فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزا فعالیت ندارد.

شرایط دریافت اقامت ایتالیا

درباره شرایط دریافت اقامت ایتالیا باید گفت که صرفا ابتدا نوع اقامت مورد نظر خود را مشخص می کنید. در مرحله بعد، باید مدارک و اطلاعات لازم برای درخواست اقامت ایتالیا را جمع آوری کنید و در نهایت با یکی از روش هاي دریافت اقامت ایتالیا مناسب تخصص ، سرمایه و مهارت خود اقدام به مهاجرت به ایتالیا نمایید.

درباره کشـور ایتالیا

جمهوری ایتالیا کشوری در اروپای جنوبی و پایتخت آن، شهر رم است و یکی از بزرگترین اقتصادهای بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. ایتالیا با کشورهای تریش، سوئیس، فرانسه، اسلوانی، همسایه است. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

درباره اهمیت ویزای ایتالیا برای ایرانیان

یکی از مزایای ویزای شینگن ایتالیا نحوه آماده سازی مدارک است، باتوجه به مدارک عمومی که برای اخذ انواع ویزا لازم است داشتن گردش مالی، تعداد تراکنشات حساب بدون درنظر گرفتن مبالغ آن و میزانی از تمکن مالی برای اخذ ویزای ایتالیا نیاز است.

همچنین برای ورود به ایتالیا مسافران نیازی به داشتن و ارائه کارت واکسن، تست منفی  PCRیا قرنطینه اجباری ندارند. پاسپورت ایتالیا یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین پاسپورت های جهان است که به دارندگان این امکان را می دهد تا بدون ویزا یا با درخواست ویزای کوتاه مدت به بیش از 120 کشور سفر کنند. در سال 2023پاسپورت ایتالیا رتبه 2 جهان را دریافت کرد. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

انواع ویزای ایتالیا

باتوجه به اینکه ایتالیا یکی از کشورهای حوزه شینگن است، ویزای شینگن را در چهار نوع A،B،C  و D صادر می کند . به ویزای نوع A ،B  ویزای ترانزیت ، به ویزای نوع C  ویزای توریستی ایتالیا و به نوع D ویزای ملی ایتالیا گفته می شود.

متقاضیان اخذ ویزای ایتالیا با توجه به اهداف مهاجرتی خود به این کشور باید ویزای مورد نظرشان را درخواست و با درنظر گرفتن نوع ویزا، شرایط و مدارک لازم (با دعوتنامه ایتالیا یا بدون دعوتنامه ، به صورت جاب آفر و شغلی …) را برای ارائه به کنسولگری آماده و تهیه نمایند، تا در صورت تکمیل مدارک و واجد شرایط بودن، برای آنها ویزای ایتالیا صادر شود.

انواع ویزای ایتالیا شامل:

ویزای توریستی، ، ویزای تحصیلی ایتالیا، ویزای کاری، ویزای تحقیقاتی، ویزای ترانزیت، ویزای تجاری ایتالیا، ویزای خود حمایتی ایتالیا، ویزای همراه ایتالیا (ویزای الحاق) ، ویزای بازنشستگی، ویزای پزشکی، ویزای سرمایه گذاری ، ویزای دیدار با خانواده ، ویزای ازدواج ایتالیا … گلدن ویزای ایتالیا

درباره اخذ اقامت ایتالیا

برای اخذ اقامت ایتالیا ابتدا با دانش کافی درباره شرایط زندگی مردم ایتالیا باید نوع اقامت مورد نظر خود را مشخص کنید. در مرحله بعد، باید مدارک و اطلاعات لازم برای درخواست اقامت ایتالیا را جمع آوری کنید. در زیر مراحل کلی برای درخواست اجازه اقامت در ایتالیا را شرح می دهیم:

1- تهیه مدارک مورد نیاز: برای درخواست اقامت ایتالیا به مدارکی مانند پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار، فرم درخواست اقامت، نامه پذیرش از موسسه آموزشی و یا دعوت نامه از یکی از بستگان نیاز دارید.

۲- تکمیل فرم درخواست: پس از جمع آوری مدارک مورد نیاز، باید فرم درخواست اقامت را پر کنید. این فرم در وب سایت سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور شما موجود است. در این فرم باید مشخصات شخصی و مشخصات کامل و هدف از اقامت خود در ایتالیا را پر کنید.

3- پرداخت: پس از تکمیل فرم درخواست، باید هزینه درخواست اقامت را پرداخت کنید. هزینه درخواست اقامت ممکن است بسته به نوع و مدت اقامت متفاوت باشد.

4- ارسال مدارک و فرم درخواست: پس از پرداخت هزینه باید مدارک و فرم درخواست را به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود ارسال نمایید. شما می توانید شخصا به سفارت یا کنسولگری مراجعه کنید یا مدارک را تحویل دهید

5- ارجاع به مراجع ذیربط: پس از ارسال مدارک و فرم درخواست، باید منتظر بررسی مدارک توسط مراجع مربوطه باشید. در صورت نیاز به مدارک و اطلاعات اضافی ممکن است با شما تماس گرفته شود. اگر درخواست شما تایید شد، باید به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود مراجعه کنید تا اجازه اقامت خود را صادر کنید.

