فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزا فعالیت ندارد

ویزای توریستی ایتالیا با دعوتنامه (دعوتنامه توریستی ایتالیا)

برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا از طریق دعوت نامه یا همان دعوتنامه توریستی ایتالیا ابتدا باید یک دعوت نامه معتبر از یک شهروند ایتالیایی یا مقیم دائم ایتالیا دریافت کنید. سپس با این دعوتنامه و سایر مدارک مورد نیاز باید به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود مراجعه کرده و برای ویزای توریستی اقدام کنید

حوزه شینگن یا منطقه شینگن Schengen Area

متشکل از 27 کشور اروپایی است. پیمان شینگن توافق نامه‌ای است بین کشور‌های عضو این اتحادیه که این کشورها با امضای آن و با ایجاد یک ویزای واحد محدودیت تردد و معامله را بین مرزهای خود برداشته اند. به کمک این معاهده کشور‌های عضو توانسته اند علاوه بر گسترش فعالیت های خود در حوزه توریستی، در افزایش امنیت مرزهای زمینی، دریایی و هوایی، یکپارچه سازی اقدامات پلیس و مجرمان، همسانی حریم خصوصی اطلاعات با یکدیگر همکاری داشته باشند.

پیمان شینگن در سال ۱۹۸۵ بین پنج کشور هلند، آلمان، بلژیک، فرانسه و لوکزامبورگ به امضا رسید و به مرور بعدها 21 کشوردیگر به این معاهده پیوستند.

کشورهای عضو شینگن

 آلمان ، فرانسه، ایتالیا ، اسپانیا ، لهستان، لتونی، مالت ، دانمارک ، فنلاند ، رومانی ، هلند ، بلژیک ، یونان، جمهوری چک ، استونی، جمهوری ایرلند، اسلواکی ، لیتوانی ، پرتغال ، سوئد ، مجارستان ، اتریش ، بلغارستان ، قبرس ، کرواسی ، اسلوونی ، لوکزامبورگ

 ویزای شینگن دارای چهار نوع اصلی است :A – B – C – D – LTV

جهت کسب اطلاعات به روز از اخبار مهاجرت با ویزای شینگن می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

درباره کشور ایتالیا

جمهوری ایتالیا کشوری در اروپای جنوبی و پایتخت آن، شهر رم است و یکی از بزرگترین اقتصادهای بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. ایتالیا با کشورهای تریش، سوئیس، فرانسه، اسلوانی، همسایه است. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

درباره اهمیت ویزای ایتالیا برای ایرانیان

یکی از مزایای ویزای شینگن ایتالیا نحوه آماده سازی مدارک است، باتوجه به مدارک عمومی که برای اخذ انواع ویزا لازم است داشتن گردش مالی، تعداد تراکنشات حساب بدون درنظر گرفتن مبالغ آن و میزانی از تمکن مالی برای اخذ ویزای ایتالیا نیاز است.

همچنین برای ورود به ایتالیا مسافران نیازی به داشتن و ارائه کارت واکسن، تست منفی  PCRیا قرنطینه اجباری ندارند. پاسپورت ایتالیا یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین پاسپورت های جهان است که به دارندگان این امکان را می دهد تا بدون ویزا یا با درخواست ویزای کوتاه مدت به بیش از 120 کشور سفر کنند. در سال 2023پاسپورت ایتالیا رتبه 2 جهان را دریافت کرد. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط و مشـاوره باشید.

انواع ویزای ایتالیا

باتوجه به اینکه ایتالیا یکی از کشورهای حوزه شینگن است، ویزای شینگن را در چهار نوع A،B،C  و D صادر می کند . به ویزای نوع A ،B  ویزای ترانزیت ، به ویزای نوع C  ویزای توریستی ایتالیا و به نوع D ویزای ملی ایتالیا گفته می شود.

