فهرست مطالب

منابع آزمون دولینگو

آزمون دولینگو صد در صد تضمینی (آزمون دولینگو هوم ادیشن تضمینی) 

مطالعه منابع آزمون دولینگو که شامل مجموعه کتاب ها و منابع آنلاین می باشد، یکی از مهمترین راهکارها برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی برای کسب نمره بالا و موفقیت در آزمون دولینگو است.

آزمون دولینگو (Duolingo)

آزمون دولینگو (Duolingo) یک آزمون بین ‌المللی زبان انگلیسی است که برای ارزیابی مهارت زبان و به صورت آنلاین برگزار می شود و برای شرکت در این آزمون نیاز به حضور داوطلبان در جلسه نمی باشد. از مزایای شرکت در آزمون دولینگو نداشتن محدودیت زمانی برای شرکت در آزمون است و داوطلب می تواند به صورت آنلاین در هر ساعت از شبانه روز و در تمام روزهای سال در هر مکانی که باشد، در این آزمون شرکت کند. همچنین داوطلبان یک ساعت برای پاسخگویی به سوالات فرصت دارند و نتایج آزمون 48 ساعت پس از برگزاری آزمون اعلام می شود و همچنین مدت اعتبار آن دو سال است.

آزمون دولینگو از سال 1397 در ایران برگزار می شود، اما تعداد کمی از زبان آموزان با این آزمون آشنایی داشتند و هر ماه تعداد بسیار کمی از داوطلبان در ایران در آزمون دولینگو شرکت می کردند، اما با شیوع ویروس کرونا و توقف برگزاری آزمون های زبان انگلیسی بین المللی مانند آزمون تافل و آیلتس که به صورت حضوری و در مراکز معتبر برگزار می شدند، بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی در سراسر دنیا مدرک آزمون دولینگو را برای اپلای تحصیلی و سایر اهداف مهاجرتی پذیرفتند، از این رو تعداد افرادی که با آزمون دولینگو آشنا شده و برای دریافت مدرک دولینگو برای اهداف مختلف مهاجرتی در این آزمون شرکت کردند، بسیار افزایش یافت، به طوری که هم اکنون روزانه 1500 الی 2000 کاربر در آزمون دولینگو از ایران شرکت می کنند.

امروزه داشتن مدرک دولینگو از اهمیت ویژه ای برخوردار است و طی چند سال اخیر ارائه ی مدرک زبان دولینگو یکی از شرایط پذیرش دانشگاه ها و مراکز آموزشی در سراسر دنیا است.

ساختار آزمون دولینگو

آزمون دولینگو مانند آزمون آزمون تافل و آیلتس برای ارزیابی داوطلبان در خصوص چهار مهارت زبان انگلیسی Listening (شنیدن)، Speaking (صحبت کردن)، Writing (نوشتن) و reading (خواندن) طراحی و از بخش های مختلفی تشکیل شده است، اما برخلاف آزمون آیلتس و تافل که مهارت ها در بخش های جداگانه ای مطرح می شود، در آزمون دولینگو مهارت ها در یک آزمون و بدون بخش بندی انجام می شود.

آزمون دولینگو یک آزمون زبان تطبیقی است که سوالات مطرح شده در بخش های بعدی به نحوه ی پاسخگویی و عملکرد داوطلب در بخش های قبلی بستگی دارد، یعنی هر چه داوطلب به سوالات اول بهتر پاسخ دهد، سوالات بخش های بعدی سخت تر خواهد بود.

ساختار آزمون دولینگو (Duolingo) شامل سه بخش است و سوالات آزمون مهارت های اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کنند و مدت زمان انجام آزمون دولینگو 60 دقیقه است.

برای آزمون دولینگو ۱۲ نوع سوال مختلف طراحی شده است که ۱۰ نوع سوالات در بخش تطبیقی Adaptive بوده و دو نوع دیگر در انتهای آزمون قرار دارند. تمامی سوالات در نمره دهی آزمون دولینگو موثر ولی دو بخش آخر در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد.

همچنین در سیستم نمره دهی در آزمون دولینگو نتیجه آزمون از 10 تا 160 نمره دارد و در بازه های 10 تا 55 (سطح پایه)، 60 تا 85 (سطح متوسط)، 90 تا 115 (سطح بالای متوسط) و 120 تا 160 (سطح پیشرفته) طبقه بندی می شود.

