فهرست مطالب

نکات Writing Conclusion در آزمون آیلتس

نکات Writing Conclusion در آزمون آیلتس از مهمترین نکات کسب نمره بالا در رایتینگ آیلتس است. قسمت conclusion یا پاراگراف نتیجه گیری در رایتینگ آیلتس اهمیت بسیاری دارد و به عنوان نتیجه گیری نوشتار شما در رایتینگ آیلتس عمل و ایده اصلی نوشته را تکرار می کند.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون زبان انگلیسی بین المللی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

همچنین مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد.

آزمون آیلتس انواع مختلفی دارد. آیلتس آکادمیک، آیلتس جنرال، آیلتس لایف اسکیلز و آزمون آیلتس UKVI انواع مختلف آیلتس هستند و هر یک برای اهداف متفاوتی برگزار می شود و داوطلبان با توجه به اهداف مهاجرتی خود مانند تحصیل یا کار در یکی از انواع آزمون آیلتس شرکت می کنند.

آزمون آیلتس در موسسات و مراکز معتبر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره ی کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود.

برگزاری آزمون آیلتس در ایران توسط مراکز مشخص شده به تعداد هر ماه چهار مرتبه و در یک سال 48 بار انجام می شود که این ویژگی می تواند یکی از مهمترین مزایای شرکت در آزمون آیلتس برای داوطلبان ایرانی باشد. پس از دریافت مدرک آیلتس دارنده آن جهت استفاده برای اهداف و مقاصد دانشگاهی، مهاجرتی یا شغلی به مدت دو سال می تواند از اعتبار گواهی نامه آیلتس  استفاده نماید و پس از اتمام این زمان ، مدرک آیلتس اعتبار خود را از دست میدهد و متقاضی باید مجدد آزمون را برگزار نماید.

جهت دریافت مهمترین مهارت های اساسی موفقیت در آیلتس و کسب نمره بالا با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس (IELTS) در دو نوع جنرال و آکادمیک مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی از جمله آزمون CAE، تافل و آزمون FCE شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کند. در آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال فرمت و سوالات بخش اسپیکینگ و لیسنینگ آیلتس یکسان است اما بخش های رایتینگ و ریدینگ آیلتس در این دو آزمون با هم متفاوت است و سوالات این بخش براساس نوع کاربرد آزمون ها و اهداف برگزاری آنها طراحی شده است.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

  • بخش درک مطلب (Reading)
  • بخش شنیداری (Listening)
  • بخش گفتاری (Speaking)
  • بخش نوشتاری (Writing)

همان طور که گفته شد ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز  (IELTS Life Skills) از دو بخش لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس تشکیل شده است و فقط دو مهارت صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند.

اگر تصمیم داری برای اپلای تحصیلی در آزمون آیلتس شرکت کنی و نیاز به راهنمایی و مشاوره داری، شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین کارشناسان را به شما معرفی می کند.

رایتینگ آزمون آیلتس

سوالات رایتینگ آیلتس آکادمیک و جنرال با هم متفاوت است، اما مدت زمان پاسخ به سوالات بخش نوشتاری برای آیلتس جنرال و آکادمیک 60 دقیقه است و هر کدام از آزمون ها شامل دو task می باشد، در آیلتس آکادمیک،Task1  نوشتن در مورد جدول، نمودار، نقشه و غیره است. و Task2 در مورد نوشتن یک مقاله می باشد و برای آزمون آیلتس جنرال،Task1  نوشتن نامه و Task2 نوشتن یک مقاله است.

در بخش رایتینگ باید پاسخ ها به پاسخ نامه منتقل شود و داوطلب باید زمانی را برای انتقال جواب ها به پاسخ نامه در نظر بگیرد.

نمره منفی آیلتس در بخش رایتینگ و نوشتاری (Writing) یکی از پرسش های متداول درباره آیلتس است. اینکه آیا در بخش رایتینگ آیلتس به پاسخ های اشتباه نمره منفی داده می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت: در هیچ یک از بخش های آیلتس نمره منفی وجود ندارد و داوطلبان می توانند به تمام سوالات بدون نگرانی از نمره منفی جواب بدهند.

رایتینگ آیلتس آکادمیک

بخش رایتینگ آیلتس آکادمیک شامل دو تسک است:

  • تسک 1: تسک 1 در رایتینگ آیلتس آکادمیک شامل یک نمودار یا جدول است و داوطلب باید با حداقل 150 کلمه آن را توصیف کند و برای پاسخ دادن به این سوال 20 دقیقه در نظر گرفته شده است.
  • تسک 2: تسک 2 شامل نوشتن یک مقاله است و داوطلب باید در مورد یک دیدگاه، استدلال یا مشکل بنویسد و تعداد کلمات مقاله باید کمتر از 250 کلمه نباشد و داوطلب 40 دقیقه فرصت دارد تا مقاله خود را بنویسد و به پاسخ نامه منتقل کند. نوشتن در دو تسک رایتینگ باید به صورت رسمی باشد.

برای اینکه بتوانید نمره خوبی در رایتینگ آیلتس بگیرید باید دامنه لغات خود را گسترش دهید یکی از راه های گسترش دامنه لغات یادگیری لغات آیلتس به روش کدینگ است. 

رایتینگ آیلتس جنرال

بخش رایتینگ آیلتس جنرال شامل 2 تسک است:

  • تسک 1: در تسک 1 آیلتس جنرال داوطلب باید در مورد موضوعی که به آنها داده می شود یک نامه بنویسد. در این نامه اطلاعاتی را درخواست کند و یا یک وضعیت را توضیح دهد و تعداد کلمات این نامه باید کمتر از 150 کلمه نباشد و برای نوشتن آن 20 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است.
  • تسک 2: در تسک 2 داوطلب باید یک مقاله در پاسخ به یک دیدگاه، استدلال یا مشکل بنویسد. تعداد کلمات مقاله باید کمتر از 250 کلمه نباشد و داوطلب 40 دقیقه فرصت دارد تا مقاله خود را بنویسد.