متقاضیان اخذ ویزای ایتالیا با توجه به اهداف مهاجرتی خود به این کشور باید ویزای مورد نظرشان را درخواست و با درنظر گرفتن نوع ویزا، شرایط و مدارک لازم (با دعوتنامه ایتالیا یا بدون دعوتنامه ، به صورت جاب آفر و شغلی …) را برای ارائه به کنسولگری آماده و تهیه نمایند، تا در صورت تکمیل مدارک و واجد شرایط بودن، برای آنها ویزای ایتالیا صادر شود.

انواع ویزای ایتالیا شامل:

ویزای توریستی، ، ویزای تحصیلی ایتالیا، ویزای کاری، ویزای تحقیقاتی، ویزای ترانزیت، ویزای تجاری ایتالیا، ویزای خود حمایتی ایتالیا، ویزای همراه ایتالیا (ویزای الحاق) ، ویزای بازنشستگی، ویزای پزشکی، ویزای سرمایه گذاری ، ویزای دیدار با خانواده ، ویزای ازدواج ایتالیا و گلدن ویزای ایتالیا

درباره ویزای توریستی ایتالیا

افرادی که قصد ورود و اقامت کشور ایتالیا را دارند باید ابتدا برای اخذ ویزا اقدام کنند، هر چند اقامت آنها در کشور ایتالیا کوتاه مدت باشد، ویزای توریستی ایتالیا یک ویزای کوتاه مدت است؛ در واقع این ویزا یک ویزای شینگن توریستی است که به مسافران خارجی این امکان را می دهد که به مدت 90 روز در خاک این کشور اقامت کنند. همچنین دارنده ویزای شینگن توریستی علاوه بر ایتالیا می تواند در مدت اعتبار ویزا به سایر کشورهای حوزه شینگن نیز سفر کند.

یکی از مزایای ویزای توریستی ایتالیا عدم مصاحبه با کنسولگری سفارت ایتالیا است و متقاضی صرفا جهت انگشت نگاری، احراز هویت و ارائه مدارک شناسایی به کارگزاری ایتالیا در کشور خود مراجعه می کند. ویزای توریستی ایتالیا باتوجه به وقت سفارت و حضور در کارگزاری در نوع عادی و فوری صادر می شود. داشتن گردش حساب، تمکن مالی، تاریخچه مسافرت از مهمترین شرایط اخذ ویزای توریستی ایتالیا می باشد.دریافت ویزای توریستی بدون دعوتنامه نیز همین ویژگی را داراست.

مدارک دریافت ویزای توریستی ایتالیا

* تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی ایتالیا

* دو قطعه عکس پرسنلی که در ۶ ماه اخیر گرفته شده باشد.

* پاسپورت معتبر با حداقل دو صفحه خالی که مدت اعتبار آن از مدت اعتبار ویزای توریستی کمتر نباشد.

* اصل پاسپورت های قدیمی در صورت وجود

* برگه رزرو هتل که باید با برنامه سفر متقاضی همخوانی داشته باشد.

* دعوتنامه و مدارک شناسایی مدعو (در صورت داشتن دعوتنامه)

* ترجمه اجازه خروج محضری برای خانم‌ های متاهل و افراد زیر ۱۸ سال

* مدارک اثبات تمکن مالی که شامل پرینت سه ماهه گذشته حساب بانکی، صورتحساب سهام، سند ملکی و هر مدرک دیگری که نشان دهنده ی تمکن مالی متقاضی باشد.

