فهرست مطالب

بالاترین نمره در آیلتس

بالاترین نمره در آیلتس نمره 9 است. آزمون آیلتس از 0 تا 9 نمره دارد و حداقل نمره قابل قبول در آیلتس از سوی سازمان یا دانشگاه درخواست کننده آیلتس تعیین می شود، اما به طور کلی نمره 6 به بالا نمره خوبی محسوب می شود.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون زبان انگلیسی بین المللی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد. برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن گواهی نامه آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، صنایع دولتی و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

انواع آزمون آیلتس

آزمون آیلتس براساس اهداف مختلف مهاجرتی در چند نوع ارائه شده است و داوطلبان با توجه به اهداف مهاجرتی خود که ممکن است کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ملحق شدن به خانواده، اخذ اقامت و شهروندی باشد باید در یکی از انواع آزمون آیلتس شرکت کنند و موفق به کسب حداقل نمره قابل قبول شوند.

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

  • آزمون آیلتس جنرال: آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است.
  • آزمون آیلتس آکادمیک: آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.
  • آزمون آیلتس UKVI: کسانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنند. آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند و موسسه ایرسافام تنها مرکز برگزار کننده آیلتس UKVI در ایران است که مورد تایید دولت انگلستان می باشد. انواع آیلتس UKVI عبارتند از: آیلتس UKVI آکادمیک و جنرال و آیلتس لایف اسکیلز A1، آزمون آیلتس لایف اسکیلز A2 و آیلتس لایف اسکیلز B1

اگر هر سوالی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس و سایر آزمون های زبان انگلیسی ویژه مهاجرت از جمله آزمون دولینگو، OET، تافل و… دارید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال و ساختار آیلتس UKVI آکادمیک و جنرال مانند آزمون تافل (آزمون تافل IBT هوم ادیشن) شامل 4 بخش است که مهارت های اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند و مدت زمان انجام آزمون 2 ساعت و 45 دقیقه است و شامل دو بخش شفاهی و کتبی است.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

  1. بخش درک مطلب یا ریدینگ (Reading)
  2. بخش شنیداری یا لیسنینگ (Listening)
  3. بخش نوشتاری یا رایتینگ (Writing)
  4. بخش گفتاری یا اسپیکنیگ (Speaking)

ساختار آیلتس لایف اسکیلز نیز شامل ارزیابی مهارت های اسپیکینگ و لیسنینگ آیلتس است و از سه بخش تشکیل شده است. این آزمون به صورت شفاهی با یک اگزمینر آیلتس و دو داوطلب به مدت 16 تا 22 دقیقه برگزار می شود. در این آزمون دو داوطلب با هم آزمون می دهند و نمره هر یک مستقل از دیگری محاسبه می شود. در واقع تفاوت در ساختار و اعتبار آزمون مهمترین تفاوت آیلتس لایف اسکیلز با آزمون آکادمیک و جنرال است.

نحوه محاسبه نمره Overal آیلتس

در سیستم نمره دهی آزمون آیلتس، نتیجه آزمون از 0 تا 9 نمره دارد و نمره هر یک از مهارت های آیلتس جداگانه ارزیابی می شود و نمره نهایی (Overall) از میانگین نمرات هر چهار مهارت آیلتس محاسبه می شود.

اگر در محاسبه نمره نهایی آیلتس پس از میانگین گرفتن از نمرات بخش های مختلف، نمره میانگین اعشاری بود نمره نهایی به این صورت محاسبه می شود که نمره با اعشار 0.1 تا 0.24 به سمت عدد پایین گرد می شود و اگر بین 0.25 تا 0.74 باشد به سمت عدد 0.5 گرد می شود و در صورتی که رقم اعشار از 0.75 بالاتر باشد، به سمت عدد بالا گرد می شود.

در مورد نتیجه آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال باید بدانید آزمون آیلتس مانند آزمون OET تضمینی و تافل نمره رد یا قبولی ندارد و حداقل نمره قبولی توسط سازمان یا دانشگاه درخواست آیلتس تعیین می شود اما به طور کلی نمره 6 به بالا نمره خوبی محسوب می شود.

برخلاف آیلتس آکادمیک و جنرال، آزمون آیلتس لایف اسکیلز که یکی از انواع آیلتس UKVI است دارای نمره رد یا قبولی است و داوطلبان باید برای موفقیت در این آزمون در یکی از سطوح A1 و A2 و B1 قبول شوند.

