فهرست مطالب

منابع آزمون تافل

منابع آزمون تافل که در ادامه مقاله معرفی می شود می تواند موثرترین راه کسب موفقیت در این آزمون باشد. برای قبولی صد در صد در آزمون تافل باید از منابع آزمون تافل استفاده کنی و در آزمون های آزمایشی تافل شرکت کنی، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری و در این زمینه مشاوره رایگان دریافت کنی.

آزمون تافل (TOEFL)

برای تهیه نمونه سوالات استاندارد و منابع آزمون تافل با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر تا بهترین نتیجه را برای قبولی صد در صد در آزمون تافل تضمیمی بگیری.

آزمون تافل (TOEFL) که مخفف Test oEnglish as a Foreign Language است، یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS در بیش از 150 کشور جهان برگزار می شود. آزمون تافل برای اولین بار در سال 1964 میلادی برگزار شد.

مزایای داشتن مدرک تافل موجب شده تا هر ساله افراد بسیاری از سراسر دنیا برای اهداف مختلفی به ویژه اپلای تحصیلی در این آزمون شرکت می کنند. مدرک آزمون تافل در بیش از 11 هزار دانشگاه در سطح جهان اعتبار دارد، به همین دلیل این آزمون یکی از معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی در جهان است و مدرک آزمون تافل تقریبا در تمام کشورهای دنیا به رسمیت شناخته می شود.

کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین خدمات را برای تضمین قبولی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت از جمله آزمون تافل تضمینی را ارائه می دهند و با دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می تونی با اطمینان و آرامش بیشتری در آزمون زبان شرکت کنی.

انواع آزمون تافل

انواع آزمون تافل عبارتند از:

آزمون تافل آنلاین (اینترنتی) یا تافل IBT: آزمون تافل IBT به صورت آنلاین و در محل های برگزاری که از سوی ETS تعیین شده، برگزار می ‌شود.

آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition): نسخه دیگری از تافل آنلاین (IBT) است، اما این آزمون در خانه و تحت نظارت یک ناظر برگزار می ‌شود. این آزمون از سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا و به دلیل عدم برگزاری آزمون تافل به صورت حضوری، برگزار می شود.

آزمون تافل کاغذی یا کتبی یا تافل PBT: آزمون تافل PBT در محل های برگزاری آزمون به صورت کتبی و کاغذی انجام می ‌شود. بیشتر از 97 درصد آزمون های تافل در سراسر دنیا به صورت اینترنتی (IBT) برگزار می شود و فقط درصد بسیار کمی از آزمون تافل به صورت کاغذی برگزار می شود. آزمون تافل کاغذی تنها زمانی برگزار می شود که امکان برگزاری آزمون تافل اینترنتی وجود نداشته باشد.

برای قبولی در آزمون تافل تضمینی از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان کمک بگیر.

آزمون تافل اسنشیالز (TOEFL Essentials): از فوریه ۲۰۲۱ سازمان ETS نسخه ی دیگری از آزمون تافل را به نام تافل اسنشیالز ارائه کرده است. آزمون تافل اسنشیالز شامل ترکیبی از سوالات آکادمیک و جنرال (عمومی) است و مدت زمان انجام این آزمون 90 دقیقه است و تافل اسنشیالز مبتنی بر کامپیوتر است و داوطلبان می توانند با اتصال به اینترنت پرسرعت در خانه یا هر مکان دیگری در تافل اسنشیالز شرکت کنند.

همچنین تافل ITP، تافل Primary و تافلJunior و تافل مگوش (magoosh) از دیگر نسخه های آزمون تافل هستند که توسط موسسه ETS برگزار می شود. درباره امکان شرکت مجدد در تافل با تیم تخصصی هومان ویزا در ارتباط باشید…

ساختار آزمون تافل IBT

آزمون تافل IBT مانند بسیاری از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی شامل 4 بخش لیسنینگ تافل (شنیداری)، اسپیکینگ تافل (گفتاری)، رایتینگ تافل (نوشتاری) و ریدینگ تافل IBT (درک مطلب) است که چهار مهارت کلیدی زبان انگلیسی را که خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن است را ارزیابی می کند و مدت زمان انجام این آزمون سه ساعت و نیم تا چهار است.

