فهرست مطالب

مهاجرت شغلی کادر درمان

دلایل مهاجرت شغلی کادر درمان از ایران

امروزه مهاجرت از کشورهای در حال توسعه به کشورهای پیشرفته و صنعتی به دلیل تفاوت سطح کیفیت زندگی و برخورداری از امکانات رفاهی بیشتر در کشورهای مقصد نسبت به کشورهای مبدا، رو به افزایش است و افرادی که دارای تخصص و مهارت در زمینه های مختلف خصوصا مهارت در حوزه‌ های درمان و پزشکی می‌ باشند، برای استفاده از امکانات رفاهی کشورهای پیشرفته به واسطه ی مهارت و تخصص خود اقدام به مهاجرت شغلی و اخذ مجوز کار می‌ نمایند تا بتوانند از این طریق اقامت دائم کشور مقصد را به دست آورند و در حقیقت متقاضیان مهاجرت شغلی قصد دارند با اخذ مجوز کار اقامت دائم کشور مقصد را دریافت کنند.

افرادی که به واسطه‌ ی مهاجرت شغلی اقامت کشور مقصد را کسب می‌ کنند از مزایایی برخوردار هستند که این امر آنها را برای اقدام به مهاجرت و اخذ اقامت ترغیب می‌ کند، از جلمه این مزایا می‌ توان به اخذ ویزای همراه برای خانواده‌ ی متقاضی و اجازه‌ ی تحصیل رایگان فرزندان زیر 18 سال او اشاره نمود، علاوه بر اینکه با داشتن اجازه‌ اقامت به واسطه‌ ی داشتن ویزای کاری می‌ توانند از سایر امکانات رفاهی، اجتماعی و تفریحی کشور مقصد نیز استفاده کنند.

همچنین کمبود نیروی کار متخصص در حوزه‌ درمان مانند پزشکی، داندانپزشکی، پرستاری و غیره و جذب نیروی متخصص کادر درمان و پذیرش مهاجر و اخذ ویزای کاری و در نهایت اقامت دائم برخی کشورهای پیشرفته بسیاری از متخصصان بخش درمان مانند دندانپزشکان، پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران را ترغیب به مهاجرت شغلی و دریافت مجوز کار در این حوزه را می‌ نماید.

بیشتر بدانید: برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت شغلی کادر درمان از طریق اخذ ویزای کار جاب آفر کلیلک کن.

آزمون AKV برای معادل سازی مدرک پزشکان در هلند

البته لازم به ذکر است، به دلیل حساس بودن مشاغل مرتبط با کادر درمان اخذ ویزای کاری و مهاجرت شغلی کادر درمان چندان ساده نیست و با سختی‌ هایی همراه است، از جمله اینکه باید مدرک تحصیلی متقاضیان در کشور مقصد معادل سازی شود و مورد تایید قرار بگیرد و متقاضیان باید به زبان رسمی کشور مقصد نیز مسلط باشند تا بتوانند برای تشخیص و درمان بیماران با آنان ارتباط برقرار کنند و متقاضی باید تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌ های معادل سازی مدرک و اخذ ویزای کاری و سایر هزینه‌ ها را داشته باشد.

اگر سوالی در مورد شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت شغلی پزشکان و شاغلان کادر درمان داری، می‌تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری و مشاوره دریافت کنی.

مهاجرت شغلی کادر درمان به فرانسه

به دلیل محدودیت‌‌ های ارائه خدمات بهداشت و درمان در همه‌ کشورهای دنیا، ظرفیت دوره‌ی کارورزی کادر درمان در کشور فرانسه بسیار محدود است و با توجه به مدرک تحصیلی، متقاضی فقط می‌ تواند در بیمارستان‌ های خاصی دوره‌ ی کارورزی را بگذراند.

هر چند که دوره‌‌ های کارورزی کادر درمان در این کشور به زبان انگلیسی برگزار می‌ شود، اما برای پذیرش متقاضی دوره‌ های کارورزی در بیمارستان‌ ها نیازی به ارائه‌ مدرک معتبر آزمون زبان انگلیسی نمی‌ باشد.

