فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزا فعالیت ندارد

ویزای ازدواج ایتالیا

ویزای ازدواج ایتالیا یکی از راه های مهاجرت به ایتالیا است که فردی خارجی (با تابعیت غیر ایتالیایی) بخواهد با شهروند ایتالیایی ازدواج کند. چنانچه زوجین ساکن ایتالیا باشند بعد از 2 سال و اگر خارج از این کشور باشند بعد از 3 سال می توانند درخواست اقامت دهند. چنانچه زوجین فرزند زیر ۱۸ سال داشته باشند یا فرزندی را به فرزندخواندگی قبول نمایند این زمان نصف خواهدشد.

حوزه شینگن یا منطقه شینگن Schengen Area

متشکل از 27 کشور اروپایی است. پیمان شینگن توافق نامه‌ای است بین کشور‌های عضو این اتحادیه که این کشورها با امضای آن و با ایجاد یک ویزای واحد محدودیت تردد و معامله را بین مرزهای خود برداشته اند. به کمک این معاهده کشور‌های عضو توانسته اند علاوه بر گسترش فعالیت های خود در حوزه توریستی، در افزایش امنیت مرزهای زمینی، دریایی و هوایی، یکپارچه سازی اقدامات پلیس و مجرمان، همسانی حریم خصوصی اطلاعات با یکدیگر همکاری داشته باشند.

پیمان شینگن در سال ۱۹۸۵ بین پنج کشور هلند، آلمان، بلژیک، فرانسه و لوکزامبورگ به امضا رسید و به مرور بعدها 21 کشوردیگر به این معاهده پیوستند.

کشورهای عضو شینگن

 آلمان ، فرانسه، ایتالیا ، اسپانیا ، لهستان، لتونی، مالت ، دانمارک ، فنلاند ، رومانی ، هلند ، بلژیک ، یونان، جمهوری چک ، استونی، جمهوری ایرلند، اسلواکی ، لیتوانی ، پرتغال ، سوئد ، مجارستان ، اتریش ، بلغارستان ، قبرس ، کرواسی ، اسلوونی ، لوکزامبورگ

 ویزای شینگن دارای چهار نوع اصلی است :A – B – C – D – LTV

جهت کسب اطلاعات به روز از اخبار مهاجرت با ویزای شینگن می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

درباره کشـور ایتالیا

جمهوری ایتالیا کشوری در اروپای جنوبی و پایتخت آن، شهر رم است و یکی از بزرگترین اقتصادهای بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. ایتالیا با کشورهای تریش، سوئیس، فرانسه، اسلوانی، همسایه است.

افرادی که قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارند ابتدا باید درباره شرایط زندگی در ایتالیا اطلاعات کامل و کافی داشته باشند تا بتوانند با توجه به شرایط خود بهترین مسیر مهاجرتی را انتخاب و برای اقامت ایتالیا اقدام نمایند تا بتوانند بدون ریجکتی ویزای ایتالیا در کوتاه ترین زمان با صرف هزینه مناسب و کمترین ریسک برای مهاجرت به این کشور گام بردارند ، در این راستا توصیه ما به متقاضیان مهاجرت به ایتالیا دریافت مشاوره های رایگان از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا و اطلاع از به روزترین اخبار مهاجرت ایتالیا است!

اهمیت ویزای ایتالیا برای ایرانیان

یکی از مزایای ویزای شینگن ایتالیا نحوه آماده سازی مدارک است، باتوجه به مدارک عمومی که برای اخذ انواع ویزا لازم است داشتن گردش مالی، تعداد تراکنشات حساب بدون درنظر گرفتن مبالغ آن و میزانی از تمکن مالی برای اخذ ویزای ایتالیا نیاز است.

همچنین برای ورود به ایتالیا مسافران نیازی به داشتن و ارائه کارت واکسن، تست منفی  PCRیا قرنطینه اجباری ندارند. پاسپورت ایتالیا یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین پاسپورت های جهان است که به دارندگان این امکان را می دهد تا بدون ویزا یا با درخواست ویزای کوتاه مدت به بیش از 120 کشور سفر کنند. در سال 2023پاسپورت ایتالیا رتبه 2 جهان را دریافت کرد. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

انواع ویزای ایتالیا

باتوجه به اینکه ایتالیا یکی از کشورهای حوزه شنگن است، ویزای شنگن را در چهار نوع A،B،C  و D صادر می کند . به ویزای نوع A ، B ویزای ترانزیت ، به ویزای نوع C  ویزای توریستی ایتالیا و به نوع D ویزای ملی ایتالیا گفته می شود.

