فهرست مطالب

تعداد دفعات شرکت در آزمون آیلتس

در مورد تعداد دفعات شرکت در آزمون آیلتس باید بدانید، هیچ محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آیلتس وجود ندارد و داوطلبان تا کسب نتیجه دلخواه می توانند به هر تعداد که بخواهند در آزمون آیلتس شرکت کنند.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون زبان انگلیسی بین المللی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد. برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن گواهی نامه آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، صنایع دولتی و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

اگر هر سوالی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس و سایر آزمون های زبان انگلیسی ویژه مهاجرت از جمله آزمون دولینگو، OET، تافل و… دارید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

انواع آزمون آیلتس

با توجه به کاربرد و اهداف مهاجرتی مختلف مانند تحصیل، کار، سرمایه گذاری، اخذ اقامت و غیره آزمون آیلتس انواع مختلفی دارد.

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

  • آزمون آیلتس جنرال: آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است.
  • آزمون آیلتس آکادمیک: آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.
  • آزمون آیلتس UKVI: کسانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنند. آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند. انواع آیلتس UKVI عبارتند از: آیلتس UKVI آکادمیک و جنرال و آیلتس لایف اسکیلز A1، آیلتس لایف اسکیلز A2 (سطح پایه و مبتدی) و آیلتس لایف اسکیلز B1 (سطح متوسط)

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال و آیلتس UKVI آکادمیک و جنرال مانند آزمون تافل (آزمون تافل IBT هوم ادیشن) شامل 4 بخش است که مهارت های اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند و مدت زمان انجام آزمون 2 ساعت و 45 دقیقه است و شامل دو بخش شفاهی و کتبی است.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

  1. بخش درک مطلب یا ریدینگ (Reading)
  2. بخش شنیداری یا لیسنینگ (Listening)
  3. بخش نوشتاری یا رایتینگ (Writing)
  4. بخش گفتاری یا اسپیکنیگ آیلتس (Speaking)

ساختار آیلتس لایف اسکیلز نیز شامل ارزیابی مهارت های اسپیکینگ و لیسنینگ است و از سه بخش تشکیل شده است. این آزمون به صورت شفاهی با یک اگزمینر آیلتس و دو داوطلب به مدت 16 تا 22 دقیقه برگزار می شود. در این آزمون دو داوطلب با هم آزمون می دهند و نمره هر یک مستقل از دیگری محاسبه می شود. در واقع تفاوت در ساختار و اعتبار آزمون مهمترین تفاوت آیلتس لایف اسکیلز با آزمون آکادمیک و جنرال است.

مهارت های آزمون آیلتس

  1. بخش شنیداری یا لیسنینگ (Listening): بخش لیسنینگ آیلتس شامل چهار قسمت است و برای هر بخش آن 10 سوال (جمعا 40 سوال) طراحی می شود و زمان پاسخگویی به سوالات 40 دقیقه است.
  2. بخش درک مطلب یا ریدینگ (Reading): در بخش ریدینگ آیلتس، سه متن که جمعا 2000 تا 2700 کلمه دارند در اختیار داوطلب قرار می گیرد که باید به 40 سوال در مدت 60 دقیقه پاسخ دهد.
  3. بخش نوشتاری یا رایتینگ (Writing): در بخش رایتینگ آیلتس دو موضوع به داوطلبان داده می شود تا در مورد آن در مدت زمان 60 دقیقه انشا بنویسند.
  4. بخش گفتاری یا اسپیکنیگ (Speaking): بخش اسپیکینگ آیلتس (آزمون شفاهی آیلتس) توسط یک اگزمینر آیلتس به صورت تماس ویدیویی از راه دور و به مدت 13 تا 17 دقیقه انجام می شود. در بخش اسپیکینگ 9 تا 12 سوال در سه پارت پرسیده می شود.

تعداد دفعات شرکت در آیلتس

مدرک آزمون آیلتس با نمره قابل قبول یکی از مهمترین مدارک برای انواع مهاجرت بشمار می رود، از این رو کسب حداقل نمره قبولی در آیلتس بسیار حائز اهمیت است. یکی از چالش هایی که داوطلبان برای شرکت در آزمون آیلتس برای مهاجرت به ویژه اپلای تحصیلی با آن روبرو هستند، شرکت مجدد در آزمون است، چرا که در صورتی که داوطلب نتواند موفق به کسب نمره قبولی شود، برای اهداف مهاجرتی خود با یک مشکل جدی مواجه خواهد شد؛ اما باید بدانید آزمون آیلتس چندین مرتبه در سال در بسیاری از کشورهای دنیا برگزار می شود و داوطلبان می توانند بدون محدودیت به هر تعداد که بخواهند در آزمون آیلتس شرکت کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند و بتوانند بالاترین نمره در آیلتس کسب کنند، بنابراین امکان شرکت مجدد در آیلتس یکی از مهمترین مزایای شرکت در آزمون آیلتس بشمار می رود.

