فهرست مطالب

انواع آزمون تافل

آزمـون تافل هوم ادیشن تضمینی

انواع آزمون تافل شامل:

آزمون تافل آنلاین یا تافل IBT
آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition)
آزمون تافل کاغذی یا کتبی یا تافل PBT
آزمون تافل اسنشیالز (TOEFL Essentials)
آزمون تافل کاغذی ITP
آزمون تافل پریمیر (Primary)
آزمون تافل جونیور(Junior)

اهمیت آزمون تافل

آزمون تافل (Test of English as a Foreign Language  ) اولین بار در سال ۱۹۶۴  توسط موسسه ETS  آمریکا برگزار شد و اکنون چند بار در سال در کشورهای مختلف برگزار می شود (TOEFL) یکی از چند آزمون بین المللی زبان انگلیسی مانند آیلتس، دولینگو، آزمون PTE است که در بیشتر دانشگاه های آمریکا آن را به آیلتس ترجیح میدهند، جهت ارزیابی مهارت‌های زبان انگلیسی، نحوه عملکرد و نمرات متقاضی مورد سنجش قرار می گیرد. مدرک این آزمون در حدود 150 کشور جهان و بیش از 11 هزار دانشگاه و موسسات آموزشی معتبر و قابل قبول است. . در آزمون تافل مهارت شرکت کننده در چهار بخش درک مطلب (Reading)، بخش شنیداری (Listening)، بخش گفتاری (Speaking)، بخش نوشتاری (Writing) پیرامون مسائل روزمره و دانشگاهی با نمره کلی 120 ارزیابی می شود.

شرکت در آزمون تافل و اخذ مدرک آن با نمره خوب در تافل یکی از مهمترین مدارک برای اپلای تحصیلی در مقاطع مختلف در دانشگاه های معتبر کشورهای انگلیسی زبان است.

اعتبار آزمون تافل دو سال است و تا دو سال پس از صدور نمره می­‌توان آن را به مراکز مورد نظر ارائه داده و در صورت گذشتن این مدت باید مجددا در آزمون شرکت کرده و نمره‌ جدیدی را کسب نمود.

باتوجه به اعتبار و اهمیت دو آزمون تافل و آیلتس، متقاضیان درباره اینکه آیا امکان تبدیل نمره آیلتس به تافل وجود دارد؟ یا آیا امکان تبدیل نمره تافل به آیلتس وجود دارد؟ سوالات بسیاری می پرسند که پاسخ به این سوالات و همه سوالات آزمون تافل تضمینی در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا

انواع آزمون تافل کدامند؟

آزمون تافل آنلاین یا تافل IBT

آزمون تافل IBT  هوم ادیشن (Home Edition)

آزمون تافل کاغذی یا کتبی یا تافل PBT

آزمون تافل اسنشیالز  (TOEFL Essentials)

 آزمون تافل کاغذی ITP

آزمون تافل پریمیر (Primary) 

آزمون تافل جونیور(Junior)

و آزمون های آزمایشی تافل مانند تافل ماک (TOEFL MOCK EXAM )و آزمون تافل TPO و آزمون ژنتی (Zhenti) که جهت کاهش استرس و ارزیابی مهارتهای شرکت کننده در آزمون اصلی و جلوگیری از هولد شدن، رد شدن و بلاک شدن آزمون اصلی برگزار می شوند.

با ادامه مقاله جهت توضیح هر آزمون با ما همراه باشید…

آزمون تافل آنلاین یا تافل IBT

آزمون تافل IBT یکی از معتبرترین و متداول ترین آزمون های زبان انگلیسی برای ارزیابی مهارت های اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن (درک مطلب)، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن است. ساختار آزمون تافل و سوالات تافل IBT در چهار بخش دسته بندی می شود و مدت زمان پاسخ دادن به هر چهار بخش آزمون تافل IBT سه ساعت است. البته تا پیش از آخرین تغییرات تافل IBT در سال 2019 مدت زمان انجام آزمون سه ساعت و نیم تا 4 ساعت بود و با اعمال تغییرات در بخش های مختلف تافل IBT مدت زمان آزمون کاهش یافت.