متقاضیان اخذ ویزای شینگن ایتالیا با توجه به اهداف مهاجرتی خود به این کشور باید ویزای مورد نظرشان را درخواست و با درنظر گرفتن نوع ویزا، شرایط و مدارک لازم را برای ارائه به کنسولگری آماده و تهیه نمایند، تا در صورت تکمیل مدارک و واجد شرایط بودن، برای آنها ویزای ایتالیا صادر شود.

ویزای توریستی ایتالیا با دعوتنامه، ویزای سرمایه گذاری (گلدن ویزا) ، ویزای تحصیلی ایتالیا، ویزای تجاری، ویزای تحقیقاتی، ویزای ترانزیت، ویزای کاری ایتالیا، ویزای خود حمایتی ایتالیا، ویزای همراه ایتالیا (ویزای الحاق) ، ویزای بازنشستگی، ویزای پزشکی ، ویزای دیدار با خانواده

شرایط مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج

مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج با یک شهروند ایتالیایی یا یک شهروند خارجی با اقامت معتبر ایتالیا یکی از روش هایی است که می توانید از آن استفاده کنید. این روش به شما این امکان را می دهد که با اخذ ویزای ازدواج، به عنوان همسر یک شهروند ایتالیایی یا به عنوان یک شهروند خارجی با اقامت معتبر ایتالیا، در ایتالیا بمانید.

مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج یکی از روش هایی است که نیازمند توجه به جزئیات و مستندات دقیق است. برای اطمینان از صحت و سقم مدارک و فرآیند این نوع مهاجرت، می توانید از کارشناسان ویزای ایتالیای شرکت مهاجرتی هومان ویزا مشاوره رایگان دریافت کنید.

انواع ازدواج در ایتالیا

ازدواج در قانون ایتالیا به صورت ازدواج مذهبی و ازدواج مدنی تعریف شده است

ازدواج مذهبی در ایتالیا

مردم ایتالیا عموما مسیحی و معتقد به کلیسای کاتولیک می باشند و فقط ازدواج کاتولیک ها رسمی می باشد و ازدواج افراد با دیگر ادیان جنبه مدنی دارد که این نوع ازدواج باید مورد تایید اسقف محل اقامت زوجین باشد. بیش از ۱۰ درصد ساکنان ایتالیا دینی غیر از مسیحیت کاتولیک دارند. در میان اقلیت‌های دینی، اسلام پیروان بیشتری در این کشور دارد. ازدواج تمام ادیان در این کشور به رسمیت شناخته می شود.

شرایط ازدواج با کاتولیک در ایتالیا

  • کاتولیک بودن دین یکی از زوجین
  • برگزاری مراسم و خطبه خوانی توسط کشیش کاتولیک در کلیسا
  • ارائه مدارک ازدواج حداقل ۲ ماه قبل از عروسی یا حداکثر ۶ ماه قبل از آن
  • رعایت برخی پوشش های تعریف شده برای عروس

ازدواج مدنی در ایتالیا

در ایتالیا ازدواج مدنی یا قانونی به نوعی ازدواج غیرمذهبی به زبان ایتالیایی گفته می شود که با حضور افسر مدنی با قرائت سوگند ازدواج و بیان حقوق قانونی زوجین نسبت به یکدیگر در تالار محلی شهر و با ثبت آن در شهرداری منطقه سکونت زوجین یا دفتر ثبت انجام می ‌شود

مدارک اخذ ویزای ازدواج ایتالیا

علاوه بر مدارک عمومی لازم برای صدور ویزا سایر مدارک مورد نیاز برای ارائه به کنسولگری شامل:

– گواهی ازدواج (در صورت داشتن سابقه ازدواج گواهی طلاق یا فوت)

– مدارک و اسناد جهت اثبات ازدواج رسمی مانند عکس، فیلم، سند ازدواج و …

– مدارک هویتی مانند پاسپورت، شناسنامه و کارت ملی و ترجمه شده به زبان ایتالیایی

– گواهی تولد و مدارکی مبنی بر وجود رابطه‌ خانوادگی با فرد اصلی در ایتالیا 

– گواهی عدم سوء پیشینه کیفری از مقامات محل اقامت متقاضی که شامل تاییدیه پلیس ایتالیا است مبنی بر اینکه شش ماه قبل از درخواست مرتکب جرم در ایتالیا نشده است.

– یک عکس رنگی به ابعاد 3.5 در 4.5 سانتی متر با زمینه سفید.

– تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزای ازدواج ایتالیا از سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود

– گواهی تمکن مالی و گردش حساب

– مدرک زبان مورد نیاز سفارت و کشور ایتالیا

– مدارک حقوقی و سابقه کاری همسر

– حساب بانکی و فیش حقوقی

– گواهی پزشکی با ترجمه رسمی ایتالیایی

– داشتن بیمه تامین اجتماعی با سابقه

– پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار با حداقل دو صفحه خالی برای ویزا.

– تأیید وضعیت اقامت شما، برای مثال قرارداد اجاره یا مالکیت خانه

ضمانت بازگشت ویزای ایتالیا

ازدواج در ایتالیا با ویزای توریستی

برای دریافت ویزای توریستی متقاضی با شرایط توریستی وارد کشور ایتالیا می شود و بتواند در بازه زمانی ۶ ماهه در ایتالیا ازدواجی داشته باشد که به تایید قواعد و آیین شهرداری منطقه سکونت وی برسد. پس از آن می‌تواند درخواست صدور کارت اقامتی برای اتباع خارجی را ثبت کند. از ویژگی های این کارت برای دارنده آن تقاضای ثبت و درخواست تجدیدنظر هر ۵ سال می باشد. طبق قوانین ایتالیا پس از ۲ یا ۳ سال زندگی دائم در ایتالیا متقاضی می‌تواند درخواست تابعیت دهد.

همچنین درباره مهاجرت به ایتالیا با گلدن ویزا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

دریافت اقامت ایتالیا با ویزای ازدواج ایتالیا

برای دریافت اقامت ایتالیا از طریق ازدواج، ابتدا باید وارد سامانه AIRE شوید و درخواست خود را ثبت کنید. فردی که شهروند ایتالیا است باید این درخواست را ثبت نماید. شهروندان ایرانی، برای اخذ اقامت ایتالیا از طریق ازدواج، باید درخواست خود را همراه با مدارک در کنسولگری هر دو کشور ثبت نماین و منتظر تایید مدارک باشند.

ویزای ازدواج ایتالیا با ازدواج صوری

برای اخذ اقامت و تابعیت کشور ایتالیا از طریق ازدواج، حتما باید طبق اسناد و مدارکی رابطه متقاضی و همسرش رسمی و قانونی قابل تایید کنسولگری باشد. درباره اخذ ویزای ازدواج ایتالیا با ازدواج صـوری باید گفت در حالی که شما ملزم به ارائه مدارکی مانند: عکس دو نفره، سند رسمی ازدواج، حساب بانکی مشترک ، مستنداتی از زندگی مشترک، داشتن فرزند و … هستین باید زندگی واقعی خود را به کنسولگری ثابت کنید و با ارائه این مدارک ازدواج صوری ناممکن می شود.

مزایای ویزای ایتالیا از طریق ازدواج

  • اخذ پاسپورت ایتالیا
  • دریافت اقامت دائم کشور ایتالیا
  • اخذ کامل حقوقی شهروندی این کشور
  • نداشتن خدمت سربازی اجباری
  • امکان داشتن حق رأی در ایتالیا
  • دسترسی به سیستم آموزشی باکیفیت
  • برخورداری از حق کار وتحصیل در این کشور
  • برخورداری فرزندان از حق شهروندی به ‌صورت خود به خود
  • اخذ کارت بیمه سلامت اروپا و امکان دسترسی به مراقبت‌های پزشکی با کیفت بالا
  • دریافت اجازه سفر به کشورهای اروپایی و ۱۲۷ کشور دیگر جهان
  • دریافت شهروندی ایتالیا بعد از ۲ سال از ازدواج و اگر خارج از این کشور باشند بعد از 3 سال

معایب ویزای ایتالیا از طریق ازدواج

  •  اقدام برای تهیه و اخذ مدارک خاص و مورد نیاز سفارت مانند پرکردن فرم‌ها به صورت آنلاین یا حضوری، مراجعه به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود، انجام مصاحبه‌های احتمالی…
  •  طولانی بودن زمان ارسال درخواست به سفارت یا کنسولگری ایتالیا و تعیین وقت
  •  وجود هزینه های بالایی مانند مراجعه به کنسولگری یا سفارت، ملاقات کارگزاری های مرتبط
  •  حضور در کشوری که سفارت یا کنسولگری ایتالیا در آن مستقر است و ارائه مدارک و مستنداتی برای این تایید

هزینه های اخذ ویزای ازدواج ایتالیا

متقاضی جهت دریافت ویزا به صورت کلی باید هزینه هایی بپردازد، که برای اخذ ویزای ایتالیا نیز این هزینه ها بسته به نوع ویزا و سن متقاضی متفاوت است و شامل هزینه تهیه مدارک، هزینه های پرداخت سفارت یا کنسولگری ایتالیا، هزینه های قابل پرداخت به دولت ایتالیا و معاینات پزشکی می باشد.

