فهرست مطالب

تفاوت های آزمون OET با آزمون آیلتس

آزمون OET صد در صد تضمینی

هر سوالی درباره نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس و OET ویژه مهاجرت تحصیلی و شغلی داری، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری و درباره تضمین قبولی در آزمون و تسویه پس از قبولی مشاوره بگیری

آزمون OET چیست؟

آزمون OET یک آزمون معتبر و بین المللی زبان انگلیسی است که مانند آزمون BEC و CPE و CAE و غیره توسط دانشگاه کمبریج در 120 مرکز در بیش از 40 کشور دنیا برگزار می شود. مدرک این آزمون مورد قبول کشورهای بسیاری از جمله کانادا، انگلیس، استرالیا، آمریکا، نیوزیلند و غیره است. این آزمون ویژه مهاجرت شغلی کادر درمان از جمله پزشکان، پیراپزشکان و مهاجرت شغلی پرستاران است.

کارکنان حوزه سلامت و کادر درمان که قصد دارند به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنند، باید در آزمون زبان OET شرکت کنند تا با کسب نمره قابل قبول در این آزمون، مهارت زبان خود را در زمینه ی تخصصی برای ارتباط با مخاطبان که بیماران و سایر همکاران در محیط کار هستند، اثبات کنند. مدرک آزمون او ای تی با نمره ی بالا یکی از مهمترین مدارک برای دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرما و اخذ مجوز کار در کشور مقصد می باشد.

کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین منابع و راهکارها را برای قبولی صد در صد در آزمون OET تضمینی به شما ارائه می دهند، پس برای اینکه بهترین نتیجه رو ببینی تماس بگیر.

بیشتر بخوانید: مراکزی که در استرالیا آزمون OET را به رسمیت می شناسند

اهمیت آزمون OET کاردرمانی برای مهاجرت

برای اینکه بتونی یک مهاجرت شغلی یا تحصیلی موفق را تجربه کنی، باید بدونی متناسب با مهارت، تخصص و یا مقطع تحصیلی برای اپلای، باید در کدوم آزمون زبان بین المللی شرکت کنی، بنابراین باید با مشاوران مجرب در این زمینه مشورت کنی، از این رو ما کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا را به شما معرفی می کنیم.

چه رشته هایی می توانند در آزمون OET شرکت کنند؟

کارکنان کادر درمان در 12 تخصص علوم پزشکی می توانند در آزمون OET شرکت کنند. تخصص های آزمون OET عبارتند از:

* OET دندانپزشکی

*OET پزشکی

* OET پرستاری

* OET کاردرمانی

* OET گفتار درمانی

* OET اپتومتری (بینایی سنجی)

* OET رادیوگرافی

* OET فیزیوتراپی

* OET رژیم درمانی (تغذیه)

* OET داروسازی

* OET پاپزشکی (OET Podiatry)

* OET دامپزشکی

ساختار آزمون OET

ساختار آزمون OET برای هر 12 تخصص علوم پزشکی یکسان است و به دو صورت کتبی و کامپیوتری برگزار می شود و شامل چهار بخش درک مطلب، شنیداری، گفتاری و نوشتاری است. بخش های آزمون OET مهارت های اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را در مدت 2 ساعت و 45 دقیقه مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد. سوالات بخش درک مطلب و شنیداری برای کلیه تخصص ها یکسان است و داوطلبان با هر تخصصی به این سوالات پاسخ می دهند، اما سوالات بخش گفتاری و نوشتاری برای هر یک از تخصص ها متفاوت طراحی شده است، مثلا متنی که داوطلب در آزمون OET داروسازی می نویسد با متنی که داوطلب در آزمون OET اپتومتری می نویسد متفاوت خواهد بود.

آزمون OET به صورت کاغذی، کامپیوتری و هوم ادیشن (خانگی) برگزار می شود و هیچ تفاوتی بین انواع آزمون OET از نظر فرمت، ساختار و سطح دشواری نمی باشد و تنها تفاوت آنها در نحوه برگزاری آزمون است.

همچنین مدرک آزمون 16 روز کاری پس از برگزاری آزمون اعلام می شود و داوطلبان می توانند مدرک آزمون را برای مهاجرت کاری و اخذ مجوز کار به مدت 2 سال ارائه دهند، چون مدت اعتبار مدرک آزمون OET دو سال است و پس از این مدت اعتبار آن منقضی خواهد شد.

