فهرست مطالب

لغـو آزمون تافل

آزمون تافل هوم ادیشن تضمینی 

در صورتی که متقاضی به هر دلیلی بخواهد از شرکت در آزمون انصراف دهد، باید حداقل یک هفته قبل از برگزاری آزمون تافل را لغو کند. در صورت لغو آزمون، چهار روز قبل از زمان اعلام ‌شده، 50 درصد هزینه ی آزمون که معادل 105 دلار است به متقاضی بازگردانده خواهد شد.

آزمون تافل (TOEFL)

اگر تصمیم دارید برای لغو آزمون تافل اقدام کنید تا انتهای مطلب با ما باشید.

آزمون تافل (TOEFL) که مخفف Test oEnglish as a Foreign Language است، یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS در بیش از 150 کشور جهان برگزار می شود. آزمون تافل برای اولین بار در سال 1964 میلادی برگزار شد.

مزایای داشتن مدرک تافل موجب شده تا هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا برای اهداف مختلفی به ویژه اپلای تحصیلی در این آزمون شرکت می کنند. مدرک آزمون تافل در بیش از 11 هزار دانشگاه در سطح جهان اعتبار دارد، به همین دلیل این آزمون یکی از معتبرترین آزمون های جهان است و تقریبا در تمام کشورهای دنیا به رسمیت شناخته می شود.

شرکت در آزمون تافل نسبت سایر آزمون های زبان انگلیسی مزایایی دارد که موجب برتری این آزمون به سایر آزمون ها می شود. مهمترین مزایای شرکت در آزمون تافل برای ایرانیان امکان برگزاری این آزمون در ایران است، چرا که بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی در ایران برگزار نمی شود.

برای دریافت منابع آزمون تافل و اطلاع از بهترین راهکارها برای قبولی صد در صد در آزمون تافل تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

آزمون تافل در سه نسخه متفاوت ارائه می شود که عبارتند از:

آزمون تافل آنلاین یا تافل IBT: آزمون تافل IBT به صورت آنلاین و در محل های برگزاری که از سوی ETS تعیین شده، برگزار می ‌شود.

آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition): نسخه دیگری از تافل آنلاین (IBT) است، اما این آزمون در خانه و تحت نظارت یک ناظر برگزار می ‌شود. این آزمون از سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری آزمون حضوری برگزار می شود.

آزمون تافل کاغذی یا کتبی یا تافل PBT: آزمون تافل PBT در محل های برگزاری آزمون به صورت کتبی و کاغذی انجام می ‌شود. آزمون کتبی فقط در جایی برگزار می شود که امکان برگزاری تافل آنلاین وجود نداشته باشد.

آزمون تافل Essentials: از فوریه ۲۰۲۱ سازمان ETS نسخه ی دیگری از آزمون تافل را به نام تافل اسنشیالز ارائه کرده است. این آزمون مانند تافل آنلاین مبتنی بر کامپیوتر است و داوطلبان می توانند با اتصال به اینترنت پر سرعت در خانه یا هر مکان دیگری در تافل اسنشیالز شرکت کنند.

آزمون تافل مگوش (magoosh): تافل مگوش یک نسخه داخلی و غیر رسمی از آزمون تافل به صورت کاغذی و با قلم و کاغذ است.

ساختار آزمون تافل IBT

ساختار آزمون تافل IBT مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی از جمله آزمون CPE، آزمون OET، آزمون CAE و غیره شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن (درک مطلب)، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن را ارزیابی می کند.

بخش های آزمون تافل عبارتند از:

1- بخش درک مطلب (Reading): بخش درک مطلب یا ریدینگ تافل IBT، شامل ۳۶ تا ۵۴ سوال است و از سه یا چهار متن تشکیل شده است و داوطلبان 36 تا 54 دقیقه فرصت دارند تا به سوالات این بخش پاسخ دهند.

2- بخش شنیداری (Listening): در بخش لیسنینگ تافل آی بی تی داوطلبان باید به 6 یا 9 فایل صوتی گوش دهند و براساس آنچه شنیده اند به 34 تا 51 سوال در مدت 60 تا 90 دقیقه پاسخ دهند.

3- بخش گفتاری (Speaking): بخش گفتاری یا اسپیکینگ تافل IBT پس از یک استراحت ۱۰ دقیقه ای آغاز می شود و مدت زمان پاسخگویی به سوالات 20 دقیقه می باشد. در این بخش داوطلبان باید به شش سوال پاسخ بدهند.

4- بخش نوشتاری (Writing): چهارمین بخش آزمون تافل IBT بخش نوشتاری یا رایتینگ تافل است. در این بخش داوطلبان باید به دو سوال مختلف در مدت 50 دقیقه پاسخ دهند.

مدت زمان برگزاری آزمون تافل حدوداً سه ساعت و نیم تا چهار ساعت است که بعد از دو ساعت از شروع آزمون و پس از اتمام بخش Listening به مدت ده دقیقه شرکت کنندگان در آزمون استراحت خواهند کرد.

