فهرست مطالب

ثبت نام آزمون GRE در ایران

آزمونGRE صد در صد تضمینی

ثبت نام آزمون GRE به دو طریق انجام می شود:

1- ثبت نام در آزمون GRE از طریق سازمان سنجش

2- ثبت نام در آزمون GRE از طریق سایت ETS

آزمون GRE چیست؟

آزمون GRE یا (Graduate Record Examination) با هدف ارزیابی توانایی تحصیلی داوطلبان که متقاضی تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا به ویژه کشورهای ایالات متحده، کانادا، اروپا، انگلیس، سنگاپور و منطقه ANZ هستند، برگزار می شود.

مرکز برگزاری آزمون GRE در کشور آمریکا قرار دارد و به کمک موسسه ETS برگزار می شود.

افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ‌ارشد، دکتری و بالاتر آن را دارند، برای اپلای تحصیلی باید در این آزمون شرکت کنند. نتایج آزمون GRE در بیش از ۱۶۰ کشور جهان و هزاران دانشگاه و موسسه در سرتاسر جهان معتبر است و هر ساله افراد بسیاری با هدف اپلای تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر در این آزمون شرکت می کنند.

نکته: برای اپلای رشته حقوق و پزشکی نیازی به شرکت در آزمون GRE نمی باشد، اما برای اپلای رشته حقوق در آمریکا برای برخی دانشکده های حقوق ارائه مدرک آزمون GRE الزامی است.

جهت کسب موفقیت در کوتاه ترین زمان و دریافت بهترین نتیجه در آزمون های زبان بین المللی مانند آزمون تولک، آزمون GRE، آزمون ناتی (NAATI)، آزمون تافل، آزمون آیلتس، آزمون پرومتریک، آزمون دولینگو، آزمون CAE، آزمون OET تضمینی و… می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

انواع آزمون GRE

آزمون GRE در دو نسخه و با اهداف مختلفی برگزار می شود. انواع آزمون GRE عبارتند از:

1- آزمون GRE جنرال (GRE General Test)

2- آزمون GRE سابجکت (GRE Subject Test)

آزمون GRE جنرال به صورت کامپیوتری و آزمون GRE سابجکت به صورت کتبی برگزار می شود.

اغلب دانشگاه‌ ها از داوطلبان، نتایج آزمون جنرال رو درخواست می کنند و نوع سابجکت در رشته ‌های تخصصی مانند زیست، شیمی، ادبیات، ریاضی، فیزیک و روانشناسی کاربرد دارد.

برای  قبولی صد در صد در آزمون GRE تضمینی برای اپلای تحصیلی کانادا با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

همچنین موسسه ETS در مارس 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا و محدودیت های ایجاد شده در برگزاری آزمون GRE به صورت حضوری، نسخه GRE هوم ادیشن را ارائه کرده است تا داوطلبان بتوانند به صورت آنلاین و در منزل در آزمون GRE شرکت کنند. داوطلبان می توانند در خانه و تحت نظارت یک ناظر در آزمون GRE هوم ادیشن شرکت کنند. آزمون GRE هوم ادیشن همانند GRE حضوری در دو نسخه جنرال و سابجکت ارائه می شود.

سوالات، ساختار و نمره دهی در آزمون GRE هوم ادیشن همانند ساختار آزمون GRE حضوری است، با این تفاوت که به جای حضور در مرکز برگزاری، داوطلبان در خانه در آزمون شرکت می کنند.

ساختار آزمون GRE جنرال

ساختار آزمون GRE جنرال شامل سه بخش است و مدت زمان آزمون GRE جنرال، 3 ساعت و 10 دقیقه است که برای پاسخگویی سوالات به داوطلبان یک ساعت برای بخش درک مطلب، یک ساعت برای نگارش تحلیلی و 70 دقیقه برای بخش استدلال ریاضی مهلت داده می شود و نحوه برگزاری آزمون به صورت کامپیوتری می باشد.

بخش های اصلی آزمون GRE جنرال عبارتند از:

* بخش استدلال کلامی یا درک مطلب (Verbal Reasoning): این بخش شامل 40 سوال است و مدت زمان پاسخگویی 30 دقیقه می باشد.

