فهرست مطالب

مهاجرت پزشکان از ایران

دلایل مهاجرت کاری پزشکان از ایران

امروزه کشورهای توسعه یافته به دلیل پیشرفت در علوم پزشکی و مجهز بودن مراکز درمانی و بیمارستان ها به تجهیزات پیشرفته در زمینه ی بهداشت و درمان برای مهاجرت پزشکان گزینه ی مناسبی می باشد و پزشکان به دلیل تجهیزات پیشرفته پزشکی و کار در مراکز درمانی مجهز، امکان افزایش مهارت و دانش را به دست می آورند از این رو متقاضیان مهاجرت شغلی پزشکان به کشورهای توسعه یافته بیشتر از گذشته شده است.

اما مهمترین نکته ای که پزشکان ایرانی که متقاضی مهاجرت شغلی به کشورهای دیگر هستند باید بدانند مدرک پزشکی که در داخل کشور کسب کرده اند، ممکن است مورد تایید سازمان بهداشت و درمان کشور مقصد نبوده و از اعتبار کافی برخوردار نباشد و پزشکان باید برای اثبات سطح علمی در جهت معادل سازی مدرک خود در آزمون های متعددی شرکت کنند که مدت زمان آن با توجه به قوانین کشورهای مختلف متفاوت است. برخی کشورها جهت معادل سازی مدرک پزشکی قوانین بسیار سختگیرانه با پروسه ی طولانی تری دارند اما برخی کشورها نیز در مدت زمان کوتاه تر اقدام به معادل سازی مدرک پزشکان خارجی و اخذ ویزای کاری می نمایند.

 آزمون OET ویژه مهاجرت کادر درمان

همچنین تمکن مالی پزشکان جهت مهاجرت مورد بررسی قرار می گیرد و پزشک متقاضی باید قادر به پرداخت هزینه های زندگی، معادل سازی و شرکت در آزمون ها و غیره در کشور مقصد باشد.

همان طور که گفته شد پروسه ی معادل سازی مدرک پزشکی در کشورهای اروپایی و آمریکا زمان بر و کمی دشوار بوده و پزشک باید هزینه های مربوط به معادل سازی را نیز پرداخت نماید، همچنین باید به زبان رسمی کشور مقصد نیز تسلط داشته باشد و در واقع داشتن مهارت زبانی کشور مقصد از شروط ضروری اقدام برای مهاجرت پزشکان و اخذ مجوز کار در حوزه ی درمان و پزشکی است و پزشک باید برای اخذ ویزای کاری در زمینه ی پزشکی و مرتبط با مدرک خود در کشورهای انگلیسی زبان مدرک زبان بین المللی خود را با نمره ی قابل قبول از سوی مراکز درمانی یا کشور مقصد ارائه نماید.

بر اساس آنچه گفته شد مهاجرت شغلی پزشکان زمان بر و دشوار می باشد، اما به دلیل بهره مندی از مزایای مهاجرت به کشورهای پیشرفته و همچنین برخورداری از حقوق بالای پزشکان در این کشورها صرف زمان، هزینه و مهارت و دانش برای مهاجرت بسیار با ارزش می باشد و پزشکان با اخذ اقامت کشور مقصد می توانند مادامی که در این کشور زندگی می کنند از کلیه امتیازها و امکانات موجود در کشور مقصد بهره مند شوند.

با مشاوران شرکت مهاجرتی هومان ویزا جهت دریافت مشاوره رایگان انجام کلیه خدمات امور مهاجرتی در ارتباط باشید

بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان

یکی از سوالاتی که برای متقاضیان مهاجرت بسیار حائز اهمیت می باشد، این است که بهترین کشورها برای مهاجرت کدام کشورها هستند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بهترین کشورها برای مهاجرت، کشورهایی هستند که با کمبود نیروی کار متخصص مواجه هستند و افراد می توانند با دارا بودن شرایط و داشتن تخصص، اقدام به یافتن شغل و اخذ ویزای کاری نمایند که پس از چند بار تمدید ویزای کار می توانند اقامت دائم کشور مقصد را دریافت کنند. همچنین کشورهایی که هر ساله برای متقاضیان بسیاری ویزای تحصیلی صادر می کنند تا متقاضیان بتوانند در دانشگاه ها و مراکز آموزشی این کشورها با اخذ ویزای دانشجویی به تحصیل بپردازند و با صدور مجوز کار پاره وقت برای آنها برای کسب درآمد نیز کار کنند.