برای اینکه بتونی در آزمون تافل تضمینی نمره خوب کسب کنی، بهتره با مشاوران با تجربه در این زمینه مشورت کنی، از این رو شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین کارشناسان را به شما معرفی می کنه.

ساختار آزمون تافل IBT هوم ادیشن

همان طور که گفته شد آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition)، همان آزمون تافل IBT است با این تفاوت که برای شرکت در این آزمون به جای مراجعه حضوری به مراکز برگزاری آزمون تافل در ایران، داوطلبان می توانند آزمون تافل را به صورت آنلاین در منزل انجام دهند، از این رو ساختار آزمون تافل IBT هوم ادیشن همانند ساختار آزمون تافل IBT است و محتوا، قالب و نوع سوالات آن با آزمون تافل IBT یکسان است، بنابراین مدرک آن مانند تافل IBT از اعتبار بالایی برخوردار است.

نمره دهی آزمون تافل IBT و تافل IBT هوم ادیشن نیز مشابه است و نمره آزمون داوطلبان از 0 تا 120 مشخص می شود.

اگر برای ثبت نام آزمون تافل IBT هوم ادیشن تضمینی نیاز به کمک و راهنمایی داری، با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

ساختار آزمون تافل PBT

آزمون تافل PBT همانند تافل IBT شامل چهار بخش است، که عبارتند از:

1- بخش درک مطلب (Reading): بخش درک مطلب آزمون تافل تافل پی بی تی، شامل پنج متن در زمینه ‌های علمی و آکادمیک است و داوطلبان برای هر متن باید به 10 سوال پاسخ دهند. داوطلبان در این بخش باید به 50 سوال در مدت 55 دقیقه پاسخ دهند.

2- بخش ساختاری (Structure): بخش ساختاری آزمون تافل PBT (تافل کاغذی) شامل دو دسته سوال در زمینه گرامر و ساختار متن می باشد. این بخش دارای 40 سوال است و داوطلبان باید در مدت 25 دقیقه به سوالات پاسخ بدهند.

3- بخش شنیداری (Listening): بخش شنیداری آزمون تافل کاغذی (PBT) شامل 50 سوال است که داوطلبان باید در مدت 35 دقیقه به سوالات پاسخ دهند.

4- بخش نوشتاری (Writting): بخش نوشتاری آزمون تافل پی بی تی، نمره ای بین 0 تا 6 دارد و امتیاز آن در کل آزمون محاسبه نمی شود

همچنین یکی از تفاوت های آزمون تافل IBT با تافل PBT این است که آزمون تافل پی بی تی به جای بخش گفتاری که در تافل آی بی تی وجود دارد، یک بخش ساختاری دارد که سوالات آن در خصوص گرامر و Structure است.

ثبت نام آزمون تافل

در صورتی که داوطلب موفق نشود در تاریخ تعیین شده در تافل ثبت نام کند، تاریخ مورد نظر بسته می شود و مهلت ثبت نام معمولی به پایان می رسد، اما یک فرصت دیگر برای ثبت نام تافل در تاریخ مورد نظر نیز وجود دارد که به آن تاریخ قرمز در آزمون تافل گفته می شود و متقاضی می تواند با پرداخت هزینه ی اضافه تر معادل 40 دلار تا 4 روز پیش از برگزاری آزمون، با تاخیر در تافل ثبت نام کند و هزینه ثبت نام با تاخیر تافل 305 دلار است و متقاضی باید برای پرداخت هزینه تافل از سیستم ووچر یا کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت یا مستر کارت استفاده کند.

نکته: ثبت نام با تاخیر در تافل فقط برای ثبت نام های آنلاین امکان پذیر است.

برای ثبت نام در آزمون تافل ابتدا به سایت ETS مراجعه کنید از بین آزمون های زبان، گزینه TOFEL IBT را انتخاب کرده و یک اکانت کاربری بسازید. برای تکمیل فرم مورد نظر به اطلاعات گذرنامه خود نیاز دارید.

برای اطلاع از مراکز برگزار کننده و تاریخ های برگزاری آزمون تافل در ایران باید به بخش Test Centers and dates سایت ETS مراجعه کنید. پس از مشخص کردن تاریخ و مکان برگزاری آزمون تافل، باید هزینه آزمون را به صورت پرداخت آنلاین با کارت اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت و مستر کارت انجام دهید. همچنین امکان تغییر زمان یا مکان آزمون تافل نیز وجود دارد.

