فهرست مطالب

لانگ فرمت تافل

آزمون تافل هوم ادیشن تضمینی 

آزمون تافل دارای یک بخش آزمایشی است که ممکن است در یکی از بخش های درک مطلب (Reading) یا شنیداری (Listning) تافل باشد. که به این بخش آزمایشی لانگ فرمت تافل (Long Format) گفته می شود. 

آزمون تافل (TOEFL)

کارشناسان ما در این مطلب در خصوص بخش آزمایشی آزمون تافل یا لانگ فرمت تافل برای اطلاع شما عزیزان توضیحات مختصری را بیان کرده اند و اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر در مورد شرکت در آزمون تافل تضمینی دارید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

آزمون تافل (TOEFL) یکی از آزمون ‌های بین ‌المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران برگزار می‌ شود.

شرکت در آزمون تافل و اخذ مدرک آن با نمره بالا یکی از مهمترین مدارک برای اپلای تحصیلی در مقاطع مختلف در دانشگاه های معتبر کشورهای انگلیسی زبان است.

در حال حاضر آزمون تافل در بیش از 11 هزار موسسه و دانشگاه در بیش از 150 کشور جهان برگزار می شود و مدرک آزمون تافل (TOEFL test) مورد پذیرش بسیاری از دانشگاه‌ ها، مراکز آموزشی و علمی، سازمان ها و اداره مهاجرت کشورهای مختلف می ‌باشد و افراد می ‌توانند از مدرک تافل علاوه بر اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ‌های معتبر برای مهاجرت شغلی به کشورهای انگلیسی زبان، دریافت پیشنهاد کاری و اخذ ویزای کاری نیز استفاده کنند.

آزمـون تافل هـوم ادیشن تضمینی

با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

در کوتاه ترین زمان

با کمترین هزینه

در حال حاضر انواع آزمون تافل در نسخه های مختلفی برگزار می شود که عبارتند از:

تافل آنلاین یا تافل IBT

تافل IBT هوم ادیشن

تافل کتبی (کاغذی) یا آزمون تافل PBT

تافل اسنشیالز

8- آزمون تافل مگوش (magoosh): تافل مگوش یک نسخه داخلی و غیر رسمی از آزمون تافل به صورت کاغذی و با قلم و کاغذ است.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای قبولی در آزمون تافل تضمینی بهترین کارشناسان را به شما معرفی می کنه تا بتونی با دریافت کاملترین مشاوره و راهنمایی، موفق به کسب نمره بالا در آزمون تافل تضمینی بشی و بهترین نتیجه رو بکیری.

ساختار آزمون تافل IBT

ساختار آزمون تافل IBT شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن (درک مطلب)، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن را ارزیابی می کند.

بخش های آزمون تافل عبارتند از:

1- بخش درک مطلب (Reading): بخش درک مطلب یا ریدینگ تافل IBT شامل ۳۶ تا ۵۴ سوال است و از 3 یا 4 متن تشکیل شده است و داوطلبان 36 تا 54 دقیقه فرصت دارند تا به سوالات پاسخ دهند.

2- بخش شنیداری (Listening): در بخش شنیداری آزمون تافل آی بی تی داوطلبان به 6 یا 9 فایل صوتی گوش می دهند و براساس آنچه شنیده اند به 34 تا 51 سوال در مدت 60 تا 90 دقیقه پاسخ می دهند.

برای اطلاع از تکنیک های تقویت لیسنینگ تافل کلیک کن.

3- بخش گفتاری (Speaking): بخش گفتاری پس از یک استراحت ۱۰ دقیقه ای آغاز می شود و داوطلبان به 6 سوال در مدت زمان 20 دقیقه پاسخ می دهند.

4- بخش نوشتاری (Writing): در بخش نوشتاری داوطلبان باید به دو سوال مختلف در مدت 50 دقیقه پاسخ دهند.

بخش لانگ فرمت تافل چیست؟

آزمون تافل دارای یک بخش آزمایشی است که ممکن است در یکی از بخش های درک مطلب (Reading) یا شنیداری (Listning) تافل باشد. که به این بخش آزمایشی لانگ فرمت تافل (Long Format) گفته می شود. در واقع لانگ فرمت تافل شامل تعدادی سوال اضافه در بخش های ریدینگ و لیسنینگ است و بخش های رایتینگ تافل (writing) و اسپیکینگ تافل (speaking) فاقد سوالات آزمایشی هستند.

نکته حائز اهمیت در مورد سوالات آزمایشی یا لانگ فرمت تافل این است که نتیجه این بخش در نمره تافل داوطلبان هیچ تاثیری ندارد. ETS با قرار دادن بخش آزمایشی لانگ فرمت سعی می کند، سوال هایی را برای استفاده در آزمون های آینده استاندارد سازی کند. این موضوع درباره آزمون تافل ماک نیز صادق است.

برای بخش های speaking و writing آزمون تافل تنها یک زمان ثابت وجود دارد، اما زمان reading و listening در بازه متغیری قرار گرفته است؛ چرا که هر یک از این دو بخش گاهی اوقات دارای مجموعه دیگری از سوالات آزمایشی بدون نمره یا لانگ فرمت هستند.

