فهرست مطالب

تکنیک های تقویت رایتینگ تافل

آزمـون تافل هوم ادیشن تضمینی

ساختار آزمون تافل شامل 4 بخش ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ است. بخش رایتینگ تافل که مهارت نوشتن را ارزیابی می کند، شامل نوشتن دو متن در مدت 50 دقیقه است که داوطلبان برای کسب نمره بالا در این بخش باید مهارت نوشتاری خود را تقویت کنند.

آزمون تافل (TOEFL)

نوشتن متن ها در بخش رایتینگ تافل کار آسانی نیست، بنابراین آشنایی با تکنیک های تقویت رایتینگ تافل برای زبان آموزانی که قصد شرکت در آزمون تافل تضمینی را دارند بسیار ضروری است، تا بتوانند نمره بالایی در این بخش به دست آورند.

آزمون تافل (TOEFL) یکی از آزمون ‌های بین ‌المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران برگزار می‌ شود.

شرکت در این آزمون و اخذ مدرک آن با نمره خوب در تافل یکی از مهمترین مدارک برای اپلای تحصیلی در مقاطع مختلف در دانشگاه های معتبر کشورهای انگلیسی زبان است.

در حال حاضر آزمون تافل در بیش از 11 هزار موسسه و دانشگاه در بیش از 150 کشور جهان برگزار می شود و مدرک آزمون تافل مورد پذیرش بسیاری از دانشگاه‌ ها، مراکز آموزشی و علمی، سازمان ها و اداره مهاجرت کشورهای مختلف می ‌باشد و افراد می ‌توانند از مدرک تافل علاوه بر اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ‌های معتبر برای مهاجرت شغلی به کشورهای انگلیسی زبان، دریافت پیشنهاد کاری و اخذ ویزای کاری نیز استفاده کنند.

موسسه ETS آزمون تافل را در نسخه های مختلفی ارائه کرده است که عبارتند از:

تافل IBT یا تافل آنلاین

تافل IBT هوم ادیشن

تافل PBT یا تافل کاغذی

تافل اسنشیالز

تافل ITP

تافل پریمیر (تافل کودکان 8 تا 11 سال)

تافل جونیور (تافل نوجوانان 11 تا 16 سال)

مدت اعتبار مدرک تافل در نسخه های مختلف 2 سال است و پس از 2 سال فاقد اعتبار خواهد بود. آزمون تافل 50 مرتبه در سال برگزار می شود و محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون وجود ندارد و فقط باید بین دو آزمون 12 روز فاصله باشد.

ساختار آزمون تافل IBT

ساختار آزمون تافل IBT مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن (درک مطلب)، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن را ارزیابی می کند.

مدت زمان انجام آزمون تافل سه ساعت است و نمره دهی آزمون تافل از 0 تا 120 می باشد که از مجموع نمرات هر بخش (0 تا 30) محاسبه می شود. همچنین مدت اعتبار مدرک تافل در تمام نسخه های ارائه شده 2 سال است و پس از 2 سال مدرک آن فاقد اعتبار خواهد بود.

بخش های مختلف آزمون تافل عبارتند از:

بخش درک مطلب (Reading): بخش درک مطلب یا ریدینگ تافل IBT، از 3 یا 4 متن تشکیل شده است و داوطلبان برای هر متن به 10 سوال جواب می دهند و مدت زمان پاسخگویی به سوالات 54 تا 72 دقیقه است.

بخش شنیداری (Listening): بخش شنیداری یا لسینینگ تافل آی بی تی شامل 6 تا 7 قسمت است و داوطلبان برای هر قسمت به 5 تا 6 سوال پاسخ می دهند و مدت زمان پاسخگویی به سوالات این بخش 41 تا 57 دقیقه است.

برای اطلاع از تکنیک های تقویت لیسنینگ تافل کلیک کن.