همچنین برخی کشورهای مهاجر پذیر وجود دارند که هزینه ی زندگی و تحصیل پایین بوده و متقاضی می تواند به همراه همسر و فرزندان زیر 18 سال خود مهاجرت کرده و از امکانات و امتیازات این کشورها مانند تحصیل رایگان فرزندان زیر 18 سال در مدارس دولتی یا اخذ مجوز کار برای همسر متقاضی برخوردار شوند.

برای انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت شغلی کادر درمان با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا مشورت کن.

مهاجرت پزشکان به لوکزامبورگ

لوکزامبورگ کشور کوچکی در غرب اروپا است که با فرانسه، آلمان و بلژیک مرز مشترک دارد. این کشور مقصد بسیاری از پزشکان برای مهاجرت است که مزایای زندگی در این کشور و همچنین حقوق بالای پزشکان دلیل مهاجرت است. در واقع پزشکان جزء پر درآمدترین مشاغل در این کشور هستند. در واقع درآمد متوسط پزشکان در لوکزامبورگ از میزان متوسط درآمد پزشکان در اتحادیه اروپا بالاتر است.

میزان افزایش درآمد سالانه پزشکان در لوکزامبورگ

میزان افزایش درآمد پزشکان به عوامل مختلفی مانند میزان تحصیلات و تجربه‌ پزشک بستگی دارد. درآمد پزشکان و سایر متخصصان کادر درمان در لوکزامبورگ هر 16 ماه یک بار تقریبا 9% افزایش می یابد. همچنین پزشکان به ازای 10 سال تجربه‌ اول خود در حوزه‌ درمان حقوق آنها 2 برابر می شود.

برای دریافت مشاوره و راهنمایی های کامل در خصوص شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت پزشکان از ایران با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

مجوز کار پزشکی برای پزشکان خارجی در لوکزامبورگ

چنانچه پزشکان خارجی که قصد مهاجرت و کار در این کشور را دارند، مدرک پزشکی خود را از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا اخذ کرده باشند، می توانند تنها با ترجمه‌ی مدرک خود به زبان رسمی این کشور پس از ارسال رزومه برای مراکز درمانی، اجازه‌ی کار و فعالیت پزشکی را دریافت کنند. اما در صورتی که پزشک خارجی مدرک پزشکی خود را از سایر کشورها دریافت کرده باشد باید ابتدا مدرک خود را معادل سازی کند و مدرک او مورد تایید سازمان بهداشت این کشور قرار بگیرد. البته پزشکان باید به زبان رسمی این کشور نیز مسلط باشند.

شرکت در آزمون پرومتریک برای مهاجرت پزشکان

مهاجرت پزشکان به ایرلند

کشور ایرلند در شمال غربی اروپا واقع شده است و به دو بخش ایرلند شمالی و ایرلند جنوبی تقسیم شده است. این کشور اروپایی به دلیل امکاناتی که در بخش بهداشت و درمان ارائه می دهد از کیفیت بالایی در این حوزه برخوردار است و به همین دلیل سالانه پزشکان زیادی را از سراسر جهان برای مهاجرت به سوی خود جذب می کند.

همچنین یکی از مزایای مهاجرت پزشکان به ایرلند، استقبال این کشور از ایده های علمی و پژوهشی پزشکان است و متخصصان پزشکی می توانند دانش و مهارت خود را در این زمینه افزایش دهند.

پزشکان خارجی می توانند با معادل سازی مدرک خود در این کشور، ویزای کاری و مجوز کار پزشکی را دریافت کنند و پس از دریافت پیشنهاد کار از یکی از مراکز درمانی مانند بیمارستان ها با اخذ ویزای کار مشغول به کار شوند و از طریق اشتغال در هر یک از رشته های پزشکی که در خصوص آن تخصص دارند به این کشور مهاجرت کنند و از امکانات رفاهی، تحصیلی، تفریحی و غیره برای خود و خانواده شان استفاده کنند.

مهاجرت پزشکان به هلند

از آنجایی که کشور هلند شرایط خوبی از نظر کار و زندگی برای مهاجران دارد، مقصد بسیاری از پزشکان برای مهاجرت کاری و دریافت اقامت از سراسر دنیا است. پزشکان از درآمد بالایی در این کشور برخوردارند و مراکز درمانی و بیمارستان های این کشور به تجهیزات پزشکی پیشرفته مجهز است.

