فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزا فعالیت ندارد

ویزای همراه تحصیلی ایتالیا

 ویزای همراه ایتالیا، برای دانشجویانی صادر می شود که ابتدا در دانشگاه یا موسسه آموزشی در ایتالیا پذیرش دارند. ویزای همراه ایتالیا یا ویزای پارتنر ایتالیا یکی از انواع ویزای ایتالیاست که در انواع مختلف خانوادگی / تحصیلی / کاری و … برای متقاضیان مهاجرت به این کشور با تایید شرایط و مدارک لازم صادر می شود

درباره کشور ایتالیا

جمهوری ایتالیا کشوری در اروپای جنوبی و پایتخت آن، شهر رم است و یکی از بزرگترین اقتصادهای بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. ایتالیا با کشورهای تریش، سوئیس، فرانسه، اسلوانی، همسایه است. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

درباره اهمیت ویزای ایتالیا برای ایرانیان

یکی از مزایای ویزای شینگن ایتالیا نحوه آماده سازی مدارک است، باتوجه به مدارک عمومی که برای اخذ انواع ویزا لازم است داشتن گردش مالی، تعداد تراکنشات حساب بدون درنظر گرفتن مبالغ آن و میزانی از تمکن مالی برای اخذ ویزای ایتالیا نیاز است.

همچنین برای ورود به ایتالیا مسافران نیازی به داشتن و ارائه کارت واکسن، تست منفی  PCRیا قرنطینه اجباری ندارند. پاسپورت ایتالیا یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین پاسپورت های جهان است که به دارندگان این امکان را می دهد تا بدون ویزا یا با درخواست ویزای کوتاه مدت به بیش از 120 کشور سفر کنند. در سال 2023پاسپورت ایتالیا رتبه 2 جهان را دریافت کرد. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط و مشـاوره باشید.

انواع ویزای ایتالیا

باتوجه به اینکه ایتالیا یکی از کشورهای حوزه شینگن است، ویزای شینگن را در چهار نوع A،B،C  و D صادر می کند . به ویزای نوع A ،B  ویزای ترانزیت ، به ویزای نوع C  ویزای توریستی ایتالیا و به نوع D ویزای ملی ایتالیا گفته می شود.

متقاضیان اخذ ویزای ایتالیا با توجه به اهداف مهاجرتی خود به این کشور باید ویزای مورد نظرشان را درخواست و با درنظر گرفتن نوع ویزا، شرایط و مدارک لازم (با دعوتنامه ایتالیا یا بدون دعوتنامه ، به صورت جاب آفر و شغلی …) را برای ارائه به کنسولگری آماده و تهیه نمایند، تا در صورت تکمیل مدارک و واجد شرایط بودن، برای آنها ویزای ایتالیا صادر شود.

انواع ویزای ایتالیا شامل:

ویزای توریستی، ، ویزای تحصیلی ایتالیا، ویزای کاری، ویزای تحقیقاتی، ویزای ترانزیت، ویزای تجاری ایتالیا، ویزای خود حمایتی ایتالیا، ویزای همراه ایتالیا (ویزای الحاق) ، ویزای بازنشستگی، ویزای پزشکی، ویزای سرمایه گذاری ، ویزای دیدار با خانواده ، ویزای ازدواج ایتالیا و گلدن ویزای ایتالیا

ویزای همراه ایتالیا یا ویزای پارتنر ایتالیا

ویزای همراه ایتالیا یا ویزای پارتنر ایتالیا یکی از انواع ویزای ایتالیاست که در انواع مختلف خانوادگی / تحصیلی / کاری و … برای متقاضیان مهاجرت به این کشور با تایید شرایط و مدارک لازم صادر می شود.

ویزای همراه ایتالیا یا ویزای خانوادگی نوعی ویزای طولانی به حساب می آید که به عنوان ویزای ملی نیز شناخته شده است. ویزای همراه این امکان را به فرد می دهد که به مدت 3 ماه در کشور ایتالیا سکونت داشته باشد و بتواند با خوانواده خود دیدار کند.