شرکت در آزمون آزمایشی و کلاس های آمادگی OET، استفاده از منابع مختلف، مدیریت زمان و تمرین روزانه انگلیسی، 5 نکته مهم در آزمون OET هستند که در هر 4 بخش آزمون به کسب نمره بالا به شما کمک می کند، پس برای اینکه نتیجه ی بهتری بگیرید این 5 نکته را فراموش نکنید.

آزمون آیلتس (IELTS) چیست؟

آزمون آیلتس، یک آزمون زبان انگلیسی بین المللی است که با همکاری دانشگاه کمبریج و کنسولگری انگلستان و همچنین سازمان IDP استرالیا در بیش از 270 مرکز در 110 کشور دنیا در دو نوع آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک برگزار می ‌شود و به منظور ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد برای تحصیل، اشتغال و مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان طراحی شده است.

مدرک آزمون آیلتس (IELTS) با نمره بالا برای مهاجرت بسیار اهمیت دارد و برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند ارائه مدرک آیلتس با نمره قابل قبول الزامی است، از این رو هر ساله افراد بسیاری در سراسر دنیا با اهداف مختلفی برای ثبت نام در آزمون آیلتس اقدام می کنند.

برگزاری آزمون آیلتس در ایران یکی از مزایای شرکت در آزمون آیلتس برای ایرانیان محسوب می شود چرا که بسیاری از آزمون های زبان در ایران برگزار نمی شود و داوطلبان برای شرکت در این آزمون ها باید به یکی از کشورهای برگزار کننده مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و غیره سفر کنند.

برای اینکه در مورد قوانین شرکت در آزمون آیلتس بیشتر بدونی کلیک کن.

 آزمون OET دامپزشکی

آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک هر دو از چهار بخش تشکیل شده و برای اهداف مهاجرتی به کشورهای انگلیسی زبان طراحی شده اند، اما این دو آزمون تفاوت هایی با هم دارند. تفاوت آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس در محتوای سوالات و کاربرد آنها است.

انواع آزمون آیلتس

با توجه به کاربرد و اهداف مهاجرتی مختلف داوطلبان برای شرکت در آزمون آیلتس، این آزمون  در سه نوع ارائه می شود.

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

آیلتس جنرال (General): آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است. همچنین اخذ مدرک آیلتس جنرال برای اشخاصی که قصد مهاجرت به کشورهای استرالیا، کانادا و یا نیوزیلند را دارند، الزامی است.

آیلتس آکادمیک (Academic): آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.

آیلتس لایف اسکیلز (IELTS LIFE SKILLS): از آوریل سال 2015 علاوه بر آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نسخه ی دیگری از آزمون آیلتس به نام آیلتس لایف اسکیلز نیز طراحی شد که با هدف ارزیابی دانش زبان انگلیسی افراد در دو مهارت گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) برگزار می شود. آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای کسانی طراحی شده است که قصد دریافت ویزای غیرتحصیلی انگلستان را دارند، با طراحی آزمون آیلتس لایف اسکیلز متقاضیان به جای شرکت در آزمون آیلتس جنرال در این آزمون شرکت می کنند.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس مانند آزمون OET و بسیاری از آزمون های دیگر زبان انگلیسی مانند تافل، شامل چهار بخش درک مطلب، شنیداری، گفتاری و نوشتاری است و چهار مهارت کلیدی زبان انگلیسی که خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن هستند را ارزیابی می کند.

همچنین آزمون آیلتس مانند آزمون OET به دو صورت کتبی و کامپیوتری برگزار می شود و مدت اعتبار مدرک آن نیز مانند آزمون OET موقتی است و به مدت 2 سال اعتبار دارد و پس از پایان دو سال در صورتی که داوطلب برای مهاجرت به مدرک آزمون آیلتس نیاز داشته باشد، باید دوباره در آزمون شرکت کرده و مدرک جدیدی دریافت کند.

به دلیل اهمیت آزمون آیلتس برای اپلای تحصیلی داوطلبان باید مهارت های زبان خود را با استفاده از راهکارهای مناسب تقویت کنند. مطالعه معتبر ترین منابع آزمون آیلس، توجه به اشتباهات رایج در آیلتس، شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس، توجه به مهمترین نکات گرامر در آیلتس از جمله راهکارهای تقویت مهارت های اصلی آیلتس هستند.

برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون آیلتس می تونی از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

مقایسه نمره آزمون OET با آزمون آیلتس

نمره دهی به آزمون OET و آیلتس یکی از تفاوت های آنها محسوب می شود، چرا که نحوه ی نمره دهی این دو آزمون با هم متفاوت است.

