فهرست مطالب

حداقل نمره تافل در برترین دانشگاه های آمریکا

آزمـون تافل هوم ادیشن تضمینی 

درباره حداقل نمره تافل در برترین دانشگاه های آمریکا باید گفت آزمون تافل نمره رد یا قبولی ندارد و هر دانشگاه با توجه به رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر، نمره تافل قابل قبول خود را تعیین می کند و داوطلبان برای اپلای تحصیلی باید به وبسایت دانشگاه مقصد مراجعه کنند و از نمره قابل قبول آزمون تافل مطلع شوند.

آزمون تافل (TOEFL) چیست؟

آزمون تافل (TOEFL) یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS در بیش از 150 کشور جهان برگزار می شود. آزمون تافل برای اولین بار در سال 1964 میلادی برگزار شد.

هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا برای اهداف مختلفی به ویژه اپلای تحصیلی برای ارزیابی مهارت های اصلی زبان انگلیسی در این آزمون شرکت می کنند. مدرک آزمون تافل در بیش از 11 هزار دانشگاه در سطح جهان اعتبار دارد، به همین دلیل این آزمون یکی از معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی در جهان است و مدرک آزمون تافل (TOEFL test) تقریبا در تمام کشورهای دنیا به ویژه استرالیا، نیوزیلند، آمریکا، انگلیس، کانادا و غیره به رسمیت شناخته می شود.

اهمیت آزمون تافل برای اپلای تحصیلی

مدرک آزمون تافل با نمره بالا مانند آزمون آیلتس یکی از مهمترین مدارک برای اپلای تحصیلی دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان است و در صورتی که نمره تافل متقاضی پایین تر از سطح قابل قبول دانشگاه یا مرکز آموزشی مقصد باشد، با درخواست پذیرش تحصیلی وی موافقت نخواهد شد. درباره امکان تبدیل نمره آیلتس به تافل و اطلاع از به روزترین اخبار آزمون های زبان با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

افراد می توانند برای کسب نمره بالا در آزمون تافل تضمینی و افزایش آمادگی خود برای شرکت در آزمون، منابع آزمون تافل تضمینی را مطالعه کنند و یا در آزمون های آزمایشی مانند آزمون تافل TPO شرکت کنند.

انواع آزمون تافل

انواع آزمون تافل عبارتند از:

آزمون تافل آنلاین (اینترنتی) یا تافل IBT: آزمون تافل IBT به صورت آنلاین و در محل های برگزاری که از سوی ETS تعیین شده، برگزار می ‌شود.

آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition): نسخه دیگری از تافل آنلاین (IBT) است، اما این آزمون در خانه و تحت نظارت یک ناظر برگزار می ‌شود. این آزمون از سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا و به دلیل عدم برگزاری آزمون تافل به صورت حضوری، برگزار می شود.

آزمون تافل کاغذی یا کتبی یا تافل PBT: آزمون تافل PBT در محل های برگزاری آزمون به صورت کتبی و کاغذی انجام می ‌شود. بیشتر از 97 درصد آزمون های تافل در سراسر دنیا به صورت اینترنتی (IBT) برگزار می شود و فقط درصد بسیار کمی از آزمون تافل به صورت کاغذی برگزار می شود. آزمون تافل کاغذی تنها زمانی برگزار می شود که امکان برگزاری آزمون تافل اینترنتی وجود نداشته باشد.

آزمون تافل اسنشیالز (TOEFL Essentials): از فوریه ۲۰۲۱ سازمان ETS نسخه ی دیگری از آزمون تافل را به نام تافل اسنشیالز ارائه کرده است. آزمون تافل اسنشیالز شامل ترکیبی از سوالات آکادمیک و جنرال (عمومی) است و مدت زمان انجام این آزمون 90 دقیقه است و تافل اسنشیالز مبتنی بر کامپیوتر است و داوطلبان می توانند با اتصال به اینترنت پرسرعت در خانه یا هر مکان دیگری در تافل اسنشیالز شرکت کنند.