این ویزا گاهی به عنوان ویزای ورود نیز شناخته می شود. اخذ ویزای همراه از روش هایی مانند تحصیل، سرمایه گذاری، کار و … امکان پذیر است. برای درخواست چنین ویزایی، متقاضی باید در مدت کمتر از 6 ماه، برای ورود به ایتالیا توسط اداره مهاجرت این کشور تایید شود و متقاضی اصلی باید ثابت کند که توانایی پرداخت هزینه های زندگی همسر، فرزندان یا همراهان خود در ایتالیا را دارد تا شانش بیتشری برای دریافت همچین ویزایی را داشته باشد.

دریافت ویزای همراه و اخذ ان با محدودیت هایی همراه است. به عنوان مثال، کسانی که با ویزای توریستی به ایتالیا سفر می کنند، نمی توانند خانواده خود را با ویزای همراه همراه خود بیاورند

افرادی که قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارند ابتدا باید درباره شرایط زندگی در ایتالیا اطلاعات کامل و کافی داشته باشند تا بتوانند با توجه به شرایط خود بهترین مسیر مهاجرتی را انتخاب و برای اقامت ایتالیا اقدام نمایند تا بتوانند بدون ریجکتی ویزای ایتالیا در کوتاه ترین زمان با صرف هزینه مناسب و کمترین ریسک برای مهاجرت به این کشور گام بردارند ، در این راستا توصیه ما به متقاضیان مهاجرت به ایتالیا دریافت مشاوره های رایگان از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا و اطلاع از به روزترین اخبار مهاجرت ایتالیا است!

ویزاي همراه تحصیلی ایتالیا

نظام آموزشی ایتالیا به 3 دوره تحصیلات اولیه، تحصیلات ثانویه و تحصیلات عالی و دانشگاه دسته‌بندی می‌شود. مقاطع آموزشی برای افراد ایتالیایی رایگان و از سن 6 سالگی تا 16 سالگی می باشد. از این رو مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین مسیرهای ورود به کشور ایتالیا است. ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی است که هر ساله متقاضیان زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل در این کشور به دلیل داشتن دانشگاه های باکیفیت اقدام به اپلای تحصیلی و دریافت بورسیه استانی می کنند، بنابراین دولت ایتالیا بر اساس شرایط و طی مراحلی به این افراد اجازه ویزای تحصیلی می دهد. ویزای همراه تحصیلی نیازمند شرایط و مدارکی است که باید در مدت زمان مشخص برای کنسولگری ایتالیا فرستاده شود. همچنین متقاضی تحصیل در ایتالیا می تواند با پذیرش در آزمون های زبان جهت اپلای تحصیلی دانشگاه های ایتالیا با اعتبار بالا در کشورهای حوزه شینگن با فرصت های استثنایی از آزمون هایی مانند آزمون آلفا تست ایتالیا برای مهاجرت تحصیلی برنامه ریزی نماید.

کنسولگری اختیار کامل درخواست مدارک اضافی برای ارزیابی درخواست متقاضی را دارد. توجه داشته باشید که اگر تمامی مدارک لازم را داشته باشید، دلیل نمی شود تا ویزا همراه شما صادر شود. زیرا اخذ چنین ویزای دارای محدودیت های خاصی است. فردی که قصد اخذ و دریافت ویزای همراه تحصلیی ایتالیا را دارد باید دارای شاخصه و ویزگی های خاصی باشد و پس از ارائه مدارک به کنسولگری، باید منتظر تایید یا رد کشور ایتالیا بماند. به درخواست هایی که دارای مدارک معیوب باشند به هیچ عنوان رسیدگی نخواهد شد.

