فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه مهاجرت و سرمایه گذاری خارجی فعالیت ندارد.

سرمایه گذاری خارجی چیست؟

به جریان سرمایه از یک کشور به کشور دیگر و اعطای سهام مالکیت شرکت‌ ها و دارایی ‌های کشور میزبان، سرمایه گذاری خارجی گفته می شود که انواع مختلفی دارد، جهت کسب اطلاعات به روز و دقیق درباره سرمایه گذاری خارجی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا همراه باشید.

اصطلاح سرمایه گذاری خارجی

به جریان سرمایه از یک کشور به کشور دیگر و اعطای سهام مالکیت شرکت‌ ها و دارایی ‌های کشور میزبان، سرمایه گذاری خارجی گفته می شود.

سرمایه گذاری خارجی در کشورها به رشد و توسعه ی اقتصادی و افزایش فرصت های شغلی کمک می کند، از این رو دولت جمهوری اسلامی ایران نیز از سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی خارجی برای سرمایه گذاری در کلیه حوزه ها و فعالیت های اقتصادی استقبال می کند و به این منظور قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی مصوب 1381 را تصویب کرده و تسهیلات بسیاری در راستای تامین منافع سرمایه گذاران خارجی و افزایش سرمایه گذاری خارجی را فراهم نموده است.

انواع سرمایه گذاری خارجی

سرمایه گذاری خارجی بر اساس سرمایه گذار و شیوه ی سرمایه گذاری تقسیم بندی می شود.

سرمایه گذاری خارجی براساس سرمایه گذار به دو دسته تقسیم می شود

الف) سرمایه گذاری عمومی خارجی

به آن دسته از سرمایه گذاری خارجی که توسط دولت ها یا سازمان های بین المللی انجام می شود، سرمایه گذاری عمومی خارجی گفته می شود، مانند برخی طرح های بازرگانی که توسط دولت سرمایه گذاری می شود.

ب) سرمایه گذاری خصوصی خارجی

سرمایه گذاری خارجی خصوصی توسط سرمایه گذاران حقیقی یا حقوقی (شرکت ها و موسسات) خصوصی انجام می شود و در کشورهای توسعه یافته بخش مهم تأمین مالی است، ویژگی مهم این نوع سرمایه گذاری، کسب سود بدون دخالت دولت می باشد.

سرمایه گذاری خارجی براساس نحوه ی سرمایه گذاری به دو دسته تقسیم می شود:

الف سرمایه گذاری مستقیم خارجی

ب) سرمایه گذاری غیرمستقیم خارجی

سرمایه گذاری مستقیم خارجی

در این نوع سرمایه گذاری خارجی، سرمایه گذار حقیقی یا حقوقی از یک کشور، سرمایه لازم برای انجام فعالیت های اقتصادی و تجاری در کشور دیگر را تامین می کند.

به سرمایه ‌گذاری فیزیکی که شامل احداث کارخانه ها، خرید ساختمان و سایر تجهیزات لازم برای تاسیس شرکت و یا پروژه در کشور خارجی است، سرمایه گذاری مستقیم گفته می شود. سرمایه گذاری مستقیم موجب رشد اقتصادی در کشور میزبان می شود و یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود.

سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم به سه دسته تقسیم می شود:

سرمایه گذاری مستقیم افقی

هرگاه سرمایه ‌گذار خارجی فعالیت تجاری را که در کشور خود در حال انجام آن است را در یک کشور خارجی اجرا می‌ کند، سرمایه گذاری خارجی افقی است.

سرمایه گذاری مستقیم عمودی

هرگاه سرمایه گذار خارجی در پروژه ‌ای غیرمرتبط با فعالیتی که در کشور خود انجام می ‌دهد، در کشوری خارجی سرمایه‌ گذاری نماید به آن سرمایه گذاری خارجی عمودی گفته می شود. این نوع سرمایه گذاری خارجی اغلب به صورت مشارکت با شرکت خارجی انجام می شود، چرا که سرمایه گذار در زمینه ای سرمایه گذاری می کند که در خصوص آن تجربه ای ندارد.

سرمایه گذاری مستقیم مستقل

هرگاه سرمایه‌ گذار خارجی فعالیت تجاری متفاوت ولی مرتبط با کار اصلی خود را در کشور دیگری انجام دهد، سرمایه گذاری خارجی مستقل است.

با دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا درباره دریافت ویزای تجاری ایتالیا و بهترین مسیر دریافت ویزای سرمایه گذاری ایتالیا مناسب با تخصص و مهارت متقاضی می توانید یک مهاجرت شغلی موفق را با کمترین ریسک تجربه کنید.