مراحل لغو آزمون تافل

در صورتی که متقاضی به هر دلیلی بخواهد از شرکت در آزمون انصراف دهد، باید حداقل یک هفته قبل از برگزاری آزمون تافل را لغو کند. در صورت لغو آزمون، چهار روز قبل از زمان اعلام ‌شده، 50 درصد هزینه ی آزمون که معادل 105 دلار است به متقاضی بازگردانده خواهد شد؛ اما چنانچه متقاضی دیرتر از این زمان برای شرکت در آزمون انصراف دهد، هزینه ای به وی مسترد نخواهد شد. همچنین در صورتی که متقاضی به صورت Late (ثبت نام با تاخیر) ثبت نام کرده باشد در صورت لغو آزمون امکان ریفاند هزینه برای او امکان پذیر نخواهد بود. 

جهت کاهش استرس و ارزیابی مهارتهای 4گانه آزمون تافل می توانید در آزمون تافل ماک یا همان آزمون آزمایشی تافل شرکت کنید و با تیم تخصصی شرکت مهاجرتی هومان ویزا دراین باره مشاوره دریافت نمایید تا با مرور آزمون آزمایشی از هولد شدن (hold شدن) در آزمون اصلی جلوگیری کنید.

مراحل لغو آزمون تافل به ترتیب زیر می باشد:

1- برای لغو آزمون تافل ابتدا باید با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که در هنگام ثبت نام ساخته اید، از طریق صفحه اصلی سایت ETS وارد حساب کاربری خود شوید.

2- در مرحله ی بعد باید از طریق پنل کاربری به اطلاعات آزمون ها وارد شده و پس از ورود به محیط کاربری خود بر روی گزینه view orders کلیک کنید.

3- اکنون می توانید آزمونی را که در آن ثبت نام کرده اید را ببینید، در این صفحه روی گزینه Order No کلیک کنید.

4- در مرحله چهارم با ورود به بخش تغییرات، تمام مشخصات و تراکنش های خود را می بینید در این صفحه روی گزینه Cancel کلیک کنید تا به صفحه در خواست لغو آزمون IBT بروید.

5- در این صفحه با کلیک بر روی گزینه Yes, cancel order و تایید نهایی، می توانید آزمون تافل را لغو کنید. در همین پنجره می توانید مقدار وجه قابل استرداد که 105 دلار (نصف هزینه آزمون) است را مشاهده کنید.

6- بعد از لغو آزمون تافل IBT صفحه Order Summary برای مشاهده آخرین وضعیت ثبت شده آزمون مورد نظر، نمایش داده خواهد شد. بلافاصله پس از لغو آزمون تافل و معمولا تا ۲۴ ساعت پس از آن در این قسمت مبلغ بازگشتی (Refund) در بخش Payments به صورت NA نمایش داده می شود، یعنی بازپرداخت هزینه آزمون تافل (105 دلار) در حال طی مراحل استرداد است.

7- بعد از گذشت ۲۴ تا ۴۸ ساعت وضعیت بازگشت وجه آزمون تافل از NA به یک کد مشابه Transaction تغییر یافته و بازگشت وجه پرداختی در پروسه ریفاند قرار می گیرد.

نکته: موسسه ETS پس از لغو آزمون تافل ایمیلی ارسال نمی کند بنابراین در صورتی که بخواهید از نتیجه لغو آزمون مطلع شوید باید ۲۴ ساعت پس از ثبت لغو آزمون تافل، به بخش Order Summary مراجعه کرده و تغییرات ثبت شده را مشاهده کنید.

آیا امکان شرکت مجدد در تافل وجود دارد؟ آیا برای ثبت نام مجدد تافل باید اکانت جدیدی بسازم؟ پاسخ به این سوال و همه سوالات تافل در مشاوره با تیم تخصصی هومان ویزا

نمونه کارنامه قبولی آزمون تافل در شرکت مهاجرتی هومان ویزا

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) و خرید اکانت آزمون تافل (تافل هوم ادیشن) برای آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس و مشـاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون تافل (تافل هوم ادیشن)  آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

هیچ محدودیتی برای تعداد دفعات ثبت نام در آزمون تافل وجود ندارد فقط باید بین دو آزمون تافل 14 روز فاصله باشد.

در صورت لغو آزمون، چهار روز قبل از زمان اعلام ‌شده، 50 درصد هزینه ی آزمون که معادل 105 دلار است به متقاضی بازگردانده خواهد شد؛ اما چنانچه متقاضی دیرتر از این زمان برای شرکت در آزمون انصراف دهد، هزینه ای به وی مسترد نخواهد شد.

پرداخت هزینه تافل به صورت آنلاین و با استفاده از کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت و مستر کارت انجام می شود همچنین می توانید برای پرداخت هزینه تافل از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان نیز استفاده کنید.

ثبت نام آزمون تافل IBT به 2 صورت ثبت نام معمولی و ثبت نام با تاخیر انجام می شود. هزینه ثبت نام معمولی تافل 265 دلار و هزینه ثبت نام با تاخیر تافل که 2 روز پیش از برگزاری آزمون تافل بسته می شود 305 دلار است که 40 دلار از هزینه ثبت نام معمولی بیشتر است.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×