برای پذیرش دانشگاه پزشکی یکی از آزمون های مورد قبول و معتبر آزمون IMAT است. که توسط تعدادی از دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا جهت سنجش مهارت ها و آمادگی متقاضی برگزار می شود. اطلاع از انواع بورسیه های تحصیلی در ایتالیا، نحوه برگزاری ، شرایط و مراحل شرکت در این آزمون با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

ویزاي والدین دانشجو در ایتالیا

برای دریافت ویزای والدین دانشجویی در ایتالیا، دانشجو باید ابتدا در یکی از دانشگاه های ایتالیا ثبت نام کند. سپس باید درخواستی را به دانشگاه خود ارسال کند تا مدارک لازم برای دریافت ویزای والدین دانشجو را پس از تایید پذیرش به والدین ارائه کند.

در مرحله بعدی والدین باید با در دست داشتن مدارک و مدارک لازم به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود مراجعه کرده و درخواست خود را برای ویزای والدین دانشجویی ارائه دهند.

ویزای همراه والدین تحت شرایط خاصی اعطا می شود، زیرا همسر و فرزندان متقاضی در اولویت قرار دارند. در زمانی که ثابت شود که والدین متقاضی از نظر مالی و دیگر شرایط به فرزند دانشجو خود وابسته هستند و نیاز دازند ، می توانند ویزای همراه نیز دریافت کنند. والدین بالای 65 سال که به فرزندشان وابسته هستند و فرزند دیگری برای نگهداری و مراقبت از آن ها ندارند شانس بالا و قطعی برای اخذ ویزای همراه ایتالیا دارند.

شرایط دریافت ویزاي همراه تحصیلی ایتالیا

برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا، متقاضی باید همسر، فرزند یا والدین یک فرد غیر اروپایی باشد که دارای مجوز اقامت در ایتالیا است. در این مورد، متقاضی باید حداقل 6 ماه قبل از اداره مهاجرت ایتالیا تاییدیه ورود را دریافت کرده باشد.

تمامی مدارک ویزای تحصیلی ایتالیا باید اصل و فتوکپی باشد، از جمله تمامی صفحات پاسپورت، گرین کارت، گواهینامه رانندگی و ….

برای دریافت ویزای تحصیلی والدین در ایتالیا باید مدارک و اطلاعات کامل و دقیق را ارائه دهید و از داشتن شرایط و ضوابط لازم مطمئن شوید. در صورت رد درخواست، می توانید از حقوق خود در این زمینه استفاده کرده و برای اطلاع از دلایل رد درخواست، اعتراض کنید.

اگر درخواست ویزای والدین دانش آموز شما در ایتالیا رد شد، می توانید در این زمینه تجدید نظر کرده و از حقوق خود استفاده کنید. برای این منظور باید با سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید که دلایل رد درخواست ویزا را برای شما توضیح دهند.

درباره نحوه پذیرش در آزمون های زبان جهت اپلای تحصیلی دانشگاه های ایتالیا با اعتبار بالا در کشورهای حوزه شینگن با فرصت های استثنایی مانند آزمون آلفا تست ایتالیا با مشاورین شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

مدارك دریافت ویزاي همراه تحصیلی ایتالیا

  • فرم درخواست ویزای ایتالیا که به طور کامل در کنسولگری ایتالیا تکمیل و امضا شده است. توجه داشته باشید که متقاضی باید فرم را تکمیل و امضا کند.
  • آخرین عکس پاسپورتی 3.5*4.5 باید عکس اخیر با پس زمینه سفید باشد.
  • کپی مدارک یا پاسپورت شهروندی اروپا یا اتحادیه اروپا با اطلاع از درخواست حضور یکی از اعضای خانواده در ایتالیا و تایید انطباق با شرایط تعیین شده توسط قانون.
  • مدارک اداری مانند گواهی ازدواج، شناسنامه و … که نشان دهنده و تایید کننده رابطه فامیلی است (به ویژه برای متقاضیان ویزای دانشجویی همسر ایتالیایی مورد نیاز است). توجه داشته باشید کسانی که مایل به اخذ اقامت دائم ایتالیا از طریق ازدواج با یک شهروند ایتالیایی هستند باید قبل از درخواست ویزای ازدواج خود را در کنسولگری ایتالیا ثبت کنند.
  • مدارکی که قصد بازگشت به کشور والدین را تایید می کند، مانند مدارک مربوط به کار و اشتغال والدین، مدارک مربوط به تعهدات خانوادگی و غیره.