جهت کسب موفقیت در کوتاه ترین زمان و دریافت بهترین نتیجه در آزمون های زبان بین المللی مانند آزمون تولک، آزمون آیلتس، آزمون ناتی، آزمون تافل، آزمون GRE، آزمون پرومتریک، آزمون دولینگو، آزمون OET تضمینی و… می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

پاراگراف conclusion در رایتینگ آیلتس

در پاراگراف conclusion، یا پاراگراف نتیجه گیری شما می‌ توانید نظر شخصی خود را در مورد موضوع مورد بحث در تسک رایتینگ بنویسید و ایده ها و تحلیل خود را در مورد موضوع مورد نظر در پاراگراف conclusion، بیان کنید. همچنین پاراگراف نتیجه گیری باید با پاراگراف مقدمه مرتبط باشد، بنابراین، برای نوشتن پاراگراف نتیجه گیری باید در مورد ایده هایی که در مقدمه بیان کردید بنویسید.

با نوشتن یک conclusion قوی در این قسمت شما نتیجه نوشتار خود را به اگزمینر آیلتس بیان می کنید و اگزمینر متوجه می شود که شما تمام جوانب و زوایای موضوع را با دقت بررسی کرده اید و توانایی خلاصه کردن و نتیجه گیری در رایتینگ آیلتس را دارید، در واقع با نوشتن یک conclusion قوی شما اثبات می کنید مفهوم و اهمیت موضوع مورد بحث در این بخش را درک کرده اید و کاملا به آن آگاهی دارید.

نکات conclusion رایتینگ آیلتس

همان طور که گفتیم نوشتن پاراگراف نتیجه گیری در کسب نمره بالا در بخش رایتینگ آیلتس اهمیت بسیاری دارد، از این رو باید به نکات نوشتن conclusion دقت کنید. برای نوشتن conclusion باید توجه کنید که پاراگراف conclusion باید با سایر اجزای نوشتار و با پاراگراف مقدمه ارتباط مناسبی داشته باشد و برای نوشتن آن از تعداد کلمات مناسبی استفاده کنید. برای نوشتن conclusion باید بدانید این قسمت جمع بندی ایده و موضوع مورد بحث است و نباید در conclusion ایده‌ ی جدیدی را مطرح کنید.

در واقع در قسمت conclusion داوطلب نتایج نوشته خود را بازبینی می کند و اطلاعات بیان شده را در قالب تحلیلی عمیق تر ارائه می دهد. در نوشتن پاراگراف نتیجه گیری باید به این نکته توجه کنید که شما در این نوشته یک بار ایده ی خود را با جزییات کامل مطرح کردید و در قسمت conclusion نیاز نیست به همه چیز اشاره کنید و فقط باید خلاصه ای از ایده ها را بازنویسی کنید تا بتوانید نمره خوبی در این بخش بگیرید.

مهارت در خلاصه نویسی و بیان ایده ‌های اصلی به صورت مختصر و مفید، اشاره به نتایج و تحلیل‌ های مهم در خصوص موضوع مورد بحث در این بخش تاثیر زیادی در کسب نمره بالا دارد و نوشتن conclusion قوی یکی از مهمترین نکات رایتینگ آیلتس بشمار می رود و برای تعیین سطح و نمره دهی آیلتس در بخش رایتینگ بسیار اهمیت دارد.

برای نوشتن conclusion قوی باید:

  • به ایده‌ های اصلی و موضوع مورد بحث اشاره کنید: مهمترین ایده های خود را در قسمت conclusion بیان کنید.
  • تاکید بر ارتباط بین اصل مطلب و موضوع سوال در رایتینگ آیلتس: پیوستگی متن در قسمت conclusion باید رعایت شود.
  • استدلال های اصلی متن خود را دوباره به صورت خلاصه بیان کنید: باید در مورد استدلال های اصلی که در بدنه نوشتار بیان شده به صورت مختصر و مفید بنویسید.
  • از تکرارپرهیز کنید: برای نوشتن پاراگراف نتیجه گیری نباید از جملات و ایده های تکراری استفاده کنید.
  • استفاده صحیح از کلمات و عبارات ربطی: باید بدانید همه کلمات و عبارات ربط مناسب نیستند و انتخاب کلمات و عبارات ربطی بسیار اهمیت دارد.

رعایت CC یا Coherence and Cohesion در رایتینگ آیلتس (انسجام و پیوستگی جملات)، همچنین 

استفاده از مهارت پارافریزینگ در آیلتس، شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس (آزمون ماک چهار مهارتی و آزمون ماک تک مهارتی آیلتس)، استفاده صحیح از کالوکیشن های آیلتس، شرکت در دوره آیلتس اکسپرس و… از جمله مهمترین راهکارها برای کسب نمره بالا در رایتینگ آیلتس هستند.

ووچـر آزمون آیلتس مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد ، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر ، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های رایگان و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند. 

برای اطلاع از نکات نوشتن conclusion رایتینگ آیلتس به متن مقاله مراجعه کنید.

تسک 1: باید در مورد موضوعی که به داوطلبان داده می شود یک نامه بنویسد. این نامه باید کمتر از 150 کلمه نباشد. تسک 2: داوطلب باید یک مقاله در پاسخ به یک دیدگاه، استدلال یا مشکل بنویسد. تعداد کلمات مقاله باید کمتر از 250 کلمه نباشد.

آزمون آیلتس در موسسات و مراکز معتبر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره ی کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود

مدت اعتبار آزمون آیلتس 2 سال است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×