6- اخذ اقامت: پس از تایید درخواست و پرداخت هزینه اقامت، باید منتظر بمانید تا اقامت ایتالیا برای شما صادر شود. این مدت به نوع و مدت اقامت شما در زمان ارسال درخواست شما به مقامات ایتالیایی بستگی دارد. اگر درخواست شما رد شد، باید از دلایل رد شدن مطلع شوید و ممکن است از شما خواسته شود مدارک و اطلاعات بیشتری ارائه دهید و درخواست خود را مجددا برای حل مشکل ارسال کنید.

انواع اقامت در ایتالیا

1- اقامت آکادمیک: این نوع اقامت برای افرادی است که می خواهند در دانشگاه ها و موسسات آموزشی ایتالیا تحصیل کنند. برای دریافت این نوع اقامت ابتدا باید نامه پذیرش از دانشگاه یا موسسه آموزشی مربوطه دریافت کنید و سپس درخواست اقامت تحصیلی را به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود ارسال کنید.

2- اقامت کاری: این نوع اقامت برای افرادی است که می خواهند در ایتالیا کار کنند. برای دریافت این نوع اقامت باید در یک شرکت ایتالیایی استخدام شوید و دعوت نامه شرکت را به همراه مدارک مورد نیاز به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود ارسال کنید. درباره بیزنس پلن می توانید از کارشناسان خبره شرکت مهاجرتی هومان ویزا مشاوره دریافت کنید.

3- اقامت استثنایی: این نوع اقامت برای افرادی است که می توانند شرایط خاصی برای اخذ اقامت ایتالیا داشته باشند. به عنوان مثال، افراد دارای مهارت های خاص می توانند با شرکت در برنامه های فرهنگی، علمی یا ورزشی به ایتالیا بیایند. برای اخذ این نوع اقامت باید شرایط خاصی را همراه با مدارک مورد نیاز به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود ارائه دهید.

4- اقامتگاه های توریستی: این نوع اقامت برای افرادی است که می خواهند به عنوان توریست به ایتالیا بیایند و در این کشور اقامت کنند. این نوع اقامت معمولا برای مدت کوتاهی مثلا 90 روزه صادر می شود. برای دریافت این نوع اقامت، باید مدارک مورد نیاز را به همراه فرم درخواست به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود ارسال کنید.

مدارك دریافت اقامت ایتالیا

1- پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار: برای درخواست اقامت ایتالیا باید پاسپورت خود را به همراه مدارک تکمیلی ارائه دهید. پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

۲- فرم درخواست اقامت: باید فرم درخواست اقامت را تکمیل و امضا کنید. این فرم را می توانید در وب سایت سفارت یا کنسولگری ایتالیا در این کشور دریافت کنید.

3- عکس های رسمی: برای درخواست اقامت ایتالیا باید چند عکس رسمی با ابعاد و مشخصات مشخص داشته باشید. تعداد و نوع عکس های مورد نیاز بسته به نوع محل اقامت متفاوت است.

4- دعوت نامه (در صورت نیاز): اگر دعوت نامه ای از یک شهروند ایتالیایی یا یک شرکت ایتالیایی برای دریافت اقامت توریستی یا استثنایی در ایتالیا دریافت کرده اید، باید این نامه را به همراه سایر مدارک ارائه دهید.

5- بیمه سلامت: برای درخواست اقامت ایتالیا باید بیمه درمانی داشته باشید. شما باید اطمینان حاصل کنید که بیمه درمانی شما تمام خدمات پزشکی مورد نیاز در ایتالیا از جمله بستری شدن در بیمارستان را پوشش می دهد.

6- مدارک مالی: برای درخواست اقامت ایتالیا باید مدارکی ارائه دهید که ثابت کند قادر به تامین هزینه های زندگی خود در ایتالیا هستید. این مدارک می توانند گواهی های بانکی، فیش های حقوقی یا سایر اسنادی باشند که ثابت می کند شما قادر به تامین هزینه های زندگی خود در ایتالیا هستید. کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا با فعالیت گسترده در عرصه مهاجرت می توانند بهترین و مناسبترین مسیر مهاجرتی را به متقاضیان در مشـاوره ارائه دهند ، با ما در ارتباط باشید….

شرایط دریافت اقامت ایتالیا

1- تامین مالی: برای درخواست اقامت ایتالیا مطمئن شوید که بتوانید هزینه های زندگی خود را تامین کنید. برای این کار باید میزان سرمایه یا درآمد شما بر اساس معیارهای خاصی بسته به نوع خانه شما بررسی شود.

۲- بیمه درمانی: برای درخواست اقامت ایتالیا باید بیمه درمانی داشته باشید. شما باید اطمینان حاصل کنید که بیمه درمانی شما تمام خدمات پزشکی مورد نیاز در ایتالیا از جمله بستری شدن در بیمارستان را پوشش می دهد.

