فهرست مطالب

مهاجرت شغلی پزشکان

هر سوالی درباره مهاجرت شغلی، اخذ ویزا، اقامت و خدمات مهاجرتی داری، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری تا رایگان بهت مشاوره تلفنی ، آنلاین یا حضوری بدن

چرا مهاجرت شغلی پزشکان اتفاق می افتد؟

یکی از روش های مهاجرت به سایر کشورهای جهان، مهاجرت شغلی است، به این ترتیب که متقاضی مهاجرت شغلی با اخذ ویزای کاری می تواند در کشور مقصد اقدام به یافتن شغل مناسب با تخصص و مهارت خود بنماید و به واسطه ی قرارداد کاری که بین او و کارفرمای خارجی منعقد می شود در کشور مقصد به صورت قانونی اقامت نماید. همچنین پس از چندین مرتبه تمدید ویزای کاری خود می تواند براساس قوانین مهاجرت کشور مقصد، اقامت دائم را نیز دریافت نماید.

 آزمون DHA برای مهاجرت پزشکان به امارات

امروزه یکی از متقاضیان مهاجرت شغلی، پزشکان با تخصص های مختلف هستند که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر خصوصا کشورهای توسعه یافته و کشورهایی که با کمبود پزشک مواجه هستند را دارند تا با استفاده از امکاناتی که در این کشورها در اختیارشان قرار می گیرد از درآمد و رفاه بیشتری بهره مند شوند.

بسیاری از کشورهایی که در حوزه درمان و پزشکی خصوصا پزشکان متخصص با کمبود پزشک رو به رو هستند برای جبران کمبود نیروی انسانی متخصص در حوزه ی درمان اقدام به اخذ ویزای شغلی برای پزشکان و جذب پزشک می نمایند تا مشکلاتی را که برای شهروندان خود که به دلیل کمبود پزشک متخصص به وجود خواهد آمد را برطرف نمایند.

برای دریافت مشاوره و راهنمایی در خصوص مهاجرت شغلی پرستاران و پزشکان با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا مشورت کن، تا کاملترین راهنمایی رو در این زمینه دریافت کنی.

معادل سازی مدرک پزشکی برای مهاجرت شغلی پزشکان

چنانچه پزشکی قصد مهاجرت به کشور خارجی را داشته باشد و مدرک پزشکی را در کشور خود دریافت کرده باشد، برای مهاجرت باید مدرک خود را طبق قوانین کشور مقصد معادل سازی نماید.

در حقیقت به دلیل حساس بودن حرفه ی پزشکی، پزشکان باید برای اخذ مجوز کاری در کشور مقصد ابتدا مدرک پزشکی خود را به تایید سازمان های مربوطه در کشور مقصد برسانند که به روند تایید مدرک پزشکی معادل سازی گفته می شود.

اگر پزشکی هستی و تصمیم داری به کشور مورد علاقت مهاجرت کنی، اما نمی دونی باید از کجا شروع کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

مراحل معادل سازی مدرک پزشکی

1- ارائه مدرک زبان معتبر

 برای اینکه پزشک پس از مهاجرت به کشور مقصد بتواند جهت تشخیص و مداوای بیماران با آنها ارتباط برقرار کند و برای اخذ مجوز کار خود باید به زبان بومی کشور مقصد تسلط داشته باشد، اما این قانون در کشورهای مختلف متفاوت است، به این صورت که در برخی کشورها مانند دانمارک پزشکان می توانند پس از مهاجرت کاری به کشور مقصد به فراگیری زبان آن کشور بپردازند، اما برای ورود به برخی کشورها مانند کشورهای انگلیسی زبان و اخذ ویزای کاری، پزشک باید ابتدا مدرک زبان معتبر خود را با نمره ی قابل قبول ارائه نماید.

پزشکان و پرستاران و سایر مشاغل کادر درمان باید برای مهاجرت شغلی مدرک زبان رسمی کشور مقصد را ارائه نمایند.

