فهرست مطالب

ریدینگ تافل IBT

آزمـون تافل هوم ادیشن تضمینی 

بخش درک مطلب یا ریدینگ آزمون تافل IBT شامل ۳۶ تا ۵۴ سوال است و از سه یا چهار متن تشکیل شده است و داوطلبان 36 تا 54 دقیقه فرصت دارند تا به سوالات این بخش پاسخ دهند.

آزمون تافل (TOEFL)

در این مطلب در خصوص آزمون تافل و ساختار آزمون در بخش درک مطلب یا ریدینگ تافل IBT کارشناسان ما برای اطلاع شما عزیزان توضیحات مختصری را بیان کرده اند و اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر در مورد شرکت در آزمون تافل دارید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

آزمون تافل (TOEFL) یکی از آزمون ‌های بین ‌المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران برگزار می‌ شود.شرکت در آزمون تافل و اخذ مدرک آن با نمره بالا یکی از مهمترین مدارک برای اپلای تحصیلی در مقاطع مختلف در دانشگاه های معتبر کشورهای انگلیسی زبان است.

در حال حاضر آزمون تافل در بیش از 11 هزار موسسه و دانشگاه در بیش از 150 کشور جهان برگزار می شود و مدرک آزمون تافل مورد پذیرش بسیاری از دانشگاه‌ ها، مراکز آموزشی و علمی، سازمان ها و اداره مهاجرت کشورهای مختلف می ‌باشد و افراد می ‌توانند از مدرک تافل علاوه بر اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ‌های معتبر برای مهاجرت شغلی به کشورهای انگلیسی زبان، دریافت پیشنهاد کاری و اخذ ویزای کاری نیز استفاده کنند.

برای تهیه نمونه سوالات استاندارد و منابع معتبر بخش اسپیکینگ تافل IBT با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

انواع آزمون تافل (TOEFL test) عبارتند از:

آزمون تافل اینترنتی یا تافل IBT

آزمون تافل IBT به صورت آنلاین و در محل های برگزاری که از سوی ETS تعیین شده، برگزار می ‌شود.

نکته: آزمون تافل IBT در سال 2006 جایگزین نسخه قدیمی تافل CBT شد و به همین دلیل برگزاری تافل CBT متوقف شد. تافل IBT و تافل CBT هر دو به صورت کامپیوتری انجام می شوند، اما تفاوت هایی با هم دارند. تفاوت در ساختار و نمره دهی آزمون تافل در این دو نسخه از جمله تفاوت های تافل IBT و تافل CBT است.

آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition)

آزمون تافل IBT هوم ادیشن، نسخه دیگری از تافل آنلاین (IBT) است، اما این آزمون در خانه و تحت نظارت یک ناظر تعیین شده برگزار می ‌شود. این آزمون از سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری آزمون حضوری برگزار می شود. ساختار، سوالات و نمره دهی آزمون تافل IBT و IBT هوم ادیشن یکسان است، همچنین به دلیل قوانین سختگیرانه ای که ETS برای شرکت در این آزمون اعمال کرده است تقلب در تافل هوم ادیشن امکان پذیر نمی باشد بنابراین مدرک تافل هوم ادیشن مانند تافل IBT برای اپلای تحصیلی از اعتبار بالایی برخوردار است.

آزمون تافل کاغذی یا کتبی یا تافل PBT

آزمون تافل PBT در محل های برگزاری آزمون به صورت کتبی و کاغذی انجام می ‌شود و تافل کتبی فقط در جایی برگزار می شود که شرکت در تافل آنلاین امکانپذیر نباشد از این رو فقط تعداد بسیار کمی از آزمون های تافل در سراسر دنیا به صورت کتبی برگزار می شود.

همچنین تافل کاغذی با تافل آنلاین تفاوت هایی دارد که از جمله تفاوت های تافل IBT و تافل PBT تفاوت در ساختار، نمره دهی، هزینه ثبت نام و… است.

