فهرست مطالب

بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران

هر سوالی درباره مهاجرت شغلی، اخذ ویزا، اقامت و خدمات مهاجرتی داری، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری تا رایگان بهت مشاوره تلفنی ، آنلاین یا حضوری بدن

دلایل مهاجرت پرستاران

امروزه متخصصان کادر درمان به ویژه پزشکان و پرستاران از جمله مشاغلی هستند که بیشترین تقاضا برای مهاجرت کاری به کشورهای توسعه یافته را دارند. بسیاری از کشورهای صنعتی و پیشرفته به دلیل کاهش جمعیت جوان و کمبود نیروی کار ماهر در بخش بهداشت و درمان اقدام به جذب نیروی کار در بخش درمان و پزشکی می نمایند. از این رو پرستاران بسیاری در سراسر جهان برای برخورداری از مزایای مهاجرت به کشورهای پیشرفته و کار و اقامت، اقدام به اخذ ویزای کاری و مهاجرت می نمایند.

برای انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا مشورت کن.

اگر پرستار هستی و تصمیم داری به یکی از کشورهای عربی مهاجرت کنی، باید بدونی اولین قدم شرکت در آزمون پرومتریک پرستاری برای تایید علمی مدرک پرستاری از سوی سازمان های مربوطه است، به دلیل اهمیت نمره آزمون پرومتریک در پروسه مهاجرت کاری پرستاران، توصیه می شود قبل از هر اقدامی با مشاوران با تجربه در این زمینه مشورت کنی، از این رو ما کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا را به شما معرفی می کنیم.

درباره مهاجرت شغلی پزشکان بهتره بدونید که…

هر سوالی درباره نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون های زبان عمومی و تخصصی ویژه مهاجرت تحصیلی و شغلی داری، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری و درباره تضمین قبولی در آزمون و تسویه پس از قبولی مشاوره بگیری.

مهاجرت پرستاران به آلمان

چنانچه پرستاران قصد مهاجرت کاری به آلمان را داشته باشند و بخواهند در حوزه ی درمان و پزشکی فعالیت کنند، ابتدا باید برای اخذ ویزای کاری آلمان اقدام نمایند. ویزای کار آلمان برای پرستاران و سایر تخصص های دیگر شامل دو نوع ویزای جاب آفر و ویزای جستجوی کار در آلمان است.

برای اخذ ویزای کاری جاب آفر باید متقاضی با یک کارفرمای آلمانی قرارداد کاری منعقد کرده باشد و در صورتی که متقاضی پیشنهاد کار از طرف کارفرمای آلمانی نداشته باشد، می تواند با اخذ ویزای جستجوی کار آلمان به مدت 6 ماه در این کشور اقدام به یافتن شغل مناسب بنماید.

بهترین کشورها برای مهاجرت شغلی کادر درمان

دوره آوسبیلدونگ پرستاری آلمان

یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت شغلی پرستاران به آلمان شرکت در دوره آوسبیلدونگ پرستاری است. دوره ی آوسبیلدونگ پرستاری یک دوره کارآموزی در آلمان است و متقاضی می تواند در زمینه ی پرستاری همزمان هم کار و هم تحصیل نماید. در این دوره متقاضی در یک بیمارستان در آلمان به عنوان کمک پرستار، دوره کارآموزی خود را سپری می کند.

حداقل مدرک تحصیلی برای شرکت در این دوره مدرک دیپلم است و متقاضیان باید به زبان آلمانی در سطح B2 مسلط باشند و حداقل سن برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ پرستاری 18 سال و برای حداکثر شرایط سنی، محدودیتی مشخص نشده است.

از جمله مزایای مهاجرت پرستاران با این روش رایگان بودن شرکت در دوره آوسبیلدونگ پرستاری آلمان است و متقاضی در طول این دوره حقوق کارآموزی نیز دریافت خواهد کرد.

مهاجرت پرستاران به کانادا

کشور کانادا یکی دیگر از مقاصد پرستاران برای مهاجرت است و پرستاران می توانند با داشتن شرایط و با اخذ ویزای کاری به عنوان پرستار در این کشور مشغول به کار شوند.