* ترجمه رسمی تمام صفحات شناسنامه به زبان انگلیسی یا ایتالیایی

* بیمه مسافرتی

* رزرو هواپیما

* برنامه دقیق سفر

* ترجمه مدارک شغلی

* ترجمه فیش حقوقی سه ماه اخیر و حکم کارگزینی

* گواهی اشتغال به تحصیل و ترجمه ی آن به زبان انگلیسی

دعوتنامه ایتالیا چیست؟

دعوتنامه ایتالیا نامه ای است که از طرف شخص یا سازمان ایتالیایی برای یک فرد در کشورهای دیگر ارسال می شود. دعوتنامه ایتالیا از افراد مورد نظر خود دعوت می کند که برای اهداف مختلفی مانند تحصیل، کار، بازدید دوستان و بستگان و… که در نظر دارد، به ایتالیا سفر کنند. شخصی که دعوتنامه را می‌ نویسد باید مسئول مواردی که در برگه قید می‌ کند باشد، مطالب درج شده در دعوتنامه ‌ایتالیا به دقت بررسی می شود، در دعوتنامه ‌ایتالیا اطلاعات شناسایی متقاضی به همراه هدف از سفر به ایتالیا درج می ‌شود، محل اقامت و چگونگی پرداخت آن نیز مطرح خواهد شد و باید زمان خروج از کشور نیز در دعوتنامه ایتالیا درج شود. فرد دعوت کننده که شهروند ایتالیا است و برای متقاضی دعوتنامه ارسال می کند باید تمامی اطلاعات خود را ثبت کند. اگر در دعوتنامه قید شود که مدعو پشتیبان مالی متقاضی است، نیاز به ارائه فیش حقوق سه ماه اخیر خواهد بود.

دعوتنامه ایتالیا به متقاضیان اخذ ویزا کمک می کند، که روند اخذ ویزا سریع تر انجام شود، اما دعوتنامه ایتالیا به منظور دریافت ویزای تضمینی ایتالیا نیست بلکه فقط دریافت اخذ ویزای ایتالیا را تسریع می کند و تضمینی برای دریافت ویزای ایتالیا نخواهد بود. ورود و اقامت کشور ایتالیا از روش های دیگری مانند اقامت خودحمایتی نیز امکانپذیر است که درباره شرایط و مراحل آن می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

ویزای توریستی ایتالیا با دعوتنامه یا دعوتنامه توریستی ایتالیا

در این روش یکی از اعضای خانواده و یا دوستان متقاضی که در کشور ایتالیا زندگی می کند می‌ تواند با فرستادن یک دعوتنامه رسمی، او را به ایتالیا دعوت کند و برای این کار باید نسبت خانوادگی و یا رابطه دوستانه ی خود را با متقاضی اثبات کند.

دعوتنامه باید به تایید پلیس یا شهرداری شهری که فرد مدعو در آن اقامت دارد، برسد و در دعوتنامه باید مشخصات کامل محل زندگی فرد قید شود.

اگر متقاضی بخواهد با دعوتنامه، اقدام به اخذ ویزای توریستی ایتالیا بنماید، باید مدارک اثبات تمکن مالی، را که نشان می دهد متقاضی می تواند هزینه سفر و هزینه های مربوط به اقامت در این کشور را پرداخت کند را ارائه دهد و به این منظور باید به همراه مدارک اصلی، پرینت حساب بانکی مربوط به سه ماه قبل خود را نیز ارائه دهد. اما ممکن است میزبان که دعوتنامه را ارسال می کند، بخواهد هزینه های سفر متقاضی را تامین کند، در این صورت باید به همراه دعوتنامه و مدارک شناسایی خود، صورتحساب بانکی در یکی از بانک ‌های معتبر ایتالیایی یا بین ‌المللی را نیز ارائه دهد!

شرایط دریافت ویزای توریستی ایتالیا با دعوتنامه

شرایط ویزای توریستی ایتالیا همراه با دعوتنامه (دعوتنامه توریستی ایتالیا) به شرح زیر است:

1-  داشتن دعوتنامه معتبر از یک شهروند ایتالیایی یا مقیم دائم ایتالیا. دعوتنامه باید شامل جزئیات دعوت شده، مدت اقامت، هدف سفر و شرایط اقامت باشد.

2- داشتن پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار و حداقل 2 صفحه خالی برای ویزای توریستی ایتالیا.

