فهرست مطالب

آخرین تغییرات تافل IBT

آزمون تافل هوم ادیشن تضمینی 

آخرین تغییرات انواع آزمون تافل در بخش های درک مطلب (ریدینگ)، شنیداری (لیسنینگ) و گفتاری (اسپیکینگ) اعمال شده و تعداد سوالات هر مهارت، زمان و نحوه برگزاری آن از طریق صفحه رسمی سایت ETS قابل دستیابی است.

آزمون تافل (TOEFL)

برای اطلاع از تغییرات آزمون تافل IBT و آشنایی با فرمت جدید تافل تا انتهای مطلب با ما باشید.

آزمون تافل (TOEFL) که مخفف Test oEnglish as a Foreign Language است، یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS در بیش از 150 کشور جهان برگزار می شود. آزمون تافل برای اولین بار در سال 1964 میلادی برگزار شد.

مزایای آزمون تافل موجب شده تا هر ساله افراد بسیاری از سراسر دنیا برای اهداف مختلفی به ویژه اپلای تحصیلی در این آزمون شرکت می کنند. مدرک آزمون تافل در بیش از 11 هزار دانشگاه در سطح جهان اعتبار دارد، به همین دلیل این آزمون یکی از معتبرترین آزمون های جهان است و تقریبا در تمام کشورهای دنیا به رسمیت شناخته می شود.

برای دریافت بهترین راهکارها برای کسب نمره خوب در تافل تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر تا بهترین نتیجه رو بگیری.

انواع آزمون تافل

انواع آزمون تافل (TOEFL test) عبارتند از:

آزمون تافل آنلاین یا تافل IBT: آزمون تافل IBT به صورت آنلاین و در محل های برگزاری که از سوی ETS تعیین شده، برگزار می ‌شود.

آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition): نسخه دیگری از تافل آنلاین (IBT) است، اما این آزمون در خانه و تحت نظارت یک ناظر برگزار می ‌شود. این آزمون از سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا و به دلیل عدم برگزاری آزمون تافل به صورت حضوری، برگزار می شود.

آزمون تافل کاغذی یا کتبی یا تافل PBT: آزمون تافل PBT در محل های برگزاری آزمون به صورت کتبی و کاغذی انجام می ‌شود. آزمون تافل کاغذی تنها زمانی برگزار می شود که امکان برگزاری آزمون تافل آنلاین وجود نداشته باشد.

آزمون تافل اسنشیالز (Essentials): از فوریه ۲۰۲۱ سازمان ETS نسخه ی دیگری از آزمون تافل را به نام تافل اسنشیالز ارائه کرده است. این آزمون مانند تافل آنلاین مبتنی بر کامپیوتر است و داوطلبان می توانند با اتصال به اینترنت پرسرعت در خانه یا هر مکان دیگری در تافل اسنشیالز شرکت کنند.

 آزمون تافل ITP: تافل آی تی پی، جهت استفاده داخلی مراکز آموزشی، سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و … طراحی شده است.

 آزمون تافل جونیور (JUNIOR): تافل جونیور برای نوجوانان 11 تا 16 سال طراحی شده است.

 آزمون تافل پریمیر (PRIMARY): تافل پریمیر برای کودکان 8 تا 11 سال طراحی شده است.

آزمون تافل مگوش (magoosh): تافل مگوش یک نسخه داخلی و غیر رسمی از آزمون تافل به صورت کاغذی و با قلم و کاغذ است.

برای اینکه بتونی برای اپلای تحصیلی نمره بالایی در آزمون تافل تضمینی بگیری باید با مشاوران با تجربه در این زمینه مشورت کنی، از این رو شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین کارشناسان را به شما معرفی می کنه.

ساختار آزمون تافل IBT

همه ی مراحل آزمون تافل IBT به صورت رایانه ای بوده و در بخش گفتاری یا Speaking پاسخ شرکت کنندگان ضبط شده و بعداً ارزیابی خواهد شد. همچنین در آزمون تافل همه ی مهارت ها در یک روز ارزیابی می شوند.

