فهرست مطالب

تکنیک های تقویت لیسنینگ تافل

آزمون تافل هوم ادیشن تضمینی 

برخی از تکنیک های تقویت لیسنینگ تافل مانند: یادداشت برداری، گوش دادن به منابع انگلیسی، بررسی لهجه های مختلف زبان انگلیسی، توجه به لحن صدا، درک مفهوم اصلی موضوع، تمرین با منابع مختلف می باشد.

آزمون تافل (TOEFL)

کارشناسان ما برای اطلاع شما عزیزان توضیحات مختصری در خصوص برخی تکنیک های تقویت لیسنینگ تافل را در این مقاله بیان کرده اند و اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر در مورد شرکت در آزمون تافل تضمینی دارید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

آزمون تافل (TOEFL) یکی از آزمون ‌های بین ‌المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران برگزار می‌ شود.

شرکت در آزمون تافل و اخذ مدرک آن با نمره خوب بالا یکی از مهمترین مدارک برای اپلای تحصیلی در مقاطع مختلف در دانشگاه های معتبر کشورهای انگلیسی زبان است.

در حال حاضر آزمون تافل در بیش از 11 هزار موسسه و دانشگاه در بیش از 150 کشور جهان برگزار می شود و مدرک آزمون تافل مورد پذیرش بسیاری از دانشگاه‌ ها، مراکز آموزشی و علمی، سازمان ها و اداره مهاجرت کشورهای مختلف می ‌باشد و افراد می ‌توانند از مدرک تافل علاوه بر اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ‌های معتبر برای مهاجرت شغلی به کشورهای انگلیسی زبان، دریافت پیشنهاد کاری و اخذ ویزای کاری نیز استفاده کنند.

انواع آزمون تافل

انواع آزمون تافل عبارتند از:

آزمون تافل آنلاین یا تافل IBT: آزمون تافل IBT به صورت آنلاین و در محل های برگزاری که از سوی ETS تعیین شده، برگزار می ‌شود.

آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition): تافل IBT هوم ادیشن نسخه دیگری از تافل آنلاین (IBT) است، اما این آزمون در خانه و تحت نظارت یک ناظر تعیین شده برگزار می ‌شود. این آزمون از سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری آزمون حضوری برگزار می شود.

آزمون تافل کاغذی(کتبی) یا تافل PBT: آزمون تافل PBT در محل های برگزاری آزمون به صورت کتبی انجام می ‌شود و تافل کتبی فقط در جایی برگزار می شود که شرکت در تافل آنلاین امکانپذیر نباشد.

آزمون تافل اسنشیالز (Essentials): از فوریه ۲۰۲۱ سازمان ETS نسخه ی دیگری از آزمون تافل را به نام تافل اسنشیالز ارائه کرده است. این آزمون مانند تافل آنلاین مبتنی بر کامپیوتر است و داوطلبان می توانند با اتصال به اینترنت پرسرعت در خانه یا هر مکان دیگری در تافل اسنشیالز شرکت کنند.

آزمون تافل مگوش (magoosh): تافل مگوش یک نسخه داخلی و غیر رسمی از آزمون تافل است که توسط ETS (سرویس تست آموزشی) برای دانشگاه ها، مدارس و سایر موسسات آموزشی توسعه یافته است. برخلاف نسخه رسمی تافل iBT (آزمون مبتنی بر اینترنت) که به صورت آنلاین برگزار می شود، آزمون تافل ماگوش به صورت کاغذی و با قلم و کاغذ است.

لسینینگ تافل IBT

ساختار آزمون تافل IBT شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن (درک مطلب)، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن را ارزیابی می کند.

بخش های آزمون تافل IBT عبارتند از:

1- بخش درک مطلب یا ریدینگ تافل (Reading)

2- بخش شنیداری یا لیسنینگ تافل (Listening)

3- بخش گفتاری یا اسپیکینگ تافل (Speaking)

4- بخش نوشتاری یا رایتینگ تافل (Writing)

بخش شنیداری یا لیسنینگ تافل IBT شامل 34 تا 51 سوال و مدت زمان انجام آن 60 تا 90 دقیقه است. بعد از پایان بخش ریدینگ تافل سوالات لیسنینگ تافل مطرح می شود. در این بخش داوطلبان به 6 تا 9 فایل صوتی گوش می کنند و براساس آنچه شنیده اند به سوالات پاسخ می دهند.

بخش شنیداری یا لیسنینگ تافلIBT با هدف ارزیابی درک مکالمات و سخنرانی‌ ها و مهارت شنیداری زبان انگلیسی طراحی شده است.