3- بلیط رفت و برگشت هواپیما. بلیط برگشت باید با مدت اقامت در دعوتنامه مطابقت داشته باشد.

4- ارائه اسناد مالی. شما باید ثابت کنید که قادر به تامین هزینه های خود در طول اقامت خود در ایتالیا هستید. این ممکن است شامل حساب بانکی، گواهی درآمد یا سایر اسناد باشد.

5- تکمیل فرم درخواست ویزا شما باید فرم درخواست ویزای توریستی ایتالیا را با دقت پر کنید.

6- عکس پرسنلی

دلایل رد شدن و ریجکتی ویزای توریستی ایتالیا

درخواست ویزای توریستی ایتالیا به دلایل مختلفی می تواند رد یا رد شود. برخی از دلایل رد ویزای توریستی ایتالیا عبارتند از:

ارائه مدارک نامناسب: اگر مدارک شما مانند دعوتنامه، بیمه مسافرتی، بلیط هواپیما یا مدارک مالی نامناسب باشد، ممکن است سفارت یا کنسولگری ایتالیا درخواست شما را رد کند.

نداشتن مدارک کافی برای تایید صلاحیت: برای درخواست ویزای توریستی ایتالیا باید مدارک کافی برای تایید صلاحیت خود داشته باشید. برای مثال، اگر دانشجو هستید، باید مدرک تحصیلی خود را ارائه دهید.

تاریخ انقضای پاسپورت: پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. اگر گذرنامه شما در شرف اتمام است، ممکن است درخواست شما رد شود.

فقدان مدارک مالی کافی: باید ثابت کنید که می توانید هزینه های خود را در طول اقامت خود در ایتالیا تامین کنید. اگر نتوانید این مدرک را ارائه دهید، ممکن است درخواست شما رد شود.

رفتار نادرست گذشته: اگر سابقه سوء رفتار در گذشته، از جمله ورود غیرمجاز به کشورهای دیگر را داشته باشید، ممکن است درخواست ویزای توریستی شما رد شود.

نداشتن دلایل قانونی برای بازگشت به کشور مبدا: برای درخواست ویزای توریستی ایتالیا باید دلایل قانونی برای بازگشت به کشور خود داشته باشید. اگر سفارت یا کنسولگری ایتالیا نتواند اطمینان حاصل کند که شما پس از پایان اقامت به کشور خود باز خواهید گشت، ممکن است درخواست شما رد شود.

ارائه اطلاعات نادرست: در صورت ارائه اطلاعات نادرست یا نادرست در فرم درخواست ویزای توریستی ایتالیا، ممکن است درخواست شما رد شود.

هدف از سفر با اطلاعات ارائه شده مطابقت ندارد: اگر هدف شما از سفر با اطلاعات ارائه شده در درخواست ویزا مطابقت نداشته باشد، ممکن است درخواست شما رد شود.

محدودیت های امنیتی: درخواست ویزای شما ممکن است به دلیل محدودیت های امنیتی یا سیاسی رد شود.

آیا دریافت پناهندگی با ویزای توریستی ایتالیا امکانپذیر است؟ برای دریافت پاسخ این سوال با تیم تخصصی هومان ویزا همراه باشید.

افرادی که قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارند ابتدا باید درباره شرایط زندگی در ایتالیا اطلاعات کامل و کافی داشته باشند تا بتوانند با توجه به شرایط خود بهترین مسیر مهاجرتی را انتخاب و برای اقامت ایتالیا اقدام نمایند تا بتوانند بدون ریجکتی ویزای ایتالیا در کوتاه ترین زمان با صرف هزینه مناسب و کمترین ریسک برای مهاجرت به این کشور گام بردارند ، در این راستا توصیه ما به متقاضیان مهاجرت به ایتالیا دریافت مشاوره های رایگان از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا و اطلاع از به روزترین اخبار مهاجرت ایتالیا است!