آزمون پرومتریک برای مهاجرت شغلی پزشکان

2- اخذ نمره ی قابل قبول در آزمون های پزشکی

 یکی از مراحل معادل سازی مدرک پزشکان که موجب می شود پزشکان بتوانند با مدرک خود در کشور مقصد به طبابت بپردازند و برای آنها مجوز کار صادر شود، شرکت در آزمون های علوم پزشکی و کسب نمره ی قابل قبول است. البته شرکت در آزمون ها دارای هزینه می باشد که پرداخت این هزینه به عهده ی پزشک متقاضی است.

3- برگزارای دوره های آموزشی

پزشکان باید در این مرحله در دوره های آموزشی شرکت کنند. در برخی از کشورها شرکت در آزمون برای پزشکان متقاضی دارای هزینه می باشد اما در برخی کشورها برگزاری این آزمون ها رایگان است.

کدام کشورها برای مهاجرت شغلی پزشکان مناسب تر است؟

امروزه برخی کشورهای توسعه یافته به دلیل کاهش رشد جمعیت و کمبود نیروی متخصص، اقدام به جذب نیروی کار متخصص و پزشکان می نمایند. برخی از این کشورها مانند آلمان، دانمارک و نروژ به دلیل کمبود پزشک متخصص شرایط آسان تری را فراهم کرده اند تا پزشکان خارجی بتوانند به کشور مقصد مهاجرت کرده و مجوز کار دریافت کنند. مثلا در این کشورها برای اخذ ویزای کاری نیازی به ارائه ی مدرک معتبر زبان نمی باشد و متقاضی می تواند پس از ورود به کشور مقصد در کلاس های زبان شرکت کرده و مهارت زبانی خود را افزایش دهد و پزشکان می توانند پس از معادل سازی مدرک خود، با اخذ مجوز به کار طبابت بپردازند.

* نکته: برای معادل سازی مدرک پزشکی یادگیری زبان رسمی کشور مقصد بسیار حائز اهمیت می باشد.

در ادامه مطلب به بیان برخی شرایط مهاجرت شغلی پزشکان به آمریکا، استرالیا، هلند و انگلیس می پردازیم.

مهاجرت شغلی پزشکان به آمریکا

چنانچه پزشکی قصد مهاجرت شغلی به آمریکا را داشته باشد، باید بداند برای معادل سازی مدرک خود باید در آزمون USMLE شرکت کند و موفقیت در آزمون ورودی پزشکان بین المللی برای پزشکان بسیار دشوار است و چنانچه پزشکی موفق به دریافت مدرک ECFMG بشود برای او گرین کارت آمریکا صادر خواهد شد. لازم به ذکر است این مراحل دو تا سه سال طول می کشد و بسیاری از پزشکان بین ‌المللی از مهاجرت و کار در آمریکا منصرف می شوند.

برای کسب اطلاعات کامل در خصوص مهاجرت شغلی کادر درمان به ویژه پزشکان بهترین راهنمایی و مشاوره را از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا دریافت کن.

مهاجرت شغلی پزشکان به استرالیا

پزشکان برای دریافت ویزای کاری و مهاجرت به استرالیا باید دارای مدرک معتبر زبان انگلیسی با نمره ی قابل قبول (آیلتس 7 به بالا) باشند. همچنین پزشک متقاضی باید دارای سابقه ی کار پزشکی و سن کمتر از 45 سال باشد. پزشک متقاضی باید در آزمون AMC شرکت نماید و پس از کسب نمره ی قبولی در این آزمون موفق به اخذ مجوز کار پزشکی استرالیا خواهد شد.

آزمون AMC در دو مرحله برگزار می شود که مرحله ی اول مربوط به ارزیابی دانش پزشکی متقاضی به صورت تئوری و مرحله ی دوم آزمون به صورت عملی در خصوص تشخیص و درمان بیماری است.

