فهرست مطالب

مدرک تافل یا آیلتس برای مهاجرت؟

آزمـون تافل هوم ادیشن تضمینی

درباره مدرک تافل یا آیلتس برای مهاجرت باید گفت که آزمون TOEFL بیشتر توسط مراکز آکادمیک آمریکایی پذیرفته می‎شود، در حالی ‌که آیلتس در بیشتر دانشگاه ‎ها مورد قبول خواهدبود

مهم‌ترین و اولین نیازی که پس از تصمیم به مهاجرت ذهن همه ما را مشغول می کند، یادگرفتن زبان کشور مقصد است. در این ‌بین، کسانی که مدرک زبان انگلیسی داشته باشند، فرصت رفتن به بیشتر کشورهای دنیا را پیدا می کنند. اما بین دو مدرک تافل یا آیلتس برای مهاجرت کدام بهتر است؟ در این مورد باید بگوییم روش مهاجرتی که شما انتخاب می کنید و کشور مقصد از گزینه های تعیین کننده هستند.

اهمیت گرفتن مدرک زبان

انگلیسی سومین زبان رایج در جهان است. از آن به‌عنوان زبان اصلی تجارت، فضاهای آکادمیک و همچنین زبان پیش‌فرض در بیشتر زمینه‌های تحقیقاتی و نشریات حرفه‌ای استفاده می کنند. داشتن مدرک معتبری مانند آیلتس یا تافل برای کارفرمایان و دانشگاه ها بسیار مهم ارزیابی می‌شود. زیرا نشان می‎دهد که شما متعهد به کار و زندگی در کشوری هستید که قصد مهاجرت به آن را دارید.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا آماده پاسخ‎گویی به سوالات شما در مورد تفاوتها و شباهتهای ساختار آزمون تافل و آیلتس جهت آمادگی برای آزمون‎ های زبان است.

افراد متقاضی ممکن است با اهداف متفاوتی در آزمون تافل شرکت کنند، مانند تحصیل در خارج از کشور، دریافت ویزا، مهاجرت تحصیلی و … اما باید بدانند برای هدف خود نمره خوب در تافل چه نمره ای است، متقاضیان می توانند با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا جهت دریافت به روزترین اطلاعات آزمون ها در ارتباط باشند.

انواع آزمون تافل عبارتند از:

آزمون تافل آنلاین یا تافل IBT

 آزمون تافل IBT به صورت آنلاین و در محل های برگزاری که از سوی ETS تعیین شده، برگزار می ‌شود.

آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition)

تافل هوم ادیشن نسخه دیگری از تافل آنلاین (IBT) است، اما این آزمون در خانه و تحت نظارت یک ناظر برگزار می ‌شود. این آزمون از سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری آزمون حضوری برگزار می شود.

آزمون تافل کاغذی یا کتبی یا تافل PBT

 آزمون تافل PBT در محل های برگزاری آزمون به صورت کتبی و کاغذی انجام می ‌شود.

می تونی با کارشناسای شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری درباره قبولی در آزمون تافل تضمینی در ایران مشاوره بگیری.

آزمون تافل اسنشیالز (TOEFL Essentials)

از فوریه ۲۰۲۱ سازمان ETS نسخه ی دیگری از آزمون تافل (TOEFL test) را به نام تافل اسنشیالز ارائه کرده است. آزمون تافل اسنشیالز شامل ترکیبی از سوالات آکادمیک و جنرال (عمومی) است و مدت زمان انجام این آزمون 90 دقیقه است و تافل اسنشیالز مبتنی بر کامپیوتر است و داوطلبان می توانند با اتصال به اینترنت پرسرعت در خانه یا هر مکان دیگری در تافل اسنشیالز شرکت کنند.

 آزمون تافل ITP

 تافل ITP در حال حاضر به صورت کاغذی برگزار می شود و نسخه ی آنلاین آن موجود نمی باشد، از این رو برای شرکت در آزمون تافل ITP نیاز به سیستم کامپیوتری نمی باشد.