هزینه دقیق اخذ ویزای ازدواج ایتالیا تابع شرایط مختلفی می باشد. به عنوان مثال، هزینه ازدواج با یک شهروند ایتالیایی ممکن است با هزینه ازدواج با یک شهروند خارجی با اقامت معتبر ایتالیا متفاوت باشد. همچنین هزینه ویزای ازدواج ایتالیا باتوجه به رشد تورم جهانی و کشوری هر سال تغییر می کند.

در صورتی که تصمیم داشته باشید به کشور ایتالیا وارد شوید، باید حتما ویزای این کشور را داشته باشید، حتی اگر برای چند ساعت بخواهید در این کشور توقف کنید. در واقع اگر به کشوری غیر از کشورهای حوزه شینگن سفر می کنید و باید برای تغییر وسیله حمل و نقل در ایتالیا توقف کنید به ویزای ترانزیت ایتالیا نیاز دارید، متناسب با هدف مهاجرتی خود به ایتالیا درباره نحوه دریافت انواع ویزای ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

از دیگر انواع ویزای ایتالیا ویزای بازنشستگی ایتالیا یکی از انواع ویزای نوع D یا همان ویزای اقامت طولانی مدت ایتالیا است.

برای اخذ این ویزا متقاضی باید داشتن تمکن مالی و درآمد ماهیانه و ارائه آن برای هر یک از اعضای خانواده را اثبات کند. درآمد متقاضی می تواند با داشتن اجاره املاک یا سود سهامی که در بانک دارد و یا حقوق بازنشستگی باشد و ارائه بیمه نامه برای تمام افراد خانواده الزامی است. اطلاعات دقیق و کامل درباره این ویزا در مشاوره با تیم تخصصی هومان ویزا

ویزای الحاق یا ویزای همراه ایتالیا

ویزای همراه یا ویزای خانوادگی یکی از انواع ویزا ی نوع D و بلند مدت است. افرادی که می توانند ویزای همراه برای کار و یا تحصیلی دریافت نمایند همسر و اعضای خانواده هستند که نباید شهروند ایتالیا یا تبعه کشورهای اروپایی باشد. درباره اخذ ویزای ایتالیا با دعواتنامه می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

ضمانت بازگشت ویزای ایتالیا

به مقدار پولی که آژانس مسافرتی از مسافر به عنوان ضمانت بازگشت از کشور مقصد پیش از پایان اعتبار ویزا دریافت می کند، ضمانت بازگشت ویزا یا مسافر گفته می ‌شود. ضمانت بازگشت ویزا معمولا برای سفر به کشورهای حوزه شینگن مانند کشور ایتالیا از مسافر گرفته می ‌شود. برای مبلغ ضمانت بازگشت قوانین خاصی وجود ندارد و معمولاً بنابر شرایط کشور مقصد و مبلغ جریمه ‌ای که آن کشورها برای اقامت غیرمجاز مسافر در نظر گرفته ‌اند تعیین می‌ شود.

اعتبار ویزای ازدواج ایتالیا

مدت اعتبار این ویزا سه ماه است و بعد ازآن متقاضی برای اجازه اقامت مجدد باید اقدام نماید.

یکی دیگر از روش های مهاجرت و اخذ اقامت دائم ایتالیا، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری خارجی در این کشور است. سرمایه گذاری با روش های مختلفی مانند ثبت شرکت در ایتالیا انجام می شود و متقاضی می تواند باتوجه به هدف خود با انتخاب یکی از روش های سرمایه گذاری و آماده کردن مدارک و سرمایه لازم برای این فرآیند، اقدام به اخذ ویزای سرمایه گذاری ایتالیا بنماید.

دریافت وقت سفارت ایتالیا برای ویزای ازدواج

افرادی که قصد دارند برای سفر به کشور ایتالیا، برای اخذ ویزا اقدام کنند باید برای مراجعه به سفارت ایتالیا در ایران به منظور تحویل مدارک اخذ ویزا و انجام مصاحبه سفارت ایتالیا و پیگیری پرونده مهاجرت خود، وقت بگیرند، اما گرفتن وقت سفارت ایتالیا تضمینی کار چندان ساده ای نیست، چرا که پرتال وقت سفارت ایتالیا هر هفته یک مرتبه باز می‌ شود و متقاضیان می توانند وقت خود را رزرو کنند. اما به دلیل حجم بالای تقاضا ظرف چند دقیقه پس از باز شدن، تمام وقت ها پر می شود و متقاضی باید تا هفته های دیگر منتظر بماند.

