فهرست مطالب

اعتراض به نمره آزمون دولینگو

آزمـون دولینگو صد در صد تضمینی 

در حال حاضر امکان اعتراض به نمره آزمون دولینگو فراهم نشده است، اما شما می توانید به نتایج دیگر که موجب عدم تایید نتیجه آزمون دولینگو شده اند، از طریق appeal result، اعتراض خود را ثبت کنید.

آزمون دولینگو (Duolingo)

آزمون دولینگو در سال 2016 توسط پلتفرم دولینگو ارائه شده است و یک آزمون بین ‌المللی زبان انگلیسی می باشد که به صورت آنلاین و غیر حضوری برگزار می شود و برای شرکت در این آزمون نیاز به حضور داوطلبان در مراکز برگزاری نمی باشد. از سال 2019 به دلیل شیوع بیماری کرونا و لغو آزمون های حضوری مانند آزمون آیلتس و تافل، آزمون دولینگو مورد توجه کاربران قرار گرفت و بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا مدرک دولینگو را مانند آیلتس آکادمیک برای اپلای تحصیلی می پذیرند و با افزایش محبوبیت آن به تعداد دانشگاه هایی که مدرک دولینگو را می پذیرند افزوده شد و در حال حاضر 4000 دانشگاه و موسسه معتبر در سراسر دنیا مدرک دولینگو را به رسمیت می شناسند، اما برخی دانشگاه ها هنوز هم مدرک آزمون تافل تضمینی و آیلتس را معتبر می دانند و مدرک دولینگو را برای اپلای تحصیلی نمی پذیرند.

از مزایای شرکت در آزمون دولینگو تضمینی نداشتن محدودیت زمانی برای شرکت در آزمون است و داوطلب می تواند به صورت آنلاین در هر ساعت از شبانه روز و در تمام روزهای سال در هر مکانی که باشد. همچنین هزینه آزمون دولینگو نسبت به سایر آزمون های بین المللی زبان انگلیسی بسیار کمتر است. در مقایسه آزمون دولینگو و آیلتس و تافل از نظر هزینه باید گفت، برای ثبت نام در آزمون دولینگو فقط 59 دلار پرداخت می کنید، اما آزمون آیلتس 210 دلار و آزمون تافل 265 دلار می باشد، به طور کلی می توان گفت آزمون دولینگو یکی از آزمون های جایگزین آزمون آیلتس و تافل است.

ساختار آزمون دولینگو

آزمون دولینگو مانند آزمون آیلتس و تافل برای ارزیابی مهارت های اصلی زبان انگلیسی یعنی Listening (شنیدن)، Speaking (صحبت کردن)، Writing (نوشتن) و reading (خواندن) طراحی و از بخش های مختلفی تشکیل شده است. اما برخلاف آزمون تافل و آیلتس مهارت ها به صورت جداگانه ارزیابی نمی شوند و خیلی از سوالات شامل ارزیابی چندین مهارت می باشد.

ساختار آزمون دولینگو (Duolingo) شامل سه بخش است و سوالات آزمون مهارت های اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کنند و مدت زمان انجام آزمون دولینگو 60 دقیقه است.

برای آزمون دولینگو ۱۲ نوع سوال مختلف طراحی شده است که ۱۰ نوع سوالات در بخش تطبیقی Adaptive بوده و دو نوع دیگر در انتهای آزمون قرار دارند. تمامی سوالات در نمره دهی در آزمون دولینگو موثر است، اما دو بخش آخر در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد. همچنین پس از اعمال تغییرات جدید در آزمون دولینگو در 2 آوریل 2024 تغییراتی در بخش های مختلف آزمون دولینگو ایجاد شده است.

بخش های آزمون دولینگو

آزمون دولینگو مانند آزمون تافل IBT هوم ادیشن و آیلتس آنلاین به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار می شود. آزمون دولینگو از سه بخش تشکیل شده است.

  1. بخش اول: بخش اول مقدمه آزمون دولینگو است و 10 دقیقه طول می کشد و قوانین آزمون دولینگو را بررسی می کند.
  2. بخش دوم: بخش تطبیقی (Adaptive Test) آزمون دولینگو که بخش عمده آزمون را شامل می شود و مدت زمان انجام آن 25 دقیقه است. در این بخش بر اساس عملکرد و پاسخ‌ های داوطلب، سوالات بعدی آسا‌نتر یا دشوارتر می‌ شوند. مزایای تطبیقی بودن یا Adaptive بودن آزمون دولینگو ارزیابی دقیق سطح مهارت های داوطلب نسبت به سایر آزمون ها می باشد.
  3. بخش سوم: این بخش شامل دو تسک، انجام یک مصاحبه ویدئویی (Video Interview) و نوشتن یک نمونه رایتینگ است و مدت زمان پاسخ دادن به سوالات بخش سوم 10 دقیقه می باشد.

جهت پرداخت هزینه آزمون دولینگو و سایر آزمون های بین المللی مانند آزمون آیلتس، آزمون GRE تضمینی، آزمون IMAT ایتالیا، انواع آزمون تولک تضمینی و… می توانید بدون داشتن کارت های اعتباری بین المللی از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

نمره دهی آزمون دولینگو

آزمون دولینگو از 10 تا 160 نمره دارد و سیستم نمره دهی در آزمون دولینگو نمره رد یا قبولی ندارد و حداقل نمره قابل قبول از سوی دانشگاه یا سازمان درخواست کننده مدرک دولینگو تعیین می شود.

