فهرست مطالب

نمره دهی اسپیکینگ تافل

هر سوالی درباره نحوه ثبت نام و نمره دهی اسپیکینگ تافل داری، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری و درباره نحوه نمره دهی و  قبولی در آزمون تافل مشاوره بگیری

آزمون تافل (TOEFL)

برای اطلاع از نحوه نمره دهی اسپیکینگ تافل تا انتهای مطلب با ما باشید.

آزمون تافل (TOEFL) یکی از آزمون ‌های بین ‌المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران برگزار می‌ شود. شرکت در آزمون تافل و اخذ مدرک آن با نمره بالا یکی از مهمترین مدارک برای اپلای تحصیلی در مقاطع مختلف در دانشگاه های معتبر کشورهای انگلیسی زبان است.

در حال حاضر آزمون تافل در بیش از 11 هزار موسسه و دانشگاه در بیش از 150 کشور جهان برگزار می شود و مدرک آزمون تافل مورد پذیرش بسیاری از دانشگاه‌ ها، مراکز آموزشی و علمی، سازمان ها و اداره مهاجرت کشورهای مختلف می ‌باشد و افراد می ‌توانند از مدرک تافل علاوه بر اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ‌های معتبر برای مهاجرت شغلی به کشورهای انگلیسی زبان، دریافت پیشنهاد کاری و اخذ ویزای کاری نیز استفاده کنند.

به دلیل اهمیت مدرک آزمون تافل برای اپلای تحصیلی بهتره برای شرکت در آزمون تافل تضمینی با مشاوران با تجربه در این زمینه مشورت کنی، از این رو شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین کارشناسان را به شما معرفی می کند.

انواع آزمون تافل

موسسه ETS آزمون تافل را در نسخه های مختلفی ارائه کرده است و داوطلبان با توجه به اهداف خود برای اخذ مدرک TOEFL در یکی از انواع آزمون تافل شرکت می کنند و تمام نسخه های تافل (TOEFL test) دارای مدرک معتبر بوده و در بسیاری از کشورهای جهان به رسمیت شناخته می شود و از اعتبار بالایی برخوردار هستند.

انواع آزمون تافل عبارتند از:

آزمون تافل آنلاین یا تافل IBT: آزمون تافل IBT به صورت آنلاین و در محل های برگزاری که از سوی ETS تعیین شده، برگزار می ‌شود.

آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition): نسخه دیگری از تافل آنلاین (IBT) است، اما این آزمون در خانه و تحت نظارت یک ناظر تعیین شده برگزار می ‌شود.

آزمون تافل کاغذی (کتبی) یا تافل PBT: آزمون تافل PBT در محل های برگزاری آزمون به صورت کتبی و کاغذی انجام می ‌شود و تافل کتبی فقط در جایی برگزار می شود که شرکت در تافل آنلاین امکانپذیر نباشد.

آزمون تافل اسنشیالز (Essentials): از فوریه ۲۰۲۱ سازمان ETS نسخه ی دیگری از آزمون تافل را به نام تافل اسنشیالز ارائه کرده است. این آزمون به صورت آنلاین و مبتنی بر کامپیوتر است.

آزمون تافل ITP: تافل ITP جهت استفاده داخلی مراکز آموزشی، سازمان‌ ها، دانشگاه‌ ها و… طراحی شده است.

آزمون تافل جونیور (JUNIOR): برای شرکت در تافل جونیور محدودیت سنی وجود دارد و این آزمون برای نوجوانان 11 تا 16 سال طراحی شده است.

آزمون تافل پریمیر (PRIMARY): تافل پریمیر نیز مانند تافل جونیور دارای شرط سنی است و برای کودکان 8 تا 11 سال طراحی شده است.

آزمون تافل مگوش (magoosh): تافل مگوش یک نسخه داخلی و غیر رسمی از آزمون تافل است به صورت کاغذی و با قلم و کاغذ است.

کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا با ارائه بهترین راهکارها برای کسب نمره بالا در آزمون تافل تضمینی، به شما کمک می کنند تا بتونی بهترین نتیجه رو در آزمون تافل تضمینی بگیری.

ساختار آزمون تافل IBT

ساختار آزمون تافل IBT مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن (درک مطلب)، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند.

بخش های مختلف آزمون تافل عبارتند از:

1- بخش درک مطلب (Reading): بخش درک مطلب یا ریدینگ تافل IBT، از 3 یا 4 متن تشکیل شده است و داوطلبان برای هر متن به 10 سوال جواب می دهند و مدت زمان پاسخگویی به سوالات 54 تا 72 دقیقه است.

2- بخش شنیداری (Listening): بخش شنیداری یا لیسنینگ تافل آی بی تی شامل 6 تا 7 قسمت است و داوطلبان برای هر قسمت به 5 تا 6 سوال پاسخ می دهند و مدت زمان پاسخگویی به سوالات این بخش 41 تا 57 دقیقه است.

برای اطلاع از نمره دهی لیسنینگ تافل کلیک کن.

