فهرست مطالب

تفاوت آزمون تافل IBT با تافل CBT

آزمـون تافل هوم ادیشن تضمینی

درباره تفاوت آزمون IBT  و آزمون TBT باید گفت آزمون تافل IBT به صورت آنلاین و در محل های برگزاری که از سوی ETS تعیین شده، برگزار می ‌شود و آزمون تافل CBT یکی از نسخه های قدیمی آزمون تافل است که از سال 1998 تا 2006 توسط موسسه ETS برگزار می شد.

آزمون تافل (TOEFL)

آزمون تافل (TOEFL test) یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS در بیش از 150 کشور جهان برگزار می شود. آزمون تافل برای اولین بار در سال 1964 میلادی برگزار شد.

هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا برای اهداف مختلفی به ویژه اپلای تحصیلی در این آزمون شرکت می کنند. مدرک آزمون تافل در بیش از 11 هزار دانشگاه در سطح جهان اعتبار دارد، به همین دلیل این آزمون یکی از معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی در جهان است و مدرک آزمون تافل با کسب نمره خوب ، تقریبا در تمام کشورهای دنیا به رسمیت شناخته می شود.

انواع آزمون تافل

انواع آزمون تافل عبارتند از:

آزمون تافل آنلاین (اینترنتی) یا تافل IBT: آزمون تافل IBT به صورت آنلاین و در محل های برگزاری که از سوی ETS تعیین شده، برگزار می ‌شود.

آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition): نسخه دیگری از تافل آنلاین (IBT) است، اما این آزمون در خانه و تحت نظارت یک ناظر برگزار می ‌شود. این آزمون از سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا و به دلیل عدم برگزاری آزمون تافل به صورت حضوری، برگزار می شود.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای دریافت مشاوره و راهنمایی برای قبولی در آزمون تافل تضمینی بهترین کارشناسان را به شما معرفی می کند.

برای آشنایی با نحوه ثبت نام آزمون تافل IBT هوم ادیشن کلیک کن.

آزمون تافل کاغذی یا کتبی یا تافل PBT: آزمون تافل PBT در محل های برگزاری آزمون به صورت کتبی و کاغذی انجام می ‌شود. بیشتر از 97 درصد آزمون های تافل در سراسر دنیا به صورت اینترنتی (IBT) برگزار می شود و فقط درصد بسیار کمی از آزمون تافل به صورت کاغذی برگزار می شود. آزمون تافل کاغذی تنها زمانی برگزار می شود که امکان برگزاری آزمون تافل اینترنتی وجود نداشته باشد.

آزمون تافل اسنشیالز (TOEFL Essentials): از فوریه ۲۰۲۱ سازمان ETS نسخه ی دیگری از آزمون تافل را به نام تافل اسنشیالز ارائه کرده است. آزمون تافل اسنشیالز شامل ترکیبی از سوالات آکادمیک و جنرال (عمومی) است و مدت زمان انجام این آزمون 90 دقیقه است و تافل اسنشیالز مبتنی بر کامپیوتر است و داوطلبان می توانند با اتصال به اینترنت پرسرعت در خانه یا هر مکان دیگری در تافل اسنشیالز شرکت کنند.

تافل مگوش (magoosh)

یک نسخه داخلی و غیر رسمی از آزمون تافل است که توسط ETS (سرویس تست آموزشی) برای دانشگاه ها، مدارس و سایر موسسات آموزشی توسعه یافته است. برخلاف نسخه رسمی تافل iBT (آزمون مبتنی بر اینترنت) که به صورت آنلاین برگزار می شود، آزمون تافل به صورت کاغذی و با قلم و کاغذ است.

ساختار آزمون تافل IBT

آزمون تافل IBT مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی بین المللی از جمله آزمون CPE، آزمون CAE، آزمون FCE، آزمون BEC و غیره شامل 4 بخش شنیداری (لیسنینگ)، گفتاری (اسپیکینگ)، نوشتاری (رایتینگ) و بخش درک مطلب یا ریدینگ تافل IBT است که چهار مهارت کلیدی زبان انگلیسی را که خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن است را ارزیابی می کند و مدت زمان انجام این آزمون سه ساعت و نیم تا چهار است.

