فهرست مطالب

مهمترین نکات ریدینگ آزمون دولینگو

آزمون دولینگو صد در صد تضمینی

آشنایی با مهمترین نکات ریدینگ آزمون دولینگو یکی از راهکارها برای تقویت مهارت ریدینگ (درک مطلب) و کسب نمره بالا در آزمون است. گسترش دایره لغات، شرکت در آزمون آزمایشی، مطالعه منابع دولینگو و… از جمله مهمترین نکات ریدینگ آزمون دولینگو بشمار می رود.

آزمون دولینگو (Duolingo)

آزمون دولینگو (Duolingo) یک آزمون بین ‌المللی زبان انگلیسی است که برای ارزیابی مهارت زبان و به صورت آنلاین برگزار می شود و برای شرکت در این آزمون نیاز به حضور داوطلبان در جلسه نمی باشد. از مزایای شرکت در آزمون دولینگو نداشتن محدودیت زمانی برای شرکت در آزمون است و داوطلب می تواند به صورت آنلاین در هر ساعت از شبانه روز و در تمام روزهای سال در هر مکانی که باشد، در این آزمون شرکت کند. همچنین داوطلبان یک ساعت برای پاسخگویی به سوالات فرصت دارند و نتایج آزمون 48 ساعت پس از برگزاری آزمون اعلام می شود و همچنین مدت اعتبار آن دو سال است.

آزمون دولینگو از سال 1397 در ایران برگزار می شود، اما تعداد کمی از زبان آموزان با این آزمون آشنایی داشتند و هر ماه تعداد بسیار کمی از داوطلبان در ایران در آزمون دولینگو شرکت می کردند، اما با شیوع ویروس کرونا و توقف برگزاری آزمون های زبان انگلیسی بین المللی مانند آزمون تافل و آیلتس که به صورت حضوری و در مراکز معتبر برگزار می شدند، بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی در سراسر دنیا مدرک آزمون دولینگو را برای اپلای تحصیلی و سایر اهداف مهاجرتی پذیرفتند، از این رو تعداد افرادی که با آزمون دولینگو آشنا شده و برای دریافت مدرک دولینگو برای اهداف مختلف مهاجرتی در این آزمون شرکت کردند، بسیار افزایش یافت، به طوری که هم اکنون روزانه 1500 الی 2000 کاربر در آزمون دولینگو از ایران شرکت می کنند.

امروزه داشتن مدرک دولینگو از اهمیت ویژه ای برخوردار است و طی چند سال اخیر ارائه ی مدرک زبان دولینگو یکی از شرایط پذیرش دانشگاه ها و مراکز آموزشی در سراسر دنیا است.

ساختار آزمون دولینگو

آزمون دولینگو مانند آزمون آیلتس و تافل برای ارزیابی داوطلبان در خصوص چهار مهارت زبان انگلیسی Listening (شنیدن)، Speaking (صحبت کردن)، Writing (نوشتن) و reading (خواندن) طراحی و از بخش های مختلفی تشکیل شده است، اما برخلاف آزمون تافل تضمینی و آیلتس که مهارت ها در بخش های جداگانه ای مطرح می شود، در آزمون دولینگو مهارت ها در یک آزمون و بدون بخش بندی انجام می شود.

آزمون دولینگو یک آزمون زبان تطبیقی است که سوالات مطرح شده در بخش های بعدی به نحوه ی پاسخگویی و عملکرد داوطلب در بخش های قبلی بستگی دارد، یعنی هر چه داوطلب به سوالات اول بهتر پاسخ دهد، سوالات بخش های بعدی سخت تر خواهد بود.

ساختار آزمون دولینگو (Duolingo) شامل سه بخش است و سوالات آزمون مهارت های اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کنند و مدت زمان انجام آزمون دولینگو 60 دقیقه است.

برای آزمون دولینگو ۱۲ نوع سوال مختلف طراحی شده است که ۱۰ نوع سوالات در بخش تطبیقی Adaptive بوده و دو نوع دیگر در انتهای آزمون قرار دارند. تمامی سوالات در نمره دهی آزمون دولینگو موثر ولی دو بخش آخر در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد.

همچنین در سیستم نمره دهی در آزمون دولینگو نتیجه آزمون از 10 تا 160 نمره دارد و در بازه های 10 تا 55 (سطح پایه)، 60 تا 85 (سطح متوسط)، 90 تا 115 (سطح بالای متوسط) و 120 تا 160 (سطح پیشرفته) طبقه بندی می شود.