معیارهای نمره دهی آیلتس

هر یک از چهار مهارت آیلتس دارای یک نمره جداگانه (Band Score) هستند و نمرات هر بخش با توجه به معیارهای تعیین شده ارزیابی و در کارنامه آزمون آیلتس درج می شوند. برای کسب بالاترین نمره در آیلتس باید به معیارهای نمره دهی آیلتس توجه کنید.

معیار‌های نمره دهی اسپیکینگ آیلتس

  • باید روان و سلیس صحبت کنید.
  • بدون تپق زدن صحبت کنید.
  • بدون مکث طولانی یا تردید صحبت کنید.
  • در صحبت کردن از ساختارهای پیچیده زبان استفاده کنید.
  • احساسات خود را با استفاده از کلمات مناسب بیان کنید.
  • از کلمات مترادف استفاده کنید و از بکارگیری کلمات تکراری اجتناب کنید.
  • کلمات را درست تلفظ کنید.

معیار‌های نمره دهی رایتینگ آیلتس

  • رعایت اصول صحیح نوشتن متن مانند داشتن مقدمه، جمع بندی، ارتباط بین پاراگراف ها و…
  • انسجام و یکپارچگی متن رعایت شود.
  • دایره لغات و بکارگیری عبارات در جای درست
  • در توصیف نمودار‌ها و جدول ها جزییات بیشتری به کار ببرید.
  • تسلط به گرامر و دستور زبان

اگزمینر آیلتس برای نمره دهی به این بخش، انسجام و پیوستگی نوشته، دایره لغات و گرامر به کار گرفته شده را مدنظر قرار می دهد و هر کدام از 4 موردی که به آن اشاره کردیم ارزش 25 درصدی در نمره خواهند داشت.

معیار‌های نمره دهی لیسنینگ آیلتس

  • در هنگام گوش دادن به فایل های صوتی باید تمرکز داشته باشید.
  • املای صحیح کلمات را بدانید. در صورت اشتباه بودن املای کلمات نمره ای کسب نمی کنید.
  • کلمات کلیدی در هر سوال را تشخیص دهید.
  • لهجه های مختلف انگلیسی را بدانید.

معیار‌های نمره دهی ریدینگ آیلتس

  • کلمات کلیدی سوال و مترادف آنها را در متن پیدا کنید.
  • مدیریت زمان برای مطالعه متون انگلیسی
  • برای درک بهتر مفهوم متن از تکنیک ‌های مطالعه متون استفاده کنید.

نحوه محاسبه نمره آیلتس

در نمره دهی آزمون آیلتس نمرات خام هر بخش با توجه به تعداد پاسخ های صحیح محاسبه می شود و برای هر پاسخ درست یک نمره در نظر گرفته شده است و باید بدانید پاسخ های نادرست نمره منفی ندارد و نداشتن نمره منفی آیلتس یکی از مزایای آزمون بشمار می رود، چرا که می توانید بدون نگرانی از کاهش نمره به تمام سوالات پاسخ بدهید و در صورت اشتباه بودن جواب نمره ای کسر نخواهد شد.

جدول نمره دهی لیسنینگ آیلتس آکادمیک و جنرال بر مبنای پاسخ های درست

تعداد پاسخ های درست

نمره لیسنینگ آیلتس آکادمیک و جنرال

40

9

38-30

8.5

37-35

8

34-33

7.5

32-30

7

29-27

6.5

26-23

6

22-20

5.5

19-16

5

15-14

4.5

13-12

4

جدول نمره دهی ریدینگ آیلتس آکادمیک بر مبنای پاسخ های درست

تعداد پاسخ های درست

نمره ریدینگ آیلتس آکادمیک

40-39

9

38-37

8.5

36-35

8

34-33

7.5

32-30

7

29-27

6.5

26-23

6

22-19

5.5

18-15

5

14-13

4.5

12-10

4

9-8

3.5

7-6

3

5-4

2.5

جدول نمره دهی ریدینگ آیلتس جنرال بر مبنای پاسخ های درست

تعداد پاسخ های درست

نمره ریدینگ آیلتس جنرال

40

9

39

8.5

38-37

8

36

7.5

35-34

7

33-32

6.5

31-30

6

29-27

5.5

26-23

5

22-19

4.5

18-15

4

14-12

3.5

11-9

3

8

2.5

کسب بالاترین نمره آیلتس

گواهی نامه آیلتس با نمره قابل قبول یکی از مهمترین مدارک برای مهاجرت کاری، تحصیلی و غیره بشمار می رود و کسب نمره بالا می تواند شانس شما را برای دریافت پذیرش تحصیلی از معتبرترین دانشگاه های دنیا افزایش دهد، بنابراین باید تمام تلاش خود را بکار بگیرید تا بتوانید نمره بالایی در آزمون آیلتس کسب کنید.