آزمون تافل اسنشیالز (Essentials): از فوریه ۲۰۲۱ سازمان ETS نسخه ی دیگری از آزمون تافل را به نام تافل اسنشیالز ارائه کرده است و بیش از 90 درصد دانشگاه های معتبر دنیا مدرک تافل Essentials را می پذیرند. تافل اسنشیالز شامل ترکیبی از سوالات آکادمیک و جنرال (عمومی) است و مدت زمان انجام این آزمون 90 دقیقه است و این آزمون مانند تافل آنلاین مبتنی بر کامپیوتر است و داوطلبان می توانند با اتصال به اینترنت پرسرعت در خانه یا هر مکان دیگری در تافل اسنشیالز شرکت کنند.

نکته: پس از ثبت نام تافل امکان لغو آزمون تافل و همچنین تغییر زمان یا مکان آزمون وجود دارد و داوطلبان پس از ثبت نام می توانند از شرکت در آزمون انصرف دهند و یا زمان و مکان آن را تغییر دهند.

همچنین آزمون تافل پریمیر (Primary)، تافل جونیور (Junior) و تافل ITP و تافل ماگوش (magoosh) از دیگر نسخه های آزمون تافل هستند که توسط موسسه ETS برگزار می شود.

نکته: در مورد شرایط شرکت در آزمون تافل باید گفت به جز تافل جونیور و تافل پریمیر که دارای شرط سنی هستند و فقط کودکان و نوجوانان (8 تا 16 سال) می توانند در این آزمون ها شرکت کنند برای شرکت در سایر نسخه های تافل شرط خاصی از جمله شرط سنی وجود ندارد و همه ی افراد می توانند با اهداف مختلف در آزمون تافل ثبت نام کنند و برای کسب نمره خوب در تافل مهارت های خود را ارزیابی نمایند.

آزمون تافل ماک TOEFL MAC

آزمون تافل ماک جهت کاهش استرس و ارزیابی مهارت های شرکت کننده در هر چهار بخش آزمون طراحی شده است و می تواند از هولد شدن یا کنسلی در آزمون تافل هنگام امتحان اصلی جلوگیری کند. علاوه بر آزمون تافل ماک ، آزمون تافل ژنتی و لانگ فرمت(Long Format)  نیز با همین منظور با کمی اختلاف در نحوه عملکرد هنگام آزمون در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. در آزمون TOEFL MAC شرکت کنندگان در خانه با استفاده از رایانه شخصی و اتصال به اینترنت در آزمون شرکت می کنند. این آزمون شامل همان بخش های آزمون تافل سنتی یعنی خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن است.

ساختار آزمون تافل IBT

آزمون تافل IBT مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی از جمله آزمون CPE، آزمون OET، آزمون CAE و غیره شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن (درک مطلب)، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن را ارزیابی می کند.

بخش های آزمون تافل عبارتند از:

1- بخش درک مطلب یا ریدینگ (Reading): بخش درک مطلب آزمون تافل IBT، شامل ۳۶ تا ۵۴ سوال است و از سه یا چهار متن تشکیل شده است و داوطلبان 36 تا 54 دقیقه فرصت دارند تا به سوالات این بخش پاسخ دهند.

2- بخش شنیداری یا لیسینیگ (Listening): در بخش شنیداری  یا لیسنینگ تافل آی بی تی داوطلبان باید به 6 یا 9 فایل صوتی گوش دهند و براساس آنچه شنیده اند به 34 تا 51 سوال در مدت 60 تا 90 دقیقه پاسخ دهند.

3- بخش گفتاری یا اسپیکینگ (Speaking): بخش گفتاری آزمون تافل IBT پس از یک استراحت ۱۰ دقیقه ای آغاز می شود و مدت زمان پاسخگویی به سوالات 20 دقیقه می باشد. در این بخش داوطلبان باید به شش سوال پاسخ بدهند.

برای آشنایی با تکنیک های تقویت اسپیکینگ تافل کلیک کن.

