فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه مهاجرت و اخذ ویزا فعالیت ندارد.

مهاجرت تحصیلی به مالزی

مهاجرت تحصیلی ایرانیان به مالزی

امروزه افراد بسیاری در سراسر دنیا از جمله ایرانیان برای ادامه‌ ی تحصیل در مقاطع مختلف، متقاضی تحصیل در دانشگاه‌ ها و مراکز آموزشی کشورهایی هستند که نظام آموزشی آنها از کیفیت بالایی برخوردار بوده و مدارک تحصیلی معتبری به فارغ التحصیلان ارائه می‌ دهند و مدارک تحصیلی این دانشگاه‌ ها در سراسر دنیا از اعتبار بالایی برخوردار است و به این ترتیب آینده‌ ی شغلی و موفقیت دارنده‌ مدرک تحصیلی تضمین خواهد شد.

اگر سوالی در مورد شرایط و مدارک اخذ ویزای تحصیلی مالزی داری، میتونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری و مشاوره دریافت کنی.

مزایای مهاجرت تحصیلی به مالزی

مالزی یکی از کشورهایی است که به دلیل نظام آموزشی با کیفیت بالا و همچنین هزینه‌ های پایین تحصیل و زندگی در مالزی نسبت به تحصیل در دانشگاه های آمریکا و اروپا، آن را به یکی از کشورهای محبوب برای ادامه‌ تحصیل در دانشگاه‌ ها و مراکز آموزشی برای متقاضیان تبدیل کرده است و سالانه افراد زیادی متقاضی اپلای تحصیلی و مهاجرت به مالزی هستند و این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌ کنند.

اکثر دانشگاه‌ های مالزی مورد تایید وزارت علوم ایران هستند، از این رو دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در دانشگاه‌ های این کشور هستند. همچنین دانشگاه‌ های مالزی به دلیل نداشتن شرط سنی برای ورود به دانشگاه، گزینه‌ مناسب برای افرادی هستند که به دلیل عدم برخورداری از شرط سنی، قادر به ادامه‌ تحصیل در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا نمی‌ باشند.

شرایط تحصیل دانش آموزان بین المللی در مدارس مالزی

چنانچه متقاضی مهاجرت تحصیلی به مالزی هستید و قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارید، قبل از هر چیز باید اطلاعاتی در خصوص مدارس، دانشگاه ها به دست آورید. از این رو بهتر است بدانید، مدارس مالزی برای پذیرش دانش آموز به ۳ دسته تقسیم می‌ شوند:

تحصیل در مدارس دولتی مالزی

 هزینه‌ تحصیل در مدارس دولتی برای مهاجران تحصیلی پایین است، چون دولت از این مدارس حمایت مالی می‌ کند و آموزش در این مدارس از کیفیت خوبی برخوردار است اما تعداد دانش آموزان در یک کلاس بالا است.

تحصیل در مدارس خصوصی مالزی

این مدارس از کیفیت آموزشی بالایی برخوردارند، اما شهریه‌ مدارس خصوصی بسیار بالا است و دانش آموزان خارجی باید توانایی مالی برای پرداخت شهریه را داشته باشند. همچنین آموزش در این مدارس به زبان انگلیسی است.

تحصیل در مدارس بین المللی مالزی

 چنانچه متقاضیان بخواهند فرزندشان در برنامه‌ تحصیلی کشور خود یا کشور دیگری غیر از مالزی ثبت نام کنند، باید مدارس بین‌المللی را برای تحصیل فرزند خود انتخاب کنند. اغلب مدارس بین‌المللی مالزی در شهر کوالالامپور قرار دارند. مدارس برجسته در شهر کوالالامپور نیز برنامه درسی ملی بریتانیا را تدریس می‌کنند. البته هزینه‌ ی تحصیل در این مدارس مانند مدارس خصوصی بسیار بالاست و متقاضیان تحصیل در این مدارس باید بتوانند شهریه‌ گران آن را پرداخت کنند.