آزمون تافل IBT یا تافل آنلاین در سال 2006 جایگزین نسخه قدیمی تافل CBT شد و به همین دلیل برگزاری تافل CBT متوقف شد. تافل IBT و تافل CBT هر دو به صورت کامپیوتری انجام می شوند، اما تفاوت هایی در ساختار و نمره دهی در این دو نسخه از وجود دارد، جهت دریافت مشاوره درباره تفاوت آزمون IBT و تافل CBT می توانید با تیم تخصصی هومان ویزا در ارتباط باشید.

مطالعه کامل مقاله تافل IBT

آزمون تافل IBT  هوم ادیشن (Home Edition)

آزمون تافل هوم ادیشن، نسخه دیگری از تافل آنلاین (IBT) از سال 2020 با توجه به وضعیت ویروس کرونا و شرایط ایجاد شده جهت عدم حضور در مراکز برگزاری، نسخه خانگی تافل توسط ETS به عنوان یک گزینه تست آنلاین برای جلوگیری از شیوع بیماری و راحتی کاربر برای برگزاری آزمون تافل در خانه در بستر اینترنت تحت نظارت یک ناظر معرفی شد.

تافل IBT هوم ادیشن و تافل IBT ساختار یکسانی دارند و مانند آزمون CAE، آزمون BEC، آزمون CPE و … شامل سنجش و ارزیابی چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی می باشند. اگر سوالی درباره نحوه ثبت نام تافل هوم ادیشن داری می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشی!

بخش های آزمون تافل هوم ادیشن 

* بخش درک مطلب (Reading)

* بخش گفتاری (Speaking)

* بخش شنیداری (Listening)

* بخش نوشتاری (Writing)

آزمون تافل دارای یک بخش آزمایشی است که ممکن است در یکی از بخش های درک مطلب (Reading) یا شنیداری (Listning) تافل باشد که به این بخش آزمایشی لانگ فرمت تافل (Long Format) گفته می شود. در واقع لانگ فرمت تافل شامل تعدادی سوال اضافه در بخش های ریدینگ و لیسنینگ است و بخش های رایتینگ تافل (writing) و اسپیکینگ تافل (speaking) فاقد سوالات آزمایشی هستند.

جهت مطالعه کامل مطلب آزمون تافل هوم ادیشن با ما همراه باشید.

آزمون تافل کاغذی یا کتبی یا تافل PBT

آزمون تافل PBT در محل های برگزاری آزمون به صورت کتبی و کاغذی انجام می ‌شود.

اگر تصمیم داری برای اپلای تحصیلی در آزمون تافل IBT هوم ادیشن شرکت کنی، برای اطلاع از قوانین شرکت در آزمون تافل IBT هوم ادیشن جهت قبولی در آزمون تافل تضمینی و  با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باش.

مدت زمان انجام آزمون تافل کاغذی 2 ساعت و 30 دقیقه است. تافل PBT فقط در کشورهایی برگزار می شود که آزمون تافل آنلاین در دسترس نباشد و سازمان ETS از تاریخ 11 آوریل 2021 برگزاری تافل PBT را در بسیاری از کشورها لغو کرده است و اکنون تافل PBT فقط در کشورهایی ارائه می شود که از زیر ساخت های اینترنتی برای برگزاری تافل IBT برخوردار نیستند؛ از این رو بیشتر از 97 درصد آزمون های تافل در سراسر دنیا به صورت اینترنتی (تافل IBT) برگزار می شود و فقط درصد بسیار کمی از آزمون تافل به صورت کاغذی برگزار می شود. جهت مطالعه کامل مطلب آزمون تافل کاغذی (PBT) با ما همراه باشید.

آزمون تافل اسنشیالز  (TOEFL Essentials)

از فوریه ۲۰۲۱ سازمان ETS نسخه ی دیگری از آزمون تافل را به نام تافل اسنشیالز (TOEFL Essentials) ارائه کرده است و بیش از 90 درصد دانشگاه های معتبر دنیا مدرک آزمون تافل Essentials را می پذیرند.

تافل اسنشیالز شامل ترکیبی از سوالات آکادمیک و جنرال (عمومی) است و مدت زمان انجام این آزمون 90 دقیقه است و تافل اسنشیالز مانند تافل آنلاین مبتنی بر کامپیوتر است و داوطلبان می توانند با اتصال به اینترنت پرسرعت در خانه یا هر مکان دیگری در تافل اسنشیالز شرکت کنند.