تمدید ویزای توریستی

تمدید ویزای توریستی ایتالیا ممکن است در برخی موارد امکان پذیر باشد، اما برای بسیاری از کشورها ایتالیا اجازه تمدید ویزای توریستی را نمی دهد و شما باید درخواست جدیدی برای ویزای توریستی ایتالیا ارسال کنید. اگر می خواهید ویزای توریستی ایتالیا خود را تمدید کنید، باید ویزای خود را به دلیل یکی از شرایط زیر تمدید کنید:

مسائل پزشکی: اگر به دلیل بیماری یا جراحت نمی توانید به کشور مبدا خود بازگردید، می توانید برای تمدید ویزای توریستی ایتالیا اقدام کنید. در این صورت باید مدارک پزشکی مربوطه را ارائه دهید تا سفارت یا کنسولگری ایتالیا در مورد تمدید ویزای شما تصمیم معتبری بگیرد.

عوامل غیرقابل کنترل: اگر به دلیل عوامل غیرقابل کنترل مانند طوفان، زلزله و غیره نمی توانید به کشور خود بازگردید، می توانید برای تمدید ویزای توریستی ایتالیا اقدام کنید. در این مورد، باید اسنادی ارائه دهید که عوامل غیرقابل کنترل را توضیح دهد، مانند گزارش های رسمی کارشناسان محلی یا اسنادی که بسته بودن فرودگاه ها یا مسیرهای حمل و نقل را نشان می دهد.

تبدیل ویزای توریستی ایتالیا به اقامت دائم

ممکن است برای برخی افراد امکان تبدیل ویزای توریستی ایتالیا به اقامت دائم وجود داشته باشد اما به طور کلی نمی توان ویزای توریستی ایتالیا را به اقامت دائم تبدیل کرد.

اگر می خواهید پس از اتمام ویزای توریستی ایتالیا در ایتالیا بمانید، باید برای ویزای اقامت طولانی مدت یا ویزای دیگری که برای اقامت بیش از 90 روز در ایتالیا مناسب است، درخواست دهید. برای دریافت ویزای اقامت طولانی مدت باید شرایط و مدارک مختلفی از جمله مدارکی که نشان دهنده تمکن مالی، محل اقامت، بیمه درمانی و … باشد را ارائه دهید. همچنین برای دریافت ویزای اقامت طولانی مدت بدون در نظر گرفتن مدت اقامت ویزای توریستی باید به یکی از دلایل زیر پذیرفته شوید:

کار: اگر قصد دارید در ایتالیا برای یک شرکت یا برای خودتان کار کنید، می توانید برای ویزای کار طولانی مدت ایتالیا اقدام کنید.

تحصیل: اگر در یکی از دانشگاه های ایتالیا به عنوان دانشجو پذیرفته شده اید، می توانید برای اقامت طولانی مدت در ایتالیا برای ویزای تحصیلی اقدام کنید.

خانواده: اگر شما یا همسرتان شهروند ایتالیا یا شهروند اتحادیه اروپا هستید، می توانید برای اقامت طولانی مدت در ایتالیا درخواست ویزای خانوادگی بدهید.

هم چنین یکی از مسیرهای مهاجرتی به ایتالیا اخذ ویزای همراه تحصیلی است که دانشجویان ابتدا باید در دانشگاه یا موسسه آموزشی ایتالیا پذیرش شوند. جهت کسب اطلاعات دقیق و به روز درباره اخبار مهاجرت به ایتالیا و نحوه دریافت اقامت پس از تحصیل در ایتالیا با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

فرم دعوتنامه ایتالیا

دعوتنامه ایتالیایی برای ورود به ایتالیا برای مقاصد تجاری، تحصیلی یا گردشگری مورد نیاز است. اگر قصد سفر به ایتالیا و درخواست ویزا را دارید، می توانید از دعوتنامه ای که توسط یک شهروند ایتالیایی یا یک شرکت ایتالیایی صادر شده است استفاده کنید. در ادامه مشخصاتی که باید در دعوتنامه ایتالیایی درج شود را برای شما توضیح می دهیم:

مشخصات فردی دعوت شده

محل سکونت و سوابق تحصیلی و حرفه ای مدعو

مدت اقامت و تاریخ ورود و خروج

هزینه های اقامت

هویت مدعو

محل اقامت مدعو

اهداف سفر مدعو

تعهد مدعو

هم چنین با دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا درباره شرایط و مراحل اخذ ویزای ترانزیت ایتالیا یا بهترین مسیر دریافت ویزای سرمایه گذاری ایتالیا و اخذ شهروندی ایتالیا از طریق سرمایه گذاری، مناسب با تخصص و مهارت خود می توانید یک مهاجرت شغلی موفق را با کمترین ریسک تجربه کنید و درباره دریافت انواع ویزای شینگن ایتالیا با کمترین مدارک در کوتاه ترین زمان مانند اخذ ویزای بازنشستگی ایتالیا و دانستن پردرآمدترین مشاغل برای ویزای کاری ایتالیا از به روزترین اخبار و اطلاعات قوانین مهاجرت به ایتالیا مطلع باشید تا از مسیرهای دیگر مهاجرتی مانند پناهندگی ایتالیا و … اقدام نکنید.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی

اعتبار ویزای توریستی ایتالیا برای هر کشور و شرایط و مدارکی که متقاضی ویزا ارائه می دهد متفاوت است. در بیشتر موارد، ویزای توریستی ایتالیا معمولا حداکثر 90 روز اعتبار دارد. اما برای برخی کشورها اعتبار این ویزا کمتر یا بیشتر از 90 روز است.

همچنین لازم به ذکر است که دارندگان ویزای توریستی حداکثر تا 90 روز مجاز به اقامت در ایتالیا هستند و در صورت تمدید اقامت باید با سفارت ایتالیا تماس گرفته و یا درخواست تمدید ویزای توریستی در کنسولگری ارائه شود. همچنین لازم به ذکر است که مدت زمان ویزای توریستی در افراد مختلف بر اساس شرایط و مدارک آنها متفاوت است و توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر با سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود تماس بگیرید و در مکاتبه باشید.

هزینه ویزای توریستی ایتالیا

هزینه ویزای توریستی ایتالیا برای هر فرد بسته به کشور مبدا، مدت اقامت و نوع ویزا متفاوت است. برای اطلاعات دقیق در مورد هزینه های ویزا، بهتر است به وب سایت سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود مراجعه کنید، علاوه بر این، لازم به ذکر است که درخواست ویزای توریستی ایتالیا مستلزم پرداخت هزینه های متعددی از جمله هزینه بررسی مدارک، هزینه ویزا و هزینه خدمات مرکز درخواست ویزا می باشد.

با ویزای توریستی ایتالیا به چه کشورهایی می توان مسافرت کرد؟

با ویزای توریستی ایتالیا می توانید به بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر سفر کنید. ایتالیا یکی از اعضای اتحادیه اروپا و منطقه شینگن است، بنابراین با ویزای توریستی ایتالیا می توانید به کشورهای عضو منطقه شینگن مانند فرانسه، آلمان، اسپانیا، پرتغال، بلژیک، هلند، اتریش و … سفر کنید.

لازم به ذکر است که هر کشوری قوانین و مقررات خاص خود را در خصوص ورود ویزا دارد و ممکن است برخی از کشورها برای ورود به این کشورها ویزاهای دیگری را درخواست کنند. بنابراین، قبل از سفر به هر کشوری، بهتر است با سفارت یا کنسولگری آن کشور تماس گرفته و اطلاعات دقیقی در مورد شرایط ویزا و ورود دریافت کنید.