4- بخش نوشتاری یا رایتینگ (Writing): در  بخش نوشتاری یا رایتینگ تافل داوطلبان باید به دو سوال مختلف در مدت 50 دقیقه پاسخ دهند.

پس از اتمام بخش Listening به مدت ده دقیقه شرکت کنندگان در آزمون استراحت خواهند کرد.

همچنین آزمون تافل دارای یک بخش آزمایشی است که ممکن است در یکی از بخش های درک مطلب یا شنیداری تافل باشد. که به این بخش آزمایشی، لانگ فرمت تافل گفته می شود.

البته باید به این نکته اشاره کنیم، طی سال های اخیر تغییراتی در آزمون تافل IBT اعمال شده است از این رو زمان انجام آزمون کوتاه تر شده و زمان آزمون تافل از 3 ساعت و 30 دقیقه به 3 ساعت کاهش یافته است و زمان بیشتری برای پاسخ دادن به سوالات در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. البته در خصوص آخرین تغییرات تافل IBT باید به این نکته اشاره کرد که در فرمت کلی و نوع سوالات تافل تغییری ایجاد نشده است.

بخش ریدینگ (Reading) تافل IBT

بخش درک مطلب با ریدینگ آزمون تافل IBT، شامل ۳۶ تا ۵۴ سوال است و از سه یا چهار متن تشکیل شده است و داوطلبان 36 تا 54 دقیقه فرصت دارند تا به سوالات این بخش پاسخ دهند.

بخش ریدینگ تافل IBT تنها بخش آزمون تافل است که برخلاف بخش های دیگر تافل محدودیت زمانی برای پاسخگویی به سوالات آن وجود ندارد و برای جواب دادن به سوالات برای هر سوال وقت مشخصی داده نمی شود.

هر متن در این بخش تقریبا 700 کلمه است، البته متن های جداگانه می ‌توانند کمی طولانی ‌تر یا کوتاه ‌تر باشند. به طور کلی متن های بخش ریدینگ تافل آزمون به سه دسته تقسیم می شوند، که عبارتند از:

1- متون روایتی (Narrative): مانند روایت یک اتفاق و رویداد تاریخی یا زندگی نامه مشاهیر

2- متون تفسیری (Exposition): متون تفسیری یک موضوع خاص را تفسیر و تشریح می کنند.

3- متون استدلالی (Argumentative): در این نوع متن، نویسنده نظر و عقاید خود را در مورد یک موضوع خاص بیان می کند و برای دفاع از نظر خود دلیل می آورد.

در بخش درک مطلب یا ریدینگ تافل IBT ده نوع سوال مختلف از داوطلبان پرسیده می شود و داوطلبان برای کسب نمره بالا باید با این ده نوع سوال آشنایی کامل داشته باشند. این ده سوال به طور کلی در سه دسته طبقه بندی می شود:

1- اطلاعات پایه

2- سوالات استنتاجی

3- سوالات Reading to Learn

اگر در مورد تفاوت ریدینگ تافل با آیلتس نمی دونی کلیک کن.

سوالات پایه و استدلالی ریدینگ تافل IBT

در متون استنتاجی بخش ریدینگ تافل IBT هشت نوع سوال مطرح می شود. دو مورد از رایج ترین سوالات این بخش 3 تا 6 سوال از اطلاعات واقعی و 3 تا 5 سوال واژگان هستند.

در سوالات اطلاعات واقعی باید داوطلبان بتوانند حقایق بیان شده را تشخیص دهند و سوالات واژگان در این بخش انتخاب یک تعریف مناسب برای کلمات و عبارات در حین در نظر گرفتن زمینه متن است.

سوالات استنتاجی در مورد استدلال ‌ها یا ایده های ضمنی است و سوالات هدف از متن می‌ پرسند که چرا نویسندگان متن ریدینگ از ساختار، نقل قول‌ ها یا حقایق به روش های خاصی استفاده می ‌کنند.

تمام متن های ریدینگ تافل IBT شامل سوالات استنتاجی هر متن 1 تا 3 سوال و سوالات هدف از متن هر کدام 1 تا 2 سوال و درج متن هر کدام 1 سوال است.