درآمد بالای پزشکان و پایین بودن هزینه های زندگی نسبت به سایر کشورها، هلند را به مقصد مناسبی برای مهاجرت پزشکان تبدیل کرده است.

پزشکان خارجی با معادل سازی مدرک پزشکی خود و تسلط به زبان رسمی این کشور می توانند موفق به اخذ ویزای کاری بشوند، البته تسلط به زبان رسمی هلند برای اخذ ویزا بسیار حائز اهمیت است و پزشکان خارجی باید حداقل دارای مدرک 2B زبان هلندی باشند و برای برقراری ارتباط با بیماران باید مهارت زبانی خود را به سطح 1C افزایش دهند.

معادل سازی مدرک پزشکان در هلند

پزشکان برای معادل سازی مدرک پزشکی خود باید در آزمون AKV شرکت نمایند و پس از موفقیت در این آزمون وارد مرحله‌ی BIG می شوند و در این مرحله باید حداقل مدرک زبان 1B زبان هلندی را داشته باشند و باید دوره ی کار آموزی را در یکی از مراکز درمانی و بیمارستان ها بگذراند. روند معادل سازی مدرک پزشکان خارجی در کشور هلند 3 تا 4 سال طول می کشد.

اگر تصمیم داری برای کار به کشور زیبای هلند مهاجرت کنی، اما نمی دونی از کجا باید شروع کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و راهنمایی های لازم را در خصوص مهاجرت شغلی پزشکان از ایران و سایر شاغلان کادر درمان دریافت کن.

مهاجرت پزشکان به کانادا

برای اینکه پزشکان موفق به اخذ ویزای کاری و اقامت در کانادا شوند باید ابتدا مدرک پزشکی خود را معادل سازی نمایند و مدرک پزشکی آنها به تایید سازمان بهداشت این کشور برسد. پزشکان ایرانی که قصد مهاجرت و کار در این کشور را دارند باید بدانند مدارک پزشکی ایران در این کشور به رسمیت شناخته نمی شود و از اعتبار کافی جهت اخذ ویزای کاری در زمینه ی درمان و پزشکی برخوردار نیست و باید با شرکت در چند آزمون، مهارت و دانش پزشکی خود را اثبات کند و به این ترتیب مدرک خود را معادل سازی بنماید.

اهمیت آزمون OET دندانپزشکی برای مهاجرت دندانپزشکان

معادل سازی مدرک پزشکی در کانادا

پزشکان خارجی باید برای تایید و معادل سازی مدرک خود در دو آزمون (MCCQE) که توسط شورای پزشکی کانادا در دو مرحله برگزار می ‌شود، شرکت کنند. در مرحله‌ی اول آزمون، دانش کلی پزشکی و توانایی‌ های تصمیم‌گیری بالینی مورد ارزیابی قرار می گیرد و در محله‌ی دوم توانایی‌ های دانش و مهارت ‌های پزشک به صورت عملی مورد بررسی قرار می گیرد. پس از آن که پزشک در دو مرحله‌ی آزمون موفق شد، باید یک دوره کارورزی به مدت حداقل ۱۲ ماه تجربیات بالینی پزشکی به صورت عملی را بگذراند، سپس مدرک شورای پزشکی کانادا (LMCC) برای وی صادر خواهد شد. همچنین پزشکان خارجی برای اخذ ویزای کاری باید به زبان رسمی این کشور نیز مسلط باشند و دارای مدرک زبان معتبر باشند.

مهاجرت پزشکان به دانمارک

کشور دانمارک در شمال اروپا قرار دارد و یکی از کشورهای منطقه‌ شینگن است. این کشور همانند سایر کشورهای اروپایی برای جبران کمبود پزشک، اقدام به جذب پزشک می نماید، اما برای صدور ویزای کاری برای پزشکان خارجی ابتدا باید مدرک آنها مورد تایید وزارت بهداشت قرار بگیرد و به این منظور مدرک پزشکان خارجی معادل سازی می شود. علاوه بر معادل سازی مدرک پزشکان خارجی، تسلط به زبان رسمی این کشور نیز ضرورت دارد.