3- دعوت نامه (در صورت لزوم): برای دریافت اقامت توریستی یا استثنایی در ایتالیا، ممکن است دعوت نامه یک شهروند ایتالیایی یا یک شرکت ایتالیایی مورد نیاز باشد. درباره اخذ اقامت با ثبت شرکت در ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

4- مدارک و آموزش (برای اقامت تحصیلی): برای اخذ اقامت تحصیلی در ایتالیا باید مدارک تحصیلی خود را همراه با نامه پذیرش از دانشگاه مربوطه ارائه دهید. هم چنین می توانید درباره بورسیه استانی ایتالیا برای اپلای تحصیلی با تیم هومان ویزا مشاوره داشته باشید تا بتوانید درباره شرایط و مراحل اخذ ویزای همراه تحصیلی ایتالیا به بهترین پاسخ برای سوالات خود دست یابید.

5- مهارت های ویژه: برای اخذ اقامت کاری در ایتالیا باید مهارت های خاصی در حوزه کاری خود داشته باشید و باید تاییدیه این مهارت ها را از دفتر مربوطه در ایتالیا دریافت کنید.

6- سوابق کاری (برای اقامت کاری): اگر متقاضی اقامت کاری در ایتالیا هستید، باید نشان دهید که سابقه کاری در حوزه کاری خود دارید و تاییدیه سوابق کاری خود را از اداره مربوطه در ایتالیا دریافت کنید.

7- زبان ایتالیایی: برای درخواست اقامت ایتالیا باید حداقل سطح زبان ایتالیایی را داشته باشید. بسته به نوع اقامت، سطح زبان مورد نیاز ممکن است متفاوت باشد.

8- نداشتن سابقه کیفری: برای درخواست اقامت ایتالیا باید فاقد سابقه کیفری باشید و مطمئن شوید که در گذشته جرمی مرتکب نشده اید. هم چنین می توانید درباره اخذ اقامت خودحمایتی ایتالیا از تیم تخصصی هومان ویزا مشاوره رایگان دریافت نمایید

روش هاي دریافت اقامت ایتالیا

1-  اقامت دائم:

شرایط اخذ اقامت دائم ایتالیا به این صورت است که افراد ابتدا باید برای اقامت موقت اقدام کنند که برای مدت پنج سال اعطا می شود. پس از پنج سال اقامت در ایتالیا، متقاضیان می توانند برای اقامت دائم در این کشور اقدام کنند. به عبارت دیگر، یک شهروند غیر اتحادیه اروپا باید قبل از درخواست اقامت دائم، پنج سال در ایتالیا زندگی کرده باشد.

 شرایط لازم برای متقاضیان اخذ اقامت ایتالیا عبارتند از:

  • ثابت کنید که آنها می توانند هزینه های زندگی را تامین کنند
  • زبان ایتالیایی را یاد بگیرید
  • آداب و رسوم ایتالیا را بشناسید
  • سابقه کیفری نداشته باشند

ریجکتی ویزای ایتالیا و رفع آن

2- اقامت موقت:

تمام اتباع غیر اتحادیه اروپا که مایل به اقامت بیش از سه ماه در ایتالیا هستند باید ظرف هشت روز پس از ورود به این کشور برای اجازه اقامت اقدام کنند. دارندگان اجازه اقامت در طول مدت اعتبار آن از امتیازات مشابه شهروندان ایتالیا برخوردار خواهند بود. از جمله دسترسی به مدرسه و دسترسی به خدمات بهداشتی و اجتماعی.

روش ها و شرایط اقامت در ایتالیا به شرح زیر است:

  • کار مستقل
  • تحصیلات
  • کار کنید
  • به خانواده بپیوندید
  • درمان پزشکی
  • وضعیت پناهندگی
  • حفاظت بشردوستانه
  • مکان انتخابی

دریافت اقامت ایتالیا از طریق کار

1- کار پیدا کنید: ابتدا باید با یک شرکت ایتالیایی قرارداد ببندید یا به طور مستقل کسب و کار خود را راه اندازی کنید. برای یافتن کار در ایتالیا می توانید از روش های مختلفی مانند جستجو در تابلوهای کار، ارسال رزومه به شرکت ها، شرکت در نمایشگاه های کار و … استفاده کنید.

2- گرفتن ویزای کار: پس از یافتن کار، شرکت ایتالیایی باید برای شما ویزای کار درخواست دهد. برای این کار باید اطلاعات و مدارک لازم را در اختیار شرکت قرار دهید. پس از بررسی مدارک و پرداخت هزینه های مربوطه، شرکت ایتالیایی می تواند برای ویزای کاری شما اقدام کند.

