فهرست مطالب

تقلب در آزمون آیلتس و عواقب آن

در مورد تقلب در آزمون آیلتس و عواقب آن باید بدانید، به دلیل قوانین سختگیرانه ای که در برگزاری آزمون آیلتس کامپیوتری و کاغذی اعمال می شود، امکان تقلب در آزمون وجود ندارد و در صورت تقلب در آیلتس، داوطلب تا دو سال از شرکت در آزمون محروم می شود و کارنامه آیلتس ابطال می شود واین امر به دانشگاه ها و مراکزی که آزمون آیلتس به آنها ارسال شده است، اطلاع داده می شود.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون زبان انگلیسی بین المللی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد. برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن مدرک آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، صنایع دولتی و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

آزمون آیلتس مانند آزمون تافل و GRE تضمینی در ایران برگزار می شود و داوطلبان می توانند در مراکز برگزارکننده در شهرهای مختلف در آزمون شرکت کنند.

انواع آزمون آیلتس

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

  • آیلتس جنرال (General): آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است.
  • آیلتس آکادمیک (Academic): آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال و آیلتس UKVI آکادمیک و جنرال شامل 4 بخش است که مهارت های اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند و مدت زمان انجام آزمون 2 ساعت و 45 دقیقه است و شامل دو بخش شفاهی و کتبی است.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

  • بخش درک مطلب یا ریدینگ (Reading)
  • بخش شنیداری یا لیسنینگ (Listening)
  • بخش نوشتاری یا رایتینگ (Writing)
  • بخش گفتاری یا اسپیکنیگ (Speaking)

ساختار آیلتس لایف اسکیلز نیز شامل ارزیابی مهارت های لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس است و از سه بخش تشکیل شده است. این آزمون به صورت شفاهی با یک اگزمینر آیلتس و دو داوطلب به مدت 16 تا 22 دقیقه برگزار می شود. در این آزمون دو داوطلب با هم آزمون می دهند و نمره هر یک مستقل از دیگری محاسبه می شود. در واقع تفاوت در ساختار و اعتبار آزمون مهمترین تفاوت آیلتس لایف اسکیلز با آزمون آکادمیک و جنرال است.

نمره دهی آزمون آیلتس

آزمون آیلتس از 1 تا 9 نمره دارد. در کارنامه آیلتس نمره هر یک از بخش های آزمون به صورت جداگانه از 1 تا 9 مشخص می شود و نمره نهایی آیلتس (Overall) از میانگین نمرات چهار بخش آزمون به دست می آید.

زمان اعلام نتایج آزمون آیلتس کاغذی 13 روز پس از برگزاری آزمون و آیلتس کامپیوتری 7 تا 8 روز پس از برگزاری آزمون اعلام می شود. پس از دریافت نمرات خود می توانید به نتیجه آزمون آیلتس اعتراض کنید و اگر نمرات شما پس از بازبینی و تصحیح مجدد تغییر کرد کارنامه جدیدی صادر می شود.

اگر نمره هدف خود را در آزمون آیلتس کسب نکردید، می توانید دوباره در آزمون شرکت کنید و هیچ محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون آیلتس وجود ندارد و شما می توانید در یک ماه 4 مرتبه در آزمون آیلتس شرکت کنید.

گواهی نامه آیلتس مانند بسیاری از آزمون های بین المللی 2 سال اعتبار دارد و پس از پایان 2 سال اعتبار آن منقضی می شود و متقاضی در صورت نیاز به مدرک آیلتس باید مجددا در آزمون شرکت کند.

اگر هر سوالی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس و سایر آزمون های زبان انگلیسی ویژه مهاجرت از جمله آزمون OET تضمینی، تافل (تافل IBT و تافل هوم ادیشن)، دولینگو و… دارید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

تقلب در آزمون آیلتس

از آنجایی که گواهی نامه آیلتس یکی از مهمترین مدارک برای مهاجرت به ویژه اپلای تحصیلی است، شاید موجب شود، برخی داوطلبان برای کسب بالاترین نمره در آیلتس به فکر تقلب در آزمون باشند، اما تقلب در آزمون آیلتس بسیار دشوار است و به دلیل قوانین سختگیرانه ای که در برگزاری آزمون آیلتس کامپیوتری، کاغذی و آیلتس آنلاین اعمال می شود، امکان تقلب در آزمون وجود ندارد. همچنین پیامدهای تقلب در آزمون آیلتس موجب می شود بسیاری از متقاضیان برای کسب نمره بالا به جای تقلب، مهارت های زبان انگلیسی خود را تقویت کنند تا بتوانند به سوالات به خوبی پاسخ دهند و نمره هدف خود را به دست آورند.

همچنین برای جلوگیری از تقلب در آزمون آیلتس آنلاین که مانند آزمون تافل IBT هوم ادیشن تضمینی و آزمون دولینگو به صورت آنلاین و هوم ادیشن (خانگی) برگزار می شود، از فناوری های پیشرفته ای استفاده می شود که موجب شده است، تقلب در آیلتس آنلاین مانند سایر آزمون های خانگی از جمله آزمون دولینگو تضمینی غیرممکن باشد.