جهت کسب موفقیت در کوتاه ترین زمان و دریافت بهترین نتیجه در آزمون های زبان بین المللی مانند آزمون تولک، آزمون آیلتس، آزمون ناتی، آزمون تافل، آزمون GRE، آزمون پرومتریک، آزمون دولینگو، آزمون OET تضمینی و… می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

منابع معتبر آزمون دولینگو

مهمترین منابع آزمون دولینگو عبارتند از:

  • کتاب Oxford English Grammar: این کتاب یکی از معروف ترین کتاب های گرامر زبان انگلیسی است که مطالعه ی آن برای تقویت بخش های گرامری و نوشتاری آزمون دولینگو بسیار مفید است و در سال 1996 منتشر شده است.
  • مجموعه کتاب ‌های English Grammar In Use: این مجموعه کتاب های تمرین گرامر انگلیسی توسط دانشگاه کمبریج منتشر شده است و یکی از منابع آموزش گرامر در برخی دانشگاه ها و موسسات زبان بشمار می رود.
  • کتاب Practical English Usage: این کتاب یکی دیگر از کتاب های مفید برای یادگیری و تمرین گرامر انگلیسی در سطح متوسط و پیشرفته است که در سال 1860 توسط انتشارات آکسفورد منتشر شده است و مطالعه این کتاب برای زبان آموزان مبتدی مناسب نمی باشد.
  • کتاب Cobuild English Grammar: یکی از ویژگی های شاخص این کتاب آشنایی زبان آموزان با تفاوت های گرامر انگلیسی و آمریکایی است. مطالعه ی این کتاب علاوه بر یادگیری و تقویت گرامر به تقویت مهارت های رایتینگ و اسپیکینگ نیز کمک می کند.
  • کتاب Oxford Practice Grammar With Answers: این کتاب برای تمرین گرامر زبان انگلیسی در سطح متوسط و بالاتر طراحی شده است، از این رو مطالعه ی این کتاب برای زبان آموزان مبتدی مناسب نمی باشد. با تقویت گرامر شما می توانید به راحتی به سوالات بخش رایتینگ و سایر سوالات جواب بدهید، در واقع تقویت گرامر یکی از مهمترین نکات رایتینگ دولینگو است.
  • مجموعه کتاب‌ های Oxford Word Skills: این مجموعه کتاب ها برای تقویت بخش لغات انگلیسی طراحی شده است و دارای سطح بندی می باشد. همچنین به همراه این مجموعه، فایل های صوتی نیز ارائه می شود، بنابراین مطالعه کتاب ها و گوش دادن به فایل های صوتی به تقویت مهارت لیسنینگ و تلفظ کلمات نیز کمک می کند.
  • مجموعه‌ کتاب ‌های Active Skills For Reading: این کتاب برای تقویت مهارت ریدینگ در پنج جلد از مبتدی تا پیشرفته ارائه شده است. با مطالعه ی این کتاب با لغات و اصطلاحات جدید بیشتر آشنا می شوید و دامنه لغات شما وسیع تر می شود. همان طور که می دانید گسترش دامنه لغات یکی از مهمترین نکات اسپیکینگ دولینگو و سایر سوالات آزمون است.
  • مجموعه کتاب های English Vocabulary In Use: این کتاب یکی از بهترین منابع یادگیری لغات انگلیسی است که توسط انتشارات کمبریج در 4 سطح ارائه شده است.
  • مجموعه کتاب ‌های Tactics for Listening: این کتاب های برای یادگیری و تقویت مهارت لیسنینگ زبان انگلیسی رد سطح مبتدی طراحی شده است. با مطالعه این کتاب با لغات و اطلاحات متداول آشنا می شوید و موجب می شود درک بیشتری از مکالمات داشته باشید. برای جواب دادن به سوالات لیسنینگ دولینگو مطالعه این کتاب بسیار کمک کننده است. در واقع مطالعه منابع مناسب برای تقویت لیسنینگ یکی از مهمترین نکات لیسنینگ دولینگو برای کسب نمره بالا است.
  • کتاب Inside Reading 4: این کتاب با ارائه متون متنوع یکی از منابع مفید برای تقویت مهارت های ریدینگ در سطح پیشرفته می باشد.
  • کتاب  Q skills for success Reading & Writing 4: این کتاب برای تقویت مهارت های ریدینگ و رایتینگ زبان انگیسی در سطح پیشرفته طراحی شده است و دارای تمرینات و متون پیچیده تری می باشد و مطالعه این کتاب برای تقویت مهارت خواندن و نوشتن زبان آموزان در سطح پیشرفته بسیار مفید است.
  • دوره‌ های آموزشی آنلاین: یکی دیگر از منابع مفید برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی برای شرکت در آزمون دولینگو شرکت در دوره های آموزشی آنلاین یا استفاده از پلتفرم های آموزش زبان آنلاین مانند پلتفرم دولینگو است.

