فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزا فعالیت ندارد

مهاجرت تحصیلی به کانادا و آمریکا

هر سوالی درباره مهاجرت شغلی، اخذ ویزا، اقامت و خدمات مهاجرتی داری، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری تا رایگان بهت مشاوره تلفنی ، آنلاین یا حضوری بدن

تحصیل دانش آموزان خارجی در مدارس آمریکا

مهاجرت تحصیلی به آمریکا، از طریق پذیرش در مدارس این کشور در صورتی امکان پذیر است که دانش‌ آموزان به همراه والدین خود که اقامت آمریکا را دارند وارد این کشور شوند. در صورتی که والدین دانش آموزان اقامت آمریکا را دریافت کرده باشند، آنها می توانند در مدارس دولتی این کشور، تحصیل کنند. همچنین برای دانش‌آموزان خارجی، مدارس مخصوصی نیز وجود دارد که آنها می ‌توانند پس از پایه هشتم، برای تحصیل از پایه نهم تا دوازدهم با ویزای تحصیلی آمریکا به تحصیلات خود ادامه دهند.

برای اینکه بتونی یک مهاجرت تحصیلی موفق به آمریکا داشته باشی، باید بدونی متناسب با توانایی تحصیلی مورد نظرت میتونی در کدوم آزمون زبان بین المللی شرکت کنی، برای دریافت مشاوره و راهنمایی کامل در این باره ما کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا را به شما معرفی می کنیم. 

مقاطع تحصیلی در آمریکا

یکی از اطلاعاتی که متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آمریکا باید بدانند، مقاطع تحصیلی در آمریکا است.

مقاطع تحصیلی در آمریکا، ۱۲ سال در مقطع ابتدایی و دبیرستان است، سپس تحصیل در دانشگاه ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ‌ارشد و دکتری است.

دانش‌ آموزان‌ خارجی که متقاضی تحصیل در مدارس آمریکا هستند فقط می‌ توانند در مدارس شبانه ‌روزی این کشور تحصیل کنند. در حال حاضر، ۳۶ مدرسه ی بین ‌المللی برای تحصیل دانش آموزان خارجی در آمریکا وجود دارد.

اهمیت تمکن مالی برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا

متقاضی اپلای تحصیلی و مهاجرت به آمریکا باید بودجه یک ساله را برای هر دوره ی تحصیلی که می خواهد در آن به تحصیل بپردازد نشان دهد. شهریه یک ساله به همراه یک سال هزینه ی زندگی را باید فراهم کند و اثبات کند که بودجه لازم برای پرداخت هزینه ها را دارد. هزینه‌ ها معمولاً در I20 شما ذکر می شود.

چه کسانی می توانند حامی مالی دانشجو برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا باشند؟

* والدین دانشجو

* بستگان خونی دانشجو مانند پدربزرگ، مادربزرگ، خاله، دایی، عمو، عمه و…

* والدین و بستگان دانشجو می توانند همزمان حامی مالی او باشند.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا اقدام کنی و برای اطلاع از شرایط و مدارک اپلای تحصیلی نیاز به مشاوره و راهنمایی داری، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

دانشجویانی که برای ادامه تحصیل قصد مهاجرت تحصیلی به آمریکا را دارند، باید درخواست ویزای تحصیلی نمایند. متقاضی دریافت ویزای تحصیلی آمریکا، ابتدا باید در یکی از موسسات مورد تایید SEVP پذیرفته شود.

ابتدا باید متقاضی به موسسه مراجعه نماید و پس از پذیرش، تصمیم بگیرد که به کدام ویزای تحصیلی نیاز دارد و بر اساس الزامات سفارت یا کنسولگری ایالات متحده درخواست دهد. متقاضی باید فرم‌ های درخواست آنلاین را کامل کند و سپس برای مصاحبه برنامه ریزی و آماده شود.

درخواست ویزای تحصیلی آمریکا یک فرآیند طولانی است، به همین دلیل متقاضیان مهاجرت تحصیلی باید حداقل سه تا پنج ماه قبل از شروع دوره ی تحصیلی اقدام به دریافت ویزای تحصیلی نمایند.

آزمون یوس ترکیه برای اپلای تحصیلی

اخذ ویزای تحصیلی آمریکا برای دانشجویان ایران

دانشجویان ایرانی برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا نیاز به اخذ ویزای دانشجویی F-1 دارند. این ویزا به طور خاص برای دانشجویان خارجی که آماده ی شروع تحصیل در ایالات متحده هستند. صادر می شود.

