فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه مهاجرت و اخذ ویزا فعالیت ندارد.

اخذ اقامت کشورهای خارجی

اهمیت دریاف اقامت کشورهای خارجی

افراد بسیاری در سراسر دنیا با اهداف مختلفی از جمله افزایش سطح کیفی زندگی، تحصیل در مدارس و دانشگاه های معتبر کشورهای پیشرفته و اخذ مدارک تحصیلی معتبر، اشتغال به کار با درآمد بالا، سرمایه گذاری خارجی و راه اندازی کسب و کار و غیره، اقدام به مهاجرت و اقامت در کشورهای دیگر می کنند.

برای اینکه افراد بتوانند به صورت قانونی به خاک کشورهای دیگر وارد شوند و اجازه ی اقامت دریافت کنند ابتدا باید اقدام به اخذ ویزای کشور مقصد نمایند.

کسانی که قصد داشتن تابعیت و پاسپورت (گذرنامه) کشور دیگری را دارند، ابتدا باید اقامت موقت کشور مقصد را دریافت کنند. دریافت اقامت موقت کشورهای خارجی از طریق تحصیل، کار و سرمایه گذاری مانند ثبت شرکت، خرید ملک و غیره امکان پذیر خواهد بود.

یک تصمیم موفق در این باره امکانپذیر نیست، مگر با داشتن مشاوره با متخصصان شرکت مهاجرتی هومان ویزا

انواع اقامت در کشورهای خارجی

اقامت در کشورهای خارجی با توجه به مدت زمان اقامت در کشور مقصد به دو دسته تقسیم می شود:

1- اقامت دائم

اقامت دائم به معنی اجازه سکونت شهروندان خارجی در کشور مقصد به مدت نامحدود می باشد و افرادی که دارای اقامت دائم هستند، می توانند از اکثر حقوق شهروندی کشور مقصد مانند انجام معامله، استفاده رایگان از خدمات دولتی مانند تحصیل رایگان و خدمات درمانی و غیره استفاده کنند.

2- اقامت موقت

اقامت موقت به معنی اجازه سکونت شهروندان خارجی در کشور مقصد به مدت کوتاه و معین است. کسانی که دارای اقامت موقت هستند از حقوق شهروند محدودی برخوردارند و نمی توانند از تمام حقوق شهروندی کشور مقصد استفاده کنند. متقاضیان می توانند با اخذ ویزای تحصیلی، ویزای شغلی مانند ویزای کار جاب آفر، ویزای سرمایه گذاری، ویزای توریستی و غیره اقامت موقت کشور مقصد را دریافت کنند و پس از پایان مدت اقامت در صورت عدم تمدید ویزا امکان اقامت در کشور مقصد وجود ندارد و متقاضی باید به کشور خود بازگردد.

ویزا یا روادید چیست؟

ویزا یا روادید مجوزی است که به دارنده آن اجازه ی ورود و اقامت برای مدتی مشخص در کشور مقصد را می دهد و انواع مختلفی دارد، مانند ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای سرمایه گذاری و غیره. بنابراین با توجه به هدف متقاضی از سفر به کشور خارجی برای او ویزای مخصوص با مدت اقامت محدود و معین (ویزای موقت) صادر می شود و متقاضی می تواند در طول مدت اعتبار ویزا در کشور مقصد اقامت داشته باشد و با توجه به نوع ویزای صادر شده به تحصیل، کار و غیره بپردازد و با پایان یافتن مدت اعتبار ویزا دارنده ی آن دیگر نمی تواند در کشور مقصد بماند و باید کشور مقصد را ترک کند و به کشور خود بازگردد.

برای اینکه بدونی بهترین نوع ویزایی که مناسب با شرایطت هست کدومه می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای دریافت مشاوره رایگان تماس بگیری

اقامت در کشور خارجی با ویزای تحصیلی

یکی از راه های دریافت اقامت و مهاجرت به کشورهای خارجی، مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی است. متقاضیان مهاجرت تحصیلی و اقامت در کشور مقصد به منظور تحصیل در مدارس یا دانشگاه های کشور مقصد باید ابتدا برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند. برای دریافت ویزای تحصیلی متقاضی باید موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از مدارس یا دانشگاه های معتبر کشور مقصد شود و پس از اخذ پذیرش تحصیلی به سفارت کشور مقصد مراجعه نموده و درخواست ویزا نماید.

