فهرست مطالب

نمره‌ دهی به آزمون OET چگونه است؟

آزمون OET صد در صد تضمینی 

هر سوالی درباره نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون های زبان عمومی و تخصصی ویژه مهاجرت تحصیلی و شغلی داری، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری و درباره تضمین قبولی در آزمون و تسویه پس از قبولی مشاوره بگیری

آزمون OET چیست؟

آزمون OET یکی از آزمون تخصصی زبان انگلیسی ویژه مهاجرت شغلی کادر درمان مانند پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و غیره است، که مانند آزمون FCE و CAE و CPE از سوی مرکز آزمون‌ های بین‌ المللی دانشگاه کمبریج طراحی و برگزار می‌ شود. 

آزمون OET در 12 تخصص علوم پزشکی برگزار می شود که عبارتند از:

* OET دندانپزشکی

* OET پزشکی

* OET فیزیوتراپی

* OET پرستاری

* OET کاردرمانی

* OET گفتار درمانی

* OET اپتومتری (بینایی سنجی)

* OET رادیوگرافی

* OET رژیم درمانی (تغذیه)

* OET داروسازی

* OET پاپزشکی

* OET دامپزشکی

کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین منابع و راهکارها را برای قبولی صد در صد در آزمون OET تضمینی به شما ارائه می دهند، پس برای اینکه بهترین نتیجه رو ببینی تماس بگیر.

در واقع کسب نمره قبولی در این آزمون از شروط اصلی و اولیه برای مهاجرت شاغلان کادر درمان است، در صورتی که متقاضی در آزمون OET شرکت کند و نمره آزمون او پایین باشد، نمی‌ تواند مجوز کار در حوزه سلامت و ویزای کاری کشور مقصد را دریافت کند.

به دلیل اهمیت زیاد قبولی در آزمون او ای تی برای  مهاجرت شغلی کادر درمان و دریافت مجوز کار در حوزه سلامت، داوطلبان باید برای کسب نمره بالا در این آزمون، منابعی که توسط سایت‌ های معتبر ارائه می‌ شود را مطالعه کنند تا بتوانند این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند.

می تونی برای کسب نمره بالا در آزمون OET تضمینی از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا کمک بگیری و با مطالعه منابع آزمون OET تضمینی بهترین نتیجه رو دریافت کنی.

ساختار آزمون OET چگونه است؟

سوالات آزمون زبان OET براساس مباحث پزشکی از جمله OET پرستاری، OET داروسازی و OET رادیوگرافی و غیره طراحی شده است. این آزمون مانند سایر آزمون‌ های زبان انگلیسی چهار مهارت اصلی زبان را مورد ارزیابی قرار می‌ دهد. همچنین مدت زمان انجام آزمون 2 ساعت و 45 دقیقه است. ساختار آزمون OET دارای چهار بخش است که عبارتند از:

* بخش Reading (درک مطلب یا خواندن): بخش درک مطلب شامل سه قسمت و 42 سوال است و مدت پاسخگویی به سوالات 60 دقیقه است.

* بخش Listening (شنیداری): بخش شنیداری دارای سه قسمت و 42 سوال است که داوطلبان باید در مدت 40 دقیقه به سوالات پاسخ دهند.

* بخش Speaking (گفتاری): این بخش از آزمون او ای تی شامل دو تسک اسپیکینگ است و مدت انجام این بخش 20 دقیقه است.

* بخش Writing (نوشتاری): بخش نوشتاری آزمون OET شامل یک تسک رایتینگ است که داوطلبان باید در مدت 45 دقیقه به سوال پاسخ دهند.

آزمون OET به صورت کاغذی، کامپیوتری و هوم ادیشن (خانگی) برگزار می شود و هیچ تفاوتی بین انواع آزمون OET از نظر فرمت، ساختار و سطح دشواری نمی باشد و تنها تفاوت آنها در نحوه برگزاری آزمون است.

در حال حاضر برای مهاجرت تحصیلی و شغلی، آزمون‌ های بین‌ المللی و معتبری در سراسر دنیا برگزار می‌ شود، که هر یک با هدف خاصی طراحی شده است. اگر پزشک یا پرستار هستی یا در مشاغل حوزه‌ ی سلامت و درمان فعالیت می‌ کنی و تصمیم داری به یکی از کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنی، ولی اطلاعات کافی در مورد آزمون‌ های زبان انگلیسی ویژه مهاجرت کادر درمان نداری، می‌ تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری و هر سوالی داری بپرسی تا در این مسیر، اولین قدم‌ هات رو درست برداری.