در سوالات درج متن داوطلبان باید مطلوب‌ ترین جایگاه را در یک متن برای یک جمله جدید انتخاب کنند. بعضی از موضوعات این بخش نیز شامل سوالات اطلاعات واقعی منفی، سوالات مرجع ضمیر و سوالات ساده ‌سازی جمله است. در سوالات اطلاعات واقعی منفی، داوطلب باید گزینه ای را که صحیح نیست انتخاب کند و سوالات مرجع ضمیر در مورد پیدا کردن مرجع ضمیری که در جمله بیان شده، سوال می پرسد. در سوالات ساده سازی جمله، داوطلب باید گزینه ای را انتخاب کند که به طور موثر یک جمله برجسته در متن ریدینگ را اصلاح و ساده می‌ کند.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای قبولی در آزمون تافل تضمینی بهترین کارشناسان را به شما معرفی می کنه تا بتونی با دریافت کاملترین مشاوره و راهنمایی، موفق به کسب نمره بالا در آزمون تافل تضمینی بشی.

سوالات Reading to Learn تافل IBT

سوالات مربوط به موضوعات ریدینگ تافل IBT تنها شامل دو نوع سوال Reading to Learn است:

1- سوالات خلاصه کردن متن: سوالات خلاصه متن، شامل شناخت ایده های مهم و توانایی رتبه بندی ایده‌ ها بر اساس درجه اهمیت آنها را مورد ارزیابی قرار می دهد.

2- تکمیل کردن جدول: سوالات پر کردن جدول شامل سازماندهی و طبقه بندی ایده‌ های بخش ‌های مختلف یک متن است.

سوالات Reading to Learn قسمت کمتری از محتوای متن ریدینگ را شامل می‌ شوند و هر متن فقط یک سوال به این سبک دارد و هرگز هر دو سبک این سوالات در بخش ریدینگ تافل IBT همزمان با هم مطرح نمی شود.

می توانید برای موفقیت در ریدینگ تافل IBT و کسب نمره بالا در این بخش از تکنیک های تقویت ریدینگ تافل از جمله گسترش دایره لغات انگلیسی، شرکت در آزمون های آزمایشی و بررسی سرعت خواندن متون انگلیسی با تایمر، یادگیری لغات علمی و آکادمیک، شرکت در آزمون های آزمایشی مانند تافل ژنتی و غیره استفاده کنید.

نکته: یکی از تکنیک های تقویت مهارت های تافل، نت برداری (Note taking) است که به داوطلبان در پیدا کردن پاسخ های درست کمک زیادی می کند از این رو بهتر است داوطلبان پیش از شرکت در آزمون تکنیک های نت برداری در تافل را تمرین کنند.

اعتراض به نمره ریدینگ تافل IBT

نمره دهی ریدینگ تافل از 0 تا 30 است و نمره کلی آزمون از مجموع نمرات هر 4 بخش تافل به دست می آید. یکی از سوالات مهمی که داوطلبان در خصوص بخش ریدینگ تافل IBT مطرح می کنند این است که آیا پس از اعلام نتایج آزمون تافل و دریافت نمره تافل در صورت پایین بودن نمره ریدینگ تافل IBT می توان به نمره خود در این بخش اعتراض کرد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، اعتراض به نمره تافل ممکن است به این دلیل باشد که موسسه ETS در تصحیح پاسخ ‌های متقاضی اشتباه کرده باشد و یا پاسخ های آزمون توسط یک فرد سخت گیر بررسی شده باشد؛ از این رو موجب کم شدن نمره آزمون تافل شود و متقاضی بخواهد به نمره آزمون اعتراض کند.

در صورتی که شرکت کننده پس از دریافت نتیجه آزمون تافل به نمره خود اعتراض داشته باشد فقط می تواند به نمره بخش های نوشتاری و گفتاری اعتراض کند و امکان اعتراض به نمره بخش های شنیداری و درک مطلب یا ریدینگ تافل IBT وجود ندارد.