3- درخواست اقامت کاری: پس از دریافت ویزای کاری باید به کنسولگری یا سفارت ایتالیا در کشور خود مراجعه کرده و درخواست خود را برای اقامت کاری ثبت کنید. این امر مستلزم ارائه مدارکی مانند مدرک سابقه کار، مدرک تحصیلی برای اپلای، تأییدیه بانکی و بیمه درمانی است. همچنین باید هزینه های مربوط به درخواست اقامت را بپردازید.

4- مراجعه به پلیس اتباع بیگانگان: پس از ثبت درخواست اقامت، باید به پلیس ذیصلاح اتباع بیگانگان مراجعه و مدارک لازم را ارائه کنید. همچنین اطلاعات مربوط به شرکت یا قرارداد کاری خود را به آنها بدهید.

5- انتظار برای صدور مجوز اقامت: پس از انجام مراحل فوق، باید منتظر صدور مجوز اقامت خود باشید. زمان صدور اجازه اقامت بسته به عوامل مختلفی مانند نوع مجوز اقامت و تعداد متقاضیان می تواند متفاوت باشد.

دریافت اقامت ایتالیا از طریق تحصیل

۱- دانشگاه پیدا کنید: ابتدا باید برای یکی از دانشگاه های ایتالیا اقدام کنید. برای این کار می توانید مدارک و اطلاعات لازم را جمع آوری کرده و از طریق سایت دانشگاه های ایتالیا و یا از طریق سایت های مرتبط با ثبت نام دانشگاه های ایتالیا ثبت نام کنید. برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا، مدارک مهاجرت تحصیلی، CV، توصیه نامه ها و آزمون های مورد نیاز مانند آیلتس و تافل باید به صورت آنلاین ارسال شود.

2- درخواست ویزای تحصیلی: پس از پذیرش در دانشگاه، باید برای ویزای تحصیلی خود به کنسولگری ایتالیا یا سفارت ایتالیا در کشور خود اقدام کنید. برای این منظور باید مدارکی شامل نمره قبولی آزمون زبان دانشگاه مقصد، نامه پذیرش از دانشگاه، تاییدیه بانک، بیمه سلامت و تایید سوابق کیفری به همراه درخواست ویزای تحصیلی به سفارت یا کنسولگری ارائه شود. درباره تحصیل پزشکی در ایتالیا و آزمون IMAT می توانید از آخرین اخبار در شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهره مند شوید.

3- درخواست اقامت تحصیلی: پس از ورود به ایتالیا باید به پلیس مهاجرت مربوطه مراجعه کرده و درخواست اقامت تحصیلی خود را ثبت کنید. برای این کار باید مدارکی مانند پذیرش از دانشگاه، تاییدیه بانک، بیمه درمانی و تاییدیه سوابق کیفری ارائه شود. برای درخواست اقامت آکادمیک، باید هزینه های مربوط به درخواست اقامت را نیز پرداخت کنید. می توانید درباره به روزترین اخبار مهاجرت تحصیلی به اروپا با متخصصین هومان ویزا در ارتباط باشید.

4- انتظار برای صدور مجوز اقامت: پس از انجام مراحل فوق باید منتظر صدور اقامت تحصیلی خود در ایتالیا باشید. زمان صدور دستیاری تحصیلی بسته به عوامل متعددی مانند نوع اقامت و تعداد متقاضیان می تواند متفاوت باشد.

دریافت اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

1- یافتن فرصت سرمایه گذاری: اولین قدم برای اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری، یافتن فرصت سرمایه گذاری در ایتالیا می باشد. برای این کار می توانید با مشاوران حقوقی و مالی مربوطه در ایتالیا تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. همچنین می توانید از وب سایت های مرتبط با سرمایه گذاری در ایتالیا دیدن کنید و گزینه های مختلف درباره ویزای کار جاب آفر را بررسی کنید.

2- بستن قرارداد سرمایه گذاری: پس از یافتن فرصت سرمایه گذاری مناسب، باید معامله سرمایه گذاری خود را ببندید. برای این کار باید اسناد مختلفی از جمله اسناد شرکت یا ملکی که می خواهید در آن سرمایه گذاری کنید، اسناد بانکی و سایر اسناد لازم برای تکمیل معامله را جمع آوری کنید.

3- درخواست اقامت سرمایه گذاری: پس از تکمیل تراکنش سرمایه گذاری، باید درخواست خود را برای اقامت سرمایه گذاری به مقامات مهاجرت ایتالیا ارسال کنید. برای این کار باید مدارکی مانند گواهی سرمایه گذاری، اسناد بانکی، مدارک شناسایی و سایر مدارک لازم را به همراه درخواست اقامت خود ارائه دهید. درباره اخذ اقامت ایتالیا با خرید ملک می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

4- انتظار برای صدور مجوز اقامت: پس از انجام مراحل فوق باید منتظر صدور ملک سرمایه گذاری خود در ایتالیا باشید. زمان صدور خانه سرمایه گذاری می تواند متفاوت باشد و به موارد مختلفی از جمله نوع سرمایه گذاری و تعداد متقاضیان بستگی دارد. اگر اقامت سرمایه گذاری شما تایید شده باشد، می توانید به طور دائم در ایتالیا زندگی کنید و همچنین به حقوق و مزایای اقامت دائم دسترسی داشته باشید. توصیه ما دریافت مشاوره از بهترین شرکت مهاجرتی جهت دستیابی به آخرین اطلاعات مهاجرت به ایتالیا است.