سرمایه گذاری غیر مستقیم خارجی

این نوع سرمایه گذاری خارجی شامل شرکت ‌ها، موسسات مالی و سرمایه‌ گذاران خصوصی است که سهام شرکت ‌هایی که در بازار بورس و اوراق بهادار فعالیت می ‌کنند را خریداری و با این شیوه اقدام به سرمایه ‌گذاری خارجی می ‌کنند.

در واقع سرمایه گذاری غیر مستقیم خارجی به دو صورت انجام می شود:

* سرمایه گذاری خارجی از طریق خرید اوراق مشارکت مانند خرید گواهی های سپرده ی بانکی

* سرمایه گذاری خارجی از طریق سرمایه نقدی مانند خرید مستقیم سهام شرکت های خارجی

ثبت شرکت در اروپا چگونه انجام می شود؟

سرمایه گذاری در خارج از کشور

یکی از روش های مهاجرت به کشورهای دیگر سرمایه گذاری خارجی است و برای سرمایه گذاری در خارج از کشور روش های مختلفی وجود دارد که شرایط و مراحل آنها با هم متفاوت است و هر یک برای سرمایه گذار خارجی مزایایی به همراه دارد.

برای سرمایه گذاری خارجی در کشورهای دیگر سرمایه گذار باید به عوامل مهمی مانند مالیات، نرخ تورم (ثبات اقتصادی)، امنیت و استانداردهای سرمایه گذاری و.. در کشور مقصد توجه نماید تا سود و منافع سرمایه گذار در کشور خارجی تامین شود، از این رو انتخاب کشور خارجی برای سرمایه گذاری بسیار حائز اهمیت است.

برای اینکه یه سرمایه گذاری موفق و پر سود را در خارج از کشور تجربه کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا مشورت کن.

مدارک اخذ ویزای سرمایه گذاری

افرادی که قصد دارند از طریق سرمایه گذاری خارجی مهاجرت کنند، باید ابتدا اقدام به اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور مقصد بنمایند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذاری عبارتند از:

* مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی)

* پاسپورت معتبر

* گواهی عدم سوء پیشینه

* اسناد ملکی به نام متقاضی

* جواز کسب یا سهام شرکت طی دو سال اخیر

* ارائه مدارکی مبنی بر تمکن مالی

* گردش حساب متقاضی طی 4 سال اخیر

* گواهی آزمایش های پزشکی که توسط پزشک سفارت تایید شده باشد.

کلیه مدارک اخذ ویزای سرمایه گذاری باید به زبان کشور مقصد یا زبان انگلیسی ترجمه شود و از سوی دادگستری کل کشور و همچنین وزارت امور خارجه تایید شده باشد و پس از تایید به سفارت تحویل داده شود.

اگر برای اخذ ویزای همراه سرمایه گذاری برای خانواده خود نیاز به مشاوره و راهنمایی داری، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

شرایط سرمایه گذاری در خارج از کشور چیست؟

برای اینکه سرمایه گذار بتواند در یک کشور خارجی سرمایه گذاری نماید باید واجد شرایط خاصی باشد، به طور کلی شرایط سرمایه گذاری در خارج از کشور عبارتند از:

* ارائه مدارکی که نشان دهنده سابقه مدیریتی سرمایه گذار باشد.

* تحصیلات مرتبط با نوع سرمایه گذاری

* در روش خرید سهام تجارت سرمایه گذار باید 50 درصد از سهام را خریداری کند.

* شرط سنی (اکثر کشورهایی که در زمینه سرمایه گذاری خارجی فعالیت می کنند افراد کمتر از 55 سال را به عنوان سرمایه گذار نمی پذیرند.)

* سرمایه و گردش مالی سرمایه گذار باید بیشتر از مبلغ سرمایه گذاری اعلام شده از سوی سفارت کشور مقصد باشد.

نکته: منظور از سرمایه کلیه اموال منقول و غیرمنقول سرمایه گذار است.

بهترین کشورها برای سرمایه گذاری خارج از کشور کدامند؟

مهمترین اقدامی که سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در خارج از کشور باید انجام دهد، انتخاب کشور مناسب برای سرمایه گذاری است، کشورهای بسیاری وجود دارند که اقدام به جذب سرمایه گذار خارجی می نمایند، اما سرمایه گذاری در برخی کشورها مزایایی را برای سرمایه گذار به همراه دارد و شرایط بهتری را برای سرمایه گذار فراهم می کند.