آزمون تافل IBT در ایران

آزمون تافل آنلاین برخلاف بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی در مراکز مجاز در برخی شهرهای ایران مانند تهران، تبریز، اصفهان، زنجان و غیره برگزار می شود و برگزاری آزمون تافل در ایران یکی از مهمترین مزایای شرکت در آزمون تافل تضمینی برای ایرانیان است و داوطلبان می توانند بدون صرف وقت و هزینه برای سفر به کشورهای همسایه (ترکیه، ارمنستان، امارات و…) چندین بار در سال در تاریخ های برگزاری آزمون تافل در ایران شرکت کنند.

* نکته: سازمان ETS از تاریخ 11 آوریل 2021 برگزاری تافل PBT را در بسیاری از کشورها لغو کرده است و اکنون تافل PBT فقط در کشورهایی ارائه می شود که از زیر ساخت های اینترنتی برای برگزاری تافل IBT برخوردار نیستند.

برای دریافت لیست کامل مراکز برگزاری آزمون تافل تضمینی در ایران با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

* نکته: برای کسب نمره بالا در بخش های مختلف آزمون تافل آنلاین منابع و نمونه سوالات استاندارد و معتبر بسیاری در دسترس داوطلبان قرا گرفته است و شرکت کنندگان می توانند برای کسب نمره بالا در آزمون تافل آنلاین منابع آزمون تافل آنلاین را مطالعه کنند و همچنین در آزمون های آزمایشی تافل از جمله آزمون تافل TPO شرکت کنند.

اگر تصمیم داری برای اپلای تحصیلی در آزمون تافل IBT هوم ادیشن شرکت کنی، برای اطلاع از قوانین شرکت در آزمون تافل IBT هوم ادیشن و قبولی در آزمون تافل تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و از قوانین شرکت در آزمون تافل تضمینی مطلع شو.

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) و خرید اکانت برای آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

نمونه نمرات قبولی آزمون تافل در شرکت مهاجرتی هومان ویزا

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان و اهمیت مدرک تافل یا آیلتس برای مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی ،پزشکان و کادر درمان، قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 برای دریافت به روزترین اطلاعات مربوط به آزمون های زبان مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی و دریافت جواب پرسش هایی مانند خرید مدرک تافل، فروش مدرک تافل با استعلام، مدرک تافل فوری، خرید مدرک تافل هوم ادیشن، خرید مدرک تافل در تهران، هزینه گرفتن مدرک تافل …  با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باش.

برای اطلاع از بخش های اصلی و ساختار تافل IBT کلیک کن.

1- متون روایتی (Narrative): مانند روایت یک اتفاق و رویداد تاریخی یا زندگی نامه مشاهیر

2- متون تفسیری (Exposition): متون تفسیری یک موضوع خاص را تفسیر و تشریح می کنند.

3- متون استدلالی (Argumentative): در این نوع متن، نویسنده نظر و عقاید خود را در مورد یک موضوع خاص بیان می کند و برای دفاع از نظر خود دلیل می آورد.

1- سوالات خلاصه کردن متن: سوالات خلاصه متن، شامل شناخت ایده های مهم و توانایی رتبه بندی ایده‌ ها بر اساس درجه اهمیت آنها را مورد ارزیابی قرار می دهد.

2- تکمیل کردن جدول: سوالات پر کردن جدول شامل سازماندهی و طبقه بندی ایده‌ های بخش ‌های مختلف یک متن است.

بله، داوطلبان می توانند بدون صرف وقت و هزینه برای سفر به کشورهای همسایه (ترکیه، ارمنستان، امارات و…) چندین بار در سال در تاریخ های برگزاری آزمون تافل در ایران شرکت کنند.

در متون استنتاجی بخش ریدینگ تافل IBT هشت نوع سوال مطرح می شود. دو مورد از رایج ترین سوالات این بخش 3 تا 6 سوال از اطلاعات واقعی و 3 تا 5 سوال واژگان هستند.

5/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×