مهاجرت شغلی پزشکان به هلند

پزشکانی که قصد مهاجرت شغلی به کشور هلند را دارند ابتدا باید اقدام به اخذ ویزای کاری نمایند، پس از آن باید مدرک پزشکی خود را با شرکت در آزمون AKV معادل سازی نموده و در دوره های تکمیلی برای افزایش سطح دانش و مهارت خود شرکت نمایند. همچنین باید به زبان هلندی در سطح b2 نیز آشنایی کافی داشته باشند تا بتوانند با بیمارانی که جهت تشخیص و درمان بیماری به آنها مراجعه می کنند، ارتباط برقرار کنند.

شرکت در آزمون MCCQE برای معادل سازی مدرک پزشکی در کانادا

مهاجرت شغلی پزشکان به انگلیس

برای اینکه پزشک خارجی بتواند ویزای شغلی انگلیس را دریافت کند و به طبابت بپردازد ابتدا باید مدرک پزشکی خود را معادل سازی نماید. در روند معادل سازی مدرک، پزشک متقاضی باید در آزمون PLAB (برد ارزیابی حرفه ای و زبانی) شرکت نماید و نمره ی قابل قبول را کسب نماید. سپس مهارت های بالینی و حرفه ای پزشک مورد ارزیابی قرار می گیرد و پزشک متقاضی در صورت کسب نمره ی قابل قبول موفق به معادل سازی مدرک پزشکی خود می شود و پس از آن به پزشک خارجی یک شماره ی نظام پزشکی داده می شود که در واقع مجوزی برای شروع کار طبابت وی در این کشور می باشد.

همچنین برای ارزیابی سطح زبان متخصصان علوم پزشکی برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان مانند انگلیس و استرالیا باید داوطلبان در آزمون زبان OET شرکت کنند و موفق به کسب نمره قابل قبول که اغلب نمره 350 یا سطح B است بشوند.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان از ایران مشورت کن تا کارشناسان با تجربه، بهترین کشورها را برای مهاجرت شغلی پزشکان به شما معرفی کنند.

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) و خرید اکانت برای آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون های زبان از طریق کارت‌ های اعتباری بین‌ المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ ها توسط بانک‌ های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌ توانند برای پرداخت هزینه‌ های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های رایگان و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

پزشکانی که مدرک پزشکی خود را از کشور دیگری غیر از کشور مقصد دریافت کرده باشند، برای اشتغال در حوزه پزشکی باید مدرک پزشکی خود را به تایید سازمان بهداشت کشور مقصد و سازمان های مربوطه برساند و به این منظور باید در دوره ها و آزمون هایی شرکت کند و در صورت اخذ نمره قبولی مدرک او معادل سازی شده و مجوز کار پزشکی دریافت خواهد کرد.

بله، برای معادل سازی مدرک پزشکی یادگیری زبان رسمی کشور مقصد بسیار حائز اهمیت می باشد.

پزشکان برای مهاجرت شغلی به استرالیا باید در آزمون AMC شرکت نمایند و پس از کسب نمره قبولی در این آزمون موفق به اخذ مجوز کار پزشکی استرالیا خواهد شد. آزمون AMC در دو مرحله برگزار می شود که مرحله اول مربوط به ارزیابی دانش پزشکی متقاضی به صورت تئوری و مرحله دوم آزمون به صورت عملی در خصوص تشخیص و درمان بیماری است.

در روند معادل سازی مدرک پزشکی، متقاضی باید در آزمون PLAB (برد ارزیابی حرفه ای و زبانی) شرکت نماید و نمره قابل قبول را کسب نماید. سپس مهارت های بالینی و حرفه‌ای پزشک مورد ارزیابی قرار می گیرد و پزشک متقاضی در صورت کسب نمره قابل قبول موفق به معادل سازی مدرک پزشکی خود می شود و پس از آن به پزشک خارجی یک شماره‌ی نظام پزشکی داده می شود که در واقع مجوزی برای شروع کار طبابت وی در این کشور می باشد.

پزشکان برای مهاجرت شغلی به هلند باید به زبان رسمی این کشور در سطح B2 آشنایی کامل داشته باشند تا بتوانند با بیمارانی که جهت تشخیص و درمان بیماری به آنها مراجعه می کنند، ارتباط برقرار کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×