پزشکانی که قصد اخذ اقامت این کشور را دارند باید در کلاس های زبان دانمارکی که در این کشور برگزار می شود، شرکت کنند. پس از آموزش های زبان دانمارکی، پزشک باید در آزمون علوم پزشکی که هر سال 2 یا 3 بار برگزار می شود، شرکت کند.

مدت زمان معادل سازی مدرک پزشکی در کشور دانمارک یک سال تا یک سال و نیم طول می کشد. همچنین برای اثبات تمکن مالی پزشک خارجی باید گزارش صورت حساب سه ماهه اخیر متقاضی نیز ارائه شود.

اکه در مورد مهاجرت شغلی داروسازان به استرالیا نمی دونی کلیک کن.

مهاجرت پزشکان عمومی

چنانچه پزشکان عمومی قصد مهاجرت به کشوری دیگر را داشته باشند و بخواهند با مدرک پزشکی خود در حوزه ی درمان و پزشکی مشغول به کار شوند باید برای اخذ ویزای کاری اقدام نمایند. به این منظور ابتدا باید مدرک خود را معادل سازی کنند و به زبان رسمی کشور مقصد مسلط باشند تا بتوانند برای تشخیص و درمان بیماران با آنها ارتباط برقرار نماید. پزشکان عمومی پس از طی مراحل معادل سازی و شرکت در آزمون های مختلف جهت اثبات سطح دانش و مهارت خود در زمینه‌ی تشخیص و درمان بیماران و شرکت در کلاس های تقویت زبان و یا ارائه مدارک زبان رسمی کشور مقصد می توانند پس از موفقیت در آزمون ها ارزیابی دانش و مهارت به صورت تئوری و عملی و گذراندن دوره های کارورزی مجوز کار خود را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید…

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت کشور مقصد اقدام کرد و پاسخ دقیق به سوالاتی مانند امکان گرفتن پناهندگی با ویزای توریستی ایتالیا و …. توصیه ما دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت مناسب ترین نتیجه را دریافت کنید

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت کشورهای خارجی، اخذ ویزای تضمینی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

 افراد بین 25 تا 40 سال شانس بیشتری برای دریافت ویزای کار پزشکی به آلمان دارند.

حقوق یک پرستار ثبت یا به اصطلاح ریجستر شده در کشور سوئد ۴۶۶٫۲۸۲ کرون سوئدی در سال است. نرخ دستمزد ساعتی پرستاران در این کشور به طور میانگین ۲۲۴ کرون بر ساعت بوده و ۷٫۶۴۷ کرون نیز مزایای اضافی برای پرستاران در سال طبق قانون کار کشور سوئد در نظر گرفته شده است. در نمودار زیر نیز می توانید مشاهده کنید که نرخ رشد بالقوه حقوق پرستاران در کشور سوئد تا سال ۲۰۲۵ چقدر خواهد بود

دولت کانادا در برنامه‌های مهاجرتی خود، برترین متقاضیان را از میان متقاضیان Express Entry انتخاب کرده و به آن‌ها یک دعوت‌نامه رسمی اعطا خواهد کرد. اما برای تصمیم‌گیری در این مورد، شاخص‌ها و معیارهایی برای امتیاز دهی وجود دارد. طبق این معیارها برای هر شرایط و حالتی از متقاضی تعداد امتیاز خاصی در نظر گرفته شده است. در مجموع 1200 امتیاز ممکن در شاخص‌های مدنظر دولت کانادا وجود دارد

کانادا، استرالیا، انگلیس، آلمان، نروژ، سوئد، دانمارک، اتریش و ایالات متحده آمریکا از جمله بهترین کشورها برای مهاجرت کاری پزشکان می‌باشد.

در طی پروسه مهاجرت پزشکان به اروپا، افراد می‌توانند با قرارگیری در محیط‌های مربوط به کارورزی و همچنین شرکت در دوره‌های تخصصی، دانش زبان خود را تقویت کرده و پس از تأیید و معادل‌سازی مدرک تحصیلی خود، در آزمون‌های تخصصی پزشکی کشور‌ها شرکت کنند

 برخورداری از مدرک زبان آیلتس و تافل با نمرات قبولی بالا در کنار مدرک زبان بومی کشور موردنظر است و البته به تناسب تقاضای رشته تحصیلی پزشکی آزمون اختصاصی آن هم باید شرکت کرد

5/5 - (1 امتیاز)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×