فهرست مطالب

استادی پلن یا برنامه تحصیلی چیست؟

هر سوالی درباره نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون های زبان عمومی و تخصصی ویژه مهاجرت تحصیلی و شغلی داری، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری و درباره تضمین قبولی در آزمون و تسویه پس از قبولی مشاوره بگیری

نوشتن استادی پلن برای اپلای تحصیلی

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند و می خواهند در یکی از دانشگاه های معتبر کشورهای توسعه یافته تحصیل کنند و با اخذ مدرک تحصیلی معتبر و بین المللی از دانشگاه مقصد موقعیت شغلی و اجتماعی بهتری در آینده به دست آورند. باید پس از اپلای تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مقصد، برای دریافت ویزای تحصیلی به سفارت کشور مقصد مراجعه کنند و از شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی آگاه شوند.

از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی، برنامه ی تحصیلی یا استادی پلن (Study Plan) است. به طور کلی استادی پلن هدف متقاضی را از تحصیل در کشور مقصد را نشان می دهد، اینکه چگونه تحصیل در دانشگاه کشور مقصد با اهداف آینده تان هماهنگی دارد.

استادی پلن یا برنامه ی تحصیلی در قالب یک نامه است که باید کوتاه و واضح نوشته شود و متقاضی باید در مورد اینکه چگونه تحصیل در کشور مقصد به او کمک می کند تا به اهداف تحصیلی و شغلی خود برسد، توضیحاتی ارائه نماید. در واقع متقاضی با نوشتن استادی پلن باید افسر پرونده را متقاعد کند که او فردی مناسب برای موقعیت تحصیلی مورد نظر و دریافت ویزا است.

* نکته: نوشتن استادی پلن مانند نوشتن توصیه نامه تحصیلی، انگیزه نامه یا بیانیه هدف، رزومه تحصیلی و کاورلتر برای مهاجرت تحصیلی بسیار حائز اهمیت است.

چگونه استادی پلن بنویسیم؟

همان طور که گفته شد استادی پلن (Study Plan) یک نامه است که متقاضی در آن اهداف خود را از تحصیل در کشور مقصد مشخص می کند. متقاضی برای نوشتن استادی پلن باید اطلاعات تحصیلی خود را با ذکر جرئیات مانند معدل هر دوره ی تحصیلی، تاریخ پایان دوره ها، نام و آدرس دانشگاه یا مرکز آموزشی که متقاضی در آن تحصیل کرده است، موضوع پایان نامه و غیره را بیان کند.

از دیگر اطلاعاتی که متقاضی باید در استادی پلن به آن اشاره کند، متاهل یا مجرد بودن و اینکه دارای فرزند است یا خیر. همچنین اگر در کشور خود به کاری اشتغال دارد باید در نامه ذکر کند.

متقاضی باید در خصوص اینکه چگونه با تحصیل در کشور مقصد به اهداف تحصیلی و شغلی خود می رسد، توضیحاتی ارائه دهد، در واقع متقاضی باید بتواند با نوشتن استادی پلن، دور نمای کاری خود را پس از پایان دوره ی تحصیلی به صورت واضح و روشن بیان کند.

همچنین متقاضی می تواند طی سوالاتی که در استادی پلن پرسیده می شود، به تمکن مالی خود اشاره کند و نشان دهد که برای پرداخت هزینه های اقامت و تحصیل در کشور مقصد از توانایی مالی کافی برخوردار است. اگر متقاضی سابقه ی سفر به کشورهای خارجی را داشته باشد، باید آن را نیز در استادی پلن قید کند.

سفر به کشورهای خارجی یکی از راه های اثبات تمکن مالی متقاضی است، اما در عین حال نداشتن سابقه ی سفرهای خارجی تاثیر منفی در استادی پلن نخواهد داشت. و در آخر برای نوشتن یک استادی پلن قوی و موثر باید متقاضی بتواند سوابق تحصیلی و سوابق کاری خود را به هم مرتبط سازد.