سطح بندی آزمون دولینگو به صورت زیر می باشد:

  • نمره 10 تا 55: سطح A1 و A2 (سطح مبتدی و پایه)
  • نمره 60 تا 85: سطح B1 (سطح متوسط)
  • نمره90 تا 115: سطح B2 (سطح متوسط)
  • نمره 120 تا 160: سطح C1 و C2 (سطح پیشرفته)

برای کسب نمره بالا در آزمون دولینگو بهتر است از چندین روش برای تقویت مهارت های زبان خود استفاده کنید مانند مطالعه منابع آزمون دولینگو، شرکت در دوره های آمادگی دولینگو که توسط موسسات زبان معتبر به صورت حضوری یا آنلاین برگزار می شود، استفاده از اپلیکیشن های یادگیری برای آزمون دولینگو که به روزترین ابزار یادگیری زبان انگلیسی بشمار می روند، شرکت در آزمون آزمایشی دولینگو و…

اعتراض به نمره دولینگو

نتایج آزمون دولینگو 2 روز کاری پس برگزاری آزمون اعلام می شود و مدت اعتبار مدرک دولینگو 2 سال پس از صدور آن است و بعد از 2 سال اعتبار آن منقضی می شود. یکی از چالش های داوطلبان بعد از دریافت نمرات خود امکان اعتراض به نمره دولینگو است. آیا می توانم به نمره آزمون دولینگو اعتراض کنم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت: در حال حاضر امکان اعتراض به نمره آزمون دولینگو فراهم نشده است، اما شما می توانید به نتایج دیگر که موجب عدم تایید نتیجه آزمون دولینگو یا invalid شده اند، از طریق appeal result  اعتراض خود را ثبت کنید. در صورت اعتراض به عدم تایید نتیجه آزمون اکانت شما مجددا فقط برای 1 بار شارژ می شود.

  • اعتراض به بلاک شدن در آزمون دولینگو: در صورت بلاک شدن در آزمون دولینگو تحت هیچ شرایطی امکان شرکت و ثبت نام در آزمون دولینگو برای شما وجود ندارد و امکان شرکت در آزمون را برای همیشه از دست خواهید داد که به دلیل جلوگیری از تقلب در آزمون دولینگو است.
  • اعتراض به قطع شدن نت و درخواست باز کردن اکانت مجدد: با شروع آزمون دولینگو، اخطاری مبنی بر سوزاندن هزینه آزمون در صورت قطع شدن نت دریافت می کنید، اما با وجود دریافت این پیام، باز هم تا 3 مرتبه شانس حضور در آزمون به دلیل قطعی نت به داوطلب داده می شود.

دلایل عدم تایید نتیجه آزمون دولینگو

همان طور که گفته شد ممکن است نتیجه آزمون تایید نشود، اما شما می توانید برخلاف نمره آزمون به عدم تایید نتیجه آزمون دولینگو یا invalid شدن اعتراض کنید. شما ممکن است بارها در آزمون شرکت کنید و هر بار به دلیلی نتیجه آزمون دولینگو مورد تایید قرار نگیرد و invalid شود. همان طور که می دانید برای شرکت کردن در آزمون های بین المللی باید از قوانین خاصی در جلسه آزمون پیروی کنید و در صورت بی اطلاعی از قوانین حضور در جلسه آزمون و انجام کاری برخلاف قوانین، از شرکت در آزمون منع خواهید شد و به دلیل تخلف از قوانین آزمون به شما اجازه شرکت در آزمون را نخواهند داد. آزمون های آنلاین و هوم ادیشن مانند آزمون دولینگو نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در صورتی که هنگام برگزاری، شرایط و تجهیزات لازم برای شرکت در آزمون را طبق قوانین به درستی مهیا نکنید، نتیجه آزمونتان تایید نخواهد شد.

دلایل invalid شدن آزمون دولینگو عبارتند از:

  • عدم تایید نتیجه به دلیل محیط آزمون
  • عدم تایید نتیجه به دلیل جواب ناکافی دادن
  • عدم تایید نتیجه به دلیل کمبود نور در محیط
  • عدم تایید نتیجه به دلیل نگاه نکردن به مانیتور در هنگام آزمون
  • عدم تایید نتیجه به دلیل حضور شخص دیگری در محیط
  • عدم تایید نتیجه به دلیل خواندن متن از پیش آماده
  • عدم تایید نتیجه به دلیل وصل شدن نرم افزار برخلاف قوانین آزمون

اگر هر سوالی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون دولینگو و سایر آزمون های زبان انگلیسی ویژه مهاجرت از جمله آزمون OET تضمینی، آیلتس (IELTS) ، تافل (تافل IBT و تافل IBT هوم ادیشن تضمینی) و… دارید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

ووچـر آزمون دولینگو مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد ، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

آزمون دولینگو یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می شود.

مدرک آزمون دولینگو 2 سال اعتبار دارد.

عدم تایید نتیجه به دلیل محیط آزمون، جواب ناکافی دادن، کمبود نور در محیط، نگاه نکردن به مانیتور در هنگام آزمون، حضور شخص دیگری در محیط، خواندن متن از پیش آماده، وصل شدن نرم افزار برخلاف قوانین آزمون

در حال حاضر امکان اعتراض به نمره آزمون دولینگو فراهم نشده است، اما شما می توانید به نتایج دیگر که موجب عدم تایید نتیجه آزمون دولینگو یا invalid شده اند، از طریق appeal result  اعتراض خود را ثبت کنید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×