ویزای تحصیلی یک ویزای موقت است که مدت اعتبار آن بستگی به طول دوره آموزشی دارد.

اگه در مورد شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت شغلی داروسازان به استرالیا و اخذ اقامت دائم استرالیا نمی دونی کلیک کن.

انواع ویزای دانشجویی

ویزای دانشجویی با توجه به مدت زمان تحصیلی دانشجو تمدید می شود و فارغ التحصیلان پس از پایان دوره ی تحصیلی خود طبق قوانین مهاجرتی کشور مقصد، اجازه ی اقامت به مدت 3 تا 4 ماه را خواهند داشت.

ویزای تحصیلی از نظر مدت اعتبار به دو نوع کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شود:

ویزای تحصیلی کوتاه مدت

ویزای تحصیلی کوتاه مدت برای متقاضیانی صادر می شود که قصد شرکت در دوره های آموزشی کوتاه مدت را دارند و مدت اعتبار ویزای آنها معمولا سه ماه است و مدت اقامت در کشور مقصد با توجه به این ویزا حدود سه ماه است.

ویزای تحصیلی بلند مدت

ویزای تحصیلی بلند مدت برای متقاضیانی صادر می شود که قصد تحصیل در مقاطع دانشگاهی را دارند که طول دوره ی تحصیل آنها بیشتر از سه ماه است.

اقامت در کشور خارجی با ویزای کاری

کشورهای پیشرفته به دلیل برخورداری از اقتصاد قدرتمند و نیاز به نیروی کار خارجی و داشتن درآمد بالا بستری مناسب برای مهاجرت نیروی کار در زمینه های مختلف صنعتی، پزشکی و غیره فراهم نموده است. به این ترتیب متقاضیان کار در کشورهای خارجی می توانند با درخواست ویزای کار به کشور مقصد مهاجرت کاری نمایند و تا پایان اعتبار ویزای کاری در کشور مقصد اقامت موقت داشته باشند و از مزایای اقامت در این کشور استفاده کنند.

نیروی کار خارجی با داشتن ویزای کاری، اجازه ی اقامت موقت در کشور مقصد را خواهد داشت و پس از چند سال کار و تمدید ویزای کاری می تواند اقامت دائم کشور مقصد را دریافت نماید.

اخذ اقامت با سرمایه گذاری در کشورهای خارجی

سرمایه گذاران می توانند با سرمایه گذاری، ثبت شرکت، خرید ملک و غیره در کشور مقصد از طریق راه اندازی کسب و کار و داشتن بیزینس پلن و طرح تجاری در کشور خارجی اقامت موقت دریافت کنند.

بسیاری از کشورها برای سرمایه گذاران خارجی اقامت دائم صادر نمی کنند و برای آنها اقامت بلند مدت 2 تا 5 ساله صادر می شود و برخی کشورها مانند کانادا نیز پس از 5 سال اقامت موقت در این کشور برای سرمایه گذار خارجی اقامت دائم صادر می کند و برخی کشورها نیز با خرید ملک توسط سرمایه گذار خارجی از همان ابتدا اقامت دائم صادر می کنند.

برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق اخذ ویزای استارت آپ کانادا با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا مشورت کن.

اقامت در کشور خارجی با اخذ ویزای همراه

ویزای همراه یک ویزای موقت است که برای خانواده ی مهاجران تحصیلی، کاری و غیره که متاهل هستند صادر می شود و کسانی که با اخذ ویزای تحصیلی یا کاری و غیره در کشور مقصد اقامت دارند، می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز درخواست انواع ویزای همراه نمایند و با اخذ این ویزا خانواده ی آنها اجازه ی اقامت در کشور مقصد را خواهند داشت و می توانند از مزایای اقامت در این کشور مانند تحصیل رایگان در مدارس دولتی برای فرزندان زیر 18 سال استفاده کنند.

اقامت در کشور خارجی از طریق ازدواج و تولد

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت کشور خارجی به صورت دائم از طریق ازدواج با شهروند کشور مقصد می باشد، اما در کشورهای مختلف برای جلوگیری از ازدواج های صوری به منظور اخذ اقامت دائم قوانین سختگیرانه ای در این خصوص وجود دارد.