برای نوشتن استادی پلن باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

چون استادی پلن یا برنامه ی تحصیلی یکی از مدارک مهم برای اخذ ویزای تحصیلی است، پس متقاضی باید آن را با دقت بنویسد و برای نوشتن آن وقت کافی صرف کند و یا با افراد با تجربه در این خصوص مشورت نماید. متقاضی برای نگارش استادی پلن باید به نکات زیر توجه کند:

* ابتدا متقاضی برای نوشتن استادی پلن باید به سایت دانشگاه مقصد مراجعه کند تا اگر دانشگاه برای نوشتن استادی پلن فرم خاصی را در نظر گرفته است از آن استفاده کند.

* استادی پلن نباید طولانی باشد و حداکثر 2 تا 3 صفحه کافی است، اما متن استادی پلن برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نباید کمتر از 800 کلمه باشد.

* برای نوشتن استادی پلن از زیاده گویی اجتناب کنید و مختصر و کوتاه بنویسید.

* متقاضی نباید از روی استادی پلن های دیگر کپی کند و فقط می تواند از آنها برای نوشتن استادی پلن خود کمک بگیرد.

* در پاسخ به سوالاتی که در استادی پلن مطرح می شود، متقاضی باید توضیحات خود را مختصر و واضح بیان کند.

* هرگز در پاسخ به سوالات نباید پاسخ های کذب و غیر واقع داد و متقاضی باید فقط حقیقت را بیان کند.

* نامه ی استادی پلن باید فاقد اشتباهات دستوری و نگارشی باشد، به همین دلیل پس از پایان نوشتن نامه، باید متن آن دوباره ویرایش شود.

بهترین سبک نوشتن استادی پلن چیست؟

برای نوشتن استادی پلن سبک های مختلفی وجود دارد، مانند:

استادی پلن در قالب مقاله:

در صورت نوشتن استادی پلن در قالب مقاله متقاضی می تواند مطالب را پاراگراف بندی کند و اولویت های خود را با روندی منظم و دقیق بنویسد. از مزایای نوشتن استادی پلن به این روش، امکان ارتباط سوابق شغلی و سوابق تحصیلی است.

استادی پلن در قالب پاسخ به سوالات:

در این روش متقاضی می تواند استادی پلن خود را در قالب پاسخ به پرسش های خاصی که در ادامه مثال می زنیم بنویسد. از مزایای نوشتن استادی پلن به روش پرسش و پاسخ، امکان دسته بندی مطالب به صورت مرتب است.

آزمون آیلتس یکی از آزمونهای پذیرفته شده در اکثر دانشگاه های معتبر دنیاست جهت کسب موفقیت تضمینی در این آزمون می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

برای نوشتن استادی پلن چه سوالاتی مطرح می شود؟

به طور کلی سوالات استادی پلن در مورد برنامه های تحصیلی متقاضی است که برخی از آنها به شرح زیر می باشند:

چرا مایل به تحصیل در کشور مقصد هستید؟

پاسخ متقاضی به این سوال باید قانع کننده باشد، مانند داشتن سیستم آموزشی با کیفیت بالا و یا داشتن اساتید باتجربه و…

هدف شما از تحصیل در رشته ی مورد نظر چیست؟

متقاضی می تواند اهداف خود را برای تحصیل بیان کند، مانند کسب مهارت و تخصص لازم برای اشتغال، یافتن فرصت های شغلی بهتر و…

چرا مایل به تحصیل در کشور خودتان نیستید؟

برای پاسخ به این سوال متقاضی باید پاسخ متقاعد کننده و منطقی را بیان کند، مثلا کمبود کار تخصصی در رشته ی مورد نظر و عدم نیاز به نیروی کار ماهر در زمینه ی تحصیلی متقاضی و…

چه تعلقاتی در کشور خودتان دارید؟

در پاسخ به این سوال متقاضی باید اطلاعاتی در مورد خانواده ی خود، تجرد یا تاهل و یا داشتن فرزند بدهد و اگر به کاری در کشور خود اشتغال دارد باید آن را توضیح دهد.