البته در مورد شرکت مجدد در آزمون آیلتس لایف اسکیلز باید به این نکته توجه کنید، در صورتی که در یکی از سطوح آزمون آیلتس لایف اسکیلز (A1، A2 و B1) قبول شوید تا 2 سال امکان شرکت مجدد در آزمون را نخواهید داشت.

اگر می خواهید مدرک آیلتس خود را سریع تر دریافت کنید و بتوانید فقط با یک بار شرکت در آزمون آیلتس، نمره مورد نیاز خود را کسب کنید، باید گفت: سریع ترین راه دریافت مدرک آیلتس استفاده از چندین روش برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی است مثلا در حالی که در کلاس های آیلتس شرکت می کنید حتما در آزمون های آزمایشی هم شرکت کنید و منابع آیلتس را به خوبی مطالعه کنید.

برگزاری آزمون آیلتس در ایران

انواع آزمون آیلتس مانند آزمون تافل و آزمون GRE تضمینی در برخی شهرهای ایران مانند تهران، اصفهان، زنجان، شیراز، اهواز و… برگزار می شود. آزمون آیلتس حداکثر 4 مرتبه در هر ماه در ایران برگزار می شود و همان طور که گفته شد، داوطلبان می توانند بدون محدودیت در هر یک از تاریخ های برگزاری آزمون آیلتس در این آزمون شرکت کنند.

البته در مورد برگزاری آزمون آیلتس UKVI باید بدانید، این آزمون فقط در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و در حال حاضر موسسه ایرسافام تنها مرکز برگزاری آزمون آیلتس UKVI در ایران است.

همچنین شرایط خاصی برای ثبت نام در آزمون آیلتس وجود ندارد، اما سن داوطلبان باید حداقل 16 سال تمام باشد تا بتوانند براساس قانون IDP در  آیلتس ثبت نام کنند. اگر داوطلب کمتر از 18 سال داشته باشد، والدین یا سرپرست او باید آزمون را برایش رزرو کنند.

اگر تصمیم دارید برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد نظرتون در آزمون آیلتس و یا سایر آزمون های بین المللی برای اپلای تحصیلی مانند آزمون GRE، آزمون IMAT ایتالیا، انواع آزمون تولک تضمینی و… شرکت کنید، می توانید برای پرداخت هزینه آزمون از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

اعلام نتایج آزمون آیلتس

تمام داوطلبان آزمون آیلتس در ایران می توانند دو هفته بعد از برگزاری آزمون به سایت IDP مراجعه و با وارد کردن نام و نام خانوادگی و شماره پاسپورت و تاریخ تولد کارنامه آزمون آیلتس را مشاهده کنند.

13 روز پس از برگزاری آزمون، نتایج بر روی سایت مرکز برگزاری آزمون، اعلام و سپس پست می شود. برخی از مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران نتیجه را از طریق پیامک و ایمیل نیز برای داوطلبان ارسال می ‌کنند.

همچنین زمان اعلام نتایج آزمون آیلتس لایف اسکیلز یک هفته پس از برگزاری آزمون می باشد و می توانید از طریق پنل کاربری در سایت bx.prod.ielts.com نتایج آیلتس لایف اسکیلز و آیلتس UKVI را مشاهده کنید.

داوطلبان یک کپی از کارنامه خود دریافت خواهند کرد و می توانند از مرکز برگزاری آزمون درخواست کنند تا ریپورت آیلتس را برای ۵ سازمان به صورت رایگان ارسال کنند. همچنین مدت اعتبار کارنامه آزمون آیلتس مانند بسیاری از آزمون بین المللی از جمله آزمون OET تضمینی، تافل، GRE و… ۲ سال است.

ووچـر آزمون آیلتس مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد ، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر ، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون آیلتس وجود ندارد و داوطلبان به هر تعداد که بخواهند می توانند در آزمون شرکت کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند.

می توانید از طریق پنل کاربری در سایت bx.prod.ielts.com نتایج آیلتس لایف اسکیلز و آیلتس UKVI را مشاهده کنید.

مدت اعتبار مدرک انواع آزمون آیلتس 2 سال است.

آزمون آیلتس UKVI توسط موسسه ایرسافام که تنها مرکز مورد تایید دولت انگلستان در ایران است، برگزار می شود.

5/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×