ساختار آزمون تافل IBT مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن (درک مطلب)، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن را ارزیابی می کند.

چهار بخش آزمون تافل عبارتند از:

1- بخش درک مطلب (Reading)

2- بخش شنیداری (Listening)

3- بخش گفتاری (Speaking)

4- بخش نوشتاری (Writing)

پس از اتمام بخش شنیداری (لیسنینگ) به مدت ده دقیقه شرکت کنندگان در آزمون استراحت خواهند کرد.

آخرین تغییرات آزمون تافل IBT

موسسه ETS برای کمک به شرکت کنندگان در آزمون تافل تغییرات جدیدی در تافل اعمال کرده است که مدت زمان انجام آزمون را کوتاه تر کرده و زمان آزمون تافل از 3 ساعت و 30 دقیقه به 3 ساعت کاهش یافته است و زمان بیشتری برای پاسخ دادن به سوالات در اختیار داوطلبان قرار می دهد. البته در خصوص تغییرات آزمون تافل باید به این نکته اشاره کرد که در فرمت کلی و نوع سوالات تافل تغییری ایجاد نشده است.

آخرین تغییرات آزمون تافل 2020 در بخش های درک مطلب (ریدینگ)، شنیداری (لیسنینگ) و گفتاری (اسپیکینگ) اعمال شده و تعداد سوالات کمتر شده است و شرکت کنندگان زمان بیشتری برای پاسخگویی دارند و تغییرات عمده ای در بخش نوشتاری (رایتینگ) اعمال نشده است.

مقایسه فرمت قدیمی و جدید تافل IBT

تغییرات تافل IBT در فرمت جدید به طور مختصر شامل موارد زیر می باشد:

تغییرات بخش ریدینگ تافل IBT

در فرمت قدیمی تافل 3 یا 4 متن خوانداری ارائه می شد و 12 تا 14 سوال برای هر متن پرسیده می شد و مدت زمان پاسخگویی به این بخش در فرمت قدیمی 60 تا 80 دقیقه بود و داوطلب برای جواب دادن به هر سوال 1.4 دقیقه فرصت داشت، اما در فرمت جدید 3 تا 4 متن ارائه شده و به ازای هر متن 10 سوال پرسیده می شود و مدت زمان پاسخ دادن به سوالات 54 تا 72 دقیقه است، به این ترتیب داوطلب برای جواب دادن به هر سوال 40 ثانیه زمان بیشتری دارد و در مجموع برای پاسخگویی به تمام سوالات بخش درک مطلب 16 دقیقه زمان اضافه دارند.

نمره دهی ریدینگ تافل از 0 تا 30 است و تغییری در نمره دهی ایجاد نشده است.

تغییرات بخش لیسنینگ تافل IBT

در فرمت قدیمی بخش شنیداری تافل 4 تا 6 سخنرانی پخش می شد و برای هر سخنرانی 6 سوال پرسیده می شد و 2 تا 3 گفتگو ارائه می شد و برای هر گفتگو 5 سوال پرسیده می شد و مدت زمان پاسخگویی به این بخش در مجموع 60 تا 90 دقیقه بود و داوطلبان برای جواب دادن هر سوال 1.8 دقیقه زمان دارند. در فرمت جدید تافل در بخش شنیداری تعداد سخنرانی ها کمتر شده و 3 تا 4 سخنرانی پخش می شود و به ازای هر سخنرانی 6 سوال پرسیده می شود و تعداد گفتگوها و سوالات تغییری نکرده است و مدت زمان پاسخگویی به سوالات به 41 تا 57 دقیقه تغییر کرده است و به این ترتیب زمان کمتری برای جواب دادن به هر سوال نسبت به قبل در دسترس است، اما تعداد کمتر سخنرانی به داوطلبان کمک می کند که در بخش های گفتاری و نوشتاری متمرکز بمانند.

نمره دهی لیسنینگ تافل از 0 تا 30 است و تغییری در نمره دهی ایجاد نشده است.