تافل مگوش یک نسخه داخلی و غیر رسمی از آزمون تافل است که توسط ETS (سرویس تست آموزشی) برای دانشگاه ها، مدارس و سایر موسسات آموزشی توسعه یافته است که صورت کاغذی ارائه می شود

اگر برای قبولی در آزمون تافل تضمینی نیاز به راهنمایی و مشاوره داری با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و کاملترین راهنمایی رو در این زمینه دریافت کن.

ساختار آزمون تافل IBT

آزمون تافل IBT مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی بین المللی از جمله آزمون CPE، آزمون FCE و غیره شامل 4 بخش لسینینگ (شنیداری)، اسپیکینگ (گفتاری)، رایتینگ (نوشتاری) و ریدینگ تافل IBT (درک مطلب) است که چهار مهارت کلیدی زبان انگلیسی را که خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن است را ارزیابی می کند و مدت زمان انجام این آزمون سه ساعت و نیم تا چهار است.

نکته: آزمون تافل IBT از سال 2006 جایگزین نسخه قدیمی تافل کامپیوتری (تافل CBT) شده است و برگزاری آزمون تافل CBT متوقف شده است. هر چند که تافل IBT و تافل CBT هر دو به صورت کامپیوتری برگزار می شوند، اما تفاوت هایی با هم دارند. تفاوت در ساختار و نمره دهی از جمله تفاوت آزمون تافل IBT با تافل CBT است.

ساختار آزمون تافل IBT هوم ادیشن

همان طور که گفته شد آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition)، همان آزمون تافل IBT است با این تفاوت که برای شرکت در این آزمون به جای مراجعه حضوری به مراکز برگزاری آزمون، داوطلبان می توانند آزمون تافل را به صورت آنلاین در منزل انجام دهند، از این رو ساختار آزمون تافل IBT هوم ادیشن همانند ساختار آزمون تافل IBT است و محتوا، قالب و نوع سوالات آن با آزمون تافل IBT یکسان است، بنابراین مدرک آن مانند تافل IBT از اعتبار بالایی برخوردار است.

نمره دهی آزمون تافل IBT و تافل IBT هوم ادیشن نیز مشابه است و نمره آزمون داوطلبان از 0 تا 120 مشخص می شود.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای دریافت مشاوره و راهنمایی برای تضمین قبولی در آزمون تافل IBT هوم ادیشن و همچنین اطلاع از نحوه ثبت نام آزمون تافل IBT هوم ادیشن بهترین کارشناسان را به شما معرفی می کند.

از آنجایی که ساختار و طراحی آزمون تافل IBT هوم ادیشن شبیه به آزمون تافل IBT است؛ محتوا، قالب و نوع سوالات آزمون تافل IBT هوم ادیشن با تافل IBT یکسان است، بنابراین مدرک تافل هوم ادیشن مانند تافل IBT از اعتبار بالایی برخوردار است و مدرک تافل هوم ادیشن برای اپلای تحصیلی مورد قبول بسیاری از دانشگاه های معتبر سراسر دنیا است.

ساختار آزمون تافل PBT

ساختار آزمون تافل PBT همانند تافل IBT شامل چهار بخش است، که عبارتند از:

1- بخش درک مطلب (Reading): بخش درک مطلب آزمون تافل تافل پی بی تی، شامل پنج متن در زمینه ‌های علمی و آکادمیک است و داوطلبان برای هر متن باید به 10 سوال پاسخ دهند. داوطلبان در این بخش باید به 50 سوال در مدت 55 دقیقه پاسخ دهند.

2- بخش ساختاری (Structure): بخش ساختاری آزمون تافل PBT (تافل کاغذی) شامل دو دسته سوال در زمینه گرامر و ساختار متن می باشد. این بخش دارای 40 سوال است و داوطلبان باید در مدت 25 دقیقه به سوالات پاسخ بدهند.

3- بخش شنیداری (Listening): بخش شنیداری آزمون تافل کاغذی (PBT) شامل 50 سوال است که داوطلبان باید در مدت 35 دقیقه به سوالات پاسخ دهند.

4- بخش نوشتاری (Writting): بخش نوشتاری آزمون تافل پی بی تی، نمره ای بین 0 تا 6 دارد و امتیاز آن در کل آزمون محاسبه نمی شود

همچنین یکی از مهمترین تفاوت های آزمون تافل IBT با تافل PBT این است که آزمون تافل پی بی تی به جای بخش گفتاری که در تافل آی بی تی وجود دارد، یک بخش ساختاری دارد که سوالات آن در خصوص گرامر و Structure است.

کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین خدمات برای تضمین قبولی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت از جمله آزمون تافل تضمینی را ارائه می دهند و با دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می تونی با اطمینان و آرامش بیشتری در آزمون زبان شرکت کنی.

برگزاری آزمون تافل در ایران

برخلاف بسیاری از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی مانند آزمون OET، آزمون PTE و غیره، آزمون تافل IBT در ایران برگزار می شود و داوطلبان می توانند در برخی شهرهای ایران از جمله تهران، اصفهان، زنجان در این آزمون شرکت کنند.

برگزاری آزمون تافل در ایران مهمترین مزایای آزمون تافل تضمینی برای ایرانیان نسبت به سایر آزمون های زبان انگلیسی است و داوطلبان برای شرکت در آزمون تافل مجبور به صرف وقت و هزینه اضافی برای سفر به کشورهای دیگر را نیستند و می توانند در مراکز مجاز در ایران چندین مرتبه در سال در آزمون تافل شرکت کنند.

برای اطلاع از مراکز برگزار کننده آزمون تافل در ایران و همچنین آشنایی با نحوه خرید ووچر تافل تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

اعتبار مدرک تافل در دانشگاه های آمریکا چقدر است؟

مدرک آزمون تافل در ایالات متحده آمریکا به سایر آزمون ‌های ارزیابی زبان انگلیسی ترجیح داده می ‌شود و از هر 10 دانشگاه معتبر در آمریکا، 9 مورد آنها آزمون تافل را به رسمیت می شناسند و مدرک آن را برای اپلای تحصیلی می پذیرند.

به دلیل کیفیت آموزشی دانشگاه های آمریکا و ارائه مدارک بین المللی توسط دانشگاه ها، امروزه مهاجرت تحصیلی به این کشور نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است، به همین دلیل تعداد افرادی که در آزمون های زبان انگلیسی برای اپلای تحصیلی شرکت می کنند نیز افزایش یافته و از این رو مدرک آزمون تافل با نمره خوب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برای آشنایی با نحوه ارسال گزارش نمره تافل تضمینی به دانشگاه ها و هزینه آن با ما تماس بگیر.

در خصوص نمره قبولی در آزمون تافل تضمینی برای اپلای تحصیلی دانشگاه های معتبر آمریکا باید گفت، آزمون تافل نمره رد یا قبولی ندارد و هر دانشگاه با توجه به رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر، نمره تافل قابل قبول خود را تعیین می کند و داوطلبان برای اپلای تحصیلی باید به وبسایت دانشگاه مقصد مراجعه کنند و از نمره قابل قبول آزمون تافل مطلع شوند.

یکی از مزایای آزمون تافل امکان اعتراض به نمره تافل است و داوطلبان می توانند به نمرات بخش گفتاری و شنیداری تافل اعتراض کنند.

اگر نمی دونی چطور باید به نمره تافل تضمینی اعتراض کنی، از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا کمک بگیر.

اسامی دانشگاه های برتر آمریکا که مدرک تافل را می پذیرند

اسامی برخی دانشگاه های برتر آمریکا که مدرک آزمون تافل را می پذیرند به شرح زیر می باشد:

نام دانشگاه                         نمره تافل IBT                     نمره تافل PBT

دانشگاه ییل                                   100                                 600

دانشگاه هاروارد                                100                                600

دانشگاه دوک                                  100                                600

دانشگاه جان هاپکینز                         100                                600

دانشگاه استنفورد                             100                                600

دانشگاه شیکاگو                              100                                600

دانشگاه کرنل                                 100                                600

ویسکانسین-مدیسون                        80                                  550

کارولینای جنوبی-کلمبیا                       80                                  570

دانشگاه تگزاس                               79                                  550

مینه سوتا-شهرهای دوقلو                   79                                  550

دانشگاه واشنگتن                             76                                  540

دانشگاه کالیفرنیا-برکلی                      68                                  570

دانشگاه پنسیلوانیا                            61                                  500

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) تافل و هرینه خرید اکانت برای شرکت مجدد در این آزمون رو داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان و آخرین و به روزترین اخبار رو درباره این موضوع دریافت کنی.