سوالات تافل اسنشیالز قابلیت انطباقی دارد، یعنی سطح سوالات آزمون متناسب با سطح داوطلبان سخت تر یا آسان تر می شود و این قابلیت در آزمون تافل IBT وجود ندارد.

سوالات تافل Essentials برخلاف سوالات تافل IBT که یک آزمون زبان آکادمیک است و با هدف ارزیابی مهارت زبان انگلیسی داوطلبان برای ورود به دانشگاه طراحی شده است، شامل سوالات آکادمیک و جنرال (عمومی) است.

ساختار تافل Essentials

ساختار آزمون تافل اسنشیالز مانند سایر نسخه های آزمون تافل دارای چهار بخش است که مهارت های اصلی زبان انگلیسی افراد را مورد ارزیابی قرار می دهد. داوطلبان در مجموع این چهار بخش باید به 130 سوال در مدت 90 دقیقه پاسخ بدهند.

سوالات تافل Essentials مهارت زبان انگلیسی داوطلبان در زمینه های زیر ارزیابی می کند:

1- پاسخ به سوالات مربوط به مکالمات و گفتگوها در مباحث مختلف

2- پاسخ به سوالات مربوط به نگارش آکادمیک و غیر آکادمیک

3- جمله ‌سازی و پاسخ دادن برای موقعیت ‌های روزمره

همچنین داوطلبان در تافل Essentials باید یک ویدیوی پنج دقیقه ای از خودشان آپلود کنند و در این ویدیو خود را معرفی کرده و البته این بخش هیچ امتیازی ندارد. جهت مطالعه کامل مطلب آزمون تافل اسنشیالز با ما همراه باشید.

برای اطلاع از به روزترین اخبار آزمون های زبان و  تاریخ های برگزاری آزمون تافل در ایران با کارشناسنان شرکت مهاجرتی هومان ویزا مشـاوره داشته باشید.

آزمون تافل کاغذی ITP

یکی از نسخه های آزمون تافل است که توسط موسسه ETS منتشر می شود. در حال حاضر تافل ITP به صورت کاغذی برگزار می شود و نسخه ی آنلاین آن موجود نمی باشد، از این رو برای شرکت در آزمون تافل ITP نیاز به سیستم کامپیوتری نمی باشد.

آزمون تافل ITP در دو سطح متوسط تا پیشرفته (سطح 1) و سطح مقدماتی تا متوسط (سطح 2) برگزار می شود.

تافل ITP اغلب برای مراکز آموزشی، سازمان ها دانشگاه ها برای استفاده داخلی طراحی شده است. مثلا اگر یک سازمان بخواهد سطح زبان انگلیسی کارمندان خود را ارزیابی کند.

ساختار تافل ITP

سطح 1: آزمون تافل ITP شامل سه بخش است که در سطح 1 یعنی سطح متوسط تا پیشرفته آزمون در مجموع 140 سوال پرسیده می شود و مدت زمان پاسخگویی به سوالات 115 دقیقه است.

1- 50 سوال در بخش Listening

2- 40 سوال در بخش Structure and Written Expression

3- 50 سوال در بخش Reading Comprehension

سطح 2: در سطح مبتدی تا متوسط تافل ITP در مجموع 95 سوال مطرح می شود و مدت زمان انجام آزمون 70 دقیقه است.

1- 30 سوال در بخش Listening

2- 25 سوال در بخش Structure and Written Expression

3- 40 سوال در بخش Reading Comprehension

در سوالات تافل ITP موضوعات بسیار متنوعی مطرح می شود مانند موضوعات آکادمیک، مشکلات دانشجویی، موضوعات عمومی و بازرگانی و ….

تمام نسخه های آزمون تافل مهارت های اصلی زبان انگلیسی داوطلبان را که شامل خواندن (درک مطلب)، نوشتن، صحبت کردن، گوش دادن و گرامر است را ارزیابی می کنند. از این رو دانستن تکنیک های تقویت ریدینگ تافل بسیار ضروری و مهم است.

برای دریافت منابع آزمون تافل و مطالعه کامل مطلب آزمون تافل کاغذی با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

آزمون تافل پریمیر (Primary) 

آزمون تافل پریمیر برخلاف بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی که محدودیت سنی برای شرکت کنندگان ندارند دارای شرط سنی است و این آزمون فقط برای زبان آموزان 8 تا 11 سال برگزار می شود و در واقع تافل پریمیر، آزمون تافل کودکان است.