دریافت اقامت ایتالیا از طریق خود حمایتی

خود فاینانس ایتالیا فقط برای افرادی است که از وضعیت مالی و توانایی مالی خوبی برخوردار هستند و همچنین نیازی به کسب درآمد از ایتالیا ندارند. یکی از شرایط متداول پذیرش در پروسه اقامت ایتالیا، اثبات داشتن درآمد ثابت ماهانه در کشور محل اقامت متقاضی می باشد.

 این درآمد می تواند نتیجه فرآیند بازنشستگی، اجاره ملک، اجاره مغازه یا هر تجارت قانونی در کشور مبدا باشد. برای فرآیند ویزای خود حمایتی در ایتالیا، افراد باید ملکی را در این کشور به مدت یک سال اجاره کنند و با طی مراحل مناسب، اقامت ایتالیا را با تامین مالی خود دریافت کنند.

دریافت اقامت ایتالیا از طریق تولد

همانطور که گفته شد، سیستمی که برای اخذ تابعیت ایتالیا از طریق تولد استفاده می شود، سیستم خونی است. سیستمی که یکی از سیستم های اصلی اخذ تابعیت محسوب می شود. طبق قوانین این کشور، اگر فرزندی از والدین ایتالیایی به دنیا بیاید، تابعیت ایتالیا را کسب می کند.

در برخی موارد ممکن است یکی از والدین پدر یا مادر تابعیت ایتالیا را داشته باشد که در این صورت فرزند ممکن است با توجه به پدر یا مادر ایتالیایی خود اقامت و تابعیت ایتالیا را کسب کند. اگر فرزندی در خارج از ایتالیا از پدری غیر ایتالیایی و مادری ایتالیایی متولد شود، می تواند با تسلیم شدن به مادر، تابعیت ایتالیا را کسب کند. این موضوع برای داشتن پدر ایتالیایی و مادر غیر ایتالیایی نیز صادق است.

اخذ اقامت ایتالیا از طریق تولد برای فرزندان متولد شده در ایتالیا از والدین ناشناس یا بدون تابعیت نیز امکان پذیر است. دلیل این امر در این کشور این است که سیستم خون به عنوان سیستم اصلی و سیستم خاک به عنوان سیستم ثانویه پذیرفته شده است. بنابراین افراد بدون تابعیت نیز می توانند تابعیت این کشور را کسب کنند.

لازم به ذکر است فرزندانی که در ایتالیا از والدین خارجی متولد می شوند از ژانویه 2000 در صورتی تابعیت ایتالیا را دریافت می کنند که والدین آنها اقامت دائم ایتالیا را داشته باشند یا 6 تا 8 سال به طور دائم در ایتالیا زندگی کرده باشند.

دریافت اقامت ایتالیا از طریق ازدواج

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج و اخذ اقامت و تابعیت این کشور؛ به شرح زیر است :

– داشتن سند ازدواج و ادامه زندگی مشترک حداقل برای مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج.

– مدارک قانونی همسر ایتالیایی

– نداشتن سوء سابقه از همسر غیر ایتالیایی در سابقه کیفری

– گواهی عدم وجود اشکال قضایی و حقوقی در محل اقامت درخواستی

– مدارک همسر (متقاضی مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج) شامل مدارک تولد، تحصیل، وضعیت اشتغال در کشورشان و میزان درآمد ترجمه شده به ایتالیایی

درباره اقامت ایتالیا از طریق ازدواج بدانید که…

در طول اقامت موقت، شما مجاز به کار تمام وقت هستید.

می توانید از خدمات پزشکی استفاده کنید.

شما می توانید با هزینه شخصی در دانشگاه های این کشور تحصیل کنید.

متقاضیان مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج جهت مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج با آگاهی کامل اطلاعات بیشتر و بیشتر را در سایت سفارت ایتالیا کسب نمایند.

درباره شرایط و مراحل اخذ ویزای ازدواج ایتالیا با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

دریافت اقامت ایتالیا از طریق پناهندگی

مرحله 1: مکان موقت

بیشتر افرادی که وارد ایتالیا می شوند افرادی هستند که قصد عبور از این کشور و رسیدن به سایر کشورهای اروپایی را دارند. اما با توجه به فشارهای وارده از سوی دیگر کشورهای اروپایی به کشور ایتالیا در خصوص پناهجویان، دولت این کشور موظف شد از دسترسی افراد به کشورهای دیگر جلوگیری کند.

مرحله 2: اعلام پناهندگی

پس از اقامت کوتاه مدت در یکی از کمپ ها یا مراکز پذیرش پناهندگان در ایتالیا، می توانید به صورت کتبی به پلیس مرزی اعلام پناهندگی کنید. اگر در حال حاضر در ایتالیا هستید، می توانید به اداره مهاجرت در مقر پلیس (Questura) مراجعه کرده و از طریق مراحل اداری اعلام پناهندگی کنید.