همچنین آزمون تافل دارای یک بخش آزمایشی است که ممکن است در یکی از بخش های درک مطلب یا شنیداری تافل باشد. که به این بخش آزمایشی، لانگ فرمت تافل گفته می شود.

* نکته: آزمون تافل IBT در سال 2006 جایگزین نسخه ی قدیمی تافل CBT شده است و برگزاری آزمون تافل CBT متوقف شده است. آزمون تافل IBT و تافل CBT هر دو به صورت کامپیوتری انجام می شوند اما تفاوت هایی با هم دارند. تفاوت در ساختار و نمره دهی از جمله تفاوت های تافل IBT و تافل CBT است

برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر دنیا متقاضی باید در آزمون تافل شرکت کنه و موفق به کسب نمره بالا در آزمون تافل تضمینی بشی، از این رو شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین کارشناسان را برای قبولی در آزمون تافل تضمینی به شما معرفی می کنه.

ساختار آزمون تافل IBT هوم ادیشن

همان طور که گفته شد آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition)، همان آزمون تافل IBT است با این تفاوت که برای شرکت در این آزمون به جای مراجعه حضوری به مراکز برگزاری آزمون، داوطلبان می توانند آزمون تافل را به صورت آنلاین در منزل انجام دهند، از این رو ساختار آزمون تافل IBT هوم ادیشن همانند ساختار آزمون تافل IBT است و محتوا، قالب و نوع سوالات آن با آزمون تافل IBT یکسان است، بنابراین مدرک آن مانند تافل IBT از اعتبار بالایی برخوردار است.

برای اطلاع از قوانین شرکت در آزمون تافل IBT هوم ادیشن با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

ساختار آزمون تافل PBT

آزمون تافل PBT همانند تافل IBT شامل چهار بخش است. که عبارتند از:

1- بخش درک مطلب (Reading)

2- بخش ساختاری (Structure)

3- بخش شنیداری ((Listening

4- بخش نوشتاری (Writting)

همچنین یکی از تفاوت های آزمون تافل IBT با تافل PBT در بخش ساختار آزمون این است که آزمون تافل پی بی تی به جای بخش گفتاری که در تافل آی بی تی وجود دارد، یک بخش ساختاری دارد که سوالات آن در خصوص گرامر و Structure است.

نمره آزمون تافل IBT بین 0 تا 120 امتیاز است و این نمره از مجموع نمرات هر بخش آزمون تافل آی بی تی به دست می ‌آید که نمره هر بخش 30 امتیاز است و همچنین نمره آزمون تافل PBT بین 310 تا 677 امتیاز است.

آزمون تافل (TOEFL test) نمره رد یا قبولی ندارد و نمره قابل قبول از سوی دانشگاه، مراکز علمی و سازمان درخواست مدرک تافل تعیین می شود، اما به طور کلی نمره 85 تا 90 برای تافل آی بی تی و نمره بالای 550 برای تافل پی بی تی نمره خوبی محسوب می شود.

میخوای در کوتاهترین زمان، بهترین نتیجه رو تضمینی بگیری؟ می تونی تو آزمون تافل ماک هم شرکت کنی تا به صورت آزمایشی یک بار استرس های آزمون اصلی رو تجربه کنی و با میزان توانایی هایت در 4مهارت سنجیده بشی!

اعلام نتایج آزمون تافل

نتایج آزمون تافل تقریبا 7 تا 10 روز پس از برگزاری آزمون برای داوطبان ایمیل می شود و نتیجه آزمون داوطلبان به طور رسمی 13 روز پس از برگزاری آزمون اعلام می شود.

مدرک آزمون تافل در هر سه نسخه آن 2 سال اعتبار دارد و پس از پایان این مدت فاقد اعتبار خواهد بود و متقاضی باید در صورت نیاز به مدرک تافل مجددا در آزمون شرکت کند و مدرک جدیدی دریافت نماید.