3- بخش گفتاری (Speaking): بخش گفتاری آزمون تافل IBT پس از یک استراحت ۱۰ دقیقه ای آغاز می شود و مدت زمان پاسخگویی به سوالات 17 دقیقه می باشد. در بخش اسپیکینگ تافل داوطلبان باید به 4 سوال پاسخ بدهند.

4- بخش نوشتاری (Writing): چهارمین بخش آزمون تافل IBT بخش نوشتاری است. در بخش رایتینگ تافل داوطلبان باید به دو سوال مختلف در مدت 50 دقیقه پاسخ دهند.

اسپیکینگ تافل IBT

همه ی مراحل آزمون تافل IBT به صورت رایانه ای بوده و در بخش Speaking پاسخ داوطلبان ضبط شده و بعداً توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

در بخش اسپیکینگ (Speaking) تافل آی بی تی 4 سوال طراحی شده است و پاسخ های داوطلب به سوالات ضبط شده و پس از پایان آزمون تافل توسط دو کارشناس ارزیابی خواهد شد و میانگین نمره این دو ارزیابی، نمره نهایی داوطلب از بخش اسپیکینگ تافل را مشخص می کند. در این بخش از تافل علاوه بر توانایی های کلامی، مهارت های خواندن (Reading) و شنیداری (Listening) نیز به نوعی ارزیابی می شود.

در بخش گفتاری یا اسپیکینگ تافل IBT سوالات به دو صورت مطرح می شود. سوال مستقل (Independent) مهارت صحبت کردن را ارزیابی می کند و سوال تلفیقی (Integrated) مهارت داوطلبان را در قالب سوال های ترکیبی با مهارت های لیسنینگ و ریدینگ تافل IBT ارزیابی می کند.

پس از آخرین تغییرات آزمون تافل در سال 2019 تعداد سوالات بخش اسپیکینگ از 6 سوال به 4 سوال تغییر کرد و تکلیف گفتاری 1 و ترکیبی 5 پس از تغییرات حذف شد و مدت زمان انجام آزمون از 20 دقیقه به 17 دقیقه کاهش یافت.

برای اینکه داوطلبان بتوانند در این بخش نمره بالایی کسب کنند باید با تکنیک های تقویت اسپیکینگ تافل به خوبی آشنا باشند تا در آزمون با استفاده از آنچه آموخته اند. بتوانند به سوالات پاسخ صحیح بدهند.

سطح بندی نمره اسپیکینگ تافل IBT

نمره آزمون اسپیکینگ تافل از 0 تا 30 و در 5 سطح طبقه بندی می شود و نمره آزمون تافل از 0 تا 120 و از مجموع نمرات 4 بخش تافل به دست می آید.

1- سطح پیشرفته (Advanced)

نمره 25 تا 30: این نمره در بخش گفتاری نشان می ‌دهد، داوطلب توانایی صحبت کردن به زبان آکادمیک و توانایی بالایی در درک و استنباط به زبان انگلیسی را دارد و می‌ تواند در دانشگاه‌ به راحتی به زبان انگلیسی تحصیل کند. در سطح پیشرفته داوطلب کاملا واضح صحبت می کند و از لحن کلام برای تاکید معنای جملاتی که می گوید استفاده می کند، بنابراین درک مفهوم صحبت های آنان برای مخاطب دشوار نیست و اگر خطا و اشتباهاتی در صحبت های او باشد تاثیری بر مفهوم آنچه می گوید ندارد.

در مطالبی که داوطلب می گوید سازماندهی و انسجام وجود دارد و اگر اشتباهات و خطاهایی رخ دهد، تاثیر منفی در انسجام مطالب نخواهد داشت.

2- سطح بالاتر از متوسط (High-Intermediate)

 نمره 20 تا 24: اگر نمره داوطلب بین 20 تا 24 باشد، می‌ تواند در بیشتر مباحث با موضوعات عمومی، ایده ‌ی خود را به زبان انگلیسی بیان کند. این سطح بالاتر از متوسط است و نشان می ‌دهد داوطلب توانایی صحبت کردن واضح با مکث‌ های بجا را دارد، اما توضیح برخی جزییات در این سطح برای داوطلب کمی دشوار است. در این سطح داوطلب می تواند سخنان طولانی تری را بگوید که ساختار پیچیده تر و کلمات دشوارتری دارد. صحبت های داوطلب اطلاعاتی را منتقل می کند که برای ارائه خلاصه ها، توضیحات، و نظرات کافی است، اما ممکن است بعضی ایده ها توضیحات کافی نداشته باشند. مکث یا وجود ایراد در صحبت های داوطلب می تواند موجب عدم ارائه توضیحات کاملا واضح شود.