تغییرات بخش اسپیکینگ تافل IBT

 در بخش گفتاری یا اسپیکینگ تافل IBT در فرمت قدیمی تکالیف گفتاری شامل، تکلیف مستقل گفتاری 1، تکلیف مستقل گفتاری 2، ترکیبی گفتاری 3، ترکیبی گفتاری 4، ترکیبی گفتاری 5، ترکیبی گفتاری 6 بود و مدت زمان پاسخگویی به سوالات این بخش 20 دقیقه بود و در فرمت جدید تافل تکلیف مستقل گفتاری 1 و تکلیف ترکیبی گفتاری 5 حذف شده است و مدت زمان پاسخگویی به سوالات در این بخش در فرمت جدید 17 دقیقه است. اکنون نمره داوطلبان از سوی یک ارزیاب انسانی و نرم افزار SpeechRater تعیین می شود. که به این روش ارزیابی «نمره دهی تقویت شده مکالمه» می گویند.

نمره دهی اسپیکینگ تافل از 0 تا 30 است و تغییری در نمره دهی ایجاد نشده است.

تغییرات بخش رایتینگ تافل IBT

در بخش نوشتاری تافل در فرمت جدید همچنان داوطلبان باید دو تکلیف نوشتاری که شامل ترکیبی و مستقل است را در 50 دقیقه انجام دهند، اما در فرمت جدید تافل سوال نوشتاری مستقل، طولانی‌ تر و گیج‌ کننده ‌تر است و فرمت قدیمی ساده تر بود. به طور کلی در فرمت جدید تافل در این بخش تغییر چندانی اعمال نشده است.

کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا با ارائه کاملترین منابع آزمون تافل و بهترین راهکارها به شما کمک می کنند تا بتونی در آزمون تافل تضمینی بالاترین نمره رو کسب کنی و دیگه مجبور نباشی دوباره در آزمون تافل شرکت کنی.

نمره دهی رایتینگ تافل از 0 تا 30 است و تغییری در نمره دهی ایجاد نشده است.

تغییرات جدید در گزارش نمره تافل

در فرمت جدید تافل علاوه بر تغییرات در بخش های مختلف آزمون، فرمت جدید، گزارش نمره جدیدی نیز دارد که شامل نمره «MyBest Scores» در این گزارش است.

نمره «MyBest Scores» بهترین نمرات هر بخش از تافل را که داوطلبان در طی 2 سال گذشته کسب کرده اند را انتخاب کرده و آنها را ترکیب می کنند تا بهترین نمره ممکن برای داوطلب حاصل شود.

به طور مثال اگر در 2 سال گذشته چندین مرتبه در آزمون تافل شرکت کرده اید، بهترین نمرات بخش نوشتاری، شنیداری، درک مطلب و گفتاری را برای همه آزمون ها ترکیب می کند. البته برخی دانشکده ها این نمرات را قبول ندارند و تنها نمرات یک آزمون را می پذیرند.

اگر برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل تضمینی (ثبت نام معمولی و ثبت نام با تاخیر تافل) مشکل داری، می تونی از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنی.

نمونه کارنامه قبولی آزمون تافل در شرکت مهاجرتی هومان ویزا

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) و خرید اکانت آزمون تافل (تافل هوم ادیشن) و سایر آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

ساختار آزمون تافل IBT از چهار بخش درک مطلب، نوشتاری، گفتاری و شنیداری تشکیل شده است که مهارت های اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را مورد ارزیابی قرار می دهد. 

در این بخش همچنان داوطلبان باید دو تکلیف نوشتاری که شامل ترکیبی و مستقل است را در 50 دقیقه انجام دهند، اما در فرمت جدید تافل سوال نوشتاری مستقل، طولانی‌ تر و گیج‌ کننده ‌تر است و فرمت قدیمی ساده تر بود. به طور کلی در فرمت جدید تافل در این بخش تغییر چندانی اعمال نشده است.

مدت زمان انجام آزمون تافل IBT پس از تغییرات بخش هایی از آزمون از 3 ساعت و 30 دقیقه به 3 ساعت کاهش یافته است.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×