استفاده از پلتفرم Duolingo

پلتفرم Duolingo یکی دیگر از مهمترین روش های یادگیری انواع زبان از جمله زبان انگلیسی است و برای یادگیری و تقویت مهارت های انگلیسی برای شرکت در آزمون دولینگو بسیار مفید است. دولینگو محبوب‌ ترین پلتفرم یادگیری زبان و پربارگیری‌ ترین برنامه آموزشی در جهان است. تمرین‌ های مربوط به مهارت ‌ها شامل ترجمه ی نوشتاری، درک مطلب، درک گفتاری و تمرین‌ های داستان کوتاه است.

دولینگو طوری طراحی شده ‌است که شبیه یک بازی می ‌باشد و از نظر علمی مؤثر بودن آن ثابت شده ‌است، در واقع این پلتفرم به کمک بازی‌ های آموزشی، زبان را به شیوه‌ ای جذاب و خلاقانه برای زبان آموزان آموزش می ‌دهد. شما از سطح مبتدی تا پیشرفته می ‌توانید از دولینگو برای یادگیری زبان استفاده کنید و تمرینات متنوعی انجام دهید.

جهت ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون دولینگو متقاضیان می توانند از خدمات ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند تا در کوتاه ترین زمان بتوانند به خرید ووچر آزمون و تعیین تاریخ قطعی آن اقدام نمایید.

شرکت در آزمون آزمایشی دولینگو

آزمون آزمایشی دولینگو برای اولین بار در ایران توسط مرکز ایران بریتانیا به صورت آنلاین و منطبق با آزمون اصلی در سایت ایران بریتانیا و زیر نظر مرکز دولینگو و به صورت رایگان برگزار می شود. آزمون آزمایشی دولینگو همانند آزمون اصلی در تمام ساعات شبانه روز و همه ی روزهای سال برگزار می شود و داوطلبان می توانند در هر زمان و مکانی در این آزمون شرکت کنند و محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون آزمایشی وجود ندارد.

به دلیل اینکه آزمون دولینگو منابع کمتری نسبت به سایر آزمون ها دارد، از این رو پیش از ثبت نام در آزمون دولینگو، شرکت در آزمون آزمایشی برای آشنایی داوطلبان با نمونه سوالات دولینگو یکی از بهترین راهکارها برای کسب نمره بالا در آزمون می باشد.

اطلاع از 5 نکته مهم در آزمون دولینگو به متقاضیان کمک می کند تا با شناخت و رفع نقاط ضعف خود در برگزاری آزمون اصلی بهترین نتیجه را کسب کنند.

ووچـر آزمون دولینگو مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر آزمون دولینگو، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های رایگان و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

برای اطلاع از بهترین منابع دولینگو به متن مقاله مراجعه کنید.

پلتفرم Duolingo یکی از روش های یادگیری انواع زبان از جمله زبان انگلیسی است و برای یادگیری و تقویت مهارت های انگلیسی برای شرکت در آزمون دولینگو بسیار مفید است. دولینگو محبوب‌ ترین پلتفرم یادگیری زبان و پربارگیری‌ ترین برنامه آموزشی در جهان است.

آزمون آزمایشی دولینگو همانند آزمون اصلی در تمام ساعات شبانه روز و همه ی روزهای سال برگزار می شود و داوطلبان می توانند در هر زمان و مکانی در این آزمون شرکت کنند و محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون آزمایشی وجود ندارد.

مدت اعتبار آزمون دولینگو 2 سال است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×