اعتبار مدرک آزمون OET چند سال است؟

اعتبار مدرک آزمون OET مانند آزمون تافل و آیلتس موقتی است و دارای 2 سال اعتبار می‌ باشد و در صورت پایان 2 سال، اعتبار آن تمام شده و دارنده‌ی آن دیگر نمی‌ تواند برای مهاجرت کاری از آن استفاده کند و در صورت نیاز متقاضی باید مجددا در آزمون شرکت کرده و مدرک جدیدی دریافت کند.

همچنین نتیجه آزمون او ای تی برای هر 12 تخصص OET مانند OET گفتاردرمانی و غیره 16روز کاری پس از برگزاری آزمون از طریق صفحه شخصی داوطلبان اعلام می‌ شود.

اگر دنبال کسی هستی که برای ثبت نام و شرکت در آزمون OET راهنماییت کنه، ما کارشناسان با تجربه شرکت مهاجرتی هومان ویزا را به شما معرفی می‌ کنیم.

بیشتر بخوانید: مراکزی که در استرالیا آزمون OET را به رسمیت می شناسند

تا آگوست سال 2018، نمره دهی و سطح بندی آزمون OET به صورت A تا E مشخص می‌ شد، اما در حال حاضر به داوطلبان نمره‌ ای از 0 تا 500 داده می‌ شود.

همچنین آزمون OET نمره رد یا قبولی ندارد و سازمان یا مرکز درخواست کننده تعیین می کند نمره مورد قبول در آزمون چند است.

نمره‌ دهی هر یک از چهار بخش آزمون (درک مطلب، نوشتاری، گفتاری، شنیداری) به صورت زیر می‌ باشد:

1- سطح A نمره 450 تا 500: داوطلب سطح بالایی از مهارت در زبان انگلیسی دارد و توانایی برقراری ارتباط روان و دقیق دارد و گفتار نوشتاری یا شفاهی را به راحتی درک می‌ کند.

2- سطح B نمره 350 تا 440: داوطلب توانایی برقراری ارتباط موثر را دارد، اما برخی از اشتباهات وجود دارد که مانع از برقراری ارتباط نمی‌ شود.

3- سطح C+ نمره 300 تا 340: داوطلب توانایی برقراری ارتباط مناسب را با وجود اشتباهاتی که گاهی رخ می‌ دهد را دارد.

سطح C نمره 200 تا 290: داوطلب توانایی درک ورودی استاندارد را دارد، اما ممکن است نیاز به توضیح در زبان سطح بالاتر داشته باشد.

4- سطح D نمره 100 تا 190: داوطلب توانایی تعامل و درک وظایف ساده و معمول را دارد، اما ممکن است نیاز به توضیح داشته باشد و اشتباهاتی رخ می‌ دهد که موجب ایجاد ضعف در ارتباط می‌ شود.

5- سطح E نمره 0 تا 90: داوطلب توانایی درک عبارات آشنا و اساسی را دارد و در صورتی می‌ تواند ارتباط داشته باشد که طرف مقابل آماده شفاف سازی اطلاعات باشد.

مسلم است هر چه نمره داوطلب در آزمون OET بیشتر باشد، شانس بیشتری برای اخذ مجوز کار و ویزای کاری در حوزه سلامت خواهد داشت.

شرکت در آزمون OET داروسازی برای مهاجرت داروسازان

به طور کلی شرکت در آزمون آزمایشی و کلاس های آمادگی OET، استفاده از منابع مختلف، مدیریت زمان و تمرین روزانه انگلیسی، 5 نکته مهم در آزمون OET هستند که در هر 4 بخش آزمون به کسب نمره بالا به شما کمک می کند، پس برای اینکه نتیجه ی بهتری بگیرید این 5 نکته را فراموش نکنید.

معادل نمره آزمون OET در آزمون آیلتس

آزمون آیلتس یکی از معتبرترین آزمون‌ های زبان انگلیسی در سراسر دنیا است که مدرک آن مورد قبول دانشگاه‌ ها، سازمان‌ ها و مراکز علمی است و بسیاری از کشورها مدرک این آزمون را معتبر می‌ دانند، از این رو بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی، شغلی و غیره را به یکی از کشورهای انگلیسی زبان دارند، باید مدرک آیلتس با نمره قابل قبول را برای اپلای و یا برای اخذ ویزا به اداره مهاجرت ارائه نمایند. بنابراین معادل نمره آزمون او ای تی نسبت به آزمون آیلتس را مقایسه می‌ کنیم.