گرفتن وقت سفارت ایتالیا برای ویزای توریستی ایتالیا با دعوتنامه

یکی از مهمترین مراحل اخذ ویزای ایتالیا برای مهاجرت به این کشور گرفتن  وقت سفارت ایتالیا است که باتوجه به حجم بالای درخواست های ویزای ایتالیا کاری دشوار است و درگاه رزرو وقت کارگزاری سفارت ایتالیا CKGS هر هفته یک مرتبه باز می شود و تنها چند دقیقه پس از باز شدن درگاه، تمامی وقت ها رزرو می شوند و متقاضی باید برای ثبت درخواست خود چند هفته ی دیگر نیز منتظر بماند، از این رو دریافت وقت سفارت یکی از دغدغه های افرادی است که قصد سفر به این کشور و اخذ ویزای ایتالیا را دارند، جهت اطلاع از ساعت باز شدن وقت سفارت ایتالیا با تیم تخصصی شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید تا درباره مصاحبه سفارت ایتالیا آمادگی لازم را کسب نمایید.

ضمانت بازگشت ویزای ایتالیا

به مقدار پولی که آژانس مسافرتی از مسافر به عنوان ضمانت بازگشت از کشور مقصد پیش از پایان اعتبار ویزا دریافت می کند، ضمانت بازگشت ویزا یا مسافر گفته می ‌شود. ضمانت بازگشت ویزا معمولا برای سفر به کشورهای حوزه شینگن مانند کشور ایتالیا از مسافر گرفته می ‌شود. برای مبلغ ضمانت بازگشت قوانین خاصی وجود ندارد و معمولاً بنابر شرایط کشور مقصد و مبلغ جریمه ‌ای که آن کشورها برای اقامت غیرمجاز مسافر در نظر گرفته ‌اند تعیین می‌ شود.

بلوکارت ایتالیا

بلو کارت یک مجوز کار در اتحادیه اروپا است که توسط ۲۵ کشور از ۲۸ کشور عضو، به اتباع غیر واجد شرایط، خارج از اتحادیه اروپا ارائه می ‌شود. دارندگان بلو کارت باید پیشنهاد شغلی از طرف شرکتی در ایتالیا (جاب آفر) داشته باشند و با توجه به زمان قرارداد کاری، بلو کارت از ۶ ماه تا ۴ سال اعتبار دارد که قابل تمدید خواهد بود. همچنین خانواده متقاضی یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال می توانند با اخذ ویزای همراه ایتالیا به صورت قانونی در این کشور اقامت داشته باشند.

یکی از مسیرهای دریافت اقامت ایتالیا ثبت شرکت در ایتالیا و نیز سرمایه گذاری با خرید ملک در ایتالیا است که متقاضی باتوجه به سرمایه و هدف کاری خود می تواند برای دریافت این اقامت اقدام نماید. جهت کسب اطلاعات به روز مهاجرتی می توانید با کارشناسان هومان ویزا در ارتباط باشید.

ساعت کاری و آدرس سفارت ایتالیا در تهران

کارگزاری CKGS در سال 2008 با هدف افزایش سرعت در پروسه خدمات گذرنامه، ویزای ایتالیا و جلوگیری از ازدحام در سفارتخانه و کنسولگری ایتالیا تشکیل شد. اقدام به برون سپاری خدمات شرکت ‌های کارگزاری مختلفی در سراسر دنیا خدمات دریافت مدارک اخذ ویزا از متقاضیان را برعهده دارند.