اگر تصمیم داری برای تحصیل فرزندت رو در یکی از مدارس معتبر مالزی ثبت نام کنی، اما نمیدونی از کجا باید شروع کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

مدارک پذیرش تحصیلی در دبیرستان‌ های مالزی

چنانچه متقاضی مهاجرت تحصیلی به مالزی هستید و قصد ادامه‌ تحصیل در مدارس این کشور را داشته باشید، برای پذیرش تحصیلی باید مدارک زیر را ارائه نمایید:

* ترجمه ی آخرین وضعیت تحصیلی متقاضی

* ترجمه ی تمام صفحات گذرنامه، شناسنامه و کارت شناسایی متقاضی

* تکمیل دفترچه ثبت نام در مدارس

* اصل پاسپورت معتبر

* گواهی تمکن مالی

* گواهی سلامت

مدارک اخذ ویزای تحصیلی مالزی

چنانچه متقاضی مهاجرت تحصیلی به مالزی هستید، باید بدانید برای ورود به این کشور و تحصیل در مدارس، دانشگاه‌ ها و سایر مراکز آموزشی نیازمند اخذ ویزای تحصیلی هستید.

مدارک اخذ ویزای تحصیلی مالزی عبارتند از:

* ارائه رسید بیمه‌ی دانشجویی

* نامه‌ ثبت‌ نام نهایی متقاضی در دانشگاه

* دو قطعه عکس رنگی پاسپورت سایز با زمینه‌ ی آبی

* اصل پاسپورت متقاضی و کپی همه‌ صفحات آن

* فرم‌های معاینات پزشکی

* هزینه‌ نهایی اخذ ویزا

با دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا میتونی یک مهاجرت تحصیلی موفق را تجربه کنی.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی مالزی

ویزای دانشجویی مالزی توسط خدمات جهانی تحصیلی مالزی (EMGS) که متعلق به وزارت آموزش و پرورش مالزی می‌ باشد، برای دانشجویان تدارک دیده می‌ شود. جهت تحصیل در مالزی، شرایطی برای متقاضیان وجود دارد عبارتند از:

* دانشجویان بین‌ المللی باید حداقل 12 سال تحصیلی را کامل کرده باشند و دارای مدرک دیپلم باشند.

* دانشجویان باید یک آزمون ملی یا بین‌ المللی که توسط وزارت آموزش و پرورش به رسمیت شناخته می‌ شود را بگذرانند.

 استادی پلن چیست؟

* چنانچه متقاضی ویزای دانشجویی، تحصیلات پیشین خود را در یک کشور انگلیسی زبان تکمیل کرده باشد، نیازی به ارائه مدرک آزمون‌ های زبان انگلیسی نمی‌ باشد.

* متقاضی مهاجرت تحصیلی مالزی باید ملاک‌ های شایستگی موسسه مالزیایی مقصد را نیز دارا باشد تا موفق به اخذ ویزای دانشجویی مالزی شود.

* متقاضی باید نمره‌ ی آزمون آیلتس با حداقل نمره‌ ی 6 یا مدرک تافل خود را با نمره‌ ی مورد پذیرش موسسه آموزشی مالزیایی ارائه نماید.

اجازه کار با ویزای تحصیلی مالزی

طبق قانون، اجازه‌ کار برای دانشجویان خارجی به صورت محدود می‌ باشد و دانشجویانی که دارای ویزای تحصیلی مالزی هستند، می‌ توانند به صورت پاره وقت کار کنند. البته باید به این نکته اشاره کرد که همراهان مهاجران تحصیلی نمی‌ توانند با ویزای همراه در مالزی کار کنند، اما در صورتی که موفق به پیدا کردن شغلی بشوند، می‌ توانند ویزای همراه را به ویزای کار تبدیل کنند و مشغول به کار شوند.

البته دانشجويانی که فاقد اجازه‌ کار هستند، نمی‌‌ توانند مشغول به‌کار شوند. اما افرادی که به دليل نوع تحصيلات نياز به کارآموزی در شرکت‌ ها و کارخانه‌ ها دارند، مجاز به اشتغال و دریافت حقوق هستند.

گپ تحصیلی غیر مجاز 

اخذ پذیرش از دانشگاه‌های مالزی

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به مالزی برای تحصیل در دانشگاه‌ های این کشور، ابتدا باید جهت پذیرش تحصیلی اقدام کنند و پس از آن برای اخذ ویزای تحصیلی درخواست بدهند. برای درخواست در بهترین دانشگاه‌ های مالزی هر سال سه بار پذیرش انجام می‌ شود. برای درخواست یک برنامه‌ خاص باید متقاضی، برنامه‌ های خود را حداقل سه ماه قبل از شروع دوره‌ تحصیلی ارسال کند.

