فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه برگزاری آزمون ها فعالیت ندارد

دوره پری مدیکال (MFP) چیست؟

دوره پری مدیکال (MFP) چیست؟ دوره پری مدیکال یک دوره مقدماتی برای قبولی در رشته‌ های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه‌ های اروپایی است. افرادی که تصمیم دارند در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در یکی از دانشگاه های اروپا تحصیل کنند با شرکت در دوره پری مدیکال آمادگی لازم برای شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های اروپا را کسب می کنند.

دوره پری مدیکال چیست؟

دوره پری مدیکال (MFP) یک دوره مقدماتی برای قبولی در رشته‌ های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه‌ های اروپایی است. افرادی که تصمیم دارند در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در یکی از دانشگاه های اروپا تحصیل کنند با شرکت در دوره پری مدیکال آمادگی لازم برای شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های اروپا را کسب می کنند.

دوره پری مدیکال، داوطلبان را برای شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های اروپا برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی آماده می کند و داوطلبان با شرکت در این دوره شانس بیشتری برای کسب حداقل نمره قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه ها برای دریافت پذیرش تحصیلی خواهند داشت، همچنین این دوره به ارتقای سطح مهارت زبان انگلیسی داوطلبان بسیار کمک می کند.

در واقع دوره پری مدیکال یک دوره پیش دانشگاهی تخصصی برای رشته‌ های تجربی به زبان انگلیسی است. متقاضیان در این دوره 9 ماهه یا 5 ماهه، دروس پایه دبیرستان شامل زیست ‌شناسی، فیزیک و شیمی را به انگلیسی فراگرفته و دانش زبان انگلیسی آنها تا سطح نمره 6.5 آیلتس ارتقا داده خواهد شد.

اهداف برگزاری دوره پری مدیکال

اهداف شرکت در دوره پری مدیکال شامل:

  • تقویت مهارت زبان انگلیسی
  • افزایش آمادگی برای آزمون های ورودی دانشگاه های اروپایی در رشته های علوم پزشکی
  • آموزش دروس پایه علوم پزشکی
  • افزایش سطح علمی دانشجویان با آموزش بخش های مهم دروس سال های اول و دوم دانشگاه های اروپایی

دروس دوره پری مدیکال

دروس دوره پری مدیکال عبارتند از:

  • زیست شناسی سلولی و ملکولی
  • ژنتیک پزشکی
  • ایمونولوژی و میکروبیولوژی
  • فیزیولوژی انسان
  • آناتومی انسانی
  • شیمی عمومی
  • شیمی آلی
  • بیوشیمی
  • زبان پزشکی و مدیکال ترمینولوژی
  • زبان انگلیسی

کلیه دروس فوق برای افزایش آمادگی داوطلبان برای شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های اروپا و تحصیل در رشته های علوم پزشکی مهم هستند، اما دروس آناتومی انسانی، زیست شناسی، شیمی، فیزیولوژی انسان و زبان پزشکی جزء دروس اصلی محسوب می شوند و اهمیت بیشتری نسبت به سایر دروس دارند، بنابراین بیشترین ساعات دوره مدیکال، به آموزش این پنج درس اختصاص یافته است. 

کلیه دروس دوره پری مدیکال یا MFP  به زبان انگلیسی تدریس می شود، از این رو شرکت در این دوره، موجب تقویت و ارتقای سطح مهارت های زبان انگلیسی داوطلبان نیز می شود.

شرایط شرکت در دوره پری مدیکال

برای اینکه متقاضیان بتوانند در دوره پری مدیکل شرکت کنند باید دارای شرایط زیر باشند:

  • داشتن مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی در رشته علوم تجربی یا ریاضی
  • معدل دروس تخصصی کمتر از 15 نباشد.
  • داشتن مهارت زبان انگلیسی در سطح آیلتس با نمره 5
  • سن متقاضی بین 16 تا 30 سال باشد.
  • متقاضی منعی برای خروج از کشور نداشته باشد.

نحوه برگزاری دوره پری مدیکال

دوره پری مدیکال به دو صورت جامع و فشرده برگزار می شود. ثبت نام دوره جامع با شروع سال تحصیلی در مراکز برگزار کننده آغاز می شود و مدت زمان دوره از مهر تا خرداد ماه و به مدت 9 ماه تحصیلی است. دوره فشرده پری مدیکال نیز به مدت 5 ماه و از بهمن تا خرداد ماه برگزار می شود.