نکته: آزمون تافل (TOEFL test) دارای یک بخش آزمایشی است که ممکن است در یکی از بخش های درک مطلب یا شنیداری تافل باشد. که به این بخش آزمایشی، لانگ فرمت تافل گفته می شود.

اگر تصمیم داری در آزمون تافل شرکت کنی، برای قبولی صد در صد در آزمون تافل تضمینی با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و بهترین نتیجه رو بگیر.

راهکارهای تقویت لیسنینگ تافل

بخش شنیداری یا لیسنینگ تافل یکی از مهمترین بخش های آزمون تافل است، از این رو کسب نمره بالا در این بخش اهمیت زیادی دارد. نمره دهی آزمون تافل در بخش لیسنینگ از 0 تا 30 نمره است و داوطلبان برای کسب نمره بالا در لیسنینگ باید مهارت های شنیداری خود را تقویت کنند تا بتوانند با تسلط به سوالات این بخش پاسخ دهند.

اما چطور می توانیم مهارت شنیداری خود را برای پاسخ دادن به سوالات لیسنینگ تافل تقویت کنیم، ما در ادامه به برخی راهکارها برای تقویت مهارت لیسنینگ برای کسب نمره بالا در تافل اشاره می کنیم.

1- حتما یادداشت برداری کنید.

2- منابع انگلیسی را گوش کنید.

3- لهجه های مختلف زبان انگلیسی را بررسی کنید.

4- توجه به لحن صدا

5- درک مفهوم اصلی موضوع

6- با منابع مختلفی تمرین کنید.

اگر به نمره تافلت اعتراض داری، ولی نمی دونی باید چه کار کنی، برای اطلاع از هزینه و نحوه اعتراض به نمره تافل با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

حتما یادداشت برداری کنید

برای موفقیت در لیسنینگ تافل باید بتوانید به خوبی یادداشت برداری کنید. برای اینکه یک یادداشت بردار حرفه ای باشید باید به نکات مهمی در این مورد توجه کنید. باید در حالی که روی موضوعات تمرکز دارید و به فایل ها به دقت گوش می دهید، بتوانید نکته برداری کنید نباید تمام آنچه که می شنوید را یادداشت کنید، بلکه باید بتوانید مطلب را خلاصه کرده و فقط نکات مهم و کلیدی را یادداشت کنید و از نوشتن جزئیات جدا پرهیز کنید. یادداشت ها باید واضح، مفهومی و بدون از دست دادن نکات اصلی موضوع باشد. باید به نت برداری در تافل اهمیت بدهید و قبل از آزمون تافل با تمرین کردن، خود را برای این کار آماده کنید، چرا که یادداشت برداری در پاسخ دادن به سوالات لیسنینگ اهمیت زیادی دارد.

به منابع انگلیسی گوش دهید

یکی دیگر از راهکارهای تقویت مهارت شنیداری تافل گوش دادن به زبان انگلیسی است، منابع بسیاری هستند که می توانید با استفاده از آنها خوب گوش دادن را تمرین کنید. برای این کار می توانید به خبرهای انگلیسی، نمایش های رادیویی، فیلم ها و منابع بسیار دیگری که در اینترنت ارائه می شود، گوش دهید و با گوش دادن مداوم به منابع انگلیسی مهارت شنیداری خود را تقویت کنید. بهتر است برای کاهش حواس پرتی در موقع آزمون برخی منابع انگلیسی را گوش دهید که دارای صدای پس زمینه است که در این صورت برای گوش کردن به صدای گوینده نیاز به دقت و تمرکز بیشتری دارید، این کار تمرکز شما را در موقع آزمون بالا می برد و کمتر دچار حواس پرتی می شوید.

برای دریافت نمونه سوالات استاندارد و منابع رایتینگ تافل IBT با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

توجه به لحن صدا

یکی از نکاتی که در خوب گوش دادن در این بخش مهم است، تمرکز بر لحن صدا است. شما باید در هنگام گوش دادن به یک سخنرانی به لحن صدای گوینده خوب دقت کنید تا از روی لحن کلام و صدای او متوجه شوید منظور او دقیقا چیست و گوینده چه مفهومی را می خواهد انتقال دهد. در واقع تغییر لحن گوینده در هنگام سخنرانی ساختار جملات را کامل می کند و باید در طول مدت سخنرانی به لحن صدای گوینده خوب دقت کنید. به لحن کلام و معنای کلمات خوب دقت کنید نه فقط خود جمله؛ از این رو باید به لحن ادای جملات نیز بسیار توجه شود.