بخش گفتاری (Speaking): بخش گفتاری آزمون تافل IBT پس از یک استراحت ۱۰ دقیقه ای آغاز می شود و مدت زمان پاسخگویی به سوالات 17 دقیقه می باشد. در بخش اسپیکینگ تافل داوطلبان باید به 4 سوال پاسخ بدهند.

بخش نوشتاری (Writing): چهارمین بخش آزمون تافل IBT بخش نوشتاری است. در بخش رایتینگ تافل داوطلبان باید به دو سوال مختلف در مدت 50 دقیقه پاسخ دهند.

ساختار رایتینگ تافل IBT

رایتینگ آخرین بخش آزمون تافل است. بخش نوشتاری یا رایتینگ تافل IBT شامل دو نوع سوال مستقل (Independent) و تلفیقی (Integrated) است. در این بخش داوطلبان باید در مدت زمان 50 دقیقه دو انشا بنویسند. داوطلبان برای نوشتن متن خود و پاسخ دادن به سوال تلفیقی 20 دقیقه و برای پاسخ دادن به سوال مستقل 30 دقیقه فرصت دارند. مصحح ها متن ها را می خوانند و به نوشته ی داوطلبان نمره ای بین 0 تا 30 می دهند.
برای نمره دهی به بخش رایتینگ نوشته ها از نظر سازماندهی نوشته و استفاده از زبان مورد بررسی قرار می گیرند.
برای پاسخ دادن به بخش رایتینگ تافل داوطلبان فقط باید به سوالاتی که پرسیده شده پاسخ دهند و به نوشته هایی که محتوای غیر مرتبط دارند نمره ای تعلق نمی گیرد و نمره از دست می دهند. در این بخش باید به زمان بسیار توجه داشت و داوطلبان باید بتوانند متن خود را در مدت زمان تعیین شده تکمیل کنند.
داوطلبان می توانند در بخش رایتینگ یادداشت برداری کنند و قبل از نگارش متن اصلی خلاصه نویسی کرده و از یادداشت ها استفاده کنند.

سوال تلفیقی رایتینگ تافل

سوال اول که سوال تلفیقی رایتینگ تافل است ترکیبی از مهارت های ریدینگ، لیسنینگ و رایتینگ است. داوطلبان ابتدا ۳ دقیقه فرصت دارند، یک متن علمی یا عمومی را که دارای چهار پاراگراف است را بخوانند و سپس یک فایل صوتی پخش می شود و باید به سخنرانی یک استاد در مورد همان متن گوش دهند، سپس داوطلبان برای پاسخ دادن به سوال باید، علاوه بر اشاره به نکات اصلی متن خوانده شده، در ۲۰ دقیقه در نوشته ی خودشان توضیح بدهند، نظر استاد در مورد متن چه بوده و استاد چطور ادعا و دلایل متن را تحلیل کرده است. برای پاسخ دادن به این سوال داوطلبان باید متنی با حداقل 150 تا 225 کلمه بنویسند.

آزمـون هـوم ادیشن تضمینی

با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

در کوتاه ترین زمان

با کمترین هزینه

سوال مستقل رایتینگ تافل

در سوال مستقل رایتینگ تافل (Independent) به داوطلبان موضوعی داده می شود و باید در مورد آن یک متن بنویسند. در سوال مستقل رایتینگ تافل داوطلبان پاسخ های خود را مورد موضوعات متنوعی می نویسند. در این سوال برخلاف سوال تلفیقی از مهارت های ریدینگ و لیسنینگ استفاده نمی شود. داوطلبان برای نوشتن متن مورد نظر 30 قیقه فرصت دارند و یک متن قابل قبول معمولاً باید بیشتر از ۳۰۰ کلمه داشته باشد.

* نکته: در بخش نوشتاری آزمون تافل آی بی تی داوطلبان باید خودشان متن را تایپ کنند، از این ور باید حتما روی مهارت تایپ کردن خود نیز تمرین کنند.