نکته: همچنین امکان اعتراض به نمره تافل IBT نیز وجود دارد و داوطلبان می توانند به نمره دو بخش گفتاری و نوشتاری تافل اعتراض کنند.

برای قبولی در آزمون تافل تضمینی و نحوه ثبت نام در آزمون تافل آنلاین و دریافت نمونه سوالات بخش های مختلف تافل (مانند اسپیکینگ تافل) با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

آزمون تافل هوم ادیشن تضمینی

با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

در کوتاه ترین زمان

با کمترین هزینه

ساختار آزمون تافل IBT هوم ادیشن

همان طور که گفته شد آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition)، همان آزمون تافل IBT است با این تفاوت که برای شرکت در این آزمون به جای مراجعه حضوری به مراکز برگزاری آزمون، داوطلبان می توانند آزمون تافل را به صورت آنلاین در منزل انجام دهند، از این رو ساختار آزمون تافل IBT هوم ادیشن همانند ساختار آزمون تافل IBT است و محتوا، قالب و نوع سوالات آن با آزمون تافل IBT یکسان است، بنابراین مدرک آن مانند تافل IBT از اعتبار بالایی برخوردار است.

برای آشنایی با قوانین شرکت در آزمون تافل IBT هوم ادیشن با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان  ویزا تماس بگیر.

ساختار آزمون تافل PBT

آزمون تافل PBT همانند تافل IBT شامل چهار بخش است، که عبارتند از:

1- بخش درک مطلب (Reading): بخش درک مطلب آزمون تافل تافل پی بی تی، شامل پنج متن در زمینه ‌های علمی و آکادمیک است و داوطلبان برای هر متن باید به 10 سوال پاسخ دهند. داوطلبان در این بخش باید به 50 سوال در مدت 55 دقیقه پاسخ دهند.

2- بخش ساختاری (Structure): بخش ساختاری آزمون تافل PBT (تافل کاغذی) شامل دو دسته سوال در زمینه گرامر و ساختار متن می باشد. این بخش دارای 40 سوال است و داوطلبان باید در مدت 25 دقیقه به سوالات پاسخ بدهند.

3- بخش شنیداری (Listening): بخش شنیداری آزمون تافل کاغذی (PBT) شامل 50 سوال است که داوطلبان باید در مدت 35 دقیقه به سوالات پاسخ دهند.

4- بخش نوشتاری (Writting): بخش نوشتاری آزمون تافل پی بی تی، نمره ای بین 0 تا 6 دارد و امتیاز آن در کل آزمون محاسبه نمی شود

همچنین یکی از تفاوت های آزمون تافل IBT با تافل PBT این است که آزمون تافل پی بی تی به جای بخش گفتاری که در تافل آی بی تی وجود دارد، یک بخش ساختاری دارد که سوالات آن در خصوص گرامر و Structure است.

اگر نمی دونی نحوه خرید ووچر تافل تضمینی چطور انجام میشه، می تونی از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا کمک بگیری.

آزمون تافل CBT چیست؟

آزمون تافل CBT یکی از نسخه های قدیمی آزمون تافل است که از سال 1998 تا 2006 توسط موسسه ETS برگزار می شد.

آزمون تافل CBT مانند آزمون تافل IBT یک آزمون مبتنی بر کامپیوتر است. سوالات تافل سی بی تی به صورت تطبیقی است، یعنی در صورت اشتباه بودن جواب، سوال بعدی آسانتر و با امتیاز کمتر خواهد بود.

در سال 2006 برگزاری آزمون تافل CBT به طور کامل متوقف شد و تافل IBT (تافل آنلاین) جایگزین این آزمون شد.

آزمون تافل CBT همانند تافل آی بی تی و تافل پی بی تی از چهار بخش اصلی تشکیل شده است.

بخش های آزمون تافل CBT عبارتند از:

1- بخش درک مطلب (Reading): در بخش درک مطلب متنی در صفحه نمایش به داوطلب نشان داده می شود که داوطلب باید آن را با دقت مطالعه کند و سپس به سوالاتی که مطرح می شود پاسخ بدهد.

2- بخش شنیداری (Listening): بخش شنیداری شامل دو قسمت است. در این بخش فایل های صوتی برای داوطلبان پخش می شود و داوطلبان براساس آنچه شنیده اند باید به سوالات پاسخ دهند. همچنین علاوه بر فایل های صوتی، تصویری هم نمایش داده می شود.