آزمون تافل ITP در دو سطح متوسط تا پیشرفته (سطح 1) و سطح مقدماتی تا متوسط (سطح 2) برگزار می شود.

آزمون تافل Primary 

تافل پریمیر برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی کودکان 8 تا 11 برگزار می شود.

آزمون تافل Junior

تافل جونیور برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی نوجوانان 11 تا 16 سال برگزار می شود.

تافل مگوش یک نسخه داخلی و غیر رسمی از آزمون تافل است که توسط ETS (سرویس تست آموزشی) برای دانشگاه ها، مدارس و سایر موسسات آموزشی توسعه یافته است که صورت کاغذی ارائه می شود

انواع آزمون آیلتس

آزمون آیلتس در سه نسخه ارائه می شود که شامل:

آزمون آیلتس آکادمیک

آزمون آیلتس جنرال

آزمون آیلتس لایف اسکیلز

حدود 3400 موسسه آمریکایی مدرک و نمره آیلتس را قبول می پذیرند.

اعتبار مدرک آیلتس در آمریکا و انگلیس دو سال است و داوطلبان می توانند در طول یک سال چندین بار  در آزمون آیلتس شرکت کنند.

در سالهای قبل مدرک آیلتس برای GSM یا General Skilled Migrations استرالیا دو سال اعتبار داشت. اما اکنون به سه سال افزایش یافت و مورد تقاضای بیشتری قرار گرفت.

اگر تصمیم داری در آزمون آیلتس شرکت کنی، با دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان از کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا می تونی موفق به کسب نمره بالا در آزمون آیلتس تضمینی بشی.

آزمون IELTS هم برای داوطلبانی که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند و هم کسانی که به دنبال کار می‌گردند گزینه‌ای مناسب به‌شمار می‌رود. از طرفی دیگر، آزمون TOEFL بیشتر در بین دانشجویانی محبوبیت دارد که می ‎خواهند در دانشگاه‎ های یک‌سری از کشورها تحصیل کنند. این کشورها شامل ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند می‎ شود.

از تفاوت‌های اصلی بین آیلتس و تافل می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • آزمون آیلتس (۲ ساعت و ۴۶ دقیقه) معمولا نسبت به آزمون تافل (۴ ساعت و ۳۰ دقیقه) زمان کمتری می ‎برد.
  • آزمون اسپیکینگ آیلتس به‌صورت زنده و در مقابل ممتحن برگزار می ‎شود. آزمون اسپیکینگ تافل در مقابل کامپیوتر و صحبت با میکروفن صورت می ‎پذیرد.
  • در تافل معمولا فقط از لهجه انگلیسی ایالات متحده و بریتانیایی کمک می‌گیرند. در حالی ‌که آیلتس تنوعی از لهجه ها را پوشش می‌دهد.
  • رایتینگ تافل عمدتا از سوالات چندگزینه‌ای تشکیل شده است. اما آیلتس تنوع بیشتری در نحوه ساخت سوال ها و پاسخ ها در نظر می‌گیرد.
  • آزمون تافل هوم ادیشن این امکان را به شرکت کنندگان می دهد تا از خانه خود در امتحان شرکت کنند. اما آزمون آیلتس فقط در مرکز امتحان برگزار خواهد شد.
  • رتبه‌بندی نمرات آزمون IELTS بین ۰ تا ۹  قرار می‌گیرد. در آزمون TOEFL این نمرات به‌صورت ۰ تا ۱۲۰ به ثبت می‌رسند.
  • همچنین تفاوت ریدینگ تافل با آیلتس

ساختار آزمون تافل و آیلتس

ساختار آزمون تافل و آیلتس هر دو شامل 4 بخش هستند که مهارت های اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن (درک مطلب)، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کنند و نمرات بخش های مختلف آزمون، ملاک سنجش هر یک از مهارت زبان انگلیسی داوطلبان است، اما تعداد سوالات و مدت زمان انجام بخش های مختلف تافل و آیلتس با هم متفاوت است. تفاوت در ساختار یکی از مهمترین تفاوت تافل و آیلتس است که این دو آزمون را از هم متمایز می کند.

