فهرست مطالب

قوانین شرکت در آزمون آیلتس

قوانین شرکت در آزمون آیلتس یکی از نکات مهمی است که داوطلبان باید به آن توجه کنند، چرا که ممکن است در صورت بی اطلاعی داوطلب از قوانین شرکت در آزمون آیلتس و عدم رعایت دستورالعمل ها متخلف شناخته شده و از ورود او به جلسه آزمون جلوگیری شود.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون زبان انگلیسی بین المللی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

همچنین مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد، از این رو افرادی که تصمیم دارند به زبان انگلیسی تحصیل کنند و به یکی از کشورهای انگلیسی زبان و سایر کشورهایی که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را فراهم کرده اند مانند ترکیه، مالزی و ایتالیا و… مهاجرت کنند، باید در آزمون آیلتس شرکت کنند و موفق به اخذ مدرک آیلتس با نمره بالا شوند.

شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس و رعایت قوانین گرامر زبان انگلیسی باعث می شود نمره آیلتس بهتری دریافت کنید، از این رو توجه به مهمترین نکات گرامر در آیلتس برای کسب نمره بالا بسیار حائز اهمیت است. مطالعه منابع آزمون آیلتس و  شناخت و توجه به اشتباهات رایج در آیلتس نیز از دیگر راهکارهای تقویت مهارت های زبان انلگیسی برای کسب نمره بالا در آیلتس است. 

با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس داری، بپرس.

انواع آزمون آیلتس

با توجه به کاربرد و اهداف مهاجرتی مختلف داوطلبان برای شرکت در آزمون آیلتس، این آزمون  در سه نوع ارائه می شود.

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

آیلتس جنرال (General)

آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است. همچنین اخذ مدرک آیلتس جنرال برای اشخاصی که قصد مهاجرت به کشورهای استرالیا، کانادا و یا نیوزیلند را دارند، الزامی است. آیلتس جنرال در دو بخش کتبی و شفاهی و در دو روز برگزار می شود. روز اول آزمون کتبی و روز دوم آزمون شفاهی برگزار می شود.

برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون آیلتس می تونی از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

آیلتس آکادمیک (Academic)

آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است. اهمیت آزمون آیلتس در اپلای تحصیلی به قدری است که مدرک آزمون آیلتس با نمره ی بالا یکی از مهمترین مدارک برای پذیرش تحصیلی محسوب می شود. 

آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک هر دو از چهار بخش تشکیل شده و برای اهداف مهاجرتی به کشورهای انگلیسی زبان طراحی شده اند، اما این دو آزمون تفاوت هایی با هم دارند. تفاوت آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس در محتوای سوالات و کاربرد آنها است.

آیلتس لایف اسکیلز (IELTS LIFE SKILLS)

از آوریل سال 2015 علاوه بر آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نسخه ی دیگری از آزمون آیلتس به نام آیلتس لایف اسکیلز نیز طراحی شد که با هدف ارزیابی دانش زبان انگلیسی افراد در دو مهارت گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) برگزار می شود. آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای کسانی طراحی شده است که قصد دریافت ویزای غیرتحصیلی انگلستان را دارند، با طراحی آزمون آیلتس لایف اسکیلز متقاضیان به جای شرکت در آزمون آیلتس جنرال در این آزمون شرکت می کنند.

آزمون آیلتس UKVI

کسانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنند. آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند. همچنین آیلتس UKVI با توجه به اهداف مختلف مهاجرتی انواع مختلفی دارد.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس (IELTS) در دو نوع جنرال و آکادمیک مانند آزمون تافل و بسیاری از آزمون های معتبر زبان انگلیسی شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کند.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

1- بخش درک مطلب (Reading)

2- بخش شنیداری (Listening)

3- بخش گفتاری (Speaking)

4- بخش نوشتاری (Writing)

همان طور که گفته شد ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز از دو بخش گفتاری و شنیداری تشکیل شده است و فقط دو مهارت صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند.