پرستاران در این کشور به چهار دسته تقسیم می شوند که عبارتند از: پرستاران معمولی (RN)، پرستاران روانپزشکی (RPN)، پرستاران LPN و پرستاران خانگی.

از جمله شرایط پرستاران برای مهاجرت به کانادا، ارائه مدرک تحصیلی پرستاری، مدارک شناسایی متقاضی و همراهان، تکمیل فرم درخواست ویزای کار پرستاری و مدارک سابقه ی حداقل 3 سال کار پرستاری و داشتن مدرک زبان معتبر است.

معادل سازی مدرک پزشکان در هلند با آزمون AKV

پرستاران RN ،LPN و RPN نیاز به اخذ مدرک معتبر دانشگاهی دارند، اما پرستاران خانگی نیاز به دریافت سرتیفیکیت کانادایی ندارند و متقاضی می تواند با داشتن قرارداد کاری از سوی کارفرمای کانادایی، ویزای جاب آفر دریافت کند. البته یکی از رایج ترین روش های مهاجرت پرستاران، شرکت در دوره های دو ساله پرستار LPN است.

اگر پرستار هستی و تصمیم داری به کانادا مهاجرت کنی، مطمئن باش داری قدم بزرگی برای آیندت برمی داری، پس قبل از هر اقدامی اول با مشاوران با تجربه در زمینه مهاجرت مشورت کن، از این رو ما کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا را به شما معرفی می کنیم.

مهاجرت پرستاران به استرالیا

پرستاری یکی از مشاغل مورد نیاز در استرالیا است، از این رو برای پرستاران خارجی که دارای مدرک معتبر پرستاری هستند، در صورت داشتن مهارت زبانی و سابقه ی کار پرستاری، ویزای موقت و دائم صادر می شود.

در این کشور مشاغل مرتبط با پرستاری بسیار متنوع است و متقاضیان می توانند با توجه به شرایط و مهارت خود یکی از این مشاغل را برای مهاجرت انتخاب کنند.

همچنین پرستاران خارجی برای کار به ‌عنوان پرستار در استرالیا، باید ابتدا از طریق آژانس تنظیم مقررات سلامت پزشکان استرالیا ثبت نام کنند و برای ثبت نام باید ویزای کار استرالیا، مدرک معتبر کار و مدرک معتبر زبان را ارائه نمایند.

اغلب پرستاران در استرالیا به صورت تمام وقت کار می کنند و ساعت کاری آنها در هفته حدود 42 تا 44 ساعت است.

طرح مهاجرت پرستاران با مهارت عمومی

یکی از طرح هایی که دولت استرالیا برای مهاجرت کاری پرستاران در نظر گرفته است، طرح مهاجرت با مهارت عمومی است. پرستاران می توانند با استفاده از طرح مهاجرت با مهارت عمومی به این کشور مهاجرت کرده و ویزای کار دریافت کنند، در این طرح، پرستاران براساس مهارتی که دارند ارزیابی می‌ شوند.

با توجه به اینکه پرستاران می توانند با روش های مختلفی ویزای کاری استرالیا را دریافت کنند، اگر نمی دونی کدوم روش برای اخذ ویزا مناسب شماست، می تونی، با راهنمایی های کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین روش را انتخاب کنی.

انواع ویزای کار استرالیا برای پرستاران

ویزاهای کار استرالیا برای پرستاران انواع متنوعی دارند، که عبارتند از:

* ویزای ساب کلاس 189: ویزای دائم و مستقل نیروی ماهر رایج ‌ترین روشی است که پرستاران برای مهاجرت انتخاب می‌ کنند. در این روش با ارزیابی مهارت شغلی پرستار دعوت نامه ی Skill Select برای او صادر می شود.

* ویزای ساب کلاس 190: ویزای 190 یک ویزای دائم برای کار و تحصیل در این کشور است، اگر پرستار ثبت نام شده در لیست مشاغل ایالتی باشد، با دارا بودن شرایط، می تواند برای معرفی خود درخواست دهد.