برای دریافت منابع آزمون تافل و بهترین راهکارها برای قبولی صد در صد در آزمون تافل تضمینی با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

لهجه های مختلف زبان انگلیسی را بررسی کنید

یکی دیگر از نکات مهمی که برای کسب نمره بالا در لیسنینگ باید به آن خیلی توجه کنید، لهجه های مختلف زبان انگلیسی است. مکالماتی که در بخش لیسنینگ پخش می شود علاوه بر لهجه ی آمریکایی ممکن است با لهجه‌ های انگلیسی، استرالیایی، نیوزیلندی باشد؛ از این رو یکی از مهم‌ ترین مهارت ‌هایی که داوطلبان برای کسب نمره بالا در بخش شنیداری تافل باید آن را تقویت کنند، مهارت درک لهجه ‌های مختلف است و باید برای تقویت این مهارت به خوبی تمرین کنند. کاری که باید انجام دهید گوش دادن به زبان انگلیسی با لهجه های مختلف است و برای تقویت درک لهجه های گوناگون می توانید به کلیپ های خبری تلویزیونی و رادیویی گوش دهید.

درک مفهوم اصلی موضوع

وقتی به یک فایل صوتی گوش می دهید نباید انتظار داشته باشید که تمام واژه ها را درک کنید، مهمترین چیزی که در این بخش باید به آن دقت کنید، مفهوم اصلی متن است و برای درک مفهوم موضوع نیازی به تمرکز بر لغات ندارید، بلکه باید به ایده اصلی موضوع پی ببرید و اینکه چگونه استاد، ایده اصلی را به تصویر می کشد و توضیح می دهد. تمرکز بر روی لغات خاص به تنهایی تاثیری در پاسخگویی به این بخش را ندارد و چیزی که به شما کمک می کند تا بتوانید نمره بالایی در لیسنینگ کسب کنید، تعریف ایده اصلی است که به شما اطلاعاتی می دهد که برای پاسخگویی به سوالات باید از آنها استفاده کنید.

با منابع مختلفی تمرین کنید

سعی کنید برای تقویت مهارت شنیداری خود از منابع مختلفی برای تمرین کردن استفاده کنید و به یک منبع اکتفا نکنید و استفاده از نمونه سوالات تافل برای آمادگی در بخش لیسنینگ موثر است اما کافی نیست و باید علاوه بر انجام نمونه سوالات لیسنینگ از فیلم ها، آهنگ ها و گوش دادن به خبرهای انگلیسی استفاده کنید. همچنین بهتر است گرامر و واژگان خود را نیز تقویت کنید و در آزمون های آنلاین تافل (مانند تافل TPO) شرکت کنید تا با فضای واقعی آزمون بیشتر آشنا شوید و استرس و ترس تان برای شرکت در آزمون اصلی کمتر شود و بتوانید با اعتماد به نفس و آرامش بیشتری در آزمون تافل شرکت کنید.

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) و خرید اکانت آزمون تافل (تافل هوم ادیشن) و سایر آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون های زبان از طریق کارت‌ های اعتباری بین‌ المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ ها توسط بانک‌ های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌ توانند برای پرداخت هزینه‌ های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

باید در حالی که روی موضوعات تمرکز دارید و به فایل ها به دقت گوش می دهید، بتوانید نکته برداری کنید نباید تمام آنچه که می شنوید را یادداشت کنید، بلکه باید بتوانید مطلب را خلاصه کرده و فقط نکات مهم و کلیدی را یادداشت کنید و از نوشتن جزئیات جدا پرهیز کنید. یادداشت ها باید واضح، مفهومی و بدون از دست دادن نکات اصلی موضوع باشد.

ساختار تافل IBT شامل چهار بخش شنیداری، گفتاری، نوشتاری و درک مطلب است که مهارت های اصلی زبان انگلیسی را ارزیابی می کند.

بخش شنیداری یا لیسنینگ تافل IBT شامل 34 تا 51 سوال و مدت زمان انجام آن 60 تا 90 دقیقه است. بعد از پایان بخش ریدینگ تافل سوالات لیسنینگ تافل مطرح می شود. در این بخش داوطلبان به 6 تا 9 فایل صوتی گوش می کنند و براساس آنچه شنیده اند به سوالات پاسخ می دهند.

1- حتما یادداشت برداری کنید. 2- منابع انگلیسی را گوش کنید. 3- لهجه های مختلف زبان انگلیسی را بررسی کنید. 4- توجه به لحن صدا 5- درک مفهوم اصلی موضوع 6- با منابع مختلفی تمرین کنید.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×