3- بخش نوشتاری (Writting): در بخش نوشتاری تافل CBT داوطلبان باید در خصوص موضوع مورد نظر در مدت زمان 30 دقیقه یک انشا بنویسند. همچنین نمره بخش نوشتاری آزمون تافل CBT همانند تافل کاغذی به صورت مجزا محاسبه می شود.

4- بخش ساختاری (Structure): سوالات بخش ساختار تافل سی بی تی همانند سوالات تافل کاغذی است و در این بخش داوطلبان به 40 سوال در مدت زمان 20 دقیقه پاسخ می دهند.

کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین خدمات را برای قبولی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت از جمله آزمون تافل تضمینی را ارائه می دهند و با دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می تونی با اطمینان و آرامش بیشتری در آزمون زبان شرکت کنی.

تفاوت آزمون تافل IBT با تافل CBT چیست؟

اولین و مهمترین تفاوت تافل IBT با تافل CBT عدم برگزاری آزمون تافل سی بی تی است؛ همان طور که گفته شد از سال 2006 آزمون تافل CBT برگزار نمی شود و تافل آی بی تی که نسخه پیشرفته تر است، جایگزین این آزمون شد.

از دیگر تفاوت های تافل IBT و تافل CBT تفاوت در محتوا و ساختار است، هر چند که این آزمون ها هر دو به صورت کامپیوتری انجام می شوند، اما ساختار آنها با هم متفاوت است.

آزمون تافل IBT دارای چهار بخش درک مطلب، نوشتاری، شنیداری و گفتاری است، اما در تافل CBT همانند تافل کاغذی به جای بخش گفتاری یک بخش ساختاری (Structure) وجود دارد.

نحوه ی نمره دهی به آزمون تافل IBT و تافل CBT از دیگر تفاوت های این دو آزمون است. نمره آزمون تافل IBT از 0 تا 120 مشخص می شود و نمره تافل CBT حداکثر تا 300 محاسبه می شود.

آیا آزمون تافل در ایران برگزار می شود؟

برخلاف بسیاری از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی مانند آزمون BEC، آزمون PTE، آزمون ناتی (NAATI) و غیره که در ایران برگزار نمی شوند. آزمون تافل در برخی مراکز و موسسات در ایران برگزار می شود و این یکی از مهمترین مزایای شرکت آزمون تافل تضمینی به سایر آزمون های زبان انگلیسی است و داوطلبان می توانند در ایران بدون صرف هزینه اضافی برای سفر به سایر کشورها برای شرکت در آزمون تافل به آسانی در این آزمون چندین بار در سال شرکت کنند.

برای اطلاع از مراکز برگزار کننده آزمون تافل در ایران کلیک کن.

نحوه ارسال گزارش نمره تافل به دانشگاه ها

برای اینکه بتونی برای کسب نمره بالا با آمادگی بیشتری در آزمون تافل تضمینی شرکت کنی می تونی در آزمون تافل TPO شرکت کنی و مهارت زبان انگلیسی خودت رو ارزیابی کنی.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر تا از شرایط و هزینه شرکت در آزمون تافل TPO مطلع بشی. همچنین یکی از سوالات مهم متقاضیان اپلای تحصیلی امکان تبدیل نمره آیلتس به تافل است، برای اطلاع از به روزترین اخبار آزمون های زبان با تیم تخصصی هومان ویزا در ارتباط باشید.

نمونه نمرات قبولی آزمون تافل در شرکت مهاجرتی هومان ویزا

اگر سوالی درباره ووچر (Voucher) و خرید اکانت آزمون تافل (تافل هوم ادیشن) و آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون های زبان از طریق کارت‌ های اعتباری بین‌ المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ ها توسط بانک‌ های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌ توانند برای پرداخت هزینه‌ های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

تافل CBT یکی از نسخه های قدیمی آزمون تافل است که از سال 1998 تا 2006 توسط موسسه ETS برگزار می شد. این آزمون به صورت کامپیوتری برگزار شده و در سال 2006 برگزاری آن به طور کامل متوقف شده و نسخه ی جایگزین آن یعنی تافل IBT برگزار می شود.