برای ثبت نام و رزرو آزمون OET تضمینی می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری و هر سوالی داری بپرسی.

معادل نمره‌ آزمون OET در آیلتس به صورت زیر می‌ باشد:

1- نمره 450 تا 500 در آزمون او ای تی معادل نمره 8، 8.5 و 9 در آیلتس

2- نمره 350 تا 440 در آزمون او ای تی معادل نمره 7 و 7.5 در آیلتس

3- نمره 300 تا 340 در آزمون او ای تی معادل نمره 5.5، 6 و 6.5 در آیلتس

4- نمره 200 تا 290 و 100 تا 190 در آزمون او ای تی معادل نمره 4، 4.5 و 5 در آیلتس

5- نمره 0 تا 90 در آزمون او ای تی معادل نمره 0 تا 4 در آیلتس

اگر برای پرداخت هزینه آزمون OET کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت یا مستر کارت در اختیار ندارید می توانید با تهیه ووچر آزمون OET هزینه آزمون را پرداخت کنید و یا از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) و خرید اکانت برای آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون های زبان از طریق کارت‌ های اعتباری بین‌ المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ ها توسط بانک‌ های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌ توانند برای پرداخت هزینه‌ های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

تخصص های آزمون OET 

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

آزمون او ای تی یک آزمون زبان انگلیسی معتبر ویژه مهاجرت کادر درمان است و سطح زبان انگلیسی داوطلبان را در چهار مهارت خواندن (درک مطلب)، نوشتاری، گفتاری، شنیداری مورد ارزیابی قرار می دهد و افرادی که در حوزه سلامت فعالیت می کنند مانند پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و غیره برای مهاجرت کاری باید در این آزمون شرکت کنند و موفق به کسب نمره قابل قبول شوند.

آزمون او ای تی ویژه مهاجرت کادر درمان است و فقط شاغلان و فارغ التحصیلان حوزه بهداشت و درمان مانند پزشکان، دندانپزشکان، پرستاران و سایر رشته های مرتبط با حوزه سلامت می توانند در این آزمون شرکت کنند.

آزمون او ای تی چهار مهارت زبان انگلیسی را مورد ارزیابی قرار می دهد، که عبارتند از:

* بخش Reading (درک مطلب یا خواندن): بخش درک مطلب شامل سه قسمت و 42 سوال است و مدت پاسخگویی به سوالات 60 دقیقه است.

* بخش Listening (شنیداری): بخش شنیداری دارای سه قسمت و 42 سوال است که داوطلبان باید در مدت 40 دقیقه به سوالات پاسخ دهند.

* بخش Speaking (گفتاری): این بخش از آزمون او ای تی شامل دو تسک اسپیکینگ است و مدت انجام این بخش 20 دقیقه است.

* بخش Writing (نوشتاری): بخش نوشتاری آزمون OET شامل یک تسک رایتینگ است که داوطلبان باید در مدت 45 دقیقه به سوال پاسخ دهند.

تا آگوست سال 2018، نمرات آزمون او ای تی داوطلبان به صورت A تا E مشخص می‌ شد، اما در حال حاضر به داوطلبان نمره‌ ای از 0 تا 500 داده می‌ شود.

1- سطح A نمره 450 تا 500

2- سطح B نمره 350 تا 440

3- سطح C+ نمره 300 تا 340

4- سطح C نمره 200 تا 290

5- سطح D نمره 100 تا 190

6- سطح E نمره 0 تا 90

1- نمره 450 تا 500 در آزمون او ای تی معادل نمره 8، 8.5 و 9 در آیلتس

2- نمره 350 تا 440 در آزمون او ای تی معادل نمره 7 و 7.5 در آیلتس

3- نمره 300 تا 340 در آزمون او ای تی معادل نمره 5.5، 6 و 6.5 در آیلتس

4- نمره 200 تا 290 و 100 تا 190 در آزمون او ای تی معادل نمره 4، 4.5 و 5 در آیلتس

5- نمره 0 تا 90 در آزمون او ای تی معادل نمره 0 تا 4 در آیلتس

5/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×