تکنیک های تقویت رایتینگ تافل IBT

نوشتن یک متن خوب در رایتینگ تافل کار چندان آسانی نیست و خوب نوشتن نیاز به کسب مهارت های زیادی دارد تا بتوانید یک متن با ساختار منظم و منسجم بنویسید. همچنین داوطلبان برای نوشتن متن ها در رایتینگ تافل زمان زیادی در اختیار ندارند، از این رو باید بتوانند سریع فکر کنند و سریع بنویسند و زمانی هم برای اصلاح نوشته ها باید در نظر بگیرند، به همین دلیل باید بتوانند مهارت نوشتاری خود را با استفاده از تکنیک های تقویت رایتینگ تافل افزایش دهند تا بتوانند نمره ی بالایی در رایتینگ تافل کسب کنند.

اگر برای ثبت نام تافل تضمینی نیاز به راهنمایی داری با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و مشاوره رایگان دریافت کن.

برخی تکنیک های تقویت رایتینگ تافل عبارتند از:

استفاده از تایمر در نوشتن

آشنایی با معیارهای نمره دهی رایتینگ تافل

آشنایی با معیارهای نمره دهی رایتینگ تافل

گسترش دایره لغات انگلیسی

تقویت مهارت نت برداری

نوشتن خاطرات روزانه به زبان انگلیسی

نرم افزارهای تقویت رایتینگ تافل

اگر برای ثبت نام تافل تضمینی نیاز به راهنمایی داری با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و مشاوره رایگان دریافت کن.

استفاده از تایمر در نوشتن

همان طور که گفته شد در رایتینگ تافل، داوطلبان باید دو متن بنویسند و برای نوشتن متن ها 50 دقیقه فرصت دارند، داوطلب باید بتواند زمان خود را مدیریت کند، تا پیش از پایان فرصتی که به او داده شده، بتواند متن های خود را بنویسد. بنابراین یکی از راه های تقویت رایتینگ تافل استفاده از یک زمان سنج برای بررسی مدت زمان نوشتن متن ها در هنگام تمرین است. به این صورت که یک موضوع را انتخاب کنید و تایمر را برای مدت 30 یا 20 دقیقه تنظیم کنید و در این مدت سعی کنید در مورد موضوع مورد نظر متن مناسبی را بنویسید و باید بتوانید پیش از پایان زمان، یک متن به زبان انگلیسی با معیارهای نمره دهی رایتینگ تافل بنویسید و این تمرین را چند بار در هفته انجام دهید.

همچنین باید روی مهارت تایپ کردن خود نیز تمرین کنید، چون باید متن ها را تایپ کنید و باید سرعت عمل خود را در تایپ کردن بالا ببرید.

آشنایی با معیارهای نمره دهی رایتینگ تافل

یکی از ضروریات کسب نمره بالا در تافل این است که داوطلبان باید بدانند معیارهای نمره دهی تافل در هر یک از بخش ها چیست و با رعایت چه نکاتی می توانند نمره بالایی بگیرند. به همین منظور باید بدانید ملاک های نمره دهی رایتینگ تافل چیست و برای نوشتن چه متنی می توانید نمره بالایی بگیرید و در هنگام نوشتن باید روی همان نکات تمرکز کنید.

با دریافت بهترین راهکارها برای قبولی صد در صد در آزمون تافل تضمینی با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر تا بهترین نتیجه رو بگیری.

تمرکز بر کیفیت متن ها

بعضی داوطلبان به اشتباه گمان می کنند، هر چه متن طولانی تری بنویسند نمره ی بیشتری می گیرند، اما این تصور اشتباه است، در نوشتن متن های رایتینگ تافل باید به کیفیت نوشته ها بیشتر توجه کرد تا کمیت ها و تعداد کلمات آنها و لزوما نوشتن یک متن طولانی دلیل بر کسب نمره بالاتر نیست. در یک متن با کیفیت باید نوشته ی شما دارای ساختار حرفه ای باشد از این رو باید، نوشته های خود را با یک مقدمه کوتاه شروع کنید و در ادامه مطلب به اصل موضوع پرداخته و در انتها نتیجه گیری کنید.

