فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزا فعالیت ندارد.

مهاجرت به ایتالیا با پناهندگی

درباره مهاجرت به ایتالیا با پناهندگی باید گفت: براساس تعریف کنوانسیون ژنو فقط افرادی می توانند در ایتالیا درخواست پناهندگی دهند که به دلیل ترس واقعی اعم از نژاد، رنگ پوست، ملیت، عقاید سیاسی مغایر با حکومت یا عضویت در گروه های اجتماعی خاص تحت شکنجه شدید قرار دارند و نمی توانند به کشور خود باز گردند.

درباره کشور ایتالیا

جمهوری ایتالیا کشوری در اروپای جنوبی و پایتخت آن، شهر رم است و یکی از بزرگترین اقتصادهای بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. ایتالیا با کشورهای تریش، سوئیس، فرانسه، اسلوانی، همسایه است.

درباره ویزای ایتالیا

یکی از مزایای ویزای شینگن ایتالیا نحوه آماده سازی مدارک است، باتوجه به مدارک عمومی که برای اخذ انواع ویزا لازم است داشتن گردش مالی، تعداد تراکنشات حساب بدون درنظر گرفتن مبالغ آن و تمکن مالی برای متقاضی دریافت ویزا نیاز است.

همچنین برای ورود به ایتالیا مسافران نیازی به داشتن و ارائه کارت واکسن، تست منفی  PCRیا قرنطینه اجباری ندارند.

اطلاع از به روزترین اخبار مهاجرت به ایتالیا با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا

انواع ویزای ایتالیا

باتوجه به اینکه ایتالیا یکی از کشورهای حوزه شنگن است، ویزای شینگن را در چهار نوع A،B،C  و D صادر می کند . به ویزای نوع A ،B  ویزای ترانزیت ، به ویزای نوع C  ویزای توریستی ایتالیا و به نوع D ویزای ملی ایتالیا گفته می شود.

متقاضیان اخذ ویزای ایتالیا با توجه به اهداف مهاجرتی خود به این کشور باید ویزای مورد نظرشان را درخواست و با درنظر گرفتن نوع ویزا، شرایط و مدارک لازم (با دعوتنامه ایتالیا یا بدون دعوتنامه ، به صورت جاب آفر و شغلی …) را برای ارائه به کنسولگری آماده و تهیه نمایند، تا در صورت تکمیل مدارک و واجد شرایط بودن، برای آنها ویزای ایتالیا صادر شود.

انواع ویزای ایتالیا شامل:

ویزای توریستی، ، ویزای تحصیلی ایتالیا، ویزای کاری، ویزای تحقیقاتی، ویزای ترانزیت، ویزای ازدواج ایتالیا، ویزای خود حمایتی ایتالیا، ویزای همراه ایتالیا (ویزای الحاق) ، ویزای بازنشستگی، ویزای پزشکی، ویزای سرمایه گذاری ، ویزای دیدار با خانواده ، ویزای تجاری ایتالیا، گلدن ویزای ایتالیا …

پناهندگی چیست؟

پناهندگی یک نوع حمایت قانونی بین المللی است که به افراد پناهجو داده می شود. این حق به اشخاصی داده می شود که از بازگشت به کشور خود به دلایل مختلف می ترسند. این افراد به دلایلی چون آزار، شکنجه و ترس از صدمه دیدن و غیره اقدام به گرفتن پناهندگی در کشور مقصد می کنند.

وقتی شخصی در کشور مقصد درخواست پناهندگی می دهد یعنی می خواهد تابعیت کشور مقصد را دریافت کند و در اغلب موارد حق بازگشت به کشور خود را نخواهد داشت.

درست است که پناهندگی یکی از روش های مهاجرت است اما راه مناسبی برای مهاجرت نبوده و با ریسک و خطرات زیادی همراه است، از این رو به هیچ وجه این روش برای مهاجرت به هیچ کشوری توصیه نمی شود.

مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی

ایتالیا کشوری در اروپای جنوبی است که از شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردنی در دریای مدیترانه تشکیل شده است و یکی از کشورهای حوزه ی شینگن است.