آزمون تافل پریمیر در دو سطح STEP1 و STEP2 برگزار می شود و شامل دو بخش خواندن ، ریدینگ تافل و شنیداری ، لیسنینگ تافل است که به صورت کتبی و کاغذی برگزار می شود.

نمرات بخش ریدینگ تافل پریمیر با سنجش های Lexile (یکی از معیارهای توانایی خواندن) تطبیق داده می شود و نمرات تافل Primary با سطوح CEFR تطبیق داده می شوند.

جهت مطالعه کامل این مطلب مقاله آزمون تافل پریمیر با ما همراه باشید.

آزمون تافل جونیور(Junior)

اغلب زبان آموزانی که در آزمون تافل جونیور شرکت می کنند، قصد ادامه تحصیل در مدارس خارج از کشور را دارند و می خواهند در کشورهای انگلیسی زبان یا سایر کشورها به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

تافل جونیور برای زبان آموزان 11 تا 16 ساله ارائه می شود و برای شرکت در این آزمون محدودیت سنی وجود دارد و فقط نوجوانان 11 تا 16 سال می توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

در حال حاضر تافل جونیور در بیش از 50 کشور به صورت کاغذی (کتبی) و کامپیوتری برگزار می شود. مدرک تافل جونیور با سطوح CEFR تطبیق داده می شود و نمره تافل جونیور بهترین معیار برای سنجش مهارت زبان انگلیسی زبان آموزان نوجوان است.

انواع آزمون تافل جونیور

آزمون تافل جونیور در 2 نسخه ارائه می شود:

-1آزمون استاندارد تافل جونیور

آزمون استاندارد به صورت کتبی و کاغذی برگزار می شود و مهارت های درک مطلب  )ریدینگ)  تافل و شنیداری )لیسنینگ) تافل و صورت و معنای زبانی را ارزیابی می کند و مهارت های نوشتاری و رایتینگ تافل و گفتاری اسپیکینگ تافل مورد سنجش قرار نمی گیرد. از این رو دانستن تکنیک های تقویت لیسنینگ تافل بسیار ضروری و مهم می باشد. این آزمون در هر بخش 42 سوال و در مجموع 126 سوال دارد و مدت زمان انجام آن یک ساعت و 55 دقیقه است و مقیاس نمره هر بخش 200 تا 300 می باشد.

2- آزمون تافل جونیور comprehensive 

این آزمون به صورت کامپیوتری برگزار می شود و هر چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را مورد ارزیابی قرار می دهد، از این رو مدرک تافل جونیور comprehensive از اعتبار بالاتری برخوردار است و مورد پذیرش بسیاری از مراکز آموزشی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تکنیک های تقویت رایتینگ تافل با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و درباره مزایای داشتن مدرک تافل مشاوره رایگان دریافت کن.

همان طور که گفته شد تافل جونیور به دو صورت کتبی و کامپیوتری ارائه می شود، که ساختار و نحوه نمره دهی آنها با هم متفاوت است. نمره آزمون تافل جونیور استاندارد (کتبی) ۶۰۰ تا ۹۰۰ می باشد و نمره آزمون تافل جونیور comprehensive  (کامپیوتری) ۱ تا ۶ است

جهت مطالعه کامل این مطلب مقاله آزمون تافل جونیور با ما همراه باشید.

آزمون تافل مگوش

تافل مگوش یک نسخه داخلی و غیر رسمی از آزمون تافل است که توسط ETS (سرویس تست آموزشی) برای دانشگاه ها، مدارس و سایر موسسات آموزشی توسعه یافته است. برخلاف نسخه رسمی تافل iBT (آزمون مبتنی بر اینترنت) که به صورت آنلاین برگزار می شود، آزمون تافل ماگوش به صورت کاغذی و با قلم و کاغذ است.

آزمون تافل مگوش از سه بخش ریدینگ، لیسنینگ و قواعد زبان انگلیسی تشکیل شده و مانند نسخه رسمی از 300 سوال تشکیل شده است. هر قسمت از آزمون تافل ماگوش در قالب جزوه جداگانه ارائه می شود و شرکت کنندگان باید به صورت دستی پاسخ سوالات را در پاسخنامه وارد کنند.