* ویزای ساب کلاس 191

* ویزای ساب کلاس 491

* ویزای ساب کلاس 482 یا ویزای موقت کمبود مهارت

* ویزای ساب کلاس 494 یا ویزای منطقه ای با حمایت کارفرما

* ویزای ساب کلاس 186

مهاجرت پرستاران به آمریکا

پرستاران در آمریکا از حقوق بالایی برخوردار هستند، از این رو این کشور به یکی از مقاصد پرستاران برای مهاجرت انتخاب می شود. یکی از نکات مهم در خصوص مهاجرت پرستاران به آمریکا، امکان اخذ گرین کارت و در نهایت دریافت اقامت و تابعیت برای پرستاران در این کشور می باشد.

پرستاران خارجی برای مهاجرت کاری به آمریکا باید ویزای کار پرستاری آمریکا (H-C1) را دریافت نمایند.

شرایط اخذ ویزای کار پرستاری در آمریکا

برای اخذ ویزای کار پرستاری در آمریکا ابتدا شرایط و صلاحیت پذیرش پرستار از سوی وزارت امنیت داخلی آمریکا مورد بررسی قرار می گیرد و این سازمان با برگزاری آزمون (CGFNS) صلاحیت علمی و تخصصی پرستاران خارجی را که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند ارزیابی می کند.

پرستاران خارجی که در آزمون (CGFNS) شرکت می کنند، در صورت کسب حداقل امتیاز لازم در این آزمون، دو سال فرصت دارند تا در آزمون زبان آیلتس یا تافل شرکت کنند و نمره ی قابل قبول را که برای آیلتس 6.5 و برای تافل 60 می باشد را کسب کنند.

بعد از شرکت در آزمون های فوق و اخذ امتیازات قابل قبول توسط متقاضی، مدرک لیسانس پرستاری آمریکا (CHFNC Certificat ) برای آنها صادر خواهد شد. همچنین پرستاران خارجی با داشتن تمام شرایط، ملزم به شرکت در دوره ی آموزش پرستاری هستند، که شامل 120 ساعت کلاس و 120 ساعت کار بالینی (کلینیکی) تحت نظارت یک پرستار است.

شرکت در آزمون USMLE برای اخذ جواز طبابت در آمریکا

ساعت کاری پرستاران در آمریکا اغلب شامل شیفت های روزانه هشت ساعته، از روز دوشنبه تا جمعه است. پرستاران تمام وقت بیمارستان ها معمولاً در سه شیفت 12 ساعته در هفته یا در پنج شیفت هشت ساعته کار می کنند. بسیاری از پرستاران باید در روزهای تعطیل نیز به صورت چرخشی کار کنند.

اخذ ویزا همراه پرستاران در آمریکا

پرستارانی که قصد مهاجرت کاری و اقامت در آمریکا را دارند، در صورت تاهل می توانند برای خانواده ی خود یعنی همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال، ویزای همراه (H-4) نیز دریافت کنند. اخذ ویزای همراه برای پرستاران مزایایی دارد، از جمله اینکه فرزندان آنها می توانند در مدارس دولتی این کشور به صورت رایگان تحصیل کنند.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر تا از شرایط و مدارک اخذ ویزای همراه آمریکا برای خانواده ی خود برای مهاجرت پزشکان از ایران مطلع بشی.

مهاجرت پرستاران به انگلیس

انگلیس کشوری قدرتمند، صنعتی و توسعه یافته است و نظام سلامت در این کشور در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و مجهز به مدرن ترین تجهیزات در حوزه ی بهداشت و درمان است و کادر درمان از جمله پزشکان و پرستاران در این کشور از حقوق بالایی برخوردارند، از این رو بسیاری از پرستاران که قصد مهاجرت دارند این کشور را به عنوان مقصد خود مد نظر قرار می دهند.

