فهرست مطالب

مزایای شرکت در آزمون OET

آزمون OET صد در صد تضمینی

یکی از مزایای شرکت در آزمون OET گرایش کارفرمایان در حوزه درمان برای ارزیابی مهارت و دانش زبان انگلیسی افراد، به نمره آزمون OET است.

آزمون OET چیست؟

امروزه آزمون‌های بسیاری اعم از آزمون‌های زبان و یا آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها ویژه مهاجرت طراحی و برگزار می‌شود. آزمون OET یکی از آزمون‌های زبان انگلیسی ویژه مهاجرت کادر درمان است که توسط دانشگاه کمبریج در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می‌شود. تمام شاغلان و فارغ التحصیلان حوزه سلامت برای مهاجرت شغلی باید در آزمون زبان OET شرکت کنند و مهارت زبانی خود را اثبات کنند.

آزمون OET به صورت کاغذی، کامپیوتری و هوم ادیشن (خانگی) برگزار می شود و هیچ تفاوتی بین انواع آزمون OET از نظر فرمت، ساختار و سطح دشواری نمی باشد و تنها تفاوت آنها در نحوه برگزاری آزمون است.

بهترین کشورها برای شرکت در آزمون OET کاردرمانی برای ایرانیان

کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین منابع و راهکارها را برای قبولی صد در صد در آزمون OET تضمینی به شما ارائه می دهند، پس برای اینکه بهترین نتیجه رو بگیری تماس بگیر.

اهمیت آزمون OET برای مهاجرت کادر درمان

بسیاری از کارفرمایانی که در حوزه درمان اقدام به جذب نیروی کار خارجی از جمله پزشک، دندانپزشک، پرستار و غیره می‌کنند، برای ارزیابی مهارت و دانش زبان انگلیسی افراد، نمره آزمون OET را ملاک قرار می‌دهند، از این رو بالا بودن نمره آزمون شانس متقاضی را برای دریافت پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما (بیمارستان و مراکز درمانی) افزایش می‌دهد.

البته برای اخذ ویزای کاری متقاضی علاوه بر کسب نمره قابل قبول در آزمون او ای تی باید دارای شرایط دیگری مانند تمکن مالی، عدم سوء پیشینه، سابقه کار و غیره نیز باشد.

شرکت در آزمون آزمایشی OET (ماک OET) و کلاس های آمادگی OET، استفاده از منابع مختلف، مدیریت زمان و تمرین روزانه انگلیسی، 5 نکته مهم در آزمون OET هستند که در هر 4 بخش آزمون به کسب نمره بالا به شما کمک می کند، پس برای اینکه نتیجه ی بهتری بگیرید این 5 نکته را فراموش نکنید.

شرکت در آزمون OET گفتار درمانی برای مهاجرت 

 حالا که با اهمیت آزمون او ای تی برای مهاجرت شغلی کادر درمان به کشورهای انگلیسی زبان آشنا شدی، برای ثبت‌ نام و شرکت در آزمون OET تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا مشورت کن و کاملترین مشاوره رو رایگان دریافت کن.

مزایای آزمون OET

آزمون‌های زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل با آزمون OET از نظر ساختار شباهت‌هایی دارند، از جمله اینکه همه آزمون‌ها شامل چهار بخش اصلی (درک مطلب، شنیداری، گفتاری، نوشتاری) هستند و مهارت زبان داوطلبان را در این چهار بخش ارزیابی می‌کنند، اما آزمون OET در مقایسه با سایر آزمون‌ها مزایایی دارد که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

* آزمون آیلتس دامنه‌ی بسیار گسترده‌تری در مقایسه با آزمون OET دارد. از این رو پاسخ دادن به سوالات آزمون او ای تی ساده‌تر خواهد بود.

* داوطلبان در آزمون آیلتس ممکن است با هر نوع سوالی مانند جغرافیا، تاریخ و غیره مواجه شوند و همین موضوع باعث می‌شود کسب نمره بالا در آزمون کاهش یابد و داوطلب به تلاش بیشتری نیاز داشته باشد، اما سوالات آزمون OET فقط مختص کادر درمان است و داوطلبان با سوالاتی در خصوص تخصص و زمینه کاری خود روبرو می‌شوند. از این رو پاسخ دادن به سوالات برای آنها آسان‌تر خواهد بود.

* یکی دیگر از مزایای آزمون OET این است که این آزمون ماهانه و در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می‌شود.

* امکان شرکت در آزمون او ای تی به صورت آنلاین نیز وجود دارد.

* تعداد دفعات شرکت در آزمون OET هیچ محدودتی ندارد و داوطلبان می‌توانند بارها در آزمون شرکت کنند.