* جلسه‌ ماه آوریل: متقاضی باید در ماه فوریه درخواست های خود را ارسال کند.

* جلسه ماه ژوئن: متقاضی باید درخواست‌ های خود را از ماه آوریل ارسال کند.

* جلسه ماه نوامبر: متقاضی باید برنامه های خود را تا ماه سپتامبر ارسال کند.

همچنین متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی مالزی باید ابتدا موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه شوند و برای دریافت پذیرش تحصیلی باید واجد شرایط بوده و مدارکی از جمله کاورلتر، توصیه نامه تحصیلی، رزومه تحصیلی و… را ارائه نمایند. 

آیا دانشجویان خارجی پس از پایان تحصیلات می‌توانند اقامت مالزی را دریافت کنند؟

طرح اقامت پس از تحصیل در کشور مالزی (MM2H) تحت نظارت خانه‌ دوم مالزی می‌ باشد. اقامت پس از تحصیل در مالزی به این صورت می‌ باشد که متقاضیان با عضویت در این طرح با هر ملیتی که باشند می‌ توانند با رعایت مقررات خاص و همچنین داشتن ویزای مالتیپل و یا توریستی مدت زمان زیادی را در مالزی اقامت داشته باشند.

با مقایسه تحصیل در کشورهای مختلف با راهنمایی کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین کشور را برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان انتخاب کن.

مراحل اخذ اقامت مالزی به عنوان خانه‌ی دوم به شرح زیر می‌باشد:

* تهیه و ارسال مدارک لازم و دریافت تاییدیه

* اخذ موافقت نامه مشروطه

* افتتاح حساب بانکی

* انجام آزمایشات پزشکی

* گرفتن تاییدیه نهایی ویزا و دریافت ویزا

بهتره برای موفقیت در مهاجرت تحصیلی به مالزی با کارشناسان با تجربه در خصوص مهاجرت مشورت کنید، از این رو شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین کارشناسان را برای دریافت مشاوره به شما معرفی می کند.

شرایط بورسیه تحصیلی مالزی برای دانشجویان خارجی چیست؟

کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی به مالزی را دارند باید بدانند، بیشترین میزان دریافت بورسیه تحصیلی در مالزی متعلق به دانشجویان در مقطع دکتری است و دانشجویانی که مقطع کارشناسی ارشد را با ساختار تحقیقاتی شروع کردند، شانس دریافت بورسیه تحصیلی در کشور مالزی را دارند.

متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی مالزی باید در مقطع کارشناسی ارشد و مقطع دکتری از یکی از دانشگاه‌ های مالزی پذیرش داشته باشند.

در دانشگاه‌ های خصوصی مالزی هر چند وقت یک بار برای جذب دانشجوی خارجی به مدت محدودی تخفیف 10 تا 30 درصدی در نظر گرفته می‌ شود، اما در عمل در مورد بورسیه در مقطع کارشناسی متقاضیان به هیچ وجه بورسیه دریافت نخواهند کرد، در مقطع کارشناسی ارشد، بورسیه تحصیلی فقط به دانشجویانی تعلق می‌ گیرد که در مقطع کارشناسی ارشد براساس مدل تحقیقاتی باشد و موضوع تحقیقات آنها مهم و پروپوزال آنان برای کشور مالزی مفید باشد و این بورسیه فقط به یک تا دو نفر تعلق می‌ گیرد.

اگر در مورد دیفر کردن یا تعویق پذیرش تحصیلی نمی دونی، کلیک کن.

تحصیل به زبان انگلیسی در مالزی برای دانشجویان خارجی

تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه‌ های مالزی یکی از گزینه‌ های محبوب متقاضیانی است که قصد مهاجرت تحصیلی به مالزی را دارند، زیرا این کشور بهترین امکانات تحصیلی را برای دانشجویان خارجی فراهم آورده و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در تمامی رشته‌ ها برای دانشجویان خارجی، در این کشور وجود دارد.

تحصیل به زبان انگلیسی در کشور مالزی زمینه‌ مطلوبی را برای دانشجویان فراهم می‌ کند تا با دریافت مدارک تحصیلی قابل قبول در کشور‌های اروپایی، آمریکا و کانادا، بدون مشغله‌ زبان در این کشورها به کار مشغول شوند.