پرستاران خارجی برای اقامت و اخذ مجوز کار پرستاری در این کشور ابتدا باید اقدام به اخذ ویزای کار انگلیس بنماید. طی سال های اخیر به دلیل کمبود نیروی کار ماهر در بخش بهداشت و درمان، این کشور اقدام به جذب نیروی کار ماهر در این زمینه نموده است و برای پرستارانی که واجد شرایط اخذ ویزای کاری و مجوز کار پرستاری هستند، ویزا و اجازه ی اقامت صادر می کند.

معادل سازی مدرک پرستاری در انگلیس

یکی از شرایط مهاجرت پرستاران به انگلیس معادل سازی و تایید مدرک پرستاری است، از این رو پرستاران که قصد انجام کار پرستاری را دارند، باید در شواری پرستاری و مامایی (NMC) ثبت نام کنند.

پرستارانی که مدرک خود را از انگلیس و سایر کشورهای اتحادیه اروپا دریافت نکرده باشند، با ثبت نام در NMC در دو آزمون شرکت می کنند:

1- آزمون چند گزینه ای که کامپیوتری است و این آزمون در بسیاری از کشورها برگزار می شود و متقاضیان می توانند در کشور خود در این آزمون شرکت کنند.

2- بخش دوم، معاینه ی بالینی ساختاری هدفمند عملی (OSCE) است که در کشور انگلیس برگزار می شود.

مدرک زبان برای مهاجرت پرستاران به انگلیس چیست؟

از مهمترین مدارک پرستاران خارجی برای اخذ ویزا و کار در انگلیس، داشتن مهارت زبان انگلیسی است که مهارت زبان متقاضی در خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن را مورد ارزیابی قرار می دهد.

نمره ی آیلتس قابل قبول برای دریافت ویزای پرستاری انگلیس باید ۷ باشد. همچنین آزمون زبان OET که به طور مستقیم با شغل پرستاری مرتبط است. از سوی متخصصان مراقبت های بهداشتی ترجیح داده می شود. نمره قابل قبول در آزمون OET پرستاری باید حداقل نمره 350 یا سطح B باشد و هر چه نمره آزمون OET پرستاری بالاتر باشد، متقاضی شانس بیشتری برای دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرما خواهد داشت.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت کشور مقصد اقدام کرد توصیه ما دریافت مشاوره از متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت مناسب ترین نتیجه را دریافت کنید

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره اخذ اقامت، اخذ ویزای تضمینی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

کانادا، استرالیا، انگلیس، نروژ، دانمارک، سوئیس، ایالات متحده آمریکا و ایرلند از جمله کشورهای عالی برای مهاجرت پرستاران می‌باشد.

استرالیا، نیوزلند، دانمارک، ایرلند و ایالات متحده آمریکا کشورهایی هستند که نیاز و تقاضای بالایی برای نیروی پرستار دارند.

کانادا، استرالیا، انگلیس، آلمان، نروژ، سوئد، دانمارک، اتریش و ایالات متحده آمریکا از جمله بهترین کشورها برای مهاجرت کاری پزشکان می‌ باشد.

یکی از شرایط مهاجرت پرستاران به انگلیس معادل سازی و تایید مدرک پرستاری است، از این رو پرستاران که قصد انجام کار پرستاری را دارند، باید در شواری پرستاری و مامایی (NMC) ثبت نام کنند.

پرستارانی که مدرک خود را از انگلیس و سایر کشورهای اتحادیه اروپا دریافت نکرده باشند، با ثبت نام در NMC در دو آزمون شرکت می کنند:

1- آزمون چند گزینه ای که کامپیوتری است و این آزمون در بسیاری از کشورها برگزار می شود و متقاضیان می توانند در کشور خود در این آزمون شرکت کنند.

2- بخش دوم، معاینه ی بالینی ساختاری هدفمند عملی (OSCE) است که در کشور انگلیس برگزار می شود.

ویزای ساب کلاس 189

ویزای ساب کلاس 190

ویزای ساب کلاس 191

 ویزای ساب کلاس 491

 ویزای ساب کلاس 482 یا ویزای موقت کمبود مهارت

 ویزای ساب کلاس 494 یا ویزای منطقه ای با حمایت کارفرما

ویزای ساب کلاس 186

4.9/5 - (10 امتیاز)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×