تخصص های آزمون OET 

ساختار آزمون OET

آزمون OET در خصوص 12 تخصص در حوزه درمان برگزار می‌ شود که ساختار آزمون OET به طور کلی، برای تمام تخصص‌ها یکسان می باشد و شامل چهار بخش است، که مهارت‌های اصلی زبان انگلیسی که شامل خواندن (درک مطلب)، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن است را در حوزه‌ بهداشت و درمان مورد ارزیابی قرار می‌دهد. تخصص های OET عبارتند از:

بخش شنیداری (Listening) آزمون OET

بخش Listening، 42 سوال دارد که شامل سه قسمت است. در این بخش برای داوطلبان فایل‌های صوتی با محتوای مرتبط با حوزه سلامت و درمانی پخش می‌شود که اغلب صحبت با بیماران است که داوطلبان باید در مدت 40 دقیقه به سه قسمت شنیداری پاسخ دهند.

قسمت A: این قسمت شامل بخش‌های مشاوره‌ای فایل صوتی است.

قسمت B: فایل صوتی این قسمت، شامل مکالماتی با موضوعات مربوط به محیط کار است.

قسمت C: فایل صوتی قسمت سوم مربوط به موضوعات علمی است.

با تقویت مهارت شنیداری خود می توانید در این بخش نمره بهتری بگیرید. برای تقویت مهارت شنیداری انگلیسی راهکارهای مختلفی وجود دارد. افزایش دقت شنیداری، گوش دادن به انگلیسی، مطالعه منابع مختلف، تمرین با ساعت و… از جمله مهمترین نکات لیسنینگ آزمون OET است.

بخش درک مطلب (Reading) آزمون OET

داوطلبان در بخش درک مطلب یا ریدینگ آزمون OET باید به 42 سوال در سه قسمت در مدت 60 دقیقه پاسخ دهند. موضوع متون این بخش مرتبط با محیط کاری داوطلبان است. متنی در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد که یک مقاله تخصصی با موضوعات بهداشت و درمان است و داوطلب باید با توجه به متن مورد نظر به سوالات چهار گزینه‌ای پاسخ دهد.

قسمت A: بخش اول شامل ۴ متن کوتاه است که در ادامه‌ ۲۰ سوال از متن پرسیده می‌شود. این بخش شامل انواع سوالات تستی، جای خالی و جواب‌های کوتاه است.

قسمت B: قسمت دوم شش متن کوتاه دارد که هر کدام بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کلمه دارند. متن‌ها ممکن است از شرایط و قوانین یک بیمارستان، روابط داخلی آن، ایمیل‌های تخصصی و سایر موضوعات باشد. سوالات این بخش به صورت تستی مطرح می‌شود.

قسمت C: قسمت سوم شامل دو متن تخصصی 800 کلمه‌ای است که در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و باید پس از خواندن متون به 8 سوال چهار گزینه‌ای پاسخ دهند.

برای اینکه بتوانید در این بخش نتیجه ی بهتری بگیرید باید از تکنیک های مختلفی برای تقویت مهارت ریدینگ استفاده کنید. گسترش دامنه لغات انگلیسی، توجه به محدودیت زمان (زمان خود را مدیریت کنید)، یادگیری مهارت های Skimming و Scanning، مطالعه منابع ریدینگ OET و… از جمله مهمترین نکات ریدینگ آزمون OET می باشند.

بخش نوشتاری (Writing) آزمون OET

در بخش نوشتاری آزمون او ای تی داوطلبان باید در مدت 45 دقیقه نامه یا متنی 180 تا 200 کلمه‌ای با محتوای حوزه درمان بنویسند، مانند ترخیص بیمار از بیمارستان یا ارجاع بیمار به بیمارستان و غیره. بخش نوشتاری در هر یک از تخصص‌ها متفاوت است و داوطلبان متن خواسته شده را براساس تخصص خود می‌نویسند. مثلا متنی که پرستاران می‌نویسند با متنی که دندانپزشکان یا داروسازان می‌نویسند متفاوت است.

گسترش دایره لغات انگلیسی، خواندن مداوم متون انگلیسی، آشنایی با اشتباهات رایج در بخش رایتینگ، رعایت تعداد کلمات نوشتار و… از جمله مهمترین نکات رایتینگ آزمون OET برای کسب نمره بالا در این بخش است.

بخش گفتاری (Speaking) آزمون OET

در بخش گفتاری، داوطلبان یک مصاحبه 20 دقیقه‌ای با بیمار (ممتحن) انجام می‌دهند. بخش گفتاری مانند بخش نوشتاری با توجه به هر رشته تخصصی طراحی شده است. ممکن است صدای داوطلبان در هنگام پاسخ دادن به این بخش ضبط شود و برای صحت سنجی، آن را برای سازمان OET ارسال کنند.