دانشگاه‌ هایی که به زبان انگلیسی رشته‌ های خود را در مالزی تدریس می‌ کنند، عبارتند از:

دانشگاه نیوکاسل (پزشکی)، دانشگاه موناش، دانشگاه ناتینگهام، دانشگاه ریدینگ، دانشگاه هریوت وات و دانشگاه ساوتهمپتون (مهندسی) هستند.

* نکته: متقاضیان مهاجرت تحصیلی مالزی باید بدانند، برای تکمیل روند ثبت‌ نام در دانشگاه‌ های مالزی برای ادامه‌ تحصیل به زبان انگلیسی یکی از مهمترین مزایا این است که در ابتدا نیازی به مدرک زبان ندارند و می‌ توانند در دوره‌ های زبان در کالج‌ های انگلیسی زبان این کشور تحصیل کنند، سپس روند ثبت‌ نام خود را تکمیل نمایند، اما باید به این نکته‌ مهم توجه داشت که هنگام پذیرش در دانشگاه، مدرک زبان انگلیسی متقاضی درخواست می‌ شود.

اگر برای اطلاع از شرایط و مدارک اپلای تحصیلی نیاز به مشاوره و راهنمایی داری، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

آزمون های ورودی برای اپلای تحصیلی

افرادی که قصد دارند در یکی از دانشگاه های معتبر دنیا تحصیل کنند، برای اپلای تحصلی و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر باید ابتدا در آزمون های ورودی دانشگاه شرکت کنند، چرا که بسیاری از دانشگاه های معتبر جهان برای پذیرش دانشجو آزمون های ورودی برگزار می کنند و داوطلبان تنها در صورت کسب نمره قبولی در آزمون مورد نظر می توانند موفق به کسب پذیرش تحصیلی شوند.

برخی از آزمون های ورودی دانشگاه ها عبارتند از:

آزمون LSAT برای اپلای تحصیلی رشته حقوق در آمریکا و…

آزمون یوس ترکیه برای اپلای تحصیلی در ترکیه

آزمون SAT برای اپلای تحصیلی دانشگاهای ترکیه، آمریکا و…

آزمون ACT برای اپلای تحصیلی دانشگاه های آمریکا 

آزمون UCAT برای اپلای تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در انگلیس و…

آزمون GMAT برای اپلای تحصیلی رشته مدیریت

آزمون IMAT برای اپلای تحصیلی رشته پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

آزمون GRE برای اپلای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر در انگلیس، آمریکا، کانادا و…

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان مهاجرت مانند تافل و تعیین میزان اهمیت مدرک تافل یا آیلتس برای مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد. برای دریافت به روزترین اطلاعات مربوط به آزمون های زبان مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باش.

تحصیل در مدارس خصوصی مالزی برای دانش آموزان خارجی هزینه ی بالایی در بردارد و شهریه این مدارس زیاد است، همچنین تحصیل در این مدارس به زبان انگلیسی است.

بله، دانشجویان خارجی می توانند برای اقامت خانواده ی خود یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال، در طول مدت تحصیل در این کشور ویزای همراه دریافت کنند.

مدت اعتبار ویزای تحصیلی با توجه به مقطع تحصیلی متقاضی متفاوت می باشد و مدت اعتبار آن به اندازه ی طول مدت تحصیل است.

 

متقاضی باید نمره‌ی آزمون آیلتس با حداقل نمره‌ی 6 یا مدرک تافل خود را با نمره‌ی مورد پذیرش موسسه آموزشی مالزیایی ارائه نماید. همچنین در صورتی که متقاضی تحصیلات پیشین خود را در یک کشور انگلیسی زبان تکمیل کرده باشد، نیازی به ارائه مدرک آزمون‌های زبان انگلیسی نمی‌باشد.

طبق قانون، اجازه‌ کار برای دانشجویان خارجی به صورت محدود می‌باشد و دانشجویانی که دارای ویزای تحصیلی مالزی هستند، می‌توانند به صورت پاره وقت کار کنند. همچنین همراهان دانشجوی خارجی نمی‌توانند با ویزای همراه در مالزی کار کنند، اما در صورتی که موفق به پیدا کردن شغلی بشوند، می‌توانند ویزای همراه را به ویزای کار تبدیل کنند و مشغول به کار شوند.

5/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×