مرحله 3: بیومتریک پناهجویان

پس از درخواست پناهندگی بر اساس حمایت بین المللی، پلیس اطلاعات شخصی شما را ثبت می کند و از شما اثر انگشت (بیومتریک) می گیرد.

پلیس ایتالیا با ثبت اطلاعات شخصی، گرفتن عکس و اثر انگشت (fotosegnalamento) شما را شناسایی می کند. همچنین پلیس از شما می خواهد که پاسپورت و سایر مدارک شناسایی مانند شناسنامه و شناسنامه خود را تحویل دهید.

مرحله 4: درخواست رسمی پناهندگی

هنگامی که مشخص شد که ایتالیا مسئول رسیدگی به درخواست پناهندگی شما است، به شما اطلاع داده خواهد شد. شما به اداره مهاجرت مرکز پلیس Questura  رفته و فرم درخواست پناهندگی رسمی (Modello C3) را پر کرده و به اداره مهاجرت مرکز پلیس ارسال می کنید.

هزینه دریافت اقامت ایتالیا

یکی از مهم ترین مواردی که متقاضیان در مهاجرت به ایتالیا باید به آن توجه کنند هزینه مهاجرت به این کشور می باشد. هزینه مهاجرت به ایتالیا شامل هزینه درخواست ویزا، منابع مالی و هزینه زندگی در این کشور می باشد. هزینه درخواست ویزا به شرح زیر خواهد بود:

برخی از ویزاها مانند ویزای راه اندازی، ویزای تجاری، ویزای فعالیت ورزشی، ویزای پزشکی، ویزای تحقیقاتی، ویزای فریلنسر و خوداشتغالی، ویزای کار و ویزای الحاق خانواده معادل 116 یورو هزینه دارند. برای برخی دیگر از ویزاها از جمله ویزای تحصیلی، ویزای تحصیلی کوتاه مدت، ویزای کار فصلی، ویزای کارآموزی و ویزای آموزش حرفه ای، متقاضیان باید حدود 50 یورو هزینه کنند.

تمکن مالی یکی دیگر از هزینه های ضروری است که افراد باید در قالب صورتحساب بانکی، ضمانت نامه بیمه، اثبات حمایت مالی (در صورتی که فردی از متقاضی حمایت مالی می کند) یا چک های مسافرتی ارائه دهند.

تمدید اقامت در ایتالیا

آیا فرآیند دریافت کارت اقامت ایتالیا در اولین بار را به خاطر دارید؟ برای دریافت کیت کارت اقامت باید به اداره پست مراجعه کنید و مدارک و فرم های لازم را پر کنید و به اداره پست مراجعه کنید. شما باید کپی مدارک را در یک پاکت قرار دهید و همراه با فرم ها پست کنید.

پس از ارسال مدارک به اداره پست، رسید کاغذی به شما داده می شود که باید همیشه آن را همراه خود داشته باشید. در مرحله بعد و با تعیین وقت قبلی باید با اصل مدارک ارسالی به اداره پلیس مهاجرت مراجعه کنید. در صورت مثبت بودن جواب آزمایشات کارت اقامت شما تمدید می شود.

ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که شما نیاز به تمدید مجوز اقامت ایتالیا داشته باشید. پس آیا امکان ارتقا وجود دارد؟ آره! اگر می خواهید این گواهی را به مدت 6 ماه تمدید کنید، باید حداقل 30 روز قبل از تاریخ انقضای آن اقدام کنید.

شرایط شهروندی ایتالیا

طبق قوانین ایتالیا، افرادی که از پدر و مادری غیر شهروند متولد می شوند، در صورتی که در ایتالیا متولد شده باشند، تا سن 18 سالگی در ایتالیا زندگی کرده باشند، می توانند تابعیت دریافت کنند و در سن هجده سالگی می توانند برای شهروندی درخواست دهند، ایتالیایی خواهند بود. تابعیت و شهروندی ایتالیا با توجه به اقامت دائم از راه های دیگری اعطا می شود و بر اساس تعداد سال های اقامت قانونی در ایتالیا، برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا حداقل 10 سال اقامت قانونی در ایتالیا لازم است.

اگر پدربزرگ و مادربزرگ ایتالیایی دارید، تابعیت ایتالیا و شهروندی ایتالیا را از طریق خون به دست خواهید آورد. به هر حال شما باید بتوانید این پیوندهای اجدادی را اثبات کنید و مدارک هویتی می توانند اسناد خوبی برای ارائه و اثبات این پیوند باشند.

در مقابل، برای شهروندان اتحادیه اروپا، مدت اقامت 4 سال است. البته لازم به ذکر است که تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج با یک شهروند ایتالیایی پس از دو سال اقامت در ایتالیا و یا پس از سه سال اقامت در خارج از کشور قابل اخذ می باشد. در صورتی که مهاجرین ایتالیایی در این کشور دارای برخی شرایط و امکانات زندگی باشند می توانند برای اخذ ویزای همراه ایتالیا نیز اقدام نمایند.