ساعت کاری و آدرس سفارت ایتالیا در تهران

کارگزاری CKGS در سال 2008 با هدف افزایش سرعت در پروسه خدمات گذرنامه، ویزای ایتالیا و جلوگیری از ازدحام در سفارتخانه و کنسولگری ایتالیا تشکیل شد. اقدام به برون سپاری خدمات شرکت ‌های کارگزاری مختلفی در سراسر دنیا خدمات دریافت مدارک اخذ ویزا از متقاضیان را برعهده دارند.

آدرس وبسایت :  http://www.ckgsir.com

ساعت تماس تلفنی :  8:30 الی 13:30

ساعات کاری کارگزاری:  8 صبح الی 4:30 بعدازظهر

ارسال درخواست:  8 صبح الی 2 بعدازظهر

آدرس سفارت ایتالیا در تهران خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 79/68

آدرس کنسولگری ایتالیا در تهران: خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن بست فرزان شرقی، پلاک 15

آدرس کارگزاری سفارت ایتالیا  (Cox and Kings) در تهران ولنجک، خیابان سیزدهم، مجتمع گالریا، طبقه چهارم اداری

ایمیل سفارت ایتالیا در تهران

 ایمیل امور کنسولگری سفارت ایتالیا consolato.tehran@esteri.it

ایمیل امور دانشجویی سفارت ایتالیا studi.tehran@esteri.it

ایمیل سامانه ویزا ایتالیا visti.tehran@esteri.it

شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران

شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران: 66726955 – 021 و 66726956 – 021

شماره تماس دفاتر کنسولگری ایتالیا در تهران:

شماره تماس دفتر ویزا: 88190160 – 021

شماره تماس دفتر امور کنسولی: 88783498 – 021

شماره تماس دفتر امور دانشجویی: 88799885 – 021

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت ایتالیا با خرید ملک اقدام کرد توصیه ما دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت به مناسب ترین نتیجه دست یابید و به تمام سوالات شما عزیزان درباره امکان مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی و …پاسخ دقیق و کامل داده شود.

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزای تضمینی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

ویزای توریستی، ویزای سرمایه گذاری (گلدن ویزا) ، ویزای تحصیلی، ویزای تجاری، ویزای تحقیقاتی، ویزای ترانزیت، ویزای کاری، ویزای خود حمایتی ایتالیا، ویزای همراه ایتالیا (ویزای الحاق) ، ویزای بازنشستگی، ویزای پزشکی ، ویزای دیدار با خانواده، ویزای خانواده

ویزای ازدواج ایتالیا یکی از راه های مهاجرت به ایتالیا است که فردی خارجی (با تابعیت غیر ایتالیایی) بخواهد با شهروند ایتالیایی ازدواج کند. چنانچه زوجین ساکن ایتالیا باشند بعد از 2 سال و اگر خارج از این کشور باشند بعد از 3 سال می توانند درخواست اقامت دهند. چنانچه زوجین فرزند زیر ۱۸ سال داشته باشند یا فرزندی را به فرزندخواندگی قبول نمایند این زمان نصف خواهدشد.

مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج با یک شهروند ایتالیایی یا یک شهروند خارجی با اقامت معتبر ایتالیا یکی از روش هایی است که می توانید از آن استفاده کنید. این روش به شما این امکان را می دهد که با اخذ ویزای ازدواج، به عنوان همسر یک شهروند ایتالیایی یا به عنوان یک شهروند خارجی با اقامت معتبر ایتالیا، در ایتالیا بمانید.

26 کشور اروپایی در منطقه ی شینگن قرار دارند، که عبارتند از:

ایتالیا، آلمان، اتریش، دانمارک، مالت، مجارستان، بلژیک، استونی، فنلاند، اسلوونی، فرانسه، یونان، ایسلند، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسپانیا، سوئد، جمهوری چک، سوئیس و لوکزامبورگ، لیختن‌اشتاین می ‌باشد. همچنین کشورهای کراواسی، واتیکان، قبرس، بلغارستان، رومانی، سن مارینو و موناکو عضور شینگن نیستند، اما از قوانین ویزای شینگن پیروی می‌ کنند و دارندگان ویزای شینگن می توانند به خاک کشورهای فوق نیز وارد شوند.

ازدواج در قانون ایتالیا به صورت ازدواج مذهبی و ازدواج مدنی تعریف شده است

4.9/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×