همچنین هزینه ای که متقاضی، زمان ثبت نام در آزمون تافل پرداخت می کند، مجوز ارسال گواهی نامه آزمون به چهار دانشگاه است و در صورتی که بخواهد نتیجه ی آزمون خود را به بیش از چهار دانشگاه ارسال نماید، باید به ازای صدور هر گواهی نامه مبلغی را پرداخت کند.

نکته: داوطلبان می توانند تا 30 روز پس از شرکت در آزمون به نمره تافل اعتراض کنند اما تنها امکان اعتراض به نمره تافل در دو بخش گفتاری و نوشتاری وجود دارد و متقاضی می تواند به نمره این دو بخش اعتراض و درخواست بازبینی و ارزیابی مجدد بنماید.

اگر برای ثبت نام آزمون تافل IBT هوم ادیشن نیاز به راهنمایی و مشاوره داری، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

منابع زبان انگلیسی برای تضمین قبولی در آزمون تافل

همان طور که گفته شد مدرک آزمون تافل با نمره خوب یکی از مدارک مهم برای اپلای تحصیلی و یا مقاصد دیگر مهاجرتی مانند مهاجرت شغلی و غیره بسیار حائز اهمیت است و کسب نمره بالا در آزمون تافل شانس متقاضی را برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر دنیا و یا دریافت پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای خارجی را افزایش می دهد؛ از این رو افزایش آمادگی برای تضمین قبولی در آزمون تافل بسیار اهمیت دارد و متقاضی می تواند با مطالعه منابع معتبر و جامع آزمون تافل موفق به کسب نمره بالایی در آزمون شود.

می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری و درباره شرایط و مدارک شرکت در آزمون تافل تضمینی هر سوالی داری بپرسی.

کتاب های جامع برای قبولی در آزمون تافل تضمینی

از بهترین کتاب های جامع برای آمادگی و قبولی در آزمون تافل تضمینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- کتاب راهنمای رسمی ETS برای تافل (ETS Official Guide to the TOEFL Test)

2- کتاب کرکینگ تافل IBT (Cracking the TOEFL IBT)

3- تافل IBT پریمیر (TOEFL IBT Premier)

کتاب های تخصصی برای قبولی در آزمون تافل تضمینی

کتاب های تخصصی که برای قبولی در آزمون تافل تضمینی در بخش های تخصصی آزمون طراحی شده اند عبارتند از:

1- سوالات رسمی تافل IBT

2- سوالات تمرینی برای تافل (Practice Exercises for the TOEFL)

3- لغات ضروری تافل (Essentila Words for the TOEFL)

4- کتاب 240 نمونه گفتار

5- کتاب 240 نمونه نوشتار

کتاب های گرامر برای تضمین قبولی در آزمون تافل

بهترین کتاب های زبان انگلیسی برای تقویت گرامر و قبولی در آزمون تافل تضمینی عبارتند از:

1- راهنمای گرامر تافل (TOEFL Grammar Guide)

2- کتاب آبی گرامر و علایم نگارشی (The Blue Book of Grammar and Punctuation)

3- تنها کتاب گرامر که شما نیاز دارید (The Only Grammar Book You ll Ever Need)

4- کتاب تمرین کامل می کند.

فرهنگ لغت انگلیسی برای قبولی در آزمون تافل تضمینی

کتاب های مناسب برای تقویت لغات انگلیسی برای قبولی در آزمون تافل تضمینی عبارتند از:

1- فرهنگ لغت آکسفورد (Oxford Dictionary of English)

2- فرهنگ لغت آکسفورد آمریکایی جدید (New Oxford American Dictionaty)

3- فرهنگ لغت آکسفورد آمریکایی جیبی (Pocket Oxford American Dictionary & Thesaurus)

4- گنجینه آکسفورد زبان انگلیسی (Oxford Thesaurus of English)

افزایش دایره لغات انگلیسی یکی از مهمترین راهکارها برای قبولی در تافل است. از جمله تکنیک های تقویت ریدینگ تافل و سایر بخش های تافل گسترش دایره لغات است.

