 101 معادل نمره 7 در آیلتس

6- نمره 79 تا 93 معادل نمره 6.5 در آیلتس

7- نمره 60 تا 78 معادل نمره 6 در آیلتس

8- نمره 46 تا 59 معادل نمره 5.5 در آیلتس

9- نمره 35 تا 45 معادل نمره 5 در آیلتس

10- نمره 32تا 34 معادل نمره 4.5 در آیلتس

11- نمره 0 تا 31 معادل نمره 0تا 4 در آیلتس

 امکان شرکت مجدد در آزمون تافل یکی از مزایای این آزمون است که می توانید جهت کسب اطلاعات به روز درباره آزمون های زبان با تیم تخصصی هومان ویزا در ارتباط باشید.

آزمون تافل هوم ادیشن تضمینی

با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

در کوتاه ترین زمان

با کمترین هزینه

جهت کاهش استرس و ارزیابی مهارتهای 4گانه آزمون تافل می توانید در آزمون تافل ماک یا همان آزمون آزمایشی تافل شرکت کنید و از تیم تخصصی شرکت مهاجرتی هومان ویزا دراین باره مشاوره دریافت نمایید تا با شناخت اشتباهات رایج آزمون تافل و مرور آزمون آزمایشی از هولد شدنhold شدن) در آزمون اصلی جلوگیری کنید.

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) تافل (تافل هوم ادیشن) و خرید اکانت برای آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون های زبان از طریق کارت‌ های اعتباری بین‌ المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ ها توسط بانک‌ های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌ توانند برای پرداخت هزینه‌ های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان و اهمیت مدرک تافل یا آیلتس برای مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی ،پزشکان و کادر درمان، قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزا، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

هزینه آزمون تافل در ایران 265 دلار و هزینه آزمون آیلتس 210 تا 250 دلار است.

پرداخت هزینه تافل و آیلتس با استفاده از کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت و مستر کارت می باشد و یا می توانید از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنی.

آزمون تافل و آیلتس هر دو آزمون های معتبر زبان انگلیسی هستند و سوالات چالش برانگیزی دارند و سوالات آنها استاندارد بوده و از نظر سختی در یک سطح قرار دارند و کسب نمره بالا در این آزمون ها کار آسانی نیست.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×