روش های تقلب در آزمون آیلتس

مواردی که در آزمون آیلتس تقلب محسوب می شود، عبارتند از:

  • دسترسی غیرمجاز به سوالات آزمون
  • نوشتن از روی برگه داوطلبان دیگر
  • به همراه داشتن کتاب، جزوه، کاغذ در جلسه آزمون
  • استفاده از وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه، ساعت هوشمند، هدفون و …
  • برهم زدن عمدی نظم آزمون
  • تغییر در علائم و مشخصات برگه پاسخنامه
  • صحبت کردن با دیگران
  • عدم ارائه مشخصات واقعی خود
  • ارائه پاسپورت یا مدارک جعلی
  • شرکت کردن شخص دیگری به غیر از داوطلب در آزمون

جهت کسب موفقیت در کوتاه ترین زمان و دریافت بهترین نتیجه در آزمون های بین المللی مانند آزمون تولک تضمینی، آزمون تافل، آزمون GRE، آزمون آیلتس، آزمون دولینگو (Duolingo) و… از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا کاملترین مشاوره را دریافت کنید.

راهکارهای جلوگیری از تقلب در آیلتس

برای جلوگیری از تقلب در آزمون آیلتس قوانین زیر در آزمون اعمال می شود:

  • کنترل کردن مدارک هویتی و تطابق دادن آن با داوطلب
  • عکس گرفتن از داوطلب با استفاده از برنامه عکاسی مشخص
  • استفاده از دوربین ‌های امنیتی برای ضبط کردن جلسه آزمون
  • استفاده از وسایل تشخیص هویت بیومتریک
  • حضور مراقبین در جلسه آزمون و کنترل داوطلبین
  • بازبینی دوربین‌ ها پس از پایان آزمون برای اطمینان از عدم تقلب در آزمون

ممکن است برخی افراد گمان کنند، اگر تقلب در آیلتس کاغذ غیرممکن است، شاید بتوانند در آزمون آیلتس کامپیوتری تقلب کنند، اما برای جلوگیری از تقلب در آیلتس کامپیوتری علاوه بر موارد فوق که به آنها اشاره کردیم، قبل از ورود داوطلب به اتاق آزمون، به صورت بدنی چک می شود تا از به همراه داشتن وسایل الکترونیکی برای تقلب جلوگیری شود، همچنین پیش از ورود به اتاق باید تمام وسایل همراه خود را داخل لاکر بگذارید و فقط می توانید کلید آن را در جلسه آزمون به همراه داشته باشید و برای حضور در آزمون آیلتس کامپیوتری، نباید خوراکی برچسب‌ دار همراه داشته باشید.

همچنین برای جلوگیری از تقلب در آزمون آیلتس کامپیوتری، پس از پخش فایل های صوتی، مدت زمان پاسخگویی به بخش لیسنینگ آیلتس فقط 3 دقیقه است، در حالی که در آیلتس کاغذی 10 دقیقه فرصت دارید تا به سوالات لیسنینگ پاسخ بدهید.

عواقب تقلب در آزمون آیلتس

تقلب در آزمون آیلتس پیامدهایی دارد که هر داوطلبی را از فکر تقلب در آزمون منصرف می کند و در صورت تقلب در آزمون آیلتس ممکن است متقاضی برای همیشه شانس خود را برای مهاجرت و یا تحصیل در خارج از کشور از دست بدهد.

در صورتی که هنگام برگزاری آزمون و یا پس از پایان آزمون مشخص شود، داوطلب تقلب کرده است، گزارش تقلب از سوی مرکز برگزارکننده به IDP ارسال می شود و تقلب در آیلتس عواقب زیر را در پی خواهد داشت:

  • اگر مراقبین متوجه شوند داوطلب تقلب می کند او را از جلسه آزمون اخراج می کنند.
  • عدم تصحیح آزمون
  • باطل شدن کارنامه آیلتس (TRF)
  • محروم شدن از شرکت مجدد در آزمون آیلتس به مدت 2 سال
  • ارسال نامه و گزارش تقلب به دانشگاه، مراکز تحصیلی یا کاری و سفارت که مدرک آیلتس را پذیرفته اند، که موجب رد شدن مدارک از سوی دانشگاه یا سفارت به دلیل تقلب در آیلتس می شود.
  • به دلیل ارائه مدارک جعلی داوطلب تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
  • باطل شدن ویزای کشور مقصد

ووچـر آزمون آیلتس مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد ، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

به دلیل قوانین سختگیرانه ای که در برگزاری آزمون آیلتس اعمال می شود تقلب در این آزمون دشوار و شاید غیرممکن باشد.

کارنامه شما باطل می شود و به مدت 2 سال از شرکت در آزمون آیلتس محروم می شوید و یک گزارش تقلب برای مراکزی که مدرک آیلتس را پذیرفته اند، ارسال می شود و به همین دلیل در پرونده مهاجرتی شما مشکلاتی به دلیل تقلب در آزمون آیلتس ایجاد خواهد شد.

به همراه داشتن کتاب، جزوه و کاغذ، نوشتن از روی داوطلبان دیگر، استفاده از وسایل الکترونیکی مانند موبایل، ساعت هوشمند و غیره، صبحت کردن با دیگران، جعل مدارک هویتی و گذرنامه و…

کنترل کردن مدارک هویتی و تطابق دادن آن با داوطلب، عکس گرفتن از داوطلب با استفاده از برنامه عکاسی مشخص، استفاده از دوربین ‌های امنیتی برای ضبط کردن جلسه آزمون، استفاده از وسایل تشخیص هویت بیومتریک، بازبینی دوربین‌ ها پس از پایان آزمون برای اطمینان از عدم تقلب در آزمون و…

5/5 - (19 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×