سایر منابع زبان انگلیسی برای قبولی در آزمون تافل تضمینی

از دیگر منابع زبان انگلیسی برای قبولی در آزمون تافل تضمینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تافل لانگمن

تافل کمبریج

تافل دلتا

آزمون های آنلاین کمبریج تافل

آزمون های آنلاین بارونز تافل

آزمون های آنلاین TPO تافل

 

منابع آنلاین رایگان برای قبولی در آزمون تافل تضمینی

سایت ETS یکی از منابع مفید برای تقویت زبان انگلیسی جهت شرکت در آزمون تافل است. این سایت طیف گسترده ای از منابع مانند سوالات و تمرین های رایگان از آزمون های گذشته و تست های تمرینی رایگان برای قبولی در آزمون تافل تضمینی را در اختیار داوطلبان قرار می دهد و متقاضیان می توانند سوالات را برای تمرین و مرور دانلود کنند.

همچنین راهنمای مطالعه برای بخش های مختلف آزمون، دسترسی به پاسخ های نوشتاری و گفتاری آزمون امکان پذیر است. داوطلبان می توانند با تمرین این تست ها و سوالات، نقاط قوت و ضعف خود را برای تضمین قبولی در آزمون تافل ارزیابی کنند.

علاوه بر سایت ETS بسیاری از سایت های دیگر نیز وجود دارند که لیست لغات، نمونه موضوعات و اعلان ها، سوالات آزمون و تست های تمرین را برای تضمین قبولی در آزمون تافل ارائه می دهند؛ از جمله این سایت ها می تواند به موارد زیر اشاره کرد:

* سایت Maggoosh

* سایت Quizlet

* سایت Learn4Good

* سایت Nonstopenglish

* سایت Purdue

برای اینکه بتونی برای کسب نمره بالا با آمادگی بیشتری در آزمون تافل تضمینی شرکت کنی می تونی در آزمون های آزمایشی تافل مانند تافل ژنتی و آزمون تافل TPO شرکت و مهارت زبان انگلیسی خودت رو ارزیابی کنی.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر تا از نحوه خرید ووچر تافل تضمینی و هزینه آن و همچنین نحوه ارسال گزارش نمره تافل تضمینی به دانشگاه های معتبر مطلع بشی.

آیا آزمون تافل در ایران برگزار می شود؟

برخلاف بسیاری از آزمون های زبان بین المللی مانند آزمون BEC، آزمون PTE، آزمون CAE و غیره که در ایران برگزار نمی شود، در حال حاضر فرمت تافل IBT و تافل IBT هوم ادیشن در ایران برگزار می شود، اما امکان برگزاری آزمون تافل به صورت کاغذی وجود ندارد.

آزمون تافل در برخی شهرهای ایران مانند تهران، اصفهان، زنجان و غیره در مراکز رسمی برگزاری آزمون تافل که دارای مجوز رسمی از مرکز ETS هستند، برگزار می شود.

در واقع برگزاری آزمون تافل در ایران مهمترین مزایای شرکت در آزمون تافل تضمینی برای ایرانیان نسبت به سایر آزمون های زبان انگلیسی است.

داوطلبان می توانند با اطلاع از مراکز برگزار کننده آزمون تافل در ایران برای ثبت نام در این آزمون اقدام کنند و به صورت حضوری در مراکز مجاز در آزمون تافل آنلاین شرکت کنند.

نکته: داوطلبان می توانند پس از ثبت نام تافل از شرکت در آزمون انصراف دهند و برای لغو آزمون تافل اقدام کنند و در این صورت می توانند نصف هزینه آزمون را نیز پس بگیرند.

جهت کاهش استرس و ارزیابی مهارتهای 4گانه آزمون تافل می توانید در آزمون تافل ماک یا همان آزمون آزمایشی تافل شرکت کنید و از تیم تخصصی شرکت مهاجرتی هومان ویزا دراین باره مشاوره دریافت نمایید تا با شناخت اشتباهات رایج آزمون تافل و مرور آزمون آزمایشی از هولد شدنhold شدن) در آزمون اصلی جلوگیری کنید.