آزمون آیلتس با سه روش کاغذی یا کتبی، کامپیوتری و هوم ادیشن برگزار می شود. تفاوت آیلتس کاغذی و کامپیوتری تنها در شیوه برگزاری، اعلام نتایج و زمان برگزاری آزمون است و آیلتس کاغذی و کامپیوتری هر دو از نظر محتوا، نوع سوالات، نمره دهی، ثبت نام و اعتبار مدرک آیلتس مشابه و یکسان هستند.

مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس

مدت اعتبار آزمون آیلتس مانند بسیاری از آزمون های زبان معتبر مانند آزمون OET و تافل موقتی است و پس از اتقضای مدت اعتبار مدرک آیلتس فاقد اعتبار خواهد بود. مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل 2 سال است و پس از گذشت این مدت اعتبار مدرک منقضی شده و در صورتی که متقاضی پس از 2 سال بخواهد از مدرک آزمون برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی استفاده کند، باید دوباره در آزمون آیلتس شرکت کند و مدرک جدیدی با نمره قابل قبول اخذ نماید.

برای اطلاع از تبدیل نمره تافل به آیلتس کلیک کنید.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد علاقت در آزمون آیلتس شرکت کنی، اما از نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس چیزی نمی دونی با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و مشاوره رایگان دریافت کن.

برگزاری آزمون آیلتس در ایران

برخلاف بسیاری از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی مانند آزمون CAE، آزمون BEC، آزمون FCE و غیره که در ایران برگزار نمی شوند، آزمون آیلتس در ایران توسط سازمان IDP و موسسات دیگر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان، دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره ی کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود.

در واقع برگزاری آزمون آیلتس در ایران یکی از مزایای شرکت در آزمون آیلتس برای ایرانیان محسوب می شود چرا که بسیاری از آزمون های زبان در ایران برگزار نمی شود و داوطلبان برای شرکت در این آزمون ها باید به یکی از کشورهای برگزار کننده مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و غیره سفر کنند.

در صورتی که داوطلب موفق به کسب نمره مورد نظر برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی خود نشود این امکان وجود دارد که مجددا در آزمون آیلتس شرکت کند. داوطلبان می توانند با اطلاع از تاریخ ها و مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران حداکثر 4 مرتبه در ماه در آزمون آیلتس شرکت کنند و محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون آیلتس وجود ندارد.

برخی قوانین شرکت در آزمون آیلتس

شرکت در آزمون آیلتس مانند سایر آزمون ها نیز قوانینی دارد که داوطلبان باید به آنها در هنگام شرکت در آزمون و حضور در جلسه توجه کنند، چرا که ممکن است داوطلب به دلیل عدم اطلاع از قوانین شرکت در آزمون آیلتس از حضور در جلسه منع شده و نتوانند در موعد مقرر در آزمون شرکت کند و در این صورت هزینه ای که برای شرکت در آزمون آیلتس پرداخت کرده است به او مسترد نخواهد شد و داوطلب باید مجددا برای شرکت در آزمون در تاریخ دیگری ثبت نام کند و دوباره هزینه ی آن را بپردازد، بنابراین توجه به قوانین شرکت در آزمون آیلتس و به همراه داشتن وسایل و مدارک مورد نیاز و یا آوردن وسایل غیر ضروری بسیار حائز اهمیت است.

ممکن است داوطلب بخواهد مدرک آیلتس را برای اپلای تحصیلی برای دانشگاه ها ارسال کند و زمان زیادی برای شرکت در آیلتس و اخذ مدرک آن نداشته باشد و اگر نتواند در تاریخ مقرر در آزمون شرکت کند مهلت ارسال مدرک آیلتس (ددلاین) را از دست بدهد، پس ضروری است از داوطلبان از قوانین شرکت در آزمون آیلتس مطلع شوند، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرکت در آزمون آیلتس تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

قوانین شرکت در روز آزمون آیلتس

1- داوطلب باید اصل کارت ملی یا گذرنامه خود را به همراه داشته باشد و کپی مدارک مورد قبول نمی باشد و بدون ارائه کارت ملی یا گذرنامه از ورود داوطلب به جلسه ی آزمون جلوگیری می شود. (اتباع ایرانی می توانند در صورتی که شماره ملی خود را در پرو فایل اعلام کرده باشند، از کارت ملی هوشمند به جای گذرنامه استفاده نمایند.)