3- سطح پایین تر از متوسط (Low-Intermediate)

نمره 16 تا 19: در این سطح داوطلب فقط در برخی مکالمات عمومی می ‌تواند با وضوح کمی صحبت کند. داوطلب می تواند در این سطح جملات کوتاه با ساختارهای ساده تر را بیان کند و بیان جملات طولانی و پیچیده تر با خطا و اشتباهاتی همراه است و ممکن است از انسجام کافی برخوردار نباشد و نیاز به اصلاح آن باشد. از لغات برای بحث در مورد موضوعات عمومی به اندازه کافی استفاده می کند اما ممکن است به دلیل کمبود کلمات جملات مبهم و ناواضح باشند. سخنان داوطلب برخی نکات اصلی را منتقل می کند اما خلاصه ها، نظرات و توضیحات ممکن است نادرست و با جزییات کم باشد.

4- سطح پایه (Basic)

 نمره 10 تا 15: اگر نمره داوطلب در بخش گفتاری 10 تا 15 باشد، نشان دهنده ‌ی توانایی محدود در برقراری ارتباط است. داوطلب در این سطح معمولا با سرعت کمی صحبت می‌ کند تا بتواند مفهوم جملات را برساند و ساختار گرامر و دایره‌ لغات محدودی را استفاده می‌ کند. همچنین داوطلب می تواند جملات کوتاه با ساختارهای ساده را بیان می کند و مکث های زیادی در صحبت کردن دارد و زبان مادری او تاثیر زیادی در تلفظ کلمات انگلیسی دارد. سخنان او اطلاعات محدودی را در خصوص موضوعات معمولی منتقل می کند و فاقد جزییات و استدلال است و ایده ی اصلی مبهم و بدون انسجام است.

5- سطح پایین تر از پایه (Below Basic)

نمره 0 تا 9: نمره زیر 10 نشان می‌ دهد داوطلب در بخش گفتاری پایین ترین سطح را دارد و مهارت خاصی در مهارت اسپیکینگ ندارد.

اگر برای ثبت نام و کسب نمره بالا در آزمون تافل تضمینی نیاز به راهنمایی و مشاوره داری، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان با تجربه در این زمینه بالاترین نمره را در تافل بگیر.

تبدیل نمره خام اسپیکینگ تافل IBT

بخش اسپیکینگ تافل 0 تا 30 نمره دارد و با توجه به نوع سوال به ازای هر پاسخ صحیح برای هر سوال یک امتیاز یا بیشتر نمره داده می شود. به تعداد کل سوالاتی که داوطلبان در لیسینینگ پاسخ درست می دهند، نمره خام تافل می گویند.

محاسبه نمره تافل در بخش اسپیکینگ با آنچه در واقعیت مشاهده می‌ شود متفاوت است، چرا که نمرات این بخش با توجه به عملکرد سایر داوطلبان در همان دوره ارزیابی می شود. به طور مثال اگر شما به 80 درصد سوالات اسپیکینگ پاسخ صحیح بدهید، اما اکثر داوطلبان پایین تر از 80 درصد پاسخ صحیح داده باشند، در این صورت نمره مقیاس بندی شده (scaled) بیشتر خواهد بود و بلعکس اگر شما به 80 درصد سوالات پاسخ درست بدهید و اکثر شرکت کنندگان بالای 90 درصد پاسخ درست بدهند، در این صورت از امتیاز شما کاسته خواهد شد. یعنی در صورتی که شما ممکن است در دو آزمون تافل در بخش اسپیکینگ به تعداد سوالات یکسانی پاسخ درست بدهید، اما نمره نهایی شما متفاوت باشد و این به دلیل تاثیر عملکرد سایر شرکت کنندگان در آزمون است.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای قبولی صد در صد در آزمون تافل تضمینی بهترین کارشناسان را به شما معرفی می کند و ضمن پاسخگویی به سوالات متقاضی مانند امکان تبدیل نمره آیلتس به تافل با برگزاری آزمون تافل ماک جهت جلوگیری از استرس و هولد شدن تافل در آزمون اصلی خدمات ویژه ای را ارائه می نماید.

نمونه کارنامه قبولی آزمون تافل در شرکت مهاجرتی هومان ویزا

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) و خرید اکانت آزمون تافل (تافل هوم ادیشن) و سایر آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت تحصیلی و شغلی ،پزشکان و کادر درمان، قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزای تضمینی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

در بخش اسپیکینگ تافل آی بی تی 4 سوال طراحی شده است. در اسپیکینگ تافل IBT سوالات به دو صورت مطرح می شود. سوال مستقل (Independent) مهارت صحبت کردن را ارزیابی می کند و سوال تلفیقی (Integrated) مهارت داوطلبان را در قالب سوال های ترکیبی با مهارت های لیسنینگ و ریدینگ تافل IBT ارزیابی می کند.

مدت زمان پاسخگویی به 4 سوال اسپیکینگ 17 دقیقه است.

در بخش اسپیکینگ تافل 4 سوال طراحی شده است و پاسخ های داوطلب ضبط شده و پس از پایان آزمون تافل توسط دو کارشناس ارزیابی خواهد شد و میانگین نمره این دو ارزیابی، نمره نهایی داوطلب از بخش اسپیکینگ تافل را مشخص می کند.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×