اگر در لیسنینگ تافل سه قسمت باشد، مجموعه سوم یک مجموعه کوتاه اضافی خواهد بود. در این صورت یکی از سخنرانی ها و یکی از مکالمات آزمون نمره دهی نمی شود. در بخش درک مطلب یا ریدینگ تافل نیز ممکن است 3 یا 4 متن باشد که اگر 4 متن باشد، یکی از آنها آزمایشی خواهد بود که در نمره داوطلب تاثیری ندارد.

هدف از لانگ فرمت تافل چیست؟

دلیل وجود بخش آزمایشی لانگ فرمت تافل، طرح سوالات جدید برای آزمون تافل است. مرکز برگزاری آزمون تافل (ETS) نمی تواند یک آزمون تکراری را بارها و بارها برگزار کند و باید دائما نسخه های جدیدی از آزمون تافل ایجاد کند تا داوطلبان نتوانند سوالات از پیش حدس بزنند و آزمون عادلانه برگزار شود. علاوه بر این، طراح سوالات باید مطمئن شوند که سوالات جدیدی که طرح می کند، در سطح بقیه سوالات بوده و با آنها سازگار هستند، تا به این ترتیب یک آزمون استاندارد طراحی شود.

برای دریافت منابع آزمون تافل و بهترین راهکارها برای قبولی صد در صد در آزمون تافل تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر تا بهترین نتیجه رو بگیری.

ساختار لانگ فرمت تافل

تمام آزمون های تافل دارای لانگ فرمت (سوالات آزمایشی) ریدینگ و لیسنینگ هستند از این رو به جای 3 بخش 4 بخش دارند. به همین دلیل داوطلبان زمان دقیق آزمون در بخش های ریدینگ و لیسنینگ را نمی توانند پیش بینی کنند.

همان طور که گفته شد، سوالات لانگ فرمت تافل در نمره داوطلبان تاثیری نخواهند داشت. اما سوالات اصلی تافل با سوالات لانگ فرمت قابل تشخیص نیست و داوطلبان باید بتوانند به تمام سوالات به خوبی پاسخ دهند.

بخش لانگ فرمت تافل یا یک passage ریدینگ (درک مطلب) با مدت زمان ۲۰ دقیقه است و یا یک مجموعه فایل صوتی و سوال های Listening (شنیداری) که مدت زمان انجام آن ۳۰ دقیقه است. در مورد سوالات آزمایشی باید گفت فقط یکی از بخش های ریدینگ یا لیسنینگ دارای سوالات لانگ فرمت تافل هستند و هر دوی این بخش ها نمی توانند سوالات لانگ فرمت داشته باشند.

تافل سوالات آزمایشی یا لانگ فرمت را به طور تصادفی در هر کجا قرار می دهد و سوالات آزمایشی هیچ تفاوتی با سوالات اصلی تافل ندارند و داوطبان نمی توانند سوالات اصلی و سوالات آزمایشی را تشخیص بدهند.

آیا امکان شرکت مجدد در آزمون تافل وجود دارد؟

چنانچه داوطلب در این آزمون شرکت کند، اما موفق به کسب نمره خوب در تافل قبول نشود می تواند برای کسب نمره بالاتر دوباره در آزمون تافل شرکت کند. داوطلبان می توانند در صورت پایین بودن نمره آزمون خود بدون هیچ گونه محدودیتی، به تعداد دفعات مختلف و هر چند مرتبه که بخواهند هر 12 روز یک بار در آزمون تافل شرکت کنند و این یکی از مزایای آزمون تافل بشمار می آید.

نمونه کارنامه قبولی آزمون تافل در شرکت مهاجرتی هومان ویزا

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) و خرید اکانت آزمون تافل (تافل هوم ادیشن ) و آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری و نمیدونی برای مهاجرت مدرک آیلتس یا تافل مناسبتره، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع دریافت کنی.

پرداخت هزینه آزمون تافل (آزمون تافل هوم ادیشن) از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

آزمون تافل دارای یک بخش آزمایشی است که ممکن است در یکی از بخش های درک مطلب (Reading) یا شنیداری (Listning) تافل باشد. که به این بخش آزمایشی لانگ فرمت تافل (Long Format) گفته می شود.

دلیل وجود بخش آزمایشی لانگ فرمت تافل، طرح سوالات جدید برای آزمون تافل است. مرکز برگزاری آزمون تافل (ETS) نمی تواند یک آزمون تکراری را بارها و بارها برگزار کند و باید دائما نسخه های جدیدی از آزمون تافل ایجاد کند تا داوطلبان نتوانند سوالات از پیش حدس بزنند و آزمون عادلانه برگزار شود.

بخش لانگ فرمت تافل یا یک passage ریدینگ با مدت زمان ۲۰ دقیقه است و یا یک مجموعه فایل صوتی و سوال های Listening که مدت زمان انجام آن ۳۰ دقیقه است. در مورد سوالات آزمایشی باید گفت فقط یکی از بخش های ریدینگ یا لیسنینگ دارای سوالات لانگ فرمت تافل هستند و هر دوی این بخش ها نمی توانند سوالات لانگ فرمت داشته باشند.

سوالات لانگ فرمت تافل در نمره آزمون داوطلبان تاثیری ندارد.

5/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×