تفاوت اقامت دائم و شهروندی ایتالیا

داشتن وضعیت اقامت قانونی به شما این امکان را می دهد که برای مدت معینی در کشور مقصد زندگی کنید. وضعیت اقامت دائم یکی دیگر از مراحل است و به شما امکان اقامت نامحدود را می دهد. ساکنان دائم پاسپورت یا حق رای دریافت نمی کنند. اما در تابعیت تمامی شرایط زندگی در کشور مقصد برای مهاجر وجود دارد. او حق رای دارد و می تواند پاسپورت بگیرد.

حقوق شهروندی:

  • حق رای و کاندید شدن برای مناصب دولتی اعطا می‌شود.
  • تابعیت را نمی‌توان لغو کرد.
  • به مجوز اقامت نیاز نیست
  • تابعیت مادام العمر است.
  • تابعیت می‌تواند به فرزندان شما منتقل شود.

حقوق اقامت دائم:

  • اقامت دائم را می‌توان لغو کرد
  • به مجوز اقامت نیاز است
  • کارت اقامت باید تمدید شود.
  • بسته به شرایط و صلاحیت فرزندان شما اعطا می‌شود

کارت اقامت ایتالیا

کارت اقامت ایتالیا که معمولاً الکترونیکی است، برای افرادی که می خواهند به مدت سه ماه در ایتالیا بمانند صادر می شود. اگر به کارت های بانکی دقت کنید می بینید که نوار مغناطیسی دارند و میکروچیپ محسوب می شوند. کارت اقامت ایتالیا مشابه کارت بانکی میکروچیپ است.

دلیل اصلی وجود نوار مغناطیسی این است که اطلاعات شخصی افراد به صورت دیجیتالی بدون مشکل قابل دسترسی است. اگر از آن دسته افرادی هستید که قصد دریافت کارت اقامت ایتالیا را دارید و بیش از سه ماه در این کشور خواهید ماند، توصیه می کنیم به سراغ کارت پرمسو بروید.

کارت Permesso نوعی مجوز اقامت در ایتالیا به معنای Permesso di Soggiorno است. فقط کسانی که قبلا ویزای بلند مدت ایتالیا گرفته اند و مدارک مربوطه را دارند می توانند برای کار دائم اقدام کنند. بنابراین کاملا طبیعی است که کسانی که ویزای کوتاه مدت ایتالیا دارند می توانند به راحتی برای کارت اقامت ایتالیا یا پرمزو اقدام کنند.

تمامی شهروندان غیر اروپایی که واجد شرایط دریافت ویزای کار طولانی مدت هستند، می توانند بلافاصله برای دریافت کارت اقامت ایتالیا که به عنوان Permeso شناخته می شود، درخواست دهند تا از مزایای آن بهره مند شوند.

گرفتن وقت سفارت ایتالیا

یکی از مهمترین مراحل اخذ ویزای ایتالیا برای مهاجرت به این کشور گرفتن  وقت سفارت ایتالیا است که باتوجه به حجم بالای درخواست های ویزای ایتالیا کاری دشوار است و درگاه رزرو وقت کارگزاری سفارت ایتالیا CKGS هر هفته یک مرتبه باز می شود و تنها چند دقیقه پس از باز شدن درگاه، تمامی وقت ها رزرو می شوند و متقاضی باید برای ثبت درخواست خود چند هفته ی دیگر نیز منتظر بماند، از این رو دریافت وقت سفارت یکی از دغدغه های افرادی است که قصد سفر به این کشور و اخذ ویزای ایتالیا را دارند، جهت اطلاع از ساعت باز شدن وقت سفارت ایتالیا با تیم تخصصی شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید تا درباره مصاحبه سفارت ایتالیا آمادگی لازم را کسب نمایید

ضمانت بازگشت ویزای ایتالیا

به مقدار پولی که آژانس مسافرتی از مسافر به عنوان ضمانت بازگشت از کشور مقصد پیش از پایان اعتبار ویزا دریافت می کند، ضمانت بازگشت ویزا یا مسافر گفته می ‌شود. ضمانت بازگشت ویزا معمولا برای سفر به کشورهای حوزه شینگن مانند کشور ایتالیا از مسافر گرفته می ‌شود. برای مبلغ ضمانت بازگشت قوانین خاصی وجود ندارد و معمولاً بنابر شرایط کشور مقصد و مبلغ جریمه ‌ای که آن کشورها برای اقامت غیرمجاز مسافر در نظر گرفته ‌اند تعیین می‌ شود.