آزمون تافل در سه نسخه متفاوت ارائه می شود که عبارتند از:

آزمون تافل اینترنتی یا تافل IBT: آزمون تافل IBT به صورت آنلاین و در محل های برگزاری که از سوی ETS تعیین شده، برگزار می ‌شود.

آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition): نسخه دیگری از تافل آنلاین (IBT) است، اما این آزمون در خانه و تحت نظارت یک ناظر برگزار می ‌شود. این آزمون از سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا و به دلیل عدم برگزاری آزمون تافل به صورت حضوری، برگزار می شود.

آزمون تافل کاغذی یا کتبی یا تافل PBT: آزمون تافل PBT در محل های برگزاری آزمون به صورت کتبی و کاغذی انجام می ‌شود. بیشتر از 97 درصد آزمون های تافل در سراسر دنیا به صورت اینترنتی (IBT) برگزار می شود و فقط درصد بسیار کمی از آزمون تافل به صورت کاغذی برگزار می شود. آزمون تافل کاغذی تنها زمانی برگزار می شود که امکان برگزاری آزمون تافل اینترنتی وجود نداشته باشد.

اعتبار مدرک آزمون تافل در هر سه نسخه 2 سال است.

تافل IBT از چهار بخش تشکیل شده است که عبارتند از:

بخش درک مطلب

بخش نوشتاری

بخش گفتاری

بخش شنیداری 

5/5 - (9 امتیاز)

15 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز، تافل هوم ادیشن همان تافل IBT است و تفاوت آنها فقط در محل برگزاری آزمون است. تافل IBT به صورت آنلاین و حضوری در مراکز مجاز و تافل هوم ادیشن به صورت آنلاین در منزل انجام می شود. اگر برای شرکت در آزمون تافل تضمینی و کسب نمره بالا نیاز به راهنمایی داری برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

    1. سلام دوست عزیز، آزمون تافل PBT فقط در مواردی که امکان برگزاری تافل IBT (تافل آنلاین) نباشد برگزار می شود البته تافل PBT در سال های اخیر در ایران برگزار نمی شود. اگر برای شرکت در آزمون تافل تضمینی و کسب نمره بالا نیاز به راهنمایی داری برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

    1. سلام دوست عزیز، برای ثبت نام در آزمون تافل IBT هوم ادیشن باید ابتدا در سایت ETS یک حساب کاربری ایجاد کرده و بقیه مراحل ثبت نام را طبق راهنمایی ها انجام دهید و هزینه آزمون را با ویزا کارت یا مستر کارت پرداخت کنید. همچنین می توانید برای پرداخت هزینه آزمون تافل هوم ادیشن تضمینی از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

    1. سلام دوست عزیز، آزمون تافل CBT به صورت کامپیوتری برگزار می شده. البته برگزاری این آزمون از سال 2006 متوقف شده است و تافل IBT به جای آن برگزار می شود. اگر برای شرکت در آزمون تافل تضمینی و کسب نمره بالا نیاز به راهنمایی داری برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

    1. سلام دوست عزیز، تافل IBT آزمون تافل آنلاین است و تافل PBT به صورت کتبی و کاغذی برگزار می شود این دو آزمون از نظر ساختار، نمره دهی و هزینه با هم تفاوت هایی دارند همچنین آزمون تافل PBT در ایران برگزار نمی شود. اگر برای شرکت در آزمون تافل تضمینی و کسب نمره بالا نیاز به راهنمایی داری برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

    1. سلام دوست عزیز، تافل IBT یکی از انواع آزمون تافل است که به صورت آنلاین در مراکز مجاز برگزار می شود و مدرک آن مورد قبول اکثر دانشگاه های معتبر دنیا است. اگر برای کسب نمره بالا در آزمون تافل IBT تضمینی نیاز به راهنمایی داری برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

    1. سلام دوست عزیز، تافل ITP یکی از انواع آزمون تافل است که در حال حاضر این آزمون به صورت کاغذی برگزار می شود و دارای دو سطح 1 (متوسط تا پیشرفته) و سطح 2 (مقدماتی تا متوسط) می باشد. برای کسب اطلاعات کامل در مورد آزمون تافل ITP تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×