* بخش استدلال ریاضی (Quantitative Reasoning): این بخش شامل 40 سوال است و مدت زمان پاسخگویی به سوالات 70 دقیقه می باشد.

* بخش نوشتار تحلیلی (Analytical Writing): در این بخش دو سوال مطرح می شود و داوطلبان برای پاسخگویی به سوالات 60 دقیقه زمان دارند.

مدت اعتبار آزمون GRE در هر دو نوع جنرال و سابجکت، 5 سال است و پس از پایان این مدت، نمرات GRE از پایگاه داده های ETS حذف خواهد شد و دسترسی به نمرات GRE ممکن نخواهد بود.

ساختار آزمون GRE سابجکت

آزمون GRE سابجکت برای برخی از رشته ‌های آکادمیک در نظر گرفته شده است که شامل زیست شناسی، ادبیات انگلیسی، ریاضیات، شیمی، روانشناسی، فیزیک می باشد؛ البته در سال ۲۰۱۶ رشته های بیوشیمی، زیست شناسی سلولی و ملکولی به این آزمون اضافه شدند ولی بنا به دلایلی در حال حاضر شامل این آزمون نمی‌ شوند. مدت زمان انجام آزمون جی آر ای سابجکت 2 ساعت و 50 دقیقه است و این آزمون به صورت کتبی برگزار می شود.

سوالات آزمون GRE سابجکت رشته های مختلف عبارتند از:

* زیست ‌شناسی: 190 سوال پنج گزینه ای در زمینه ی زیست ‌شناسی سلولی و مولکولی، زیست ‌شناسی اندام، اکولوژی و تکامل

* شیمی: 130 سوال چند گزینه ای با گرایش ‌های مختلف شیمی

* ادبیات: 230 سوال در زمینه ی شعر، بیوگرافی، مقاله، داستان کوتاه، رمان، نقد، تئوری ادبیات و تاریخ زبان

* ریاضیات: 66 سوال چندگزینه ‌ای درزمینه ی محاسبات و کاربردهای آن

* فیزیک: ۱۰۰ سؤال ۵ گزینه ‌ای در زمینه ی الکترومغناطیس، مکانیک کلاسیک، نور و پدیده موج، ترمودینامیک و مکانیک آماری، مکانیک کوانتوم، فیزیک اتمی و زمینه‌ های مرتبط است و سوالات به ‌شکل نمودار، گراف، داده‌ها و توصیفات آزمایشگاه و غیره است.

مراحل ثبت نام آزمون GRE در ایران

ثبت نام آزمون GRE به دو طریق انجام می شود:

1- ثبت نام در آزمون GRE از طریق سازمان سنجش

2- ثبت نام در آزمون GRE از طریق سایت ETS

پیش از ثبت نام در آزمون GRE باید بدانید آزمون GRE برای چه رشته هایی است؟ شما می توانید با مراجعه به سایت دانشگاه مقصد از لیست رشته هایی که برای ادامه تحصیل نیاز به مدرک آزمون GRE دارند مطلع شوید و مطمئن شوید برای اپلای تحصیلی رشته ای که انتخاب کرده اید نیاز به ارائه مدرک آزمون GRE هست یا خیر.

برای اینکه بتوانید در هر یک از انواع آزمون GRE بهترین نتیجه رو کسب کنید، باید با مطالعه مناسبترین منابع آزمون GRE که به صورت کتاب ها و منابع آنلاین ارائه می شوند و شرکت در دوره های آمادگی GRE که به صورت کلاس های حضوری یا آنلاین برگزار می شود، شروع کنید و برای آشنایی با فرمت و ساختار آزمون حتما در آزمون آزمایشی GRE شرکت کنید.

اگر نمی دونی برای اپلای تحصیلی آمریکا بدون آزمون GRE چطور باید اقدام کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و کاملترین راهنمایی رو دریافت کن.

ثبت نام آزمون GRE از طریق سازمان سنجش

با ورود به سایت سازمان سنجش و بخش GRE سایت می توانید برای آزمون GRE ثبت نام کنید.