همچنین کشورهایی که تابع سیستم خاک هستند، در صورت تولد نوزاد با والدین خارجی در خاک کشور خود برای او اقامت صادر می کنند و بدون توجه به تابعیت والدین او، به نوزاد متولد شده در این کشور تابعیت دائم تعلق خواهد گرفت.

میدونی یکی از خدمات شرکت مهاجرتی هومان ویزا درباره اقامت از طریق ازدواج و تولد هست؟

اقامت در کشور خارجی با دریافت دعوت نامه

دریافت دعوت نامه از سوی بستگان درجه یک مانند پدر، مادر و فرزند یکی دیگر از روش های اخذ اقامت در کشور خارجی است. کشورها برای صدور دعوت نامه و اقامت از این طریق قوانین ساده ای ندارند و سختگیرانه عمل می کنند و میزبان برای اخذ دعوت نامه باید شرایط لازم را داشته باشد.

اگر در مورد اقامت دائم کانادا با برنامه مهاجرتی آلبرتا نمی دونی کلیلک کن.

شرایط اخذ ویزای شینگن برای ایرانیان

بیشتر بدانید:

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت کشور مقصد اقدام کرد توصیه ما دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت مناسب ترین نتیجه را دریافت کنید.

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزا، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

اقامت در کشورهای خارجی با توجه به مدت زمان اقامت در کشور مقصد به دو دسته تقسیم می شود:

1- اقامت دائم: اقامت دائم به معنی اجازه ی سکونت شهروندان خارجی در کشور مقصد به مدت نامحدود می باشد و افرادی که دارای اقامت دائم هستند، می توانند از اکثر حقوق شهروندی کشور مقصد مانند انجام معامله، استفاده رایگان از خدمات دولتی و غیره استفاده کنند.

2- اقامت موقت: اقامت موقت به معنی اجازه ی سکونت شهروندان خارجی در کشور مقصد به مدت کوتاه و معین است. کسانی که دارای اقامت موقت هستند از حقوق شهروند محدودی برخوردارند و نمی توانند از تمام حقوق شهروندی کشور مقصد استفاده کنند.

ویزا یا روادید مجوزی است که به دارنده ی آن اجازه ی ورود و اقامت برای مدتی مشخص در کشور مقصد را می دهد و انواع مختلفی دارد، مانند ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای سرمایه گذاری و غیره

با توجه به هدف متقاضی از سفر به کشور خارجی برای او ویزای مخصوص با مدت اقامت محدود و معین (ویزای موقت) صادر می شود و متقاضی می تواند در طول مدت اعتبار ویزا در کشور مقصد اقامت داشته باشد و با توجه به نوع ویزای صادر شده به تحصیل، کار و غیره بپردازد و با پایان یافتن مدت اعتبار ویزا دارنده ی آن دیگر نمی تواند در کشور مقصد بماند و باید کشور مقصد را ترک کند و به کشور خود بازگردد.

یکی از راه های دریافت اقامت و مهاجرت به کشورهای خارجی، مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی است. متقاضیان مهاجرت تحصیلی و اقامت در کشور مقصد به منظور تحصیل در مدارس یا دانشگاه های کشور مقصد باید ابتدا برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند.

این ویزا برای متقاضیانی صادر می شود که قصد شرکت در دوره های آموزشی کوتاه مدت را دارند و مدت اعتبار ویزای آنها معمولا سه ماه است و مدت اقامت در کشور مقصد با توجه به این ویزا حدود سه ماه است.

این ویزا برای متقاضیانی صادر می شود که قصد تحصیل در مقاطع دانشگاهی را دارند که طول دوره ی تحصیل آنها بیشتر از سه ماه است.

دریافت دعوت نامه از سوی بستگان درجه یک مانند پدر، مادر و فرزند یکی دیگر از روش های اخذ اقامت در کشور خارجی است. کشورها برای صدور دعوت نامه و اقامت از این طریق قوانین ساده ای ندارند و سختگیرانه عمل می کنند و میزبان برای اخذ دعوت نامه باید شرایط لازم را داشته باشد.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×