دوره‌ی کارورزی کادر درمان در فرانسه

دوره کارورزی کادر درمان، دوره‌ ای است که متقاضی براساس دانش و توانایی‌ های خود داوطلبانه در مراکز پزشکی مانند بیمارستان‌ ها با هدف افزایش مهارت‌ های کاری مشغول به کار می‌ شود. به این ترتیب که متقاضی زیر نظر پزشک متخصص در هفته 4 روز مشغول به کار می‌ شود. طول مدت دوره‌ کارورزی کادر درمان 12 ماه است و متقاضی بابت کاری که انجام می‌ دهد حقوقی دریافت نخواهد کرد، اما این امکان وجود دارد که پس از پایان دوره‌ کارورزی بتواند در همان مرکز آموزشی استخدام شده و مشغول به کار شود.

پس از پایان دوره‌ ی کارورزی، Certificate به متقاضی اعطا می‌‌ شود. مدرک کارورزی کادر درمان که از سوی مراکز درمانی کشور فرانسه به متقاضی اعطا می‌ شود در کلیه کشورهای اتحادیه اروپا، کانادا و آمریکا معتبر است و کارورزان با دارا بودن این گواهی می‌ توانند در مراکز درمانی مانند بیمارستان‌ ها مشغول به کار شود.

اجازه‌ی کار در دوره‌ی کارورزی کادر درمان در فرانسه

همان طور که گفته شد متقاضی دوره‌ی کارورزی برای کاری که انجام می‌ دهد حقوقی دریافت نمی‌کند، اما به او 20 ساعت در هفته اجازه‌ ی کار داده می‌ شود که می‌ تواند در زمینه‌ درمانی و پزشکی نباشد و متقاضی می‌ تواند در هر زمینه‌ ای مشغول به کار شود و بابت آن حقوق دریافت کند.

همچنین متقاضی برای یافتن شغل مرتبط با کادر درمان در فرانسه، باید به زبان رسمی این کشور در سطح B2 آشنایی داشته باشد.

هزینه و شرایط شرکت در دوره‌‌ های کارورزی برای کادر درمان در رشته‌‌ های مختلف مانند پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، رادیولوژی و غیره یکسان است.

اخذ اقامت دائم با مهاجرت شغلی کادر درمان به فرانسه

پس از پایان دوره ی کارورزی کادر درمان و اخذ Certificate به متقاضی 6 ماه اجازه ی یافتن شغل داده می شود و این مدت یک بار دیگر قابل تمدید است. در صورتی که متقاضی موفق به یافتن کار شود، اقامت کاری دریافت خواهد کرد و پس از 3 سال اقامت کاری وی به اقامت دائم تبدیل می شود.

با دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در خصوص انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت دندانپزشکان و پزشکان یک مهاجرت شغلی موفق را تجربه کن.

مهاجرت شغلی کادر درمان به کانادا

همان طور که گفته شد متقاضی مهاجرت کادر درمان مانند مهاجرت شغلی پرستاران، پزشکان و غیره باید مدرک خود را در کشور مقصد معادل سازی کرده و به تایید سازمان مربوط برساند تا بتواند ویزای کاری و اجازه‌ کار در حوزه‌ درمان و پزشکی را دریافت نماید.

پزشکان خارجی برای اخذ مجوز کار به عنوان پزشک در کشور کانادا باید برای تایید علمی مدرک خود رد سه آزمون شرکت کنند، که عبارتند از:

آزمون MCCEE

آزمون MCCQE1

آزمون MCCQE2

سایر تخصص های علوم پزشکی مانند پرستاران، داروسازان و غیره نیز باید برای اخذ مجوز کار در آزمون هایی جهت معادل سازی مدرک خود شرکت کنند و در صورت کسب نمره قبولی می توانند برای ادامه پروسه مهاجرت شغلی به کانادا و اخذ ویزا اقدام نمایند.

مزایای مهاجرت شغلی کادر درمان به آمریکا

یکی از کشورهایی که امروزه متقاضیان بسیاری برای مهاجرت شغلی کادر درمان دارد، ایالات متحده آمریکا است. به دلیل مزایای دریافت ویزای کاری و اقامت در آمریکا، موجب شده هر ساله افراد زیادی در سراسر جهان تقاضای اخذ ویزای کاری کادر درمان و اقامت بنمایند. البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که جذب مهاجر در حوزه‌ ی درمان و پزشکی در آمریکا با سختگیری انجام شده و به همین دلیل اخذ ویزای کاری برای متقاضیان کادر درمان دشوار است.