در دوره پری مدیکال علاوه بر آموزش دروس تخصصی دبیرستان و زبان انگلیسی، آزمون های هفتگی و ترمی نیز برگزار می شود.

آزمون های دوره پری مدیکال در سه سطح برگزاری می شود که شامل:

  • آزمون ‌های پیشرفته MFP: آزمون های پیشرفته هر هفته به صورت تستی برگزار می ‌شود و این آزمون‌ ها متناسب با استاندارد‌های آزمون های ورودی دانشگاه‌ های اروپا در رشته پزشکی و دندانپزشکی است.
  • آزمون میان ترم MFP: این آزمون در میانه ترم دوره MFP به صورت کتبی و شفاهی برگزار می شود و میزان پیشرفت داوطلبان در همه سطوح در مدت زمان تحصیل در دوره پری مدیکال را ارزیابی می کند.
  • آزمون پایان ترم MFP: آزمون پایان ترم نیز به صورت کتبی و شفاهی برگزار می ‌شود و میزان دریافت تخصصی و زبان انگلیسی داوطلبان ارزیابی می شود و در پایان دوره پری مدیکال داوطلبان مدرک پایان دوره دریافت می کنند. مدرک پری مدیکال دارای اعتبار بین‌ المللی است و در اپلای تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌ های اروپا بسیار حائز اهمیت است.

دوره‌ پری مدیکال در موسسات مختلفی برگزار می ‌شود و سیستم آموزشی آنها تفاوت ‌هایی با یکدیگر دارند، اما به طور کلی همه این موسسات، دوره MFP را با هدف افزایش آمادگی داوطلبان برای شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های معتبر اروپا برای دریافت پذیرش تحصیلی در رشته های علوم پزشکی برگزار می کنند.

در دوره پری مدیکال کلیه دروسی که در آزمون های ورودی دانشگاه ها از آنها سوال طرح می ‌شود و همچنین مهارت های زبان انگلیسی آموزش داده می‌ شوند. همچنین در دوره MFP جلسات مشاوره برگزار می شود تا داوطلبان با نحوه مصاحبه آشنا شوند. اغلب در این دوره‌ ابتدا نقاط قوت و ضعف داوطلبان ارزیابی می شود، سپس بر اساس آنها به بهبود نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت پرداخته می‌ شود.

با دوره پری مدیکال در چه دانشگاه هایی قبول می شوم؟

با شرکت در دوره پری مدیکال و اخذ مدرک دوره MFP می توانید در آزمون ورودی بیش از 50 دانشگاه معتبر اروپایی که در 10 کشور برگزارمی شود شرکت کنید، همچنین بهتر است بدانید اخذ مدرک پری مدیکال تنها مختص به دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌ های اتحادیه اروپا نیست و داوطلبان می‌توانند برای تحصیل در رشته‌ های علوم پزشکی از جمله پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و غیره در دانشگاه‌ های آمریکا و چین نیز اقدام کنند. از آنجایی که دوره پری مدیکال یک دوره معتبر بین ‌المللی بشمار می رود، بنابراین متقاضیان از سراسر دنیا می ‌توانند جهت تحصیل در رشته های علوم پزشکی به زبان انگلیسی، در این دوره شرکت کنند و با اخذ مدرک آن برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر اقدام کنند.

مهمترین سرفصل های دروس پری مدیکال

  • مهمترین سرفصل های زیست شناسی پری مدیکال شامل: ترکیبات زیستی، انرژی سلولی، ژنتیک مندلی و کلاسیک، بیوتکنولوژی و فناوری، نظریه و ساختار سلولی، فوتوسنتز و گلیکولیز، تقسیم سلولی، فیزیولوژی انسانی، پروکاریوت و یوکاریوت، تولید مثل و وراثت، سنتز DNA و پروتئین، آناتومی انسان و حیوانات
  • مهمترین سرفصل های شیمی پری مدیکال شامل: ساختار اتمی، اسید و باز، اکسیداسیون و احیا، جدول تناوبی و عناصر، واکنش های شیمیایی، شیمی آلی و هیدروکربن ها
  • مهمترین سرفصل فیزیک پری مدیکال شامل: کمیت ها و اندازه گیری، بردارها و عملیات بردار، سینماتیک، شتاب و حرکت، مکانیک سیالات
  • مهمترین سرفصل های ریاضی پری مدیکال شامل: جبر و مجموعه های عددی، مثلثات، معادلات و لگاریتم، احتمال و آمارس، عملیات و انواع توابع، سینوس و کوسینوس

