فهرست مطالب

یادگیری لغات ضروری تافل به روش کدینگ

آزمـون تافل هوم ادیشن تضمینی

 گسترش دایره لغات زبان انگلیسی یکی از مهمترین راهکارها و تکینیک های قبولی در آزمون تافل است زبان آموزان می توانند با یادگیری لغات ضروری تافل به روش کدینگ دایره لغات خود را گسترش داده و امکان موفقیت خود را در آزمون تافل افزایش دهند.

آزمون تافل (TOEFL)

برای اطلاع از نحوه استفاده از روش کدینگ (کدبندی) برای یادگیری لغات ضروری تا انتهای مطلب با ما باشید.

آزمون تافل (TOEFL) که مخفف Test oEnglish as a Foreign Language است، یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS در بیش از 150 کشور جهان برگزار می شود و به دلیل مزایای داشتن مدرک تافل هر ساله افراد بسیاری در سراسر دنیا در این آزمون شرکت می کنند.

موسسه ETS آزمون تافل را در نسخه های مختلفی برای ارزیابی مهارت های اصلی زبان انگلیسی افراد ارائه می کند و کسب مدرک تافل با نمره بالا نشان دهنده توانایی بالای افراد در مهارت های زبان انگلیسی است.

یکی از مهمترین مزایای تافل، اعتبار بالای آن در بسیاری از کشورهای دنیا است. مدرک آزمون تافل از اعتبار جهانی برخوردار است و تقریبا در تمام کشورهای جهان به رسمیت شناخته می شود و معیاری برای سنجش دانش زبان انگلیسی افراد محسوب می شود، از این رو آزمون تافل در تمام نسخه های ارائه شده در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد و مزایای آزمون تافل از جمله اعتبار بالای آن موجب شده تا هر ساله افراد بسیاری در تمام گروه های سنی با اهداف مختلفی در این آزمون شرکت کنند.

انواع آزمون تافل

همان طور که گفته شد موسسه ETS انواع آزمون تافل را در نسخه های مختلفی ارائه می دهد که عبارتند از:

1- آزمون تافل اینترنتی یا تافل IBT: آزمون تافل IBT به صورت آنلاین و در محل های برگزاری که از سوی ETS تعیین شده، برگزار می ‌شود.

برای اطلاع از آخرین تغییرات تافل کلیک کن.

2- آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition): نسخه دیگری از تافل آنلاین (IBT) است، اما این آزمون در خانه و تحت نظارت یک ناظر برگزار می ‌شود. این آزمون از سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری آزمون حضوری برگزار می شود.

3- آزمون تافل کاغذی یا کتبی یا تافل PBT: آزمون تافل PBT در محل های برگزاری آزمون به صورت کتبی و کاغذی انجام می ‌شود. تافل کتبی در جاهایی برگزار می شود که امکان برگزاری تافل آنلاین نباشد به همین دلیل فقط تعداد کمی از آزمون های تافل در سراسر دنیا به صورت کاغذی برگزار می شود.

4- آزمون تافل اسنشیالز (Essentials): از فوریه ۲۰۲۱ سازمان ETS نسخه ی دیگری از آزمون تافل را به نام تافل اسنشیالز ارائه کرده است. تافل اسنشیالز مبتنی بر کامپیوتر است و داوطلبان می توانند با اتصال به اینترنت پرسرعت در خانه یا هر مکان دیگری در تافل اسنشیالز شرکت کنند.

5- آزمون تافل ITP: تافل ITP، جهت استفاده داخلی مراکز آموزشی، سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و … طراحی شده است.

6- آزمون تافل جونیور (JUNIOR): تافل جونیور برای نوجوانان 11 تا 16 سال طراحی شده است.

7- آزمون تافل پریمیر (PRIMARY): تافل پریمیر برای کودکان 8 تا 11 سال طراحی شده است.

8- آزمون تافل مگوش (magoosh) : یک نسخه داخلی و غیر رسمی از آزمون تافل است که توسط ETS مبتنی بر کاغذ طراحی شده است.

اگر برای پرداخت هزینه آزمون تافل تضمینی مشکل داری می تونی از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنی.

روش کدینگ چیست؟

کدینگ و یا تصویرسازی لغات انگلیسی یکی از روش های جدید برای یادگیری بهتر و به خاطر سپردن لغات انگلیسی با صرف زمان کوتاهتر است و زبان آزموزان می توانند برای یادگیری بهتر لغات ضروری تافل به روش کدینگ عمل کنند و نمره خوب در تافل کسب نمایند.

یادگیری لغات ضروری تافل به روش کدینگ به این صورت است که زبان آموزان با توجه به دانش قبلی خود برای لغاتی که می خواهند حفظ کنند یک تصویر یا سرنخ بسازند تا وقتی دوباره لغت مورد نظر را دیدند سرنخ (یا تصویر) در ذهن آنها تداعی شود و معنی لغات را به یاد آورند.

زبان آموزانی که قصد دارند دایره لغات خود را برای شرکت در آزمون تافل افزایش دهند، می توانند با شرکت در دوره کدینگ لغات ضروری تافل لغات را با صرف زمان کمتر به خوبی حفظ کنند.

با یادگیری لغات انگلیسی به روش کدینگ سرعت و کیفیت حفظ کردن لغات افزایش می یابد و توان مغزی زبان آموزان برای یادگیری کلمات بیشتر می شود.

در واقع یادگیری لغات به روش کدینگ از جمله تکنیک های تقویت اسپیکینگ تافل و سایر بخش های آزمون برای گسترش دامنه لغات زبان انگلیسی است.