آدرس وبسایت :  http://www.ckgsir.com

ساعت تماس تلفنی :  8:30 الی 13:30

ساعات کاری کارگزاری:  8 صبح الی 4:30 بعدازظهر

ارسال درخواست:  8 صبح الی 2 بعدازظهر

آدرس سفارت ایتالیا در تهران خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 79/68

آدرس کنسولگری ایتالیا در تهران: خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن بست فرزان شرقی، پلاک 15

آدرس کارگزاری سفارت ایتالیا  (Cox and Kings) در تهران ولنجک، خیابان سیزدهم، مجتمع گالریا، طبقه چهارم اداری

 ایمیل امور کنسولگری سفارت ایتالیا consolato.tehran@esteri.it

ایمیل امور دانشجویی سفارت ایتالیا studi.tehran@esteri.it

ایمیل سامانه ویزا ایتالیا visti.tehran@esteri.it

شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران: 66726955 – 021 و 66726956 – 021

شماره تماس دفاتر کنسولگری ایتالیا در تهران:

شماره تماس دفتر ویزا: 88190160 – 021

شماره تماس دفتر امور کنسولی: 88783498 – 021

شماره تماس دفتر امور دانشجویی: 88799885 – 021

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت کشور مقصد اقدام کرد و پاسخ دقیق به سوالاتی مانند امکان گرفتن پناهندگی با ویزای توریستی ایتالیا و …. توصیه ما دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت مناسب ترین نتیجه را دریافت کنید

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزای تضمینی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

ویزای توریستی ایتالیا یک ویزای کوتاه مدت است؛ در واقع این ویزا یک ویزای شینگن توریستی است که به مسافران خارجی این امکان را می دهد که به مدت 90 روز در خاک این کشور اقامت کنند. همچنین دارنده ویزای شینگن توریستی علاوه بر ایتالیا می تواند در مدت اعتبار ویزا به سایر کشورهای حوزه شینگن نیز سفر کند.

یکی از مزایای ویزای توریستی ایتالیا عدم مصاحبه با کنسولگری سفارت ایتالیا است و متقاضی صرفا جهت انگشت نگاری، احراز هویت و ارائه مدارک شناسایی به کارگزاری ایتالیا در کشور خود مراجعه می کند. ویزای توریستی ایتالیا باتوجه به وقت سفارت و حضور در کارگزاری در نوع عادی و فوری صادر می شود. داشتن گردش حساب، تمکن مالی، تاریخچه مسافرت از مهمترین شرایط اخذ ویزای توریستی ایتالیا می باشد.

ارائه مدارک نامناسب ، نداشتن مدارک کافی برای تایید صلاحیت ، تاریخ انقضای پاسپورت، فقدان مدارک مالی کافی، رفتار نادرست گذشته، نداشتن دلایل قانونی برای بازگشت به کشور مبدا، ارائه اطلاعات نادرست، هدف از سفر با اطلاعات ارائه شده مطابقت ندارد، محدودیت های امنیتی

تمدید ویزای توریستی ایتالیا ممکن است در برخی موارد مانند مسائل پزشکی و عوامل غیرقابل کنترل امکان پذیر باشد، اما برای بسیاری از کشورها ایتالیا اجازه تمدید ویزای توریستی را نمی دهد و شما باید درخواست جدیدی برای ویزای توریستی ایتالیا ارسال کنید.

ممکن است برای برخی افراد امکان تبدیل ویزای توریستی ایتالیا به اقامت دائم وجود داشته باشد اما به طور کلی نمی توان ویزای توریستی ایتالیا را به اقامت دائم تبدیل کرد.

اعتبار ویزای توریستی ایتالیا برای هر کشور و شرایط و مدارکی که متقاضی ویزا ارائه می دهد متفاوت است. در بیشتر موارد، ویزای توریستی ایتالیا معمولا حداکثر 90 روز اعتبار دارد. اما برای برخی کشورها اعتبار این ویزا کمتر یا بیشتر از 90 روز است.

همچنین لازم به ذکر است که دارندگان ویزای توریستی حداکثر تا 90 روز مجاز به اقامت در ایتالیا هستند و در صورت تمدید اقامت باید با سفارت ایتالیا تماس گرفته و یا درخواست تمدید ویزای توریستی در کنسولگری ارائه شود

5/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×