همان طور که گفته شد انتخاب بهترین کشور برای سرمایه گذاری بسیار حائز اهمیت است، بنابراین بهتر است برای انتخاب بهترین کشور برای سرمایه گذاری خارجی با مشاوران با تجربه در این زمینه مشورت کنی، از این رو شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین کارشناسان مهاجرتی در خصوص سرمایه گذاری خارجی را به شما معرفی می کند.

شرایط اخذ ویزای خوداشتغالی کانادا چیست؟

شرایط بهترین کشورها برای سرمایه گذاری خارجی

بهترین کشورها برای سرمایه گذاری خارجی باید دارای شرایطی باشند که عبارتند از:

* کشور مقصد باید در ازای سرمایه گذاری خارجی امتیازاتی را به سرمایه گذار ارائه دهد مانند اقامت دائم، حق شهروندی و…

* کشور مقصد برای جذب سرمایه گذار خارجی باید دارای نظام مالی و حقوقی سالم باشد.

* حمایت قانونی از سرمایه گذار خارجی

* کشور مقصد باید نرخ تورم پایین و اقتصادی رو به رشد داشته باشد.

* نرخ مصادره اموال در کشور مقصد پایین باشد.

* در کشور مقصد باید تبعیض نژاد وجود نداشته باشد.

روش های سرمایه گذاری در خارج از کشور چیست؟

سرمایه گذار خارجی می تواند با توجه به شرایط، امکانات، سرمایه و تمکن مالی خود با روش های مختلفی در کشور مقصد سرمایه گذاری نماید.

روش های سرمایه گذاری در خارج از کشور عبارتند از:

* ثبت شرکت در خارج از کشور

* سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی و استارت آپ

* سرمایه گذاری با خرید ملک در کشور مقصد

* سرمایه گذاری از طریق خوداشتغالی

* سرمایه گذاری از طریق فرانچایزها و رستوران های زنجیره ای

* سرمایه گذاری در هاستل ها (اجاره دادن اتاق به گردشگران)

* سرمایه گذاری با خرید اوراق قرضه دولتی

بهترین کشورها برای مهاجرت شغلی ایرانیان

اگر تصمیم داری در کشور مورد علاقت سرمایه گذاری کنی، اما نمی دونی کدوم روش برای سرمایه گذاری خارجی مناسبه، می تونی برای انتخاب بهترین روش برای سرمایه گذاری خارجی از کارشناسان با تجربه شرکت مهاجرتی هومان ویزا مشاوره بگیری.

مزایای سرمایه گذاری در کشور خارجی چیست؟

سرمایه گذاری در کشورهای پیشرفته که دارای اقتصاد رو به رشد و ثبات اقتصادی هستند، برای سرمایه گذاران خارجی مزایای بسیاری دارد که برخی از آنها عبارتند از:

* امنیت بالا در سرمایه گذاری

* زیرساخت مناسب برای سرمایه گذاری خارجی

* رشد اقتصادی

* حفظ ارزش سود سرمایه

* تامین مکان و مقدمات راه اندازی فرانچایزها

* اقامت کشور مقصد

* سطح بالای کیفیت زندگی در کشورهای توسعه یافته

* تحصیل رایگان فرزندان سرمایه گذاران خارجی در مدارس و دانشگاه های کشور مقصد

سرمایه گذاری خارجی با گلدن ویزای ایتالیا

برای سرمایه گذاری در کشور خارجی بهتره ابتدا در خصوص قوانین و شرایط سرمایه گذاری در کشور مقصد اطلاعات کاملی را کسب کنی، تا بتونی یک سرمایه گذاری موفق و پرسود را تجربه کنی و درباره سوالاتی مانند اخذ اقامت ایتالیا با خرید ملک از به روزترین اطلاعات کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا کمک بگیری!

اهمیت بیزینس پلن در جذب سرمایه گذار خارجی

سرمایه گذاری خارجی در ایران

براساس قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی، به اشخاص حقیقی یا حقوقی اعم از ایرانی و غیر ایرانی که با استفاده از سرمایه با منشا خارجی که مجوز سرمایه گذاری را دریافت کرده باشند، در ایران سرمایه گذاری نمایند، سرمایه گذار خارجی می گوییم.

همچنین به انواع سرمایه اعم از نقدی و غیر نقدی که توسط سرمایه گذار خارجی به کشور وارد می شود، سرمایه خارجی گفته می شود که شامل موارد زیر است:

الف) مبالغ نقدی که به صورت ارز قابل تبدیل، از طریق نظام بانکی یا شیوه های انتقال وجوه که مورد تایید بانک مرکزی باشد، به کشور وارد شود.