مراحل ثبت نام در آزمون GRE از طریق سنجش به شرح زیر است:

1- تکميل فرم هاي اطلاعات فردي داوطلب، اطلاعات جهت برقراري تماس

2- تکميل فرم اطلاعات تحصيلي داوطلب

3- دریافت شماره پرونده ثبت نام (عددي 10 رقمي)

4- ارسال فايل تصويري از چهره داوطلب

5- انتخاب نوع و تاريخ آزمون و پرداخت هزينه آزمون GRE تضمینی در ایران

6- صدور شماره رهگيري (14 رقمی) که نشان دهنده موفقیت در ثبت آزمون GRE است.

ثبت نام آزمون GRE از طریق سایت ETS

ثبت نام آزمون GRE از طریق سایت ETS به شرح زیر می باشد:

داوطلب پس از ساختن پروفایل در سایت ETS در قسمت My GRE می تواند برای آزمون GRE و حوزه امتحانی مورد نظر خود ثبت نام نماید. پس از تکمیل اطلاعات مربوطه، داوطلب باید هزینه شرکت در آزمون را از طریق کارت های اعتباری بین المللی پرداخت نموده و در صورت موفقیت آمیز بودن ثبت نام یک Confirmation Code دریافت می کند. پس از این مرحله مدتی طول می کشد تا Admission Ticket صادر شود و در دسترس داوطلب قرار بگیرد.

ثبت نام از طریق سایت ETS و دریافت کد مربوطه به معنی اتمام ثبت نام نیست و بعد از پایان ثبت نام در ETS داوطلب باید مراحل ثبت نام خود را ( در صورتی که سنجش را به عنوان محل امتحان خود مشخص کرده باشد) با تشکیل پرونده در سایت سازمان سنجش تکمیل کند که شامل مراحل زیر می باشد:

1- تکميل فرم هاي اطلاعات فردي، اطلاعات جهت برقراري تماس

2- صدور شماره پرونده 10 رقمی

3- ارسال فايل تصويري از چهره داوطلب

4- اعلام آزموني که در سايت ETS در آن ثبت نام کرده ايد.

5- صدور شماره رهگيري ثبت اطلاعات آزمون

در این صورت داوطلب می تواند کارت آزمون خود را از طریق سایت ETS پرینت بگیرد، ولی لازم است داوطلبان یک هفته قبل از آزمون به سازمان سنجش مراجعه کرده و کارت ورود به جلسه آزمون GRE که شامل اطلاعات مربوط به حوزه آزمون و شماره صندلی داوطلب می باشد را دریافت کنند.

همچنین نحوه ی پرداخت هزینه آزمون GRE در ایران و سایر هزینه های آزمون مانند هزینه ارسال ریپورت یا گزارش نمره آزمون GRE اضافی به دانشگاه ها و هزینه اعتراض به نمره GRE از طریق کارت های اعتباری مانند ویزا کارت یا مستر کارت یا خرید ووچر آزمون GRE است.

برای اطلاع از مراکز برگزار کننده آزمون GRE در ایران با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

صدور کارت ورود به جلسه آزمون GRE

سازمان سنجش یک هفته پیش از برگزاری آزمون GRE کارت آزمون که از طرف ETS صادر شده است، را توزیع می کند و داوطلبان می توانند با ارائه کارت ملی، کارت ورود به جلسه آزمون GRE را دریافت کنند.

آدرس و اطلاعات مربوط به حوزه ی امتحان و شماره صندلی داوطلب در روز آزمون و شماره ای به نام Registration Number که برای دسترسی به اطلاعات آزمون از طریق پروفایل GRE در سایت ETS می باشد. داوطلب می تواند پس از ساختن پروفایل در سایت با وارد کردن این شماره اطلاعات آزمون GRE را در سایت ETS مشاهده نماید و از این طریق نمره ی آزمون خود را به صورت آنلاین مشاهده کرده و درخواست های خود مبنی بر ارسال و گزارش نمرات به دانشگاه های مقصد خود را پیگیری نمایید.

مهلت های ثبت نام (ددلاین) آزمون GRE سابجکت

برای ثبت نام آزمون GRE سابجکت دو ددلاین (Deadline) ثبت نام وجود دارد، که عبارتند از:

1- ددلاین Regular Deadline

2- ددلاین Late Deadline

در صورتی که داوطلب تا پیش از ددلاین Regular در آزمون GRE سابجکت ثبت نام کند، باید مبلغ ۱۵۰ دلار برای ثبت ‌نام پرداخت نماید و در صورت از دست دادن Regular Deadline، ثبت ‌نام داوطلب به صورت Late خواهد بود که هزینه آن ۲۵ دلار بیشتر است.