منطقه شینگن شامل 26 کشور اروپایی است که عبارتند از:

ایتالیا، آلمان، اتریش، دانمارک، مالت، مجارستان، بلژیک، استونی، فنلاند، اسلوونی، فرانسه، یونان، ایسلند، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسپانیا، سوئد، جمهوری چک، سوئیس و لوکزامبورگ، لیختن‌ اشتاین می ‌باشد؛ همچنین کشورهای کراواسی، واتیکان، قبرس، بلغارستان، رومانی، سن مارینو و موناکو عضور شینگن نیستند، اما از قوانین ویزای شینگن پیروی می‌ کنند و دارندگان ویزای شینگن می توانند به خاک کشورهای فوق نیز وارد شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای شینگن تضمینی اروپا و همچنین ویزای شینگن ایتالیا تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و مشاوره رایگان دریافت کن.

کشور ایتالیا یکی از کشورهای عضو کنوانسیون ژنو (کنوانسیون پناهندگی) است از این رو ملزم به رعایت قوانین حقوق بشر و حمایت از حقوق پناهندگان است. کشور ایتالیا امضاء کننده، اعلامیه جهانی 1948 می باشد که طبق ماده 14 آن، هرکس حق دارد از حق پناهندگی در کشورهای دیگر بنا به تعریف کنوانسیون پناهندگی استفاده کند. همچنین ایتالیا امضا کننده میثاق بین المللی حقوق مدنی و حقوق سیاسی سال 1966 و کنوانسیون اروپا برای حمایت از حقوق بشر 1950 و کنوانسیون 1951 است، که شامل مقررات پناهندگی می باشند.

براساس تعریف کنوانسیون ژنو فقط افرادی می توانند در ایتالیا درخواست پناهندگی دهند که به دلیل ترس واقعی اعم از نژاد، رنگ پوست، ملیت، عقاید سیاسی مغایر با حکومت یا عضویت در گروه های اجتماعی خاص تحت شکنجه شدید قرار دارند و نمی توانند به کشور خود باز گردند.

کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا به هیچ وجه مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی را توصیه نمی کنند و ما پیشنهاد می کنیم برای مهاجرت به ایتالیا از روش های دیگر مانند ازدواج، کار یا تحصیل اقدام کنید و با اخذ ویزای ایتالیا تضمینی به صورت قانونی به خاک این کشور وارد شوید.

دلایل پناهندگی ایتالیا

افرادی که تصمیم می گیرند از طریق پناهندگی به کشور ایتالیا مهاجرت کنند باید دارای دلایل موجهی باشند که با تقاضای پناهندگی آنها موافقت شود. پناهجویان باید به دلایلی چون آزار، شکنجه و ترس از صدمه دیدن و غیره برای دریافت پناهندگی ایتالیا اقدام کنند.

افراد می توانند به دلایل زیر درخواست پناهندگی دهند:

1- درخواست پناهندگی ایتالیا به دلیل عقاید سیاسی

2- درخواست پناهندگی ایتالیا به دلیل وضعیت نامساعد اجتماعی

3- درخواست پناهندگی ایتالیا به دلیل عقاید مذهبی

4- درخواست پناهندگی ایتالیا به دلیل تبعیض نژاد

5- درخواست پناهندگی ایتالیا به دلیل عضویت در گروهای سیاسی یا اجتماعی خاص

6- درخواست پناهندگی ایتالیا به دلیل جنگ

اگر نمی دونی با توجه به شرایط و تمکن مالی که داری چطور می تونی به ایتالیا مهاجرت کنی با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و با بهترین روش های مهاجرت به ایتالیا از جمله اقامت خودحمایتی ایتالیا و یا اقامت در ایتالیا با اخذ ویزای بازنشستگی ایتالیا آشنا شو.

خطرات پناهندگی به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی بسیار پر خطر است و ریسک بالایی دارد و کشور ایتالیا در خصوص پذیرفتن پناهجویان قوانین بسیار سختگیرانه ای دارد. افرادی که از طریق پناهندگی تصمیم به مهاجرت به ایتالیا می گیرند به صورت غیرقانونی وارد این کشور می شوند و در این مسیر خطرات بسیاری جان و مال آنها را تهدید می کند.

پناهندگان از بسیاری از حقوق شهروندی در ایتالیا محروم بوده و اجازه ی بازگشت به کشور خود را از دست می دهند و مجبور می شوند تا زمان تعیین تکلیف پرونده ی خود در کمپ های پناهندگی که شرایط و امکانات مناسبی ندارد زندگی کنند.