اگر دانشجوی خارجی در زمان تحصیل در یکی از دانشگاه های آمریکا مشغول به کار باشد، می تواند از کارفرما حمایت مالی دریافت کند. در این صورت باید از شرکتی در آن مشغول به کار است بخواهد تا یک کارت سبز مبتنی بر اشتغال EB-2 یا EB-3 ارائه دهد.

اخذ ویزای همراه دانشجویی آمریکا

طبق قوانین دولت ایالات متحده، ویزای همراه، فقط برای همسران متاهل صادر می شود. دانشجو می ‌تواند یک همسر به عنوان همراه به سوابق خود اضافه کند و سپس همسر می تواند وضعیت ویزای وابسته F-2، J-2 یا H-4 را دریافت کند.

* نکته: فرزندان بالای 21 سال واجد شرایط ورود به عنوان وابستگان یک دانشجوی خارجی (دانشجوی F-1 یا J-1 ) نیستند.

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی به اروپا

مراحل اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

مراحل اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

همان طور که گفته شد دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به آمریکا را دارند باید ابتدا اقدام به درخواست ویزای تحصیلی نمایند.

1- قبل از درخواست ویزای تحصیلی آمریکا، متقاضیان ویزای تحصیلی ملزم به پذیرش و تأیید برنامه تحصیلی خود از طرف مدرسه، موسسه و یا دانشگاه هستند.

2- پس از اخذ پذیرش، موسسه آموزشی لیست مدارک لازم را برای درخواست ویزای تحصیلی در اختیار متقاضی قرار می دهد.

نکاتی که باید برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه بدانید:

3- ویزای دانشجویی نوع F و یا M برای دانشجویان جدیدالورود معمولا تا 120 روز قبل از تاریخ شروع دوره ی تحصیلی صادر می شود و دانشجویان می توانند ظرف 30 روز از تاریخ شروع فرم I-20 وارد کشور شوند.

دوره ی تحصیلی متقاضی و نوع موسسه یا دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارد تعیین کننده آن است که به کدام یک از ویزاهای نوع M یا F نیاز دارید.

* نکته: متقاضیانی که قصد تحصیل در آمریکا را دارند، برای آنها ویزای غیر مهاجرتی به نام F1 و برای همراهان وابسته ویزای F2  صادر می شود.

آزمون IMAT ایتالیا برای اپلای تحصیلی رشته پزشکی

اخذ ویزای تحصیلی F2 

ویزای نوع F رایج ترین ویزای تحصیلی است. برای کسانی که متقاضی تحصیل در آمریکا هستند و همچنین کسانی که دوره ی تحصیلی آنها بیش از 18 ساعت در هفته باشد، باید درخواست ویزای F-1 را بنمایند.

* نکته: طبق قوانین آمریکا، دانش آموزان خارجی اجازه ندارند که در مدارس ابتدایی دولتی (تا پایه هشتم) یا یک برنامه ی آموزش بزرگسالان با بودجه عمومی شرکت کنند. از این رو ویزای تحصیلی F-1  برای تحصیل در چنین مدارسی صادر نخواهد شد؛ اما این ویزا برای تحصیل در مدارس متوسطه ی دولتی در کلاس های نهم تا دوازدهم صادر می شود.

با مقایسه تحصیل در کشورهای مختلف و دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان یک مهاجرت تحصیلی موفق را تجربه کن.

شرایط کار با ویزای تحصیلی F-1 چیست؟

وابستگان دانشجوی خارجی مانند همسر که دارای ویزای F -2 هستند اجازه ی کار ندارند و واجد شرایط استخدام نمی باشند.

ویزای F-1 برای دانشجویان تمام وقت صادر می شود و ویزای کار محسوب نمی شود. از این رو دانشجویان خارجی در این کشور می توانند هفته ای 20 ساعت در محوطه ی دانشگاه کار کنند و در روزهای تعطیل نیز می توانند به صورت تمام وقت و به شرط دریافت مجوز از دفتر دانشجویان بین المللی به صورت تمام وقت کار کنند.

تاثیر گپ تحصیلی غیرمجاز در اپلای تحصیلی

همچنین دارندگان ویزای F-1 واجد شرایط درخواست مجوز کار (OPT) خارج از دانشگاه تا 12 ماه هستند.