در صورتی که داوطلب مهلت ثبت نام Late Deadline را از دست بدهد تا دوره بعدی نمی تواند در آزمون GRE سابجکت ثبت نام کند و در این صورت ممکن است مهلت اپلای دانشگاه را از دست بدهد، از این رو داوطلبان برای ثبت نام در آزمون GRE تضمینی باید به مهلت های ثبت نام توجه کنند.

انصراف از ثبت نام در آزمون GRE

در صورتی که داوطلب بخواهد از شرکت در آزمون GRE انصراف دهد، امکان لغو ثبت نام آزمون GRE نیز وجود دارد و داوطلب می تواند تا ۴ روز پیش از تاریخ آزمون از شرکت در آزمون GRE انصراف بدهد و در این صورت 50 درصد از هزینه ثبت نام به داوطلب بازگردانده می شود.

همچنین مبنای هزینه آزمون GRE، مبلغ ثبت ‌نام به صورت Regular deadline است و اگر داوطلب به صورت Late ثبت ‌نام کرده باشد، 50 درصد از هزینه Regular به او مسترد می ‌شود.

برای ثبت نام و تضمین قبولی در آزمون GRE و آشنایی با قوانین شرکت در آزمون GRE تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

تغییر زمان یا مرکز GRE

شما پس از ثبت نام آزمون GRE در صورتی که از شرکت در آزمون GRE در تاریخ یا مرکز انتخاب شده، منصرف شدید، می توانید برای تغییر زمان یا مرکز آزمون GRE اقدام کنید. نکته ی قابل توجه در تغییر زمان یا مرکز آزمون GRE دقت به مهلت تغییر زمان یا مرکز است، چرا که شما فقط تا 3 روز پیش از تاریخ برگزاری آزمون (به غیر از روز آزمون) فرصت دارید تا به صورت آنلاین تاریخ و مرکز آزمون GRE را تغییر دهید. پس از پایان مهلت تعیین شده برای تغییر زمان یا مرکز آزمون GRE دیگر امکان این کار وجود ندارد و در صورتی که نتوانید در تاریخ مقرر در آزمون GRE شرکت کنید، هزینه آزمون GRE به شما مسترد نخواهد شد.

در صورتی که تاریخ های جدیدی توسط ETS تعیین شده باشد، شما می توانید  تا 1 سال تاریخ شرکت در آزمون را به تعویق بیندازید.

تغییر زمان یا مرکز آزمون GRE به صورت آنلاین به ترتیب زیر می باشد:

  • به حساب ETS خود در وب سایت رسمی GRE وارد شوید.
  • در صفحه My GRE، روی گزینه Reschedule   کلیک کنید.
  • تاریخ و مرکز آزمون جدیدی را انتخاب کنید.
  • جزییات تاریخ جدید آزمون GRE را بررسی کنید. تا مطمئن شوید تمام اطلاعات دقیق هستند.
  • هزینه برنامه ریزی مجدد را که معادل 50 دلار است را بپردازید.
  • پس از تایید نوبت مجدد آزمون، تاییدیه ‌ای با تاریخ، زمان و مرکز آزمون جدید دریافت خواهید کرد.

همچنین باید بدانید علاوه بر تغییر زمان یا مرکز آزمون می توانید آزمون را لغو کنید و یا برای اعتراض به نمره آزمون GRE اقدام کنید.

در مورد آزمون های ورودی برای اپلای تحصلی بیشتر بخوانید…

افرادی که متقاضی تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا هستند برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر باید در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کنند و در صورت قبولی در آزمون و داشتن سایر شرایط برای اپلای تحصیلی مانند نداشتن گپ تحصیلی غیرمجاز، شرط سنی، ریزنمرات، توصیه نامه تحصیلی، تمکن مالی، استادی پلن یا برنامه تحصیلی، کاورلتر و غیره.