از جمله مزایای مهاجرت شغلی کادر درمان می‌ توان به صدور گرین کارت و داشتن امنیت شغلی با درآمد بالا اشاره نمود.

پزشکان و سایر شاغلان کادر درمان نیز در آمریکا باید ابتدا پروسه ی معادل سازی مدرک را طی کنند تا بتوانند مجوز کار در حوزه سلامت را دریافت کنند، مانند آزمون USMLE که به منظور معادل سازی مدرک پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا برگزار می شود.

آزمون DHA برای مهاجرت کادر درمان به امارات

اگر از شاغلان کادر درمان هستی و تصمیم داری برای مهاجرت شغلی به یکی از کشورهای عربی مانند قطر یا عمان در آزمون پرومتریک شرکت کنی، اما نمی دونی از کجا باید شروع کنی، برای دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم ما کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا را به شما معرفی می کنیم.

آزمون زبان ویژه مهاجرت کادر درمان چیست؟

آزمون OET یکی از آزمون های معتبر زبان انگلیسی است که برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی شاغلان و فارغ التحصیلان کادر درمان از جمله پزشکان و پیراپزشکان توسط دانشگاه کمبریج برگزار می شود و مدرک آزمون OET یکی از مهمترین مدارک برای مهاجرت شغلی کادر درمان است.

داوطلبان می توانند برای ثبت نام آزمون OET به سایت دانشگاه کمبریج مراجعه کرده و از لیست کشورها، مراکز برگزاری و تاریخ برگزاری آزمون مطلع شوند.

برای کسب اطلاعات کامل برای مهاجرت پزشکان از ایران می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

اگه در مورد شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت شغلی داروسازان به استرالیا نمی دونی کلیک کن.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت کشور مقصد اقدام کرد توصیه ما دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت مناسب ترین نتیجه را دریافت کنید

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزا، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

دوره کارورزی کادر درمان، دوره‌ ای است که متقاضی براساس دانش و توانایی‌ های خود داوطلبانه در مراکز پزشکی مانند بیمارستان‌ ها با هدف افزایش مهارت‌ های کاری مشغول به کار می‌ شود. به این ترتیب که متقاضی زیر نظر پزشک متخصص در هفته 4 روز مشغول به کار می‌ شود. طول مدت دوره‌ ی کارورزی کادر درمان 12 ماه است و متقاضی بابت کاری که انجام می‌ دهد حقوقی دریافت نخواهد کرد. 

پس از پایان دوره‌ ی کارورزی کادر درمان و اخذ Certificate به متقاضی 6 ماه اجازه‌ ی یافتن شغل داده می‌ شود و این مدت یک بار دیگر قابل تمدید است. در صورتی که متقاضی موفق به یافتن کار شود، اقامت کاری دریافت خواهد کرد و پس از 3 سال اقامت کاری وی به اقامت دائم تبدیل می‌ شود.

کادر درمان برای مهاجرت به کشور کانادا برای معادل سازی مدرک خود باید در یک آزمون که از سوی MCCE برگزار می‌ شود، شرکت کنند. آزمون MCCE دارای دو بخش عملی و تئوری است و متقاضی باید در دوره‌ های 2 تا 4 ساله مرتبط با رشته‌ ی خود در حوزه‌ ی درمان و پزشکی شرکت کند تا بتواند موفق به اخذ ویزای کاری کادر درمان شود.

از جمله مزایای مهاجرت شغلی کادر درمان به آمریکا می‌ توان به صدور گرین کارت و داشتن امنیت شغلی با درآمد بالا اشاره کرد.

متقاضی دوره‌ ی کارورزی برای کاری که انجام می‌ دهد حقوقی دریافت نمی‌ کند، اما به او 20 ساعت در هفته اجازه‌ ی کار داده می شود که می‌ تواند در زمینه‌ ی درمانی و پزشکی نباشد و متقاضی می‌ تواند در هر زمینه‌ ای مشغول به کار شود و بابت آن حقوق دریافت کند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×