متقاضیان کسب نمره بالا در بخش لیسنینگ آزمون دولینگو با اطلاع از مهمترین نکات لیسنینگ دولینگو می توانند با شناخت و رفع نقاط ضعف خود در آزمون دولینگو بهترین نتیجه را دریافت کنند.

ریدینگ آزمون دولینگو

سوالات ریدینگ آزمون دولینگو شامل موارد زیر می باشد:

  • بخش Read and Complete ریدینگ دولینگو: در این سوال داوطلب باید حروف گم شده در کلمات انتخابی را در متن کامل کند. این سوال زبان واژگان، ساخت جمله و ساختارهای گرامری داوطلب را ارزیابی می کند.
  • بخش Read and Select ریدینگ دولینگو: در تسک Read and Select فهرستی از اصطلاحات را در اختیار داوطلب قرار می دهد که برخی از آنها واقعی و برخی دیگر شبه کلمه هستند و داوطلب باید موارد مناسب را انتخاب کند.
  • بخش Read Aloud ریدینگ دولینگو: در این بخش توانایی داوطلب در تلفظ کلمات و درک او از استرس و لحن جمله ارزیابی می شود.
  • بخش Read and Write ریدینگ دولینگو: در این قسمت یک دستور کتبی داده می شود که داوطلب باید حداقل در 50 کلمه پاسخ دهد. با این حال، قدرت انتخاب موضوعی ندارند.
  • بخش Read and Speak ریدینگ دولینگو: این تسک نشانه هایی را در مورد موضوعی که می خواهند داوطلب در مورد آن بحث کند ارائه می دهد. در بخش بخوانید و بگویید، هوش مصنوعی ویدیو را ارزیابی می ‌کند و شما را از نظر روانی، صحت، تلفظ و میزان موثری که می ‌توانید ایده خود را از آنجایی که آزمون با استفاده از دوربین شما فیلم ‌برداری می ‌شود، منتقل کنید، ارزیابی می ‌کند.

جهت کسب موفقیت در کوتاه ترین زمان و دریافت بهترین نتیجه در آزمون های زبان بین المللی مانند آزمون تولک، آزمون آیلتس، آزمون ناتی، آزمون تافل، آزمون GRE، آزمون پرومتریک، آزمون دولینگو، آزمون OET تضمینی و… می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

کلوز تست (Cloze Test) ریدینگ آزمون دولینگو

کلوز تست ریدینگ آزمون دولینگو، روشی برای ارزیابی مهارت درک مطلب و دانش لغوی داوطلبان می باشد. در این بخش کلمات از یک قطعه یا عبارت حذف می‌ شوند و از داوطلب خواسته می‌ شود تا جاهای خالی را کامل کند.

هر کلوز تست شامل یک یا چند کلمه جدید است، اما دانستن معنای کلمات جدید اهمیت چندانی ندارد و فقط باید موضوع کلی کلوز تست را متوجه شوید. برای درک موضوع متن باید کل پاراگراف را با دقت بخوانید، چرا که فهمیدن موضوع در پیدا کردن پاسخ درست بسیار کمک می کند.

برای انتخاب بهترین گزینه برای پاسخ دادن به کلوز تست دولینگو، تک تک جواب ها را در جای خالی قرار دهدید تا متوجه شوید کدام گزینه مطابقت بیشتری با معنای جمله دارد، در واقع یکی از بهترین تکنیک ها حذف گزینه های اشتباه است. می توانید گزینه های کاملا غلط را حذف کنید تا سریع تر به جواب برسید.

اطلاع از 5 نکته مهم در آزمون دولینگو به متقاضیان کمک می کند تا با رفع نقاط ضعف خود در آزمون دولینگو بهترین نتیجه را کسب کنند.

کالوکیشن ها در ریدینگ دولینگو

کالوکیشن ها به کلماتی گفته می‌ شود که در کنار هم بکار می روند و معنی خاصی را ایجاد می کنند و اگر یک کلمه از کالوکیشن ‌های (collocation) انگلیسی را حذف کنید، آن عبارت بی‌ معنی می ‌شود. کالوکیشن ها فقط مخصوص زبان انگلیسی نیست و همه ی زبان ها دارای کالوکیشن های خاص خود هستند.