برخی آزمون های ورودی برای اپلای رشته های مختلف در مقاطع کارشناسی عبارتند از:

* آزمون ACT برای اپلای دانشگاه های آمریکا

* آزمون IMAT برای اپلای رشته پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

* آزمون UCAT برای اپلای رشته پزشکی در انگلیس

* آزمون SAT برای اپلای دانشگاه های برخی کشورها مانند ترکیه و آمریکا

* آزمون یوس ترکیه برای اپلای دانشگاه های ترکیه

* آزمون LSAT برای اپلای رشته حقوق در آمریکا و کانادا

* آزمون GMAT برای اپلای رشته مدیریت در آمریکا

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) و خرید اکانت برای آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان مهاجرت مانند تافل و تعیین میزان اهمیت مدرک تافل یا آیلتس برای مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد. برای دریافت به روزترین اطلاعات مربوط به آزمون های زبان مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باش.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزای شینگن، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در اروپا، امارات… می باشد.

آزمون GRE (Graduate Record Examination) با هدف ارزیابی توانایی تحصیلی داوطلبان که متقاضی تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا به ویژه کشورهای ایالات متحده، کانادا، اروپا، انگلیس، سنگاپور و منطقه ANZ هستند، برگزار می شود.

آزمون GRE در دو نسخه و با اهداف مختلفی برگزار می شود، که عبارتند از:

1- آزمون GRE جنرال (GRE General Test)

2- آزمون GRE سابجکت  (GRE Subject Test)

آزمون GRE جنرال شامل سه بخش است و مدت زمان آزمون GRE جنرال، 3 ساعت و 10 دقیقه است که برای پاسخگویی سوالات به داوطلبان یک ساعت برای بخش درک مطلب، یک ساعت برای نگارش تحلیلی و 70 دقیقه برای بخش استدلال ریاضی مهلت داده می شود و نحوه برگزاری آزمون به صورت کامپیوتری می باشد.

بخش های اصلی آزمون GRE جنرال عبارتند از:

* بخش استدلال کلامی یا درک مطلب (Verbal Reasoning): این بخش شامل 40 سوال است و مدت زمان پاسخگویی 30 دقیقه می باشد.

* بخش استدلال ریاضی (Quantitative Reasoning): این بخش شامل 40 سوال است و مدت زمان پاسخگویی به سوالات 70 دقیقه می باشد.

* بخش نوشتار تحلیلی (Analytical Writing): در این بخش دو سوال مطرح می شود و داوطلبان برای پاسخگویی به سوالات 60 دقیقه زمان دارند.

آزمون GRE سابجکت برای برخی از رشته ‌های آکادمیک در نظر گرفته شده است که شامل زیست شناسی، ادبیات انگلیسی، ریاضیات، شیمی، روانشناسی، فیزیک می باشد. مدت زمان انجام آزمون جی آر ای سابجکت 2 ساعت و 50 دقیقه است و این آزمون به صورت کتبی برگزار می شود.

سوالات آزمون GRE سابجکت رشته های مختلف عبارتند از:

* زیست ‌شناسی: 190 سوال پنج گزینه ای در زمینه ی زیست ‌شناسی سلولی و مولکولی، زیست ‌شناسی اندام، اکولوژی و تکامل

* شیمی: 130 سوال چند گزینه ای با گرایش ‌های مختلف شیمی

* ادبیات: 230 سوال در زمینه ی شعر، بیوگرافی، مقاله، داستان کوتاه، رمان، نقد، تئوری ادبیات و تاریخ زبان

* ریاضیات: 66 سوال چندگزینه ‌ای درزمینه ی محاسبات و کاربردهای آن

* فیزیک: ۱۰۰ سؤال ۵ گزینه ‌ای در زمینه ی الکترومغناطیس، مکانیک کلاسیک، نور و پدیده موج، ترمودینامیک و مکانیک آماری، مکانیک کوانتوم، فیزیک اتمی و زمینه‌ های مرتبط است و سوالات به ‌شکل نمودار، گراف، داده‌ها و توصیفات آزمایشگاه و غیره است.

ثبت نام آزمون GRE به دو طریق انجام می شود:

1- ثبت نام در آزمون GRE از طریق سازمان سنجش

2- ثبت نام در آزمون GRE از طریق سایت ETS

توضیحات بیشتر در متن مقاله نوشته است، لطفا به متن مقاله مراجعه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×