آزمون های آزمایشی تافل

جهت کاهش استرس و ارزیابی مهارتهای 4گانه آزمون تافل می توانید در آزمون های آزمایشی تافل مانند آزمون تافل TPO، آزمون تافل ماک(TOEFL MOCK EXAM)، آزمون تافل ژنتی(Zhenti)  و سایر آزمون هایی که در موسسات و توسط اساتید زبان انگلیسی و آمریکایی تدوین و تنظیم می شود شرکت کنید و از تیم تخصصی شرکت مهاجرتی هومان ویزا دراین باره مشاوره دریافت نمایید تا با شناخت اشتباهات رایج آزمون تافل و مرور آزمون آزمایشی از هولد شدنhold شدن در آزمون اصلی جلوگیری کنید و حداقل به ده سوال متداول درباره آزمون تافل پاسخ داده می شود تا با مرور نکات هر تسک بتوانید به نتیجه و درک درستی از محاسبه نمره تافل برسید.

آزمون آزمایشی تافل TPO

آزمون تافل TPO یک آزمون آزمایشی برای تافل است. آزمون تافل TPO یکی از معتبرترین آزمون های آزمایشی است که توسط ETS ارائه می شود و داوطلبان با شرکت در این آزمون می توانند مهارت های خود را برای شرکت در آزمون اصلی تقویت کنند و با نقاط ضعف و قوت خود در آزمون تافل آشنا شوند و با رفع نقاط ضعف خود احتمال کسب نمره بالا در آزمون تافل را افزایش دهند و بتوانند تکنیک های تقویت اسپیکینگ تافل را مشخص و بهبود ببخشند.

متن کامل مقاله آزمون تافل TPO

آزمون آزمایشی تافل ماک

اگر می‌خواهید برای آزمون تافل اصلی آماده شوید، آزمون تافل ماک (TOEFL MOCK)که آزمون آزمایشی تافل است می‌تواند یکی از بهترین گزینه ها برای آمادگی متقاضی باشد. با انجام این آزمون، با فرمت و تکنیک‌های پاسخگویی به سوالات آشنا می شوید و می توانید از این نمره‌ برای ارزیابی سطح زبان خود استفاده کنید و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید تا بتوانید در آزمون اصلی عملکرد بهتری داشته باشید. اما نتایج آن تضمینی برای نتایج آزمون تافل اصلی نخواهدبود.

متن کامل مقاله آزمون تافل ماک

آزمون آزمایشی تافل ژنتی

آزمون تافل ژنتی (Zhenti) توسط اساتید زبان دانشگاه رن مین چین براساس سوالات تافل طراحی شده است که شامل بخش های ریدینگ و لیسنینگ می باشد.

مزایای آزمون تافل ژنتی موجب شده تا افراد بسیاری بخواهند برای تقویت مهارت های خوانداری (درک مطلب) و شنیداری تافل در این آزمون شرکت کنند، هزینه ی تافل ژنتی نسبت به سایر آزمون های آزمایشی تافل کمتر است، از این رو متقاضیان بسیاری در تافل ژنتی شرکت می کنند. همچنین نسخه های مختلفی در دسترس داوطلبان قرار گرفته است که می توانند با هزینه بسیار کم آنها را دانلود کرده و برای ارزیابی مهارت های تافل از آنها استفاده کنند.

در واقع تافل ژنتی این امکان را برای زبان آموزان فراهم می کند که بتوانند با کمترین هزینه و بدون پرداخت هزینه های گزاف در یک آزمون آزمایشی معتبر شرکت کنند و سطح مهارت زبان خود را در بخش ریدینگ و لیسنینگ تافل ارزیابی کنند.

متن کامل مقاله آزمون تافل ژنتی

اعتبار آزمون تافل

مدت اعتبار آزمون تافل در همه نسخه های آن دو سال است و پس از دو سال اعتبار آن به پایان می رسد و دارنده این مدرک دیگر نمی تواند از آن برای اپلای تحصیلی یا مقاصد دیگر مهاجرتی از آن استفاده کند و باید دوباره در آزمون شرکت کرده و مدرک جدیدی دریافت نماید.

هزینه ووچر آزمون تافل در نسخه های مختلف آزمون

ووچر تافل (Voucher TOEFL) یک کد 16 رقمی است که پس از ثبت نام در آزمون تافل، متقاضی باید برای پرداخت هزینه آزمون، پرداخت نماید و این کد از سوی موسسه ETS برای متقاضیان شرکت در آزمون صادر می شود. در واقع ووچر تافل همان کارت های اعتباری هستند که در زمان شرکت در آزمون، متقاضی ملزم به ارائه آن است.