بلوکارت ایتالیا

بلو کارت یک مجوز کار در اتحادیه اروپا است که توسط ۲۵ کشور از ۲۸ کشور عضو، به اتباع غیر واجد شرایط، خارج از اتحادیه اروپا ارائه می ‌شود. دارندگان بلو کارت باید پیشنهاد شغلی از طرف شرکتی در ایتالیا (جاب آفر) داشته باشند و با توجه به زمان قرارداد کاری، بلو کارت از ۶ ماه تا ۴ سال اعتبار دارد که قابل تمدید خواهد بود. همچنین خانواده متقاضی یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال می توانند با اخذ ویزای همراه به صورت قانونی در این کشور اقامت داشته باشند.

ساعت کاری و آدرس سفارت ایتالیا در تهران

کارگزاری CKGS در سال 2008 با هدف افزایش سرعت در پروسه خدمات گذرنامه، ویزای ایتالیا و جلوگیری از ازدحام در سفارتخانه و کنسولگری ایتالیا تشکیل شد. اقدام به برون سپاری خدمات شرکت ‌های کارگزاری مختلفی در سراسر دنیا خدمات دریافت مدارک اخذ ویزا از متقاضیان را برعهده دارند.

آدرس وبسایت :  http://www.ckgsir.com

ساعت تماس تلفنی :  8:30 الی 13:30

ساعات کاری کارگزاری:  8 صبح الی 4:30 بعدازظهر

ارسال درخواست:  8 صبح الی 2 بعدازظهر

آدرس سفارت ایتالیا در تهران خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 79/68

آدرس کنسولگری ایتالیا در تهران: خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن بست فرزان شرقی، پلاک 15

آدرس کارگزاری سفارت ایتالیا  (Cox and Kings) در تهران ولنجک، خیابان سیزدهم، مجتمع گالریا، طبقه چهارم اداری

ایمیل سفارت ایتالیا در تهران

 ایمیل امور کنسولگری سفارت ایتالیا consolato.tehran@esteri.it

ایمیل امور دانشجویی سفارت ایتالیا studi.tehran@esteri.it

ایمیل سامانه ویزا ایتالیا visti.tehran@esteri.it

شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران

شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران: 66726955 – 021 و 66726956 – 021

شماره تماس دفاتر کنسولگری ایتالیا در تهران:

شماره تماس دفتر ویزا: 88190160 – 021

شماره تماس دفتر امور کنسولی: 88783498 – 021

شماره تماس دفتر امور دانشجویی: 88799885 – 021

هم چنین با دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا درباره شرایط و مراحل اخذ ویزای ترانزیت ایتالیا یا بهترین مسیر دریافت ویزای سرمایه گذاری ایتالیا مناسب با تخصص و مهارت خود می توانید یک مهاجرت شغلی موفق را با کمترین ریسک تجربه کنید و درباره دریافت انواع ویزای شینگن ایتالیا با کمترین مدارک در کوتاه ترین زمان مانند اخذ ویزای بازنشستگی ایتالیا و دانستن پردرآمدترین مشاغل برای ویزای کاری ایتالیا از به روزترین اخبار و اطلاعات قوانین مهاجرت به ایتالیا مطلع باشید تا از مسیرهای دیگر مهاجرتی مانند پناهندگی ایتالیا و … اقدام نکنید.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت کشور مقصد اقدام کرد و پاسخ دقیق به سوالاتی مانند امکان گرفتن پناهندگی با ویزای توریستی ایتالیا و …. توصیه ما دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت و مناسبترین هزینه بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان را مشخص و برای اهداف خود اقدام نمایید.

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزای تضمینی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

برای اخذ اقامت ایتالیا ابتدا باید نوع اقامت مورد نظر خود را مشخص کنید که به صورت  اقامت آکادمیک / اقامت کاری /  اقامت استثنایی /  اقامتگاه های توریستی در مرحله بعد، باید مدارک و اطلاعات لازم برای درخواست اقامت ایتالیا را جمع آوری کنید.

 پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه /  فرم درخواست اقامت / عکس های رسمی / دعوت نامه (در صورت نیاز) / بیمه سلامت / مدارک مالی

 تامین مالی / بیمه درمانی / دعوت نامه (در صورت لزوم) / مدارک و آموزش (برای اقامت تحصیلی) / مهارت های ویژه / سوابق کاری (برای اقامت کاری) / زبان ایتالیایی / نداشتن سابقه کیفری

برخی از ویزاها مانند ویزای راه اندازی، ویزای تجاری، ویزای فعالیت ورزشی، ویزای پزشکی، ویزای تحقیقاتی، ویزای فریلنسر و خوداشتغالی، ویزای کار و ویزای الحاق خانواده معادل 116 یورو هزینه دارند. برای برخی دیگر از ویزاها از جمله ویزای تحصیلی، ویزای تحصیلی کوتاه مدت، ویزای کار فصلی، ویزای کارآموزی و ویزای آموزش حرفه ای، متقاضیان باید حدود 50 یورو هزینه کنند.

کارت اقامت ایتالیا که معمولاً الکترونیکی است، برای افرادی که می خواهند به مدت سه ماه در ایتالیا بمانند صادر می شود. 

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×