سوابق تحصیلی‌تان چیست؟

متقاضی سوابق تحصیلی خود را در رزومه ی تحصیلی (CV) به صورت مفصل تر بیان می کند و در نوشتن استادی پلن باید در مورد سوابق تحصیلی خود به طور خلاصه توضیحاتی ارائه دهد.

اگر برای اطلاع از شرایط و مدارک لازم برای اپلای تحصیلی نیاز به راهنمایی و مشاوره داری با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر. 

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان مهاجرت مانند تولک و تعیین میزان اهمیت مدرک تافل یا آیلتس برای مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزای شینگن، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در اروپا، امارات… می باشد.

استادی پلن یا برنامه ی تحصیلی در قالب یک نامه است که باید کوتاه و واضح نوشته شود و متقاضی باید در مورد اینکه چگونه تحصیل در کشور مقصد به او کمک می کند تا به اهداف تحصیلی و شغلی خود برسد، توضیحاتی ارائه نماید.

استادی پلن یا برنامه تحصیلی یکی از مدارک مهم برای اخذ ویزای تحصیلی است و نوشتن یک استادی پلن قوی امکان موفقیت در اخذ ویزا را افزایش می دهد.

در این روش متقاضی می تواند استادی پلن خود را در قالب پاسخ به پرسش های خاصی بنویسد. از مزایای نوشتن استادی پلن به روش پرسش و پاسخ، امکان دسته بندی مطالب به صورت مرتب است.

اطلاعات تحصیلی متقاضی مانند معدل هر دوره تحصیلی، تاریخ پایان دوره ها، نام و آدرس دانشگاه، موضوع پایان نامه، همچنین مجرد یا متاهل بودن متقاضی، داشتن فرزند، داشتن شغل در کشور خود، هدف از تحصیل در کشور مقصد و…

5/5 - (7 امتیاز)

14 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز، برای دریافت نمونه استادی پلن جهت مهاجرت تحصیلی تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و با دریافت مشاوره رایگان از مهمترین نکات نوشتن استادی پلن مطلع شو.

    1. سلام دوست عزیز، برای دریافت نمونه استادی پلن فارسی جهت مهاجرت تحصیلی تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

    1. سلام دوست عزیز، برای دریافت نمونه استادی پلن برای کانادا جهت مهاجرت تحصیلی تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

    1. سلام دوست عزیز، استادی پلن یک نامه است که هدف متقاضی از تحصیل در کشور مقصد را نشان می دهد، اینکه چگونه تحصیل در دانشگاه کشور مقصد با اهداف آینده تان هماهنگی دارد. اگر برای نوشتن استادی پلن جهت مهاجرت تحصیلی تضمینی نیاز به راهنمایی بیشتری دارید با کارشناسان تحصیلی ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

    1. سلام دوست عزیز، استادی پلن یک نامه است که هدف متقاضی از تحصیل در کشور مقصد را نشان می دهد، اینکه چگونه تحصیل در دانشگاه کشور مقصد با اهداف آینده تان هماهنگی دارد. برای کسب اطلاعات کامل در مورد نحوه نوشتن استادی پلن برای سفارت کانادا جهت مهاجرت تحصیلی تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

    1. سلام دوست عزیز، استادی پلن یک نامه است که هدف متقاضی از تحصیل در کشور مقصد را نشان می دهد، اینکه چگونه تحصیل در دانشگاه کشور مقصد با اهداف آینده تان هماهنگی دارد. برای کسب اطلاعات کامل در مورد تاثیر استادی پلن برای مهاجرت تحصیلی تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

    1. سلام دوست عزیز، استادی پلن یکی از مدارک مهم برای اپلای تحصیلی است، توصیه می کنم جهت دریافت مشاوره رایگان در مورد استادی پلن برای اپلای تحصیلی تضمینی با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×