شباهت آزمون آیلتس و تافل

بخش های مختلف آزمون تافل و آیلتس عبارتند از:

1– بخش درک مطلب (Reading)

2- بخش شنیداری (Listening)

3- بخش گفتاری (Speaking)

4- بخش نوشتاری (Writing)

هر دوی این آزمون ها در سطح بین‌المللی شناخته‌شده هستند و در بیشتر از ۱۵۰ کشور دنیا از جمله ایران برگزار می ‎شوند. از شباهت ‎های این دو آزمون می‌توان به موارد زیر پرداخت:

  • نتایج هر دو آزمون متناسب با عوامل مختلف معمولا بین سه تا ۱۳ روز اعلام می شود.
  • هر دو آزمون در چهار حوزه کلیدی متقاضیان را می‌سنجند: Reading، Writing، Listening و Speaking.
  • هر دو آزمون را می‌توان در قالب نوشتاری سنتی یا از طریق رایانه در یک مرکز آزمون تعیین‌شده انجام داد.
  • قیمت این آزمون ها مشابه هستند.
  • هزینه ووچر آزمون تافل حدود ۲۴۵ دلار آمریکا است. (پرداخت همیشه با دلار آمریکا صورت می‌گیرد) هزینه ووچر آزمون آیلتس نیز در کشورهای مختلف بین ۱۴۰ تا ۳۱۰ دلار آمریکا هزینه در بر دارد.

هزینه هر دو آزمون را می ‎توان به ‎صورت آنلاین و با استفاده از کارت بانکی پرداخت کرد.

مقایسه نمرات آزمون تافل با آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS) یکی از آزمون های معتبر زبان انگلیسی است که توسط دانشگاه کمبریج در بسیاری کشورهای جهان برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی داوطلبان برگزار می شود و بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی و سازمان های مختلف مدرک آزمون آیلتس را به رسمیت می شناسند.

هر ساله افراد بسیاری در سراسر جهان برای اهداف مختلف مهاجرتی مانند اپلای تحصیلی، مهاجرت شغلی و… در این آزمون شرکت می کنند.

موسسه ETS در وبسایت خود جدولی از مقایسه و تبدیل نمره تافل به آیلتس را منتشر کرده است که این مقایسه براساس تحلیل نمرات دانشجویانی است که هم در آزمون آیلتس آکادمیک و هم در آزمون تافل شرکت کرده بودند به دست آمده است.

TOEFL IELTS
0-4 0-31
4.5 32-34
5 35-45
5.5 45-59
6 60-78
6.5 79-93
7 94-101
7.5 102-109
8 110-114
8.5 115-117
9 118-120

یک سوال مهم!

چگونه تشخیص دهیم که مدرک تافل یا آیلتس برای مهاجرت بهتر است؟

اکنون یک نمای کلی در اختیارتان قرار گرفت از آنچه باید در آزمون های آیلتس و تافل انتظار داشته باشید. برای جواب به اینکه کدام‎ گزینه برای شما مناسب‌تر خواهد بود باید این سه سوال را از خود بپرسید. سپس درمورد هر سوال به‌دقت فکر کرده و تصمیم بگیرید:

  •  برای مهاجرت تحصیلی، دانشگاه موردعلاقه شما کدام مدرک را می پذیرد؟

پاسخ به این سوال بسیار مهم است. زیرا اگر دانشگاهی که به آن‌ علاقه دارید مدرک آزمون موردنظر شما را نپذیرد، امکان اپلای برای آن دانشگاه را نخواهید داشت.

آزمون TOEFL بیشتر توسط مراکز آکادمیک آمریکایی پذیرفته می شود، در حالی ‌که آیلتس در بیشتر دانشگاه‎ ها موردقبول خواهد بود. بنابراین قبل از شرکت در آزمون موضوع را بررسی کنید تا از هرگونه غافل‌گیری ناخوشایندی در آینده در امان بمانید.