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) و خرید آزمون تافل (تافل آنلاین، تافل هوم ادیشن تضمینی) داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون تافل (تافل هوم ادیشن ) آزمون های زبان از طریق کارت‌ های اعتباری بین‌ المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ ها توسط بانک‌ های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌ توانند برای پرداخت هزینه‌ های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان و اهمیت مدرک تافل یا آیلتس برای مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی ،پزشکان و کادر درمان، قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزا، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

آزمون تافل (TOEFL) که مخفف Test oEnglish as a Foreign Language است، یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS در بیش از 150 کشور جهان برگزار می شود. آزمون تافل برای اولین بار در سال 1964 میلادی برگزار شد.

آزمون تافل در سه نسخه متفاوت ارائه می شود که عبارتند از:

آزمون تافل اینترنتی یا تافل IBT: آزمون تافل IBT به صورت آنلاین و در محل های برگزاری که از سوی ETS تعیین شده، برگزار می ‌شود.

آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition): نسخه دیگری از تافل آنلاین (IBT) است، اما این آزمون در خانه و تحت نظارت یک ناظر برگزار می ‌شود. این آزمون از سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا و به دلیل عدم برگزاری آزمون تافل به صورت حضوری، برگزار می شود.

آزمون تافل کاغذی یا کتبی یا تافل PBT: آزمون تافل PBT در محل های برگزاری آزمون به صورت کتبی و کاغذی انجام می ‌شود. بیشتر از 97 درصد آزمون های تافل در سراسر دنیا به صورت اینترنتی (IBT) برگزار می شود و فقط درصد بسیار کمی از آزمون تافل به صورت کاغذی برگزار می شود. آزمون تافل کاغذی تنها زمانی برگزار می شود که امکان برگزاری آزمون تافل اینترنتی وجود نداشته باشد.

در حال حاضر در ایران فرمت تافل IBT و تافل IBT هوم ادیشن برگزار می شود و امکان برگزاری آزمون تافل به صورت کاغذی وجود ندارد.

آزمون تافل در برخی شهرهای ایران مانند تهران، اصفهان، زنجان و غیره در مراکز رسمی برگزاری آزمون تافل که دارای مجوز رسمی از مرکز ETS هستند، برگزار می شود.

کتاب هایی که برای بخش های تخصصی آزمون تافل طراحی شده اند عبارتند از:

1- سوالات رسمی تافل IBT

2- سوالات تمرینی برای تافل (Practice Exercises for the TOEFL)

3- لغات ضروری تافل (Essentila Words for the TOEFL)

4- کتاب 240 نمونه گفتار

5- کتاب 240 نمونه نوشتار

کتاب های مناسب برای تقویت لغات انگلیسی عبارتند از:

1- فرهنگ لغت آکسفورد (Oxford Dictionary of English)

2- فرهنگ لغت آکسفورد آمریکایی جدید (New Oxford American Dictionaty)

3- فرهنگ لغت آکسفورد آمریکایی جیبی (Pocket Oxford American Dictionary & Thesaurus)

4- گنجینه آکسفورد زبان انگلیسی (Oxford Thesaurus of English)

امتیاز دهید!

16 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز، بله منابع رایگان تافل نیز استاندارد هستند شما می توانید با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید و منابع معتبر تافل تضمینی را به صورت رایگان دریافت کنید.

    1. سلام دوست عزیز، برای تهیه رایگان منابع تافل IBT هوم ادیشن (تافل خانگی) با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و در مورد قبولی در آزمون تافل تضمینی مشاوره رایگان دریافت کن.

    1. سلام دوست عزیز، آزمون تافل TPO آزمون آزمایشی تافل IBT است و شما می توانید با مطالعه منابع آزمون تافل IBT تضمینی در این آزمون شرکت کنید. برای تهیه رایگان منابع تافل تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

    1. سلام دوست عزیز، برای تهیه رایگان منابع تافل تضمینی 2022 با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

    1. سلام دوست عزیز، برای تهیه رایگان منابع تافل تضمینی 2022 با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

    1. سلام دوست عزیز، برای دانلود رایگان منابع تافل تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

    1. سلام دوست عزیز، برای دریافت نمونه سوالات و منابع معتبر آزمون تافل تضمینی در هر 4 مهارت آزمون تافل با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

    1. سلام دوست عزیز، برای دریافت منابع استاندارد و معتبر تافل IBT و همچنین دریافت مشاوره رایگان در مورد قبولی در آزمون تافل تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×