نمره دهی و سطح بندی آزمون OET از 0 تا 500 و در پنج سطح و نمره آزمون آیلتس از 0 تا 9 به ترتیب زیر مشخص می شود:

1- (سطح A) 450 تا 500 معادل نمره 8 و 8.5 و 9 آیلتس

2- (سطح B) نمره 350 تا 440 معادل نمره 7 و 7.5 آیلتس

3- (سطح C) نمره 200 تا 340 معادل نمره 5.5 و 6 و 6.5 آیلتس

4- (سطح D) نمره 100 تا 190 معادل نمره 4 و 4.5 و 5 آیلتس

5- (سطح E) نمره 0 تا 90 معادل نمره 0 تا 4 آیلتس

مزایای آزمون OET فیزیوتراپی

البته در سیستم نمره دهی قدیمی که تا سال 2018 از آن استفاده می شد، نمره آزمون OET از A تا E مشخص می شد.

آزمون آیلتس و OET نمره رد یا قبولی ندارند و نمره قبولی از سوی دانشگاه و یا سازمان های درخواست کننده مدرک آزمون تعیین می شود.

به طور معمول نمره خوب برای آزمون OET در هر 12 تخصص علوم پزشکی حداقل نمره 350 یا سطح B است و داوطلبان می توانند با مطالعه ی منابع آزمون OET تضمینی، آمادگی لازم را برای شرکت در آزمون پیدا کرده و موفق به کسب نمره بالا شوند.

همچنین نمره ۵ آزمون آیلتس نمره متوسط و نمره ۶ به بالا خوب محسوب می‌ شود و برای پذیرش متقاضیان در دانشگاه های معتبر و مراکز علمی، نمره ی آزمون آیلتس باید حداقل نمره 7 باشد.

آزمون OET و آیلتس چه تفاوت هایی دارند؟

آزمون OET و آیلتس هر دو آزمون های معتبر و بین المللی زبان انگلیسی هستند و هر دو چهار مهارت زبان انگلیسی را در چهار بخش اصلی ارزیابی می کنند اما با هم تفاوت هایی دارند که عبارتند از:

* تفاوت در محتوا

* تفاوت در هزینه ثبت نام در آزمون

* تفاوت در محل برگزاری آزمون OET و آیلتس

* تفاوت در پذیرش مدرک آزمون

* تفاوت در شرکت مجدد در آزمون

* تفاوت در نمره آزمون

اگر تصمیم داری در یک آزمون زبان معتبر و بین المللی زبان انگلیسی شرکت کنی و نیاز به راهنمایی داری، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر تا کاملترین مشاوره و راهنمایی را در مورد شرکت در آزمون های زبان دریافت کنی.

تفاوت در محتوا

یکی از تفاوت های اساسی و مهم آزمون OET و آیلتس تفاوت محتوای آزمون ها است. ارزیابی آزمون آیلتس در خصوص موضوعات متنوعی صورت می گیرد و داوطلبان در آزمون آیلتس ممکن است با هر نوع سوالی مانند جغرافیا، تاریخ و غیره مواجه شوند، اما سوالات آزمون OET فقط مختص علوم پزشکی طراحی شده است و داوطلبان با سوالاتی در خصوص تخصص و زمینه ی کاری خود روبرو می ‌شوند، بنابراین داوطلبان در آزمون OET با واژگان به کار رفته در سوالات، آشنایی کامل دارند، از این رو پاسخ دادن به سوالات برای آنها آسان ‌تر خواهد بود و به همین دلیل کسب نمره بالا در آزمون OET برای کارکنان کادر درمان مانند پزشکان و پرستاران آسان تر از آزمون آیلتس است و این یکی از مزایای آزمون OET تضمینی است.

تفاوت در هزینه ثبت نام در آزمون

تفاوت دیگر آزمون آیلتس و OET تفاوت در هزینه ی ثبت نام در آزمون است. هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس بسیار کمتر آزمون OET است. هزینه آزمون آیلتس در سال 1401 (2022 میلادی) در ایران بین 245 تا 255 دلار آمریکا (تقریبا معادل 8 میلیون) و هزینه ثبت نام و رزرو آزمون OET تضمینی به 445 دلار آمریکا می رسد.

اگر برای پرداخت هزینه آزمون OET کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت یا مستر کارت در اختیار ندارید می توانید با تهیه ووچر آزمون OET هزینه آزمون را پرداخت کنید و یا از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

تفاوت در محل برگزاری آزمون

داوطلبان شرکت در آزمون آیلتس بسیار بیشتر از آزمون OET هستند. هر ساله 3 میلیون نفر در آزمون آیلتس شرکت می کنند و این در حالی است که فقط 25000 نفر در آزمون OET شرکت می کنند. از این رو مراکز بیشتری در سراسر جهان آزمون آیلتس را برگزار می کنند. همان طور که گفته شد آزمون آیلتس در 270 مرکز در بیش از 110 کشور و آزمون OET در 120 مرکز در بیش از 40 کشور دنیا برگزار می شوند.