ب) ماشین آلات و تجهیزات

ج) ابزار و قطعات یدکی، قطعات منفصله و مواد اولیه، افزودنی و کمکی

د) حق اختراع، دانش فنی، اسامی و علائم تجاری و خدمات تخصصی

ه) سود سهام قابل انتقال سرمایه گذار خارجی

حقوق سرمایه گذاری خارجی چیست؟

حقوق سرمایه گذاری خارجی یکی از گرایش های حقوق تجارت بین الملل است. در این شاخه از حقوق بین الملل قوانین و مقررات سرمایه گذاری خارجی مستقیم یا غیر مستقیم مورد بررسی و بحث قرار می گیرد.

حقوق سرمایه گذاری خارجی شامل دو گرایش عمده سرمایه گذاری خارجی مستقیم و سرمایه گذاری خارجی غیر مستقیم می باشد.

مهمترین مباحث رشته ی حقوق سرمایه گذاری خارجی شامل تعریف سرمایه گذاری مستقیم خارجی، تفاوت سرمایه گذاری خارجی و تجارت بین الملل، قانون جلب و حمایت از سرمایه گذاری در ایران، جبران خسارت در سلب مالکیت، بیمه سرمایه گذاری خارجی، قوانین مالیاتی و مالیات مضاعف موثر در سرمایه گذاری، عوامل جذب سرمایه گذاری خارجی و غیره می باشد.

اگر در مورد مهاجرت به کانادا با برنامه مهاجرتی آلبرتا نمی دونی کلیک کن.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

باتوجه به گستردگی ارتباطات بین المللی در حوزه کاری و سرمایه گذاری بسیاری برآنند تا با حفظ سرمایه خود به رشد و ارتقای آن نیز دست یابند و این مهم امکانپذیر نیست تا افراد با متخصصان این حوزه که تحصیلات و تجربه بین المللی دارند مشاوره دریافت کنند ، تیم مهاجرتی هومان ویزا با ارائه خدمات مهاجرتی گسترده در این حوزه و سالها تجربه موفق توانسته کسب و کارهای زیادی را در عرصه بین المللی راه اندازی نماید.

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزا، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

 

به جریان سرمایه از یک کشور به کشور دیگر و اعطای سهام مالکیت شرکت‌ ها و دارایی ‌های کشور میزبان، سرمایه گذاری خارجی گفته می شود.

سرمایه گذاری خارجی در کشورها به رشد و توسعه ی اقتصادی و افزایش فرصت های شغلی کمک می کند، از این رو دولت جمهوری اسلامی ایران نیز از سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی خارجی برای سرمایه گذاری در کلیه حوزه ها و فعالیت های اقتصادی استقبال می کند و به این منظور قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی مصوب 1381 را تصویب کرده و تسهیلات بسیاری در راستای تامین منافع سرمایه گذاران خارجی و افزایش سرمایه گذاری خارجی را فراهم نموده است.

سرمایه گذاری خارجی براساس سرمایه گذار به دو دسته تقسیم می شود:

الف) سرمایه گذاری عمومی خارجی

ب) سرمایه گذاری خصوصی خارجی

روش های سرمایه گذاری در خارج از کشور عبارتند از:

* ثبت شرکت در خارج از کشور

* سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی و استارت آپ

* سرمایه گذاری با خرید ملک در کشور مقصد

* سرمایه گذاری از طریق خوداشتغالی

* سرمایه گذاری از طریق فرانچایزها و رستوران های زنجیره ای

* سرمایه گذاری در هاستل ها (اجاره دادن اتاق به گردشگران)

* سرمایه گذاری با خرید اوراق قرضه دولتی

بهترین کشورها برای سرمایه گذاری خارجی باید دارای شرایطی باشند که عبارتند از:

* کشور مقصد باید در ازای سرمایه گذاری خارجی امتیازاتی را به سرمایه گذار ارائه دهد مانند اقامت دائم، حق شهروندی و…

* کشور مقصد برای جذب سرمایه گذار خارجی باید دارای نظام مالی و حقوقی سالم باشد.

* حمایت قانونی از سرمایه گذار خارجی

* کشور مقصد باید نرخ تورم پایین و اقتصادی رو به رشد داشته باشد.

* نرخ مصادره اموال در کشور مقصد پایین باشد.

* در کشور مقصد باید تبعیض نژاد وجود نداشته باشد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×