گسترش دایره لغات انگلیسی

برای کسب نمره بالا در آزمون تافل باید دایره لغات خود را گسترش دهید. برای اینکه بتوانید نظرات، ایده ها و افکار خود را به زبان انگلیسی بیان کنید، باید از لغات بسیاری استفاده کنید، در واقع لغات ابزار کار نوشتن هستند و هر چه لغات بیشتری بدانید با وقفه های کمتری می نویسید از این رو سرعت نوشتن شما بیشتر می شود و در تمام بخش های تافل از جمله رایتینگ با گسترش دامنه لغات می توانید شانس خود را برای موفقیت در آزمون تافل و کسب نمره بالا افزایش دهید. همچنین اگر در یادگیری و به خاطر آوردن لغات تافل مشکل دارید می توانید برای یادگیری لغات از روش کدینگ استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یادگیری لغات ضروری تافل به روش کدینگ کلیک کنید.

تقویت مهارت نت برداری

نت برداری در تافل یکی از مهارت های ضروری در آزمون است. همان طور که گفته شد در سوال تلفیقی رایتینگ یک فایل صوتی پخش می شود و این فایل فقط یک بار پخش می شود و داوطلب باید هنگام گوش دادن به فایل صوتی از نکات مهم متن نت برداری کند. از این رو تقویت مهارت نت برداری در پاسخ دادن به سوالات تافل بسیار حائز اهمیت است. برای نت برداری باید نکات مهم و جزئیات را یادداشت کنید و باید خلاصه بنویسید، چرا که وقت کافی برای نوشتن تمام چیزهایی که می شنوید ندارید و تمام مطالب نیز برای جواب دادن به سوالات مهم نیستند.

نوشتن خاطرات روزانه به زبان انگلیسی

یکی از تکنیک هایی که به تقویت رایتینگ تافل کمک بسزایی می کند، نوشتن خاطرات روزانه به زبان انگلیسی است، همچنین علاوه بر خاطرات می توانید در مورد افکار خود به زبان انگلیسی بنویسید. شما می توانید در مورد وقایعی که به صورت روزمره اتفاق می افتد مطلب بنویسید برای این کار ابتدا متن های کوتاه تری بنویسید و در روزهای آینده سعی کنید متن های خود را طولانی تر بنویسید. نوشتن خاطرات و افکار به صورت روزانه یکی از راهکارهای عالی برای تقویت مهارت نوشتاری تافل است.

نرم افزارهای تقویت رایتینگ تافل

امروزه اپ ها و نرم افزارهای زیادی برای تقویت مهارت های تافل وجود دارد که داوطلبان می توانند برای تقویت مهارت های آزمون تافل از آنها استفاده کنند.

کسب نمره بالا در آزمون تافل تضمینی کار آسانی نیست، اما کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا با ارائه راهکارها و تکنیک های تقویت تافل به شما کمک می کنند تا با کسب نمره بالا در تافل تضمینی بهترین نتیجه رو بگیری.

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) و خرید اکانت آزمون تافل تضمینی (تافل هوم ادیشن تضمینی) و برای آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون تافل تضمینی (تافل هوم ادیشن تضمینی) و آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

نمونه کارنامه قبولی آزمون تافل در شرکت مهاجرتی هومان ویزا

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

رایتینگ تافل شامل نوشتن دو متن است و مدت زمان پاسخگویی 50 دقیقه است.

بخش نوشتاری یا رایتینگ تافل IBT شامل دو نوع سوال مستقل (Independent) و تلفیقی (Integrated) است. در این بخش داوطلبان باید در مدت زمان 50 دقیقه دو انشا بنویسند. داوطلبان برای نوشتن متن خود و پاسخ دادن به سوال تلفیقی 20 دقیقه و برای پاسخ دادن به سوال مستقل 30 دقیقه فرصت دارند.

بله، در سوال تلفیقی رایتینگ تافل یک فایل صوتی پخش می شود، که داوطلبان می توانند نکات مهم را یادداشت برداری کنند تا برای جواب دادن به سوال از یادداشت استفاده کنند. 

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×