همچنین آزمون آیلتس بر خلاف آزمون OET در ایران نیز برگزار می شود و داوطلبان برای شرکت در آزمون آیلتس مجبور نیستند به کشورهای دیگر سفر کنند و از این رو در هزینه و زمان آنها صرفه جویی خواهد شد و برگزاری آزمون آیلتس در ایران یکی از تفاوت های مهم با آزمون OET است.

تفاوت در پذیرش مدرک آزمون

از تفاوت های دیگر این دو آزمون پذیرش مدرک آنها است. آزمون آیلتس استاندارد طلا محسوب می شود و در بسیاری از کشورها برای انواع مهاجرت مورد قبول دانشگاه ها، مراکز علمی، سازمان ها، اداره مهاجرت و غیره می ‌باشد، اما آزمون OET یک آزمون تخصصی برای حوزه ی سلامت است و به دلیل تخصصی بودن، این آزمون تنها مورد پذیرش بیمارستان ها، مراکز درمانی و سازمان های مربوطه می باشد.

تفاوت در شرکت مجدد در آزمون

در صورتی که داوطلبان در آزمون آیلتس و OET نتوانند نمره حداقل و قابل قبول را کسب کنند، می توانند دوباره در آزمون شرکت کنند، با این تفاوت که اگر داوطلب نتواند در یکی از چهار بخش آزمون آیلتس نمره حداقل را کسب کند، باید مجددا در هر چهار بخش شرکت کند، اما در صورتی که در یکی از بخش های آزمون او ای تی نمره حداقل را کسب نکند، فقط در همان بخش مجددا شرکت می کند.

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) و خرید اکانت برای آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون های زبان از طریق کارت‌ های اعتباری بین‌ المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ ها توسط بانک‌ های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌ های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های رایگان و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

آزمون او ای تی یک آزمون زبان بین المللی است که برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی کارکنان کادر درمان مانند پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و غیره توسط دانشگاه کمبریج در بیش از 40 کشور دنیا برگزار می شود و پزشکان و کارکنان حوزه سلامت برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان نیاز به ارائه مدرک زبان OET دارند.

آزمون آیلتس یک آزمون معتبر و بین المللی زبان انگلیسی است که با همکاری دانشگاه کمبریج و کنسولگری انگلستان و همچنین سازمان IDP استرالیا در بیش از 270 مرکز در 110 کشور دنیا برگزار می ‌شود و به منظور ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد برای تحصیل، اشتغال و مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان طراحی شده است.

کارکنان کادر درمان در 12 تخصص علوم پزشکی می توانند در آزمون OET شرکت کنند، که عبارتند از:

دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری، کاردرمانی، گفتار درمانی، اپتومتری (بینایی سنجی)، رادیوگرافی، فیزیوتراپی، رژیم درمانی (تغذیه)، داروسازی، پاپزشکی، دامپزشکی

در صورتی که داوطلبان در آزمون آیلتس و OET نتوانند نمره حداقل و قابل قبول را کسب کنند، می توانند دوباره در آزمون شرکت کنند، با این تفاوت که اگر داوطلب نتواند در یکی از چهار بخش آزمون آیلتس نمره حداقل را کسب کند، باید مجددا در هر چهار بخش شرکت کند، اما در صورتی که در یکی از بخش های آزمون او ای تی نمره حداقل را کسب نکند، فقط در همان بخش مجددا شرکت می کند.

نمره آزمون OET از 0 تا 500 و در پنج سطح و نمره آزمون آیلتس از 0 تا 9 به ترتیب زیر مشخص می شود:

1- (سطح A) 450 تا 500 معادل نمره 8 و 8.5 و 9 آیلتس

2- (سطح B) نمره 350 تا 440 معادل نمره 7 و 7.5 آیلتس

3- (سطح C) نمره 200 تا 340 معادل نمره 5.5 و 6 و 6.5 آیلتس

4- (سطح D) نمره 100 تا 190 معادل نمره 4 و 4.5 و 5 آیلتس

5- (سطح E) نمره 0 تا 90 معادل نمره 0 تا 4 آیلتس

البته در سیستم نمره دهی قدیمی که تا سال 2018 از آن استفاده می شد، نمره آزمون OET از A تا E مشخص می شد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×