آزمون تافل هوم ادیشن تضمینی 

با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

در کوتاه ترین زمان

با کمترین هزینه

برای دریافت بهترین راهکارها برای کسب نمره بالا در آزمون تافل تضمینی با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر تا بهترین نتیجه رو ببینی.

نحوه استفاده از روش کدینگ برای تافل

استفاده از روش کدینگ (کدبندی) برای یادگیری لغات ضروری تافل برای افرادی مناسب است که برای به یاد آوردن کلمات مشکل دارند، از این رو حفظ کردن و به خاطر آوردن لغات ضروری تافل برایشان مشکل است.

در روش کدینگ و تصویرسازی ذهنی، ما برای کلماتی که نمی توانیم به خوبی حفظ کنیم و آن را به خاطر بیاوریم سرنخی می دهیم و با دیدن کلمه ی مورد نظر به یاد سرنخ آن افتاده و معنی کلمه را آسان تر به یاد می آوریم. در این روش با توجه به نحوه تلفظ یا شکل ظاهری کلمه برای آن تصویرسازی می کنیم.

برای سهولت در یادگیری لغات ضروری تافل، زبان آموزان می توانند از کتاب ها و جزوات آموزش لغات تافل به روش کدینگ استفاده کنند تا با آمادگی بیشتری در آزمون تافل شرکت کنند و بهترین نتیجه را در این آزمون کسب کنند.

به دلیل اهمیت مدرک آزمون تافل برای اپلای تحصیلی بهتره برای شرکت در آزمون تافل با مشاوران با تجربه در این زمینه مشورت کنی، از این رو شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین کارشناسان را به شما معرفی می کند.

برگزاری آزمون تافل در ایران

برگزاری تافل در ایران یکی از مهمترین مزایای آزمون تافل برای ایرانیان محسوب می شود و مراکز برگزار کننده آزمون تافل در ایران در برخی شهرها از جمله تهران، زنجان، اصفهان، تبریز و غیره آزمون تافل را چندین مرتبه در سال برگزار می کنند و داوطلبان می توانند در تاریخ های برگزاری آزمون تافل در ایران با مراجعه به مراکز مجاز در آزمون تافل شرکت کنند.

همچنین زمان اعلام نتایج آزمون تافل 6 روز پس از برگزاری آزمون می باشد و شرکت کنندگان یک ایمیل از ETS مبنی بر منتشر شدن نتایج آزمون دریافت می کنند و می توانند با ورود به حساب کاربری خود نتیجه آزمون را مشاهده کنند و پس از دریافت نتیجه در صورتی که به نمرات خود اعتراض داشته باشند، می توانند برای ثبت اعتراض به نمره خود اقدام کنند، البته اعتراض به نمره تافل تنها برای بخش های اسپیکینگ و رایتینگ تافل امکان پذیر است و در مورد بخش های ریدینگ و لیسنینگ تافل اعتراضی پذیرفته نیست.

همچنین داوطلبان می توانند 4 دانشگاه را برای ارسال گزارش نمره تافل (ریپورت تافل) به صورت رایگان در هنگام ثبت نام انتخاب کنند و تا ساعت 10 شب (به وقت محلی) امکان تغییر یا حذف دانشگاه نیز وجود دارد.

آیا امکان شرکت مجدد در آزمون تافل وجود دارد؟

بله این امکان وجود دارد، چنانچه داوطلب در آزمون تافل شرکت کند، اما موفق به کسب نمره قابل قبول نشود می تواند برای کسب نمره بالاتر دوباره در آزمون تافل شرکت کند. داوطلبان می توانند در صورت پایین بودن نمره آزمون خود بدون هیچ گونه محدودیتی، به تعداد دفعات مختلف و هر چند مرتبه که بخواهند هر 12 روز یک بار در آزمون تافل شرکت کنند و این یکی از مزایای آزمون تافل بشمار می آید.

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) و خرید اکانت برای آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

پرداخت هزینه آزمون های زبان از طریق کارت‌ های اعتباری بین‌ المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌ های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌ توانند برای پرداخت هزینه‌ های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

نمونه کارنامه قبولی آزمون تافل در شرکت مهاجرتی هومان ویزا

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

کدینگ و یا تصویرسازی لغات انگلیسی یکی از روش های جدید برای یادگیری بهتر و به خاطر سپردن لغات انگلیسی با صرف زمان کوتاهتر است. در این روش زبان آموزان با توجه به دانش قبلی خود برای لغاتی که می خواهند حفظ کنند یک تصویر یا سرنخ بسازند تا وقتی دوباره لغت مورد نظر را دیدند سرنخ (یا تصویر) در ذهن آنها تداعی شود و معنی لغات را به یاد آورند.

در روش کدینگ و تصویرسازی ذهنی، ما برای کلماتی که نمی توانیم به خوبی حفظ کنیم و آن را به خاطر بیاوریم سرنخی می دهیم و با دیدن کلمه ی مورد نظر به یاد سرنخ آن افتاده و معنی کلمه را آسان تر به یاد می آوریم. در این روش با توجه به نحوه تلفظ یا شکل ظاهری کلمه برای آن تصویرسازی می کنیم.

با یادگیری لغات انگلیسی به روش کدینگ سرعت و کیفیت حفظ کردن لغات افزایش می یابد و توان مغزی زبان آموزان برای یادگیری کلمات بیشتر می شود.

استفاده از روش کدینگ (کدبندی) برای یادگیری لغات ضروری تافل برای افرادی مناسب است که برای به یاد آوردن کلمات مشکل دارند، از این رو حفظ کردن و به خاطر آوردن لغات ضروری تافل برایشان مشکل است.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×