مزایاي ویزاي همراه تحصیلی ایتالیا

اقامت طولانی مدت: با اخذ ویزای تحصیلی همراه، دانشجویان می توانند مدت طولانی تری در ایتالیا بمانند و از فرصت های آموزشی و فرهنگی بیشتری در این کشور برخوردار شوند.

دسترسی به مراقبت های بهداشتی: با اخذ ویزای دانشجویی، دانشجویان می توانند به خدمات بهداشتی و پزشکی در ایتالیا دسترسی داشته باشند. این امر به ویژه برای دانش آموزانی که به هر دلیلی نیاز به درمان دارند بسیار مهم است.

توانایی کار: با ویزای دانشجویی، دانشجویان می توانند به صورت قانونی در ایتالیا کار کنند و درآمد بیشتری کسب کنند. برای دانش آموزانی که می خواهند تجربه کاری کسب کنند و مهارت های خود را بهبود بخشند بسیار مفید است.

دسترسی به بورسیه ها و تسهیلات مالی: اخذ ویزای تحصیلی برای دانشجویان امکان دسترسی به بورسیه ها و تسهیلات مالی را به آنها می دهد. با وجود گپ تحصیلی متقاضی در ایتالیا، بسیاری از دانشگاه ها و موسسات آموزشی برنامه های بورسیه و گزینه های مالی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند که برای کاهش هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا بسیار مفید است.

گرفتن وقت سفارت ایتالیا

یکی از مهمترین مراحل اخذ ویزای ایتالیا برای مهاجرت به این کشور گرفتن  وقت سفارت ایتالیا است که باتوجه به حجم بالای درخواست های ویزای ایتالیا کاری دشوار است و درگاه رزرو وقت کارگزاری سفارت ایتالیا CKGS هر هفته یک مرتبه باز می شود و تنها چند دقیقه پس از باز شدن درگاه، تمامی وقت ها رزرو می شوند و متقاضی باید برای ثبت درخواست خود چند هفته ی دیگر نیز منتظر بماند، از این رو دریافت وقت سفارت یکی از دغدغه های افرادی است که قصد سفر به این کشور و اخذ ویزای ایتالیا را دارند، جهت اطلاع از ساعت باز شدن وقت سفارت ایتالیا با تیم تخصصی شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید تا درباره مصاحبه سفارت ایتالیا آمادگی لازم را کسب نمایید.

ضمانت بازگشت ویزای ایتالیا

به مقدار پولی که آژانس مسافرتی از مسافر به عنوان ضمانت بازگشت از کشور مقصد پیش از پایان اعتبار ویزا دریافت می کند، ضمانت بازگشت ویزا یا مسافر گفته می ‌شود. ضمانت بازگشت ویزا معمولا برای سفر به کشورهای حوزه شینگن مانند کشور ایتالیا از مسافر گرفته می ‌شود. برای مبلغ ضمانت بازگشت قوانین خاصی وجود ندارد و معمولاً بنابر شرایط کشور مقصد و مبلغ جریمه ‌ای که آن کشورها برای اقامت غیرمجاز مسافر در نظر گرفته ‌اند تعیین می‌ شود.

بلوکارت ایتالیا

بلو کارت یک مجوز کار در اتحادیه اروپا است که توسط ۲۵ کشور از ۲۸ کشور عضو، به اتباع غیر واجد شرایط، خارج از اتحادیه اروپا ارائه می ‌شود. دارندگان بلو کارت باید پیشنهاد شغلی از طرف شرکتی در ایتالیا (جاب آفر) داشته باشند و با توجه به زمان قرارداد کاری، بلو کارت از ۶ ماه تا ۴ سال اعتبار دارد که قابل تمدید خواهد بود. همچنین خانواده متقاضی یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال می توانند با اخذ ویزای همراه به صورت قانونی در این کشور اقامت داشته باشند.