انواع کالوکیشن های انگلیسی عبارتند از:

  • کالوکیشن های قوی (strong):کالوکیشن هایی قوی هستند که در آنها کلمات وابستگی نزدیکی با یکدیگر دارند، در واقع کالوکیشن های قوی یک ترکیب خاص از واژه ها هستند که به ندرت درکنار بقیه واژه ها دیده می شوند. مثال: Inclement weather (هوای ناخوشایند)- Inclement تقریباً فقط با weather  بکار می رود.
  • کالوکیشن های ثابت (Fixed collocations): کالوکیشن هایی که در آنها به اندازه ای وابستگی ترکیب واژه ها به هم قوی باشد، که نتوان آنها را تغییر داد. مثال: to and from به معنای رفت و برگشت است و هیچ کلمه ای نمی تواند جایگزین اجزای این کالوکیشن شود، بنابراین یک کالوکیشن ثابت است.
  • کالوکیشن های ضعیف (weak collocations): کالوکیشن های ضعیف از واژه هایی تشکیل شده ‌اند که با دامنه وسیعی از واژه ها ترکیب می شوند. مثال: in broad agreement  یک کالوکیشن ضعیف است چون واژه های این کالوکیشن خصوصا broad با واژه های دیگر ترکیب می شود.

با یادگیری نحوه صحیح استفاده از کالوکیشن های انگلیسی متون ها را بهتر درک می کنید و می توانید روان تر و دقیق تر صحبت کنید و بنویسید در واقع استفاده صحیح از کالوکیشن ها علاوه بر پاسخ دادن به سوالات درک مطلب، از مهمترین نکات رایتینگ دولینگو و اسپیکینگ نیز بشمار می رود.

نکات ریدینگ آزمون دولینگو

برای اینکه بتوانید در آزمون دولینگو نمره بالایی کسب کنید باید با مهمترین نکات مهارت های مختلف زبان انگلیسی برای پاسخ دادن به تمام سوالات آشنایی کامل داشته باشید مانند آشنایی با مهمترین نکات اسپیکینگ دولینگو و…

مهمترین نکات ریدینگ آزمون دولینگو عبارتند از:

  • تمرین املای صحیح کلمات: باید بدانید در صورت اشتباه بودن املای کلمات نمره ای نخواهید گرفت، از این رو تمرین برای املای صحیح کلمات برای پاسخ دادن به سوالات بسیار اهمیت دارد.
  • یادگیری نحوه ی صحیح استفاده از کالوکیشن ها: استفاده از کالوکیشن ها برای پاسخ دادن به سوالات درک مطلب و سایر بخش های دولینگو بسیار ضروری است و برای کسب نمره بالا کمک کننده است.
  • مطالعه منابع دولینگو: یکی از مهمترین راهکارها برای تقویت مهارت های دولینگو از جمله مهارت ریدینگ مطالعه منابع آزمون دولینگو است که شامل کتاب ها مانند کتاب های خودخوان و منابع آنلاین دولینگو است.
  • گسترش دایره لغات: یکی دیگر از راهکارها برای پاسخ دادن به سوالات ریدینگ دولینگو گسترش دایره لغات و استفاده از لغات متعدد در جملات پیچیده است. در واقع با داشتن دایره لغات وسیع می توانید به خوبی از کلمات مترادف استفاده کنید.
  • شرکت در کلاس های آمادگی دولینگو: با شرکت در کلاس های آمادگی دولینگو در موسسات زبان معتبر با نمونه سوالات و نکات مهم برای موفقیت در آزمون دولینگو آشنا می شوید.
  • شرکت در آزمون آزمایشی دولینگو: آزمون آزمایشی دولینگو منطبق با آزمون اصلی است و از کیفیت بالایی برخوردار است و داوطلبان می توانند با شرکت در این آزمون با نمونه سوالات و ساختار آزمون آشنا شوند و آمادگی لازم برای شرکت در آزمون اصلی را به دست آورند و از این رو احتمال موفقیت داوطلب و کسب امتیاز بالاتر در آزمون اصلی بیشتر خواهد شد، از این رو بهتر است، پیش از ثبت نام در آزمون دولینگو ابتدا چندین مرتبه در آزمون آزمایشی شرکت کنید.

جهت دریافت کاملترین مشاوره در خصوص نحوه ثبت نام در آزمون دولینگو و کسب نمره بالا در آزمون با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

ووچـر آزمون دولینگو مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر آزمون دولینگو، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های رایگان و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

آزمون دولینگو یک آزمون مبتنی بر کامپیوتر است که به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می شود.

برای اطلاع از سوالات ریدینگ آزمون دولینگو به متن مقاله مراجعه کنید.

کلوز تست ریدینگ آزمون دولینگو، روشی برای ارزیابی مهارت درک مطلب و دانش لغوی داوطلبان می باشد. در این بخش کلمات از یک قطعه یا عبارت حذف می‌ شوند و از داوطلب خواسته می‌ شود تا جاهای خالی را کامل کند.

مدرک آزمون دولینگو 2 سال اعتبار دارد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×