2- داوطلب باید در ساعت مقرر در مرکز برگزاری حاضر شود و در صورت تاخیر اجازه ی ورود به جلسه را نخواهد داشت و هزینه ثبت نام نیز عودت داده نمی شود.

3- داوطلب باید مداد، خودکار و پاک کن به همراه داشته باشد اما استفاده از ماژیک هایلایت، لاک غلط گیر و مداد رنگی ممنوع است.

4- داوطلب باید حداقل دو مدرک شناسایی معتبر (اصل کارت ملی هوشمند و پاسپورت) در روز آزمون آیلتس به همراه داشته باشد.

قوانین شرکت در جلسه آیلتس

رعایت قوانین در جلسه آزمون بسیار حائز اهمیت است، چرا که در صورت عدم رعایت قوانین داوطلب متخلف محسوب می شود و ممکن است از جلسه ی آزمون آیلتس اخراج شود.

1- داوطلبان در جلسه آزمون حق صحبت کردن با یکدیگر را ندارند.

2- داوطلبان اجازه ی کپی برداری از نوشته های دیگران را ندارند.

3- استفاده از هر گونه وسایل الکترونیکی، موبایل، ساعت مچی و… ممنوع است.

4- خوردن و آشامیدن و استعمال سیگار در جلسه آزمون ممنوع است.

5- خروج برگه ی آزمون از جلسه ممنوع است و تخلف محسوب می شود.

6- داوطلب نمی تواند بدون هماهنگی جلسه آزمون را ترک کند.

7- داوطلب باید فرم (IELTS Application Form) را از سایت مرکز مربوطه دانلود و پس از تکمیل فرم آن در روز آزمون کتبی به همراه داشته باشند.

قوانین ثبت نام در آزمون آیلتس

برای ثبت نام در آزمون آیلتس شرایط و قوانین خاصی وجود ندارد و همه ی افراد می توانند با اهداف مختلف مانند اپلای تحصیلی یا مهاجرت شغلی و غیره در آزمون آیلتس شرکت کنند.

1- حداقل سن برای ثبت نام در آزمون آیلتس 16 سال است.

2- افراد زیر 18 سال برای شرکت در آزمون آیلتس باید دارای اجاره ی کتبی از سرپرست خود باشند. (هیچ محدودیت و شرایط سنی برای شرکت در آزمون آیلتس وجود ندارد و داوطلبان در هر رده سنی می توانند در این آزمون شرکت کنند.)

3- برای ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس داوطلب باید دارای کارت ملی هوشمند و گذرنامه باشد.

4- پس از ثبت نام در آزمون آیلتس امکان تغییر تاریخ شرکت در آزمون برای داوطلبان وجود دارد.

5- امکان تغییر نوع آزمون آیلتس از جنرال به آکادمیک و بلعکس نیز وجود دارد.

بهتر است بدانید نقض قوانین آزمون آیلتس یکی از دلایل Withheld شدن در آیلتس است، پس بهتر است در رعایت قوانین آیلتس بیشتر دقت کنید.

مانند ووچر آزمون تافل ،برای آزمون آیلتس یا هر آزمون دیگری مانند دولینگو نیز جهت ایجاد اکانت خرید ووچر نیاز است، هر سوالی درباره خرید ووچر و نحوه ساخت اکانت برای آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس و مشـاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون آیلتس و آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

آیلتس جنرال، آیلتس آکادمیک و آیلتس لایف اسکیلز

آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی قرار می دهد و برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل به زبان انگلیسی، داوطلبان باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنند.

آیلتس لایف اسکیلز با هدف ارزیابی دانش زبان انگلیسی افراد در دو مهارت گفتاری(Speaking)  و شنیداری (Listening) برگزار می شود و برای کسانی طراحی شده است که قصد دریافت ویزای غیرتحصیلی انگلستان را دارند، با طراحی آزمون آیلتس لایف اسکیلز متقاضیان به جای شرکت در آزمون آیلتس جنرال در این آزمون شرکت می کنند.

مدت اعتبار آزمون آیلتس 2 سال است و پس از این مدت اعتبار آن منقضی می شود.

مدارک مورد نیاز برای حضور در جلسه، اصل کارت ملی هوشمند و گذرنامه است.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×