متقاضی پس از تهیه ووچر تافل باید طبق مراحل خاصی این کد را در سامانه مخصوص ثبت کند تا اطلاعات فردی و مشخصات درخواستش برای آزمون به اطلاع سازمان ETS برسد. همچنین متقاضیانی که میخواهند زودتر از زمان مشخص شده در تافل شرکت کنند می توانند اکانت لیت یا ثبت نام با تاخیر در آزمون تافل را انجام دهند که البته هزینه بیشتری برای ووچر باید بپردازند.

کد ووچر تافل مختص به یک نفر است و قابل انتقال به غیر نمی باشد و متقاضی برای تهیه شخصی ووچر تافل باید در سایت ETS ثبت نام کند.

همچنین ووچر تافل مجوز ثبت نام در آزمون تافل در تمام شهرهای ایران را دارد.

ووچر تافل تنها یک سال اعتبار دارد.

هزینه تهیه و خرید ووچر تافل در هر کشوری متفاوت است و قیمت آن در هر کشور با توجه به نرخ ارز و میزان درخواست افراد برای اخذ ووچر تافل متغیر می باشد. همچنین مالیات های هر کشور نیز می تواند قیمت تمام شده ووچر تافل را افزایش دهد.

به طور کلی قیمت ووچر تافل در ایران در بازه قیمتی ۲۵۵ تا ۲۹۰ دلار است و در صورتی که فرد سه روز قبل از آزمون تافل، ووچر تافل را درخواست کند باید مبلغی را اضافه تر پرداخت کند

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان مهاجرت مانند آزمون تولک ، lsat، ناتی، دولینگو، آیلتس، gre ….و تعیین میزان اهمیت و اعتبار تافل هوم ادیشن برای سفارت ایتالیا و سایر سوالات مربوط به انواع آزمون های زبان بین المللی از ایجاد پنل کاربری تا قبولی تضمینی در این آزمون ها ( تفاوت مدرک تافل یا آیلتس برای مهاجرت، عدم قبولی در آزمون تافل و متن ایمیل و نحوه اعتراض به نمره تافل …) ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشاوره های شرکت مهاجرتی هومان ویزا می باشد.

 برای دریافت به روزترین اطلاعات مربوط به آزمون های زبان مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی و دریافت جواب پرسش هایی مانند خرید مدرک تافل، فروش مدرک تافل با استعلام، مدرک تافل فوری، خرید مدرک تافل هوم ادیشن، خرید مدرک تافل در تهران، هزینه گرفتن مدرک تافل …  با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشد.

1- آزمون تافل اینترنتی (تافل IBT) 2- آزمون تافل انترنتی در منزل (تافل IBT هوم ادیشن) 3- آزمون تافل کاغذی (تافل PBT) 4- ازمون تافل اسنشیالز 5- آزمون تافل ITP 6- آزمون تافل جونیور 7- آزمون تافل پریمیر

در حال حاضر هزینه آزمون تافل 265 دلار آمریکا می‌باشد که این مبلغ ممکن است در کشورهای مختلف متفاوت می باشد.یکی از دلایل آن نظارت بر آزمون آنلاین تافل است. بنابراین قیمت آزمون تافل مبلغی ثابت نیست

جهت کاهش استرس و ارزیابی مهارتهای 4گانه آزمون تافل می توانید در آزمون های آزمایشی تافل مانند آزمون تافل TPO، آزمون تافل ماک(TOEFL MOCK EXAM)، آزمون تافل ژنتی(Zhenti)  و سایر آزمون هایی که در موسسات و توسط اساتید زبان انگلیسی و آمریکایی تدوین و تنظیم می شود شرکت کنید.

مدت اعتبار آزمون تافل 2 سال است و پس از پایان مدت اعتبار، مدرک تافل مورد قبول مراکز آموزشی، دانشگاه ها و سایر سازمان ها نخواهد بود.

تفاوت های آزمون تافل IBT و تافل PBT عبارتند از:

تفاوت در ساختار آزمون، تفاوت در نحوه برگزاری آزمون، تفاوت در نمره دهی آزمون، تفاوت در مدت زمان انجام آزمون

5/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×