مطالعه منابع آزمون OET، شرکت در آزمون آزمایشی، شرکت در دوره های آمادگی OET، توجه به اشتباهات رایج در اسپیکینگ، توجه به تلفظ و لحن کلام، مدیریت زمان و… از جمله مهمترین نکات اسپیکینگ آزمون OET هستند که در کسب نتیجه بهتر به شما کمک بسزایی می کنند.

بهترین کشورها برای شرکت در آزمون OET دامپزشکی برای ایرانیان

مدت اعتبار آزمون OET چقدر است؟

زمان اعلام نتایج آزمون OET تقریبا 15 روز کاری پس از شرکت در آزمون است و از طریق صفحه شخصی داوطلبان در سایت OET در اختیار آنان قرار می گیرد.

اعتبار مدارک بین‌المللی زبان انگلیسی به دو صورت موقتی یا دائمی است. اگر مدت اعتبار مدرک زبان مانند آزمون تافل، آزمون PTE و غیره موقتی باشد پس از پایان مدت اعتبار دیگر قابل پذیرش نیست و متقاضی باید مجددا در آزمون مورد نظر شرکت کند و مدرک جدیدی دریافت نماید. مدت اعتبار مدرک آزمون OET، دو سال است و پس از پایان 2 سال برای ارائه به مراکز درمانی معتبر نخواهد بود.

همچنین در مورد محل برگزاری آزمون OET باید گفت، این آزمون در ایران برگزار نمی‌ شود و داوطلبان می‌ توانند برای اطلاع از بهترین کشورها برای ثبت نام آزمون OET تضمینی برای ایرانیان از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا مشاوره و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

نمره دهی به آزمون OET

تا آگوست سال 2018، نمره دهی و سطح بندی آزمون OET از سطح A تا E مشخص می ‌شد، اما در حال حاضر به داوطلبان نمره ‌ای از 0 تا 500 داده می‌ شود.

نمره دهی به آزمون OET در پنج سطح به صورت زیر می باشد:

1- امتیاز 450 تا 500

2- امتیاز 350 تا 440

3- امتیاز 200 تا 340

4- امتیاز 100 تا 190

5- امتیاز 0 تا 90

امتیاز مطلوب آزمون او ای تی برای پذیرش مراکز درمانی و بیمارستان ها نمره 350 یا سطح B در سیستم نمره دهی قدیمی است.

بیشتر بخوانید: مراکزی که در استرالیا آزمون OET را به رسمیت می شناسند

ثبت نام در آزمون OET اپتومتری

اگر برای پرداخت هزینه آزمون OET کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت یا مستر کارت در اختیار ندارید می توانید با تهیه ووچر آزمون OET هزینه آزمون را پرداخت کنید و یا از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

اگر سوالی درباره ووچر (Voucher) و خرید اکانت برای آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های رایگان و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

آزمون OET یک آزمون زبان بین المللی است که برای ارزیابی سطح مهارت زبان انگلیسی شاغلین کادر درمان توسط دانشگاه کمبریج برگزار می شود. در واقع پزشکان و سایر شاغلان کادر درمان برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان باید در این آزمون شرکت کنند.

ساختار آزمون او ای تی شامل چهار بخش است:

بخش شنیداری (Listening): این بخش شامل سه قسمت و 42 است و مدت پاسخگویی 40 دقیقه است.

بخش درک مطلب (Reading): این بخش شامل سه قسمت و 42 سوال است و مدت پاسخ به سوالات 60 دقیقه است.

بخش نوشتاری (Writing): در این بخش داوطلبان باید یک متن 180 تا 200 کلمه‌ای را در مدت 45 دقیقه بنویسند.

بخش گفتاری (Speaking): در این بخش یک مصاحبه 20 دقیقه‌ای انجام می‌شود و با توجه به هر رشته تخصصی طراحی شده است.

اعتبار آزمون OET دو سال است.

آزمون OET در ایران برگزار نمی شود و داوطلبان می توانند به سایت دانشگاه کمبریج مراجعه کنند و لیست کشورها و مراکز برگزار کننده آزمون را مشاهده کنند.

افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارند باید دارای مهارت زبان انگلیسی در سطح قابل قبولی باشند، از این رو افراد شاغل در کادر درمان برای مهاجرت شغلی باید حتما در آزمون او ای تی شرکت کنند و موفق به کسب نمره قابل قبول شوند و بالا بودن نمره این آزمون شانس داوطلب را برای دریافت پیشنهاد شغلی (جاب آفر)  افزایش می دهد.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×