هم چنین با دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا درباره شرایط و مراحل اخذ ویزای ترانزیت ایتالیا یا بهترین مسیر دریافت ویزای سرمایه گذاری ایتالیا مناسب با تخصص و مهارت خود می توانید یک مهاجرت شغلی موفق را با کمترین ریسک تجربه کنید و درباره دریافت انواع ویزای شینگن ایتالیا با کمترین مدارک در کوتاه ترین زمان مانند اخذ ویزای بازنشستگی ایتالیا و دانستن پردرآمدترین مشاغل برای ویزای کاری ایتالیا از به روزترین اخبار و اطلاعات قوانین مهاجرت به ایتالیا مطلع باشید تا از مسیرهای دیگر مهاجرتی مانند پناهندگی ایتالیا و … اقدام نکنید.

ساعت کاری و آدرس سفارت ایتالیا در تهران

کارگزاری CKGS در سال 2008 با هدف افزایش سرعت در پروسه خدمات گذرنامه، ویزای ایتالیا و جلوگیری از ازدحام در سفارتخانه و کنسولگری ایتالیا تشکیل شد. اقدام به برون سپاری خدمات شرکت ‌های کارگزاری مختلفی در سراسر دنیا خدمات دریافت مدارک اخذ ویزا از متقاضیان را برعهده دارند.

آدرس وبسایت :  http://www.ckgsir.com

ساعت تماس تلفنی :  8:30 الی 13:30

ساعات کاری کارگزاری:  8 صبح الی 4:30 بعدازظهر

ارسال درخواست:  8 صبح الی 2 بعدازظهر

آدرس سفارت ایتالیا در تهران خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 79/68

آدرس کنسولگری ایتالیا در تهران: خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن بست فرزان شرقی، پلاک 15

آدرس کارگزاری سفارت ایتالیا  (Cox and Kings) در تهران ولنجک، خیابان سیزدهم، مجتمع گالریا، طبقه چهارم اداری

ایمیل سفارت ایتالیا در تهران

 ایمیل امور کنسولگری سفارت ایتالیا consolato.tehran@esteri.it

ایمیل امور دانشجویی سفارت ایتالیا studi.tehran@esteri.it

ایمیل سامانه ویزا ایتالیا visti.tehran@esteri.it

شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران

شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران: 66726955 – 021 و 66726956 – 021

شماره تماس دفاتر کنسولگری ایتالیا در تهران:

شماره تماس دفتر ویزا: 88190160 – 021

شماره تماس دفتر امور کنسولی: 88783498 – 021

شماره تماس دفتر امور دانشجویی: 88799885 – 021

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت کشور مقصد اقدام کرد و پاسخ دقیق به سوالاتی مانند امکان گرفتن پناهندگی با ویزای توریستی ایتالیا و …. توصیه ما دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت مناسب ترین نتیجه را دریافت کنید

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزای تضمینی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در اروپا و خارج از کشور، امارات… می باشد.

ویزای همراه ایتالیا یا ویزای پارتنر ایتالیا یکی از انواع ویزای ایتالیاست که در انواع مختلف خانوادگی / تحصیلی / کاری و … برای متقاضیان مهاجرت به این کشور با تایید شرایط و مدارک لازم صادر می شود

ویزای همراه تحصیلی نیازمند شرایط و مدارکی است که باید در مدت زمان مشخص برای کنسولگری ایتالیا فرستاده شود.

کنسولگری اختیار کامل درخواست مدارک اضافی برای ارزیابی درخواست متقاضی را دارد

ویزای همراه تحصیلی نیازمند شرایط و مدارکی است که باید در مدت زمان مشخص برای کنسولگری ایتالیا فرستاده شود.

کنسولگری اختیار کامل درخواست مدارک اضافی برای ارزیابی درخواست متقاضی را دارد

اقامت طولانی مدت / دسترسی به مراقبت های بهداشتی / توانایی کار /دسترسی به بورسیه ها و تسهیلات مالی

5/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×