بهتره به جای ورود غیر قانونی به ایتالیا و درخواست پناهندگی با انواع روش های قانونی مهاجرت به ایتالیا آشنا بشی. مهاجرت از طریق اخذ ویزای توریستی ایتالیا، ویزای تحصیلی ایتالیا، ویزای کاری ایتالیا ، ویزای سرمایه گذاری ایتالیا (گلدن ویزای ایتالیا) و… از این رو برای دریافت مشاوره رایگان در این زمینه شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین کارشناسان را به شما معرفی می کند.

حقوق پناهجویان در ایتالیا

مأمورین پلیس ایتالیا اجازه ی اعمال خشونت با پناهجویان را ندارند و بعد از پذیرش پناهجو او از مزایایی برخوردار می شود که برخی از آنها عبارتند از:

1- حق استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی

2- حق برخورداری از تغذیه مناسب و دریافت هزینه

3- حق داشتن برگه تردد

اگر سرمایه کافی برای سرمایه گذاری در ایتالیا نداری، می تونی با اخذ بلو کارت ایتالیا و همچنین دریافت جاب آفر ایتالیا به این کشور مهاجرت کنی، برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص مهاجرت شغلی به ایتالیا با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

مراحل درخواست پناهندگی ایتالیا

1- متقاضی باید در ابتدای ورود به ایتالیا به اداره پلیس مراجعه کند و درخواست پناهندگی خود را اعلام و در مصاحبه اولیه شرکت کند تا صحبت های پناهجو، از جهت های مختلف بررسی شود. در این مرحله مشخصات متقاضی مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد و سایر اطلاعات شخصی در بخش اداری سازمان پناهندگان ثبت می شود. سپس گزارش پلیس در رابطه با مواجهه با پناهجو تکمیل می شود و پس از عکسبرداری از چهره متقاضی و تکمیل فرم های اولیه، او باید خلاصه ای از زندگی نامه ی و دلایل پناهندگی خود را توضیح دهد. پس از دریافت اطلاعات اولیه به پناهجو یک شماره شناسایی داده می شود که با داشتن این کد متقاضی به عنوان یک درخواست دهنده ی پناهندگی محسوب می شود.

2- در مرحله ی بعد، از پناهجو انگشت نگاری صورت می گیرد و اطلاعات وی در سیستم EURODAC ثبت می شود. (برای کودکان زیر 14 سال انگشت نگاری انجام نمی شود.)

3- در نهایت پرونده پناهندگی متقاضی بررسی می شود که پروسه ی آن 9 ماه طول می کشد و پس از بررسی پرونده، قبول یا رد درخواست پناهندگی ایتالیا اعلام می شود.

4- اگر درخواست پناهندگی متقاضی رد شود، پناهجو در کمتر از یک ماه حق اعتراض و درخواست تجدیدنظر خواهد داشت.

5- در صورتی که پس از بررسی درخواست تجدیدنظر، پاسخ مجددا منفی باشد و با تقاضای پناهندگی ایتالیا موافقت نشود، متقاضی به کشور خود ریجکت شده و یا داوطلبانه به کشور خود باز می گردد.

اسکان پناهجویان در کمپ های پناهندگی ایتالیا

پس از اینکه متقاضی اقدام به ثبت درخواست پناهندگی خود در ایتالیا نماید پس از ثبت اولیه درخواست پناهندگی ایتالیا تا زمان بررسی پرونده پناهندگی متقاضی که تقریبا 9 ماه طول می کشد، پناهجویان به کمپ های پناهندگی ایتالیا منتقل می شوند و پناهجو می تواند تا زمانی که نتیجه ی درخواست پناهندگی وی اعلام می شود، در آنجا اقامت داشته باشد.

البته در خصوص اقامت در کمپ های پناهندگی باید به این نکته مهم اشاره کرد، به دلیل ظرفیت پایین کمپ ها و تعداد زیاد پناهجویان شرایط زندگی در این کمپ ها بسیار سخت است و به هیچ وجه مناسب خانواده نیست.