پرداخت هزینه آزمون های زبان از طریق کارت‌ های اعتباری بین‌ المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ ها توسط بانک‌ های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌ توانند برای پرداخت هزینه‌ های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

نمونه نمرات قبولی آزمون تافل در شرکت مهاجرتی هومان ویزا

جهت کاهش استرس و ارزیابی مهارتهای 4گانه آزمون تافل می توانید در آزمون تافل ماک یا همان آزمون آزمایشی تافل شرکت کنید و از تیم تخصصی شرکت مهاجرتی هومان ویزا دراین باره مشاوره دریافت نمایید تا با شناخت اشتباهات رایج آزمون تافل و مرور آزمون آزمایشی از هولد شدنhold شدن) در آزمون اصلی جلوگیری کنید.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان و اهمیت مدرک تافل یا آیلتس برای مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی ،پزشکان و کادر درمان، قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزا، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

آزمون تافل در سه نسخه متفاوت ارائه می شود که عبارتند از:

آزمون تافل اینترنتی یا تافل IBT: آزمون تافل IBT به صورت آنلاین و در محل های برگزاری که از سوی ETS تعیین شده، برگزار می ‌شود.

آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition): نسخه دیگری از تافل آنلاین (IBT) است، اما این آزمون در خانه و تحت نظارت یک ناظر برگزار می ‌شود. این آزمون از سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا و به دلیل عدم برگزاری آزمون تافل به صورت حضوری، برگزار می شود.

آزمون تافل کاغذی یا کتبی یا تافل PBT: آزمون تافل PBT در محل های برگزاری آزمون به صورت کتبی و کاغذی انجام می ‌شود.

بله، آزمون تافل در برخی شهرهای ایران از جمله تهران، اصفهان، زنجان و غیره در مراکز مجاز برگزار می شود.

اعتبار مدرک آزمون تافل در هر سه نسخه ی آن 2 سال است.

مدرک آزمون تافل در ایالات متحده آمریکا به سایر آزمون ‌های ارزیابی زبان انگلیسی ترجیح داده می ‌شود و از هر 10 دانشگاه معتبر در آمریکا، 9 مورد آنها آزمون تافل را به رسمیت می شناسند و مدرک آن را برای اپلای تحصیلی می پذیرند.

برای پاسخ این سوال به متن مقاله مراجعه کنید.

5/5 - (9 امتیاز)

16 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز، حداقل نمره تافل برای اپلای تحصیلی دانشگاه های معتبر دنیا با توجه به دانشگاه مقصد، مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمره تافل تضمینی برای اپلای تحصیلی با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

    1. سلام دوست عزیز، نمره تافل برای اپلای تحصیلی دانشگاه های کانادا با توجه به دانشگاه مقصد، مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمره تافل تضمینی برای اپلای دانشگاه های کانادا با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

    1. سلام دوست عزیز، نمره تافل برای اپلای تحصیلی دانشگاه های اروپا با توجه به دانشگاه مقصد، مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمره تافل تضمینی برای اپلای دانشگاه های اروپا با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

    1. سلام دوست عزیز، نمره تافل برای اپلای تحصیلی دانشگاه های استرالیا با توجه به دانشگاه مقصد، مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمره تافل تضمینی برای اپلای دانشگاه های استرالیا با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

    1. سلام دوست عزیز، نمره تافل برای اپلای تحصیلی دانشگاه های انگلیس با توجه به دانشگاه مقصد، مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمره تافل تضمینی برای اپلای دانشگاه های انگلیس با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

    1. سلام دوست عزیز، حداقل نمره تافل برای اپلای تحصیلی ایتالیا با توجه به دانشگاه مقصد، مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمره تافل تضمینی برای اپلای دانشگاه های ایتالیا با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

    1. سلام دوست عزیز، نمره تافل برای اپلای تحصیلی ترکیه با توجه به دانشگاه مقصد، مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمره تافل تضمینی برای اپلای دانشگاه های ترکیه با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

    1. سلام دوست عزیز، نمره تافل برای اپلای تحصیلی آمریکا با توجه به دانشگاه مقصد، مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمره تافل تضمینی برای اپلای دانشگاه های آمریکا با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×