  •  باتوجه‌به نقاط قوت شما کدام آزمون برایتان مناسب‌تر است؟

سوال‌های امتحان تافل به‌صورت چهارگزینه‌ای هستند. بنابراین شما امکان و فرصت انتخاب یک گزینه را از بین پاسخ‌هایی در اختیار خواهید داشت که در پیش رویتان قرار دارد. سپس در آزمون تافل هوم ادیشن یا مرکز امتحانی می توانید این جواب ها را به ثبت برسانید. اما سوال‌ها در آزمون آیلتس به اشکال مختلف هستند و گاهی لازم است که خودتان جواب ها را تولید کنید.  

  • تست Speaking این دو نیز متفاوت هستند. درمورد اسپیکینگ آزمون  TOEFL شما سوال‌های ضبط شده را می‎ شنوید و به‌صورت صحبت با میکروفون به آن‌ها پاسخ می‎دهید. اما در آیلتس، یک انسان واقعی با شما مکالمه خواهد داشت. برخی افراد صحبت‎ کردن با یک شخص واقعی را استرس‌ آفرین می‎دانند و تافل را ترجیح می‌دهند.

    درحالی‌که برخی دیگر گفت‌وگوی واقعی با یک فرد را آسان‎تر و طبیعی تر می‎دانند تا اینکه چند دقیقه در فضای خالی صحبت کنند.

    درباره تکینیک های تقویت رایتینگ آزمون تافل می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

  •  در شهری که زندگی می‎ کنید دسترسی به کدام آزمون راحت‎تر است؟

هنگام تصمیم گیری برای شرکت در آزمون تافل یا آیلتس، شرایط دسترسی نیز عاملی است که باید به آن فکر کنید. شاید مرکز تست یکی از امتحانات به شما نزدیک‌تر باشد یا یکی از امتحانات در تاریخ‌های بهتری برگزار شود. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر، مثلا تاریخ آزمون تافل را در اینترنت و سایتETE باید بررسی کنید. البته درمورد آزمون تافل هوم ادیشن دیگر نیازی به نگرانی نیست. زیرا شما خواهید توانست از هر مکانی که زندگی می ‎کنید برای شرکت در آن اقدام کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد هر یک از این دو آزمون و تبدیل نمره تافل به آیلتس با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس حاصل فرمایید تا درباره شرایط شرکت در آزمون تافل مشاوره رایگان دریافت نمایید.

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) و خرید اکانت آزمون تافل (تافل هوم ادیشن) برای آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس و مشـاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون تافل (تافل هوم ادیشن) و آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

1- آزمون تافل اینترنتی (تافل IBT) 2- آزمون تافل انترنتی در منزل (تافل IBT هوم ادیشن) 3- آزمون تافل کاغذی (تافل PBT) 4- ازمون تافل اسنشیالز 5- آزمون تافل ITP 6- آزمون تافل جونیور 7- آزمون تافل پریمیر

در حال حاضر هزینه آزمون تافل 265 دلار آمریکا می‌باشد که این مبلغ ممکن است در کشورهای مختلف متفاوت می باشد.یکی از دلاییل آن نظارت بر آزمون آنلاین تافل است. بنابراین قیمت آزمون تافل مبلغی ثابت نیست

آزمون تافل Home Edition (تافل آنلاین) همان آزمون معتبر و قابل اعتماد TOEFL iBT است که در منزل می توان در آن شرکت کرد. نظارت بر آزمون با استفاده از ناظران از راه دور به صورت زنده و با تکیه بر فناوری هوش مصنوعی توسط سیستم ProctorU  انجام می شود که راه حلی پیشرفته برای نظارت بر آزمون آنلاین است.

مدت اعتبار آزمون تافل 2 سال است و پس از پایان مدت اعتبار، مدرک تافل مورد قبول مراکز آموزشی، دانشگاه ها و سایر سازمان ها نخواهد بود.

5/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×