مجوز OPT در موارد زیر استفاده می شود:

* کار پاره وقت دانشجوی خارجی در طول تحصیل با ویزای F-1 ،

* کار تمام وقت در دوران تعطیلات

* کار پس از فارغ التحصیلی در زمینه ای مرتبط با برنامه تحصیلی دانشجو

* نکته: انجام کار غیرقانونی برای دارندگان ویزای F-1 نقض مقررات تلقی شده و منجر به اخراج دانشجو خواهد شد.

مدت اعتبار ویزای تحصیلی F

پس از پایان برنامه تحصیلی دانشجویان خارجی با ویزای F-1، دانشجویان ملزم به بازگشت فوری به کشور خود نیستند و می توانند پس از پایان برنامه تحصیلی یا آموزش OPT تا 60 روز در ایالات متحده آمریکا بمانند. دانشجویانی که مایل به ماندن هستند، باید وضعیت ویزای خود را تغییر دهند. بنابراین باید دوباره در یک مقطع تحصیلی بالاتر ثبت نام کرده و مدارک جدید ویزای خود را دریافت کنند.

اخذ ویزای تحصیلی M

ویزای تحصیلی نوع M برای افراد متقاضی هرگونه برنامه ای غیر از دوره های زبان در دانشگاه و موسسات آموزش عالی این کشور صادر می شود. همچنین این ویزا غیر مهاجرتی بوده و تنها برای یک سال اعتبار دارد و دانشجویان می توانند برای تمدید آن حداکثر تا سه سال اقدام کنند. این نوع ویزای تحصیلی برای آن دسته از دانش آموزان بین المللی است که در تحصیلات حرفه ای و غیر دانشگاهی در آمریکا ثبت نام کرده اند صادر می شود.

تحصیلات حرفه ای و غیر دانشگاهی شامل کلاس های آشپزی، دوره های آموزش زیبایی، دوره های برنامه های زبان و غیره می باشد.

شرایط شرکت در آزمون UCAT برای اپلای رشته پزشکی

ویزای تحصیلی M1: دانشجویانی که از ویزای تحصیلی M1 برخوردارند فقط می توانند طبق شرایط خاصی به صورت نیمه وقت و یا حداکثر به مدت 6 ماه در آمریکا تحصیل کنند.

درخواست ویزای M1 از سوی متقاضی، دارای شرایطی است که عبارتند از:

* متقاضی در یک موسسه SEVP پذیرفته شود.

* متقاضی قبل از شروع تحصیل باید شهریه کامل دوره آموزشی خود را پرداخت نماید.

* متقاضی باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد.

* متقاضی قصد مهاجرت به آمریکا را نداشته باشد، یعنی پس از پایان دوره آموزشی به کشور خود بازگردد.

* متقاضی باید بتواند هزینه های مالی خود را تامین کند.

* ارائه صورت حساب های بانکی برای تأیید وضعیت مالی متقاضی

در مورد مهاجرت تحصیلی به مالزی بدانید…

مدارک اخذ ویزای تحصیلی F و M

* پرداخت هزینه‌ درخواست ویزای تحصیلی

* فرم درخواست الکترونیکی ویزای غیر مهاجرتی (DS-160): این فرم باید قبل از مصاحبه در سفارت یا کنسولگری به صورت آنلاین تکمیل و ارسال شود.

* پاسپورت معتبر با تاریخ اعتبار بیشتر از شش ماه

* یک عکس ۲×۲ اینچ که در شش ماه گذشته گرفته شده است.

* ممکن است با توجه به ملیت، متقاضی ملزم به پرداخت هزینه متقابل صدور ویزا باشد.

* فرم I-20 تایید و امضا شده مربوط به پذیرش در مدرسه، دانشگاه و یا موسسه ای که در آمریکا متقاضی در آن پذیرفته شده است.

* متقاضی باید نامه مبنی بر داشتن قرار مصاحبه خود را نیز ارائه دهد که تأیید می کند از طریق این سرویس یک وقت ملاقات رزرو کرده است.

شرایط تحصیل دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی در آمریکا

متقاضیان برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی برای تحصیل در آمریکا باید دارای شرایط زیر باشند:

* معدل بالای ۱۲.۵

* داشتن مدرک آزمون زبان انگلیسی معتبر مانند مدرک تافل با نمره 61 به بالا یا ارائه مدرک آیلتس از نمره ۵.۵ به بالا

* آزمون SAT که نمره آن از ۹۰۰ به بالا می باشد.