جهت کسب موفقیت در کوتاه ترین زمان و دریافت بهترین نتیجه در آزمون های زبان بین المللی مانند آزمون تولک، آزمون آیلتس، آزمون ناتی (NAATI)، آزمون دولینگو (Duolingo)، آزمون تافل، آزمون GRE، آزمون OET تضمینی، آزمون CAE و… می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان در ارتباط باشید…

دوره پری مدیکال برای چه افرادی مناسب است؟

دوره پری مدیکال برای افرادی مناسب است که:

  • افرادی که تصمیم دارند در دانشگاه های اروپا در رشته های علوم پزشکی مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، مامایی، پرستاری و غیره به زبان انگلیسی تحصیلی کنند.
  • دانش‌آموزان دوره دبیرستان یا پیش دانشگاهی که در رشته علوم تجربی یا ریاضی در حال تحصیل هستند و سن آنها بیشتر از 18 سال است.
  • داوطلبانی که قصد شرکت در یکی از آزمون های ورودی دانشگاه های اروپا مانند آزمون IMAT را دارند و می خواهند با آمادگی بیشتری در آزمون شرکت کنند.
  • افرادی که دارای مدرک لیسانس یا فوق لیسانس هستند و می خواهند تغییر رشته بدهند و در یکی از رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های اروپایی پذیرش تحصیلی دریافت کنند.

آزمون تعیین سطح دوره پری مدیکال

همان طور که گفته شد برخی موسسات معتبر در ایران دوره پری مدیکال را ارائه می دهند و داوطلبان می توانند در هر یک از این موسسات در دوره MFP شرکت کنند و مدرک بین المللی آن را برای مهاجرت تحصیلی به اروپا دریافت کنند. موسسات مختلف در نحوه آموزش دوره پری مدیکال تفاوت چندانی با هم ندارند، اما برخی موسسات پس از ثبت نام دوره، یک آزمون تعیین سطح از داوطلبان می‌ گیرند تا مشخص شود تا چه اندازه در دروس MFP که شامل شیمی، زیست شناسی و زبان انگلیسی است، مهارت دارند.

داوطلبان برای تحصیل پزشکی و سایر رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های معتبر اروپایی باید به زبان انگلیسی مسلط باشند، از این رو علاوه بر سطح علمی، دانش و مهارت زبان انگلیسی افراد نیز در دوره پری مدیکال حائز اهمیت است و در آزمون تعیین سطح مهارت های زبان انگلیسی نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

متقاضیانی که از سطح بالایی در مهارت های زبان انگلیسی برخوردار هستند و یا مدارک بین‌ المللی آزمون های معتبر زبان مانند آزمون آیلتس یا تافل تضمینی دارند، شانس بیشتری برای کسب نمره بالا در آزمون های ورودی دانشگاه های اروپا دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به اروپا و آزمون های ورودی دانشگاه ها (آزمون IMAT، آزمون GRE تضمینی و…) با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

دوره پری مدیکال (MFP) یک دوره مقدماتی (پیش پزشکی) برای قبولی در رشته‌ های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه‌ های اروپایی است.

برخی موسسات پس از ثبت نام دوره، یک آزمون تعیین سطح از داوطلبان می‌ گیرند تا مشخص شود تا چه اندازه در دروس MFP که شامل شیمی، زیست شناسی و زبان انگلیسی است، مهارت دارند.

با شرکت در دوره پری مدیکال می توانید در آزمون ورودی بیش از 50 دانشگاه اروپایی که در 10 کشور برگزار می شود شرکت کنید، همچنین با اخذ مدرک پری مدیکال می‌ توانید برای تحصیل در رشته‌ های علوم پزشکی در دانشگاه‌ های آمریکا و چین نیز اقدام کنید.

5/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×