اگر تصمیم داری با خرید ملک یا ثبت شرکت در ایتالیا در این کشور سرمایه گذاری کنی، برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه اخذ اقامت ایتالیا با خرید ملک و همچنین اقامت ایتالیا با ثبت شرکت با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

قانون دوبلین در مورد پناهندگان

طبق قانون دوبلین پناهجویان باید در اولین کشور امنی که وارد می شوند اعلام پناهندگی کنند و از این جهت حق انتخاب کشور دیگر را ندارند، فقط افراد زیر سن قانونی شامل این قانون نیستند و تنها وقتی در کشورهای دیگر درخواست پناهندگی داده باشند به آن کشور بازگردانده می شوند.

طی سال های اخیر، بسیاری از افرادی که تقاضای پناهندگی به ایتالیا را داده اند، قصد عبور از این کشور و رسیدن به سایر کشورهای اروپایی را داشتند، ولی به دلیل فشارهایی که کشورهای اروپایی به دولت ایتالیا در خصوص پناهجویان وارد کرد، دولت این کشور مجبور شد از رسیدن پناهجویان به سایر کشورهای اروپایی جلوگیری کند. از این رو در صورتی که پناهجویان از ایتالیا به سایر کشورهای اروپایی بروند، بر حسب قانون دوبلین بازگردانده خواهند شد.

برای اخذ ویزای تضمینی ایتالیا با دریافت دعوتنامه ایتالیا با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و مشاوره رایگان دریافت کن تا بهترین نتیجه رو ببینی.

نشانی سفارت ایتالیا در تهران

آدرس سفارت ایتالیا در تهران خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 79/68

آدرس کنسولگری ایتالیا در تهران: خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن بست فرزان شرقی، پلاک 15

آدرس کارگزاری سفارت ایتالیا  (Cox and Kings) در تهران ولنجک، خیابان سیزدهم، مجتمع گالریا، طبقه چهارم اداری

ایمیل سفارت ایتالیا در تهران

 ایمیل امور کنسولگری سفارت ایتالیا consolato.tehran@esteri.it

ایمیل امور دانشجویی سفارت ایتالیا studi.tehran@esteri.it

ایمیل سامانه ویزا ایتالیا visti.tehran@esteri.it

شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران

شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران: 66726955 – 021 و 66726956 – 021

شماره تماس دفاتر کنسولگری ایتالیا در تهران:

شماره تماس دفتر ویزا: 88190160 – 021

شماره تماس دفتر امور کنسولی: 88783498 – 021

شماره تماس دفتر امور دانشجویی: 88799885 – 021

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت کشور مقصد اقدام کرد و پاسخ دقیق به سوالاتی مانند امکان گرفتن پناهندگی با ویزای توریستی ایتالیا و …. توصیه ما دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت مناسب ترین نتیجه را دریافت کنید

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان درباره شرایط دریافت انواع ویزای کویت، اخذ اقامت، اخذ ویزا، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد. 

پناهندگی یک نوع حمایت قانونی بین المللی است که به افراد پناهجو داده می شود. این حق به اشخاصی داده می شود که از بازگشت به کشور خود به دلایل مختلف می ترسند. این افراد به دلایلی چون آزار، شکنجه و ترس از صدمه دیدن و غیره اقدام به گرفتن پناهندگی در کشور مقصد می کنند.

مأمورین پلیس ایتالیا اجازه ی اعمال خشونت با پناهجویان را ندارند و بعد از پذیرش پناهجو او از مزایایی برخوردار می شود که برخی از آنها عبارتند از: 1– حق استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی 2- حق برخورداری از تغذیه مناسب و دریافت هزینه 3- حق داشتن برگه تردد

پس از ثبت اولیه درخواست پناهندگی ایتالیا تا زمان بررسی پرونده پناهندگی متقاضی که تقریبا 9 ماه طول می کشد، پناهجویان به کمپ های پناهندگی ایتالیا منتقل می شوند و پناهجو می تواند تا زمانی که نتیجه ی درخواست پناهندگی وی اعلام می شود، در آنجا اقامت داشته باشد.

کسانی که از به دلیل عقاید سیاسی و مذهبی، وضعیت نامساعد اجتماعی، تبعیض نژاد، عضویت در گروه های سیاسی و اجتماعی خاص و جنگ در کشور خود مورد آزار، شکنجه و ترس از صدمه دیدن و غیره نمی توانند زندگی کنند، از این رو به کشور دیگری پناهنده می شوند.

برای اطلاع از مراحل درخواست پناهندگی ایتالیا کلیک کن.

5/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×