همچنین دانشجویان بین‌ المللی می توانند در صورت دارا بودن شرایط لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی نیز اقدام کنند. داشتن معدل بالای 18، آیلتس 6.5 یا تافل با نمره 90 به بالا از جمله شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی است.

شرایط تحصیل دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا

دانشجویان خارجی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های آمریکا باید دارای شرایط زیر باشند تا بتوانند از دانشگاه مقصد پذیرش تحصیلی دریافت کنند:

* معدل 14 یا بالاتر

* نمره آیلتس ۸۰ به بالا و یا نمره آیلتس ۶ به بالا

* دریافت نمره GRE از نمره ۳۰۰

همچنین در صورت داشتن مقاله، مدرک آیلتس با نمره بالای ۶.۵ یا تافل ۹۰ به بالا، معدل بالای ۱۷، امکان دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان خارجی وجود دارد.

اگر در مورد دیفر کردن یا تعویق پذیرش تحصیلی نمی دونی، کلیک کن.

اهمیت بیانیه هدف در اپلای تحصیلی

شرایط تحصیل دانشجویان خارجی در مقطع دکتری در آمریکا

برای پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری و تحصیل در آمریکا متقاضی باید دارای:

* معدل بالای 15

* تافل ۸۰ به بالا یا آیلتس ۶ به بالا

* نمره آزمون GRE از ۳۰۰ به بالا

* داشتن مقاله علمی، پژوهشی یا آی اس آی در یکی از مجلات معتبر داخلی یا خارجی

همچنین شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری، داشتن معدل بالای ۱۶، داشتن بیش از ۲ مقاله ی علمی پژوهشی و ای اس ای، سابقه کار مرتبط، نمره آیلتس ۶.۵ و تافل ۹۰ به بالا می باشد.

قدر وققتو بدون و با کمترین زمان و مناسب ترین هزینه، بهترین نیتجه رو تضمینی از متخصصان شرکت مهاجرتی هومان ویزا دریافت کن.

آزمون های ورودی دانشگاه های آمریکا

یکی از شرایط اپلای تحصیلی در دانشگاه های آمریکا شرکت در آزمون های ورودی و کسب نمره قبولی در این آزمون ها است. در صورتی که داوطلبان در آزمون ورودی دانشگاه نتوانند نمره قبولی را کسب کنند، موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه نخواهند شد. آزمون LSAT برای اپلای رشته حقوق، آزمون GMAT برای اپلای رشته مدیریت در آمریکای شمالی و کشورهای اروپایی، آزمون SAT و آزمون ACT و آزمون GRE از جمله آزمون های ورودی دانشگاه های آمریکا می باشند.

شرایط مهاجرت تحصیلی به استرالیا برای ایرانیان

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان مهاجرت مانند تولک و تعیین میزان اهمیت مدرک تافل یا آیلتس برای مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد. برای دریافت به روزترین اطلاعات مربوط به آزمون های زبان مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باش.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزای شینگن، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در اروپا، امارات… می باشد.

والدین دانشجو، بستگان خونی دانشجو مانند پدربزرگ ،مادربزرگ، خاله، دایی، عمو، عمه و… همچنین والدین و بستگان دانشجو می توانند همزمان حامی مالی او باشند.

متقاضی مهاجرت تحصیلی به آمریکا باید بودجه یک ساله را برای هر دوره ی تحصیلی که می خواهد در آن به تحصیل بپردازد نشان دهد. شهریه یک ساله به همراه یک سال هزینه ی زندگی را باید فراهم کند و اثبات کند که بودجه ی لازم برای پرداخت هزینه ها را دارد.

درخواست ویزای تحصیلی آمریکا یک فرآیند طولانی است، به همین دلیل متقاضیان مهاجرت تحصیلی باید حداقل سه تا پنج ماه قبل از شروع دوره ی تحصیلی اقدام به دریافت ویزای تحصیلی نمایند.

بله، همسر و فرزندان زیر 18 سال دانشجوی خارجی می توانند برای اقامت در آمریکا در طول دوره تحصیل دانشجو، ویزای همراه دریافت کنند.

خیر، فرزندان بالای 21 سال واجد شرایط ورود به آمریکا به عنوان بستگان درجه یک دانشجوی خارجی (دانشجوی F-1 یا J-1 ) نخواهند بود و برای آنها ویزای همراه صادر نمی شود.

5/5 - (7 امتیاز)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×