برای کسب نمره آیلتس مورد نیاز اپلای در دانشگاه های مختلف شما می توانید از راهکارها و تکنیک های مختلفی برای تقویت چهار مهارت آیلتس (خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن) استفاده کنید.

شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس مانند آزمون ماک چهار مهارتی آیلتس و آزمون ماک تک مهارتی آیلتس، شرکت در دوره های آمادگی آیلتس مانند آیلتس اکسپرس، مطالعه منابع آزمون آیلتس به خصوص منابع آیلتس Self Study که به صورت کتاب ها و منابع آنلاین ارائه می شوند، استفاده از بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری آیلتس و… از جمله مهمترین راهکارها برای موفقیت در آزمون و گرفتن مدرک آیلتس با بالاترین نمره هستند.

اگر برای گرفتن مدرک آیلتس عجله دارید و می خواهید مدرک آیلتس را سریع تر دریافت کنید و بتوانید با یک بار شرکت در آزمون آیلتس، نمره مورد نیاز خود را کسب کنید، باید گفت: سریع ترین راه دریافت مدرک آیلتس استفاده از چندین روش برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی است مثلا در حالی که در کلاس های آیلتس شرکت می کنید حتما در آزمون های آزمایشی هم شرکت کنید.

تعداد دفعات شرکت در آزمون آیلتس

در صورتی که در آزمون آیلتس شرکت کنید و نتوانید نمره هدف خود را کسب کنید می توانید مجددا در آزمون آیلتس شرکت کنید و محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون آیلتس وجود ندارد و داوطلبان به هر تعداد که بخواهند می توانند در آزمون شرکت کنند، اما در صورتی که در آزمون آیلتس لایف اسکیلز شرکت کنید و در یکی از سطوح آزمون (آیلتس لایف اسکیلز A1، آیلتس لایف اسکیلز A2 و آیلتس لایف اسکیلز B1) قبول شوید تا دو سال امکان شرکت در آیلتس لایف اسکیلز را نخواهید داشت.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که امکان اعتراض به نمره آیلتس نیز وجود دارد و در صورت دریافت نمرات خود می توانید با پرداخت هزینه، اعتراض به نمره آیلتس را ثبت کنید و در صورت تغییر نمره، کارنامه جدیدی دریافت نمایید. همچنین تا زمان بررسی مجدد آزمون و اعلام نتیجه آن ریپورت آیلتس به دانشگاه ها و سازمان ها ارسال نخواهد شد.

اگر تصمیم دارید برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد نظرتون در آزمون آیلتس و یا سایر آزمون های بین المللی برای اپلای تحصیلی مانند آزمون GRE تضمینی، آزمون IMAT ایتالیا، انواع آزمون تولک تضمینی و… شرکت کنید، می توانید برای پرداخت هزینه آزمون از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

ووچـر آزمون آیلتس مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

آزمون آیلتس از 0 تا 9 نمره دارد و بالاترین نمره 9 است.

آزمون آیلتس نمره رد یا قبولی ندارد و حداقل نمر قابل قبول از سوی دانشگاه یا سازمان درخواست کننده مدرک آیلتس تعیین می شود اما به طور کلی نمره 6 به بالا نمره خوبی محسوب می شود.

در نمره دهی آزمون آیلتس نمرات خام هر بخش با توجه به تعداد پاسخ های صحیح محاسبه می شود و برای هر پاسخ درست یک نمره در نظر گرفته شده است و نمره نهایی (Overall) از میانگین نمرات هر چهار مهارت آیلتس محاسبه می شود.

محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون آیلتس وجود ندارد و به هر تعداد که بخواهید می توانید در آزمون آیلتس شرکت کنید.

5/5 - (17 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×