فهرست مطالب

زمان اعلام نتایج آزمون آیلتس

زمان اعلام نتایج آزمون آیلتس کامپیوتری 7 الی 8 روز و آزمون آیلتس کاغذی 13 روز پس از برگزاری آزمون می باشد. همچنین زمان اعلام نتایج آیلتس لایف اسکیلز یک هفته پس از شرکت در آزمون می باشد.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون زبان انگلیسی بین المللی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد. برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن گواهی نامه آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، صنایع دولتی و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

انواع آزمون آیلتس

آزمون آیلتس براساس اهداف مختلف مهاجرتی در چند نوع ارائه شده است و داوطلبان با توجه به اهداف مهاجرتی خود که ممکن است کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ملحق شدن به خانواده، اخذ اقامت و شهروندی باشد باید در یکی از انواع آزمون آیلتس شرکت کنند و موفق به کسب حداقل نمره قابل قبول شوند.

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

  • آزمون آیلتس جنرال: آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است.
  • آزمون آیلتس آکادمیک: آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.
  • آزمون آیلتس UKVI: کسانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنند. آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند. انواع آیلتس UKVI عبارتند از: آیلتس UKVI آکادمیک و جنرال و آیلتس لایف اسکیلز A1، آزمون آیلتس لایف اسکیلز A2 و آیلتس لایف اسکیلز B1

اگر هر سوالی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس و سایر آزمون های زبان انگلیسی ویژه مهاجرت از جمله آزمون دولینگو، OET، تافل و… دارید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال و ساختار آیلتس UKVI آکادمیک و جنرال مانند آزمون تافل (آزمون تافل IBT هوم ادیشن) شامل 4 بخش است که مهارت های اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند و مدت زمان انجام آزمون 2 ساعت و 45 دقیقه است و شامل دو بخش شفاهی و کتبی است.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

  1. بخش درک مطلب یا ریدینگ آیلتس (Reading)
  2. بخش شنیداری یا لیسنینگ آیلتس (Listening)
  3. بخش نوشتاری یا رایتینگ آیلتس (Writing)
  4. بخش گفتاری یا اسپیکنیگ آیلتس (Speaking)

ساختار آیلتس لایف اسکیلز نیز شامل ارزیابی مهارت های اسپیکینگ و لیسنینگ آیلتس است و از سه بخش تشکیل شده است. این آزمون به صورت شفاهی با یک اگزمینر آیلتس و دو داوطلب به مدت 16 تا 22 دقیقه برگزار می شود. در این آزمون دو داوطلب با هم آزمون می دهند و نمره هر یک مستقل از دیگری محاسبه می شود. در واقع تفاوت در ساختار و اعتبار آزمون مهمترین تفاوت آیلتس لایف اسکیلز با آزمون آکادمیک و جنرال است.

نمره دهی آزمون آیلتس

در سیستم نمره دهی آزمون آیلتس نتایج آزمون داوطلبان به صورت نمره از 0 تا 9 اعلام می شود. برای هر یک از بخش های آیلتس نمره جداگانه ای تعیین می شود و نمره نهایی آیلتس (Overall) با میانگین نمرات چهار بخش آزمون به دست می آید.

آزمون آیلتس مانند بسیاری از آزمون های بین المللی مانند آزمون OET تضمینی نمره رد یا قبولی ندارد و بالاترین نمره در آیلتس برای مهاجرت از سوی دانشگاه یا سازمان درخواست کننده تعیین می شود و اگر داوطلبان موفق به کسب نمره قابل قبول نشوند می توانند مجددا در آزمون شرکت کنند و محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون آیلتس نمی باشد.

در سیستم نمره دهی آزمون آیلتس لایف اسکیلز، نتیجه آزمون به صورت نمره ارائه نمی شود و نتایج آزمون داوطلبان در سه سطح A1 و A2 و B1 مشخص می شود و داوطلبانی که در آزمون آیلتس لایف اسکیلز در یکی از این سطوح قبول شوند تا ۲ سال حق شرکت مجدد در آزمون را نخواهند داشت.

زمان اعلام نتایج آیلتس

زمان اعلام نتایج آزمون آیلتس کامپیوتری 7 الی 8 روز و آزمون آیلتس کاغذی 13 روز پس از برگزاری آزمون می باشد. همچنین زمان اعلام نتایج آیلتس لایف اسکیلز یک هفته پس از شرکت در آزمون می باشد.

داوطلبان می توانند دو هفته پس از شرکت در آزمون، با مراجعه به سایت IDP به آدرس results.ieltsessentials.com با وارد کردن نام و نام خانوادگی، شماره پاسپورت و تاریخ تولد نسخه الکترونیکی کارنامه خود را مشاهده نمایند.

زمان اعلام نتایج آزمون آیلتس لایف اسکلیز یک هفته پس از شرکت در آزمون است و برای مشاهده نتایج آزمون آیلتس لایف اسکیلز و آیلتس UKVI باید از طریق پنل کاربری در سایت bx.prod.ielts.com اقدام نمایید. همچنین زمان اعلام نتایج آزمون آیلتس آنلاین 3 تا 5 روز پس از برگزاری آزمون می باشد.

نحوه دریافت کارنامه آیلتس

پس از اعلام نتایج آزمون آیلتس به صورت الکترونیکی داوطلبان می توانند به مرکز برگزاری آزمون در زمان تعیین شده از سوی مرکز مراجعه کنند و یا از طریق پست، گواهی نامه آیلتس (TRE) را دریافت کنند. این کارنامه فقط یک بار صادر می شود و 2 سال نیز اعتبار دارد.

اگر برای اهداف مهاجرتی در آزمون آیلتس شرکت کرده اید می توانید تا یک ماه پس از اعلام نتایج آزمون آیلتس، ارسال 5 ریپورت آیلتس را از مرکز برگزار کننده به دانشگاه یا سازمان درخواست کننده به صورت رایگان تقاضا نمایید. در صورتی که پس از تاریخ اعلام نتایج آزمون آیلتس بیشتر از یک ماه گذشته باشد و یا بیشتر از 5 کارنامه برای ارسال به دانشگاه ها یا موسسات درخواست کنید باید برای هر کارنامه اضافی هزینه ای جهت چاپ و هزینه پست نیز پرداخت کنید.

اعتراض به نمره آزمون آیلتس

در صورتی که شرکت کنندگان، پس از دریافت نتایج آزمون آیلتس از نمرات بخش های مختلف آزمون راضی نباشند و احتمال دهند که در تصحیح آزمون خطا و اشتباهی رخ داده است، می توانند به نتیجه آزمون آیلتس در یک یا هر چهار بخش اعتراض کنند. حداکثر مدت زمان اعتراض به نتیجه آیلتس تا 42 روز پس از دریافت نتیجه آزمون کتبی است و پس از گذشت مدت مقرر اعتراض به نمره آیلتس، نیازمند هماهنگی با مرکز آزمون است که در صورت امکان به اعتراض داوطلب رسیدگی شود.

برای اعتراض به نمره آیلتس باید ابتدا فرم Enquiry on Results را پرینت بگیرید و آن را تکمیل کنید و با خودکار امضا کرده و سپس فرم را اسکن کرده و برای eor@ieltstehran.com ارسال نمایید.

برگزاری آزمون آیلتس در ایران

آزمون آیلتس در موسسات و مراکز معتبر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره ی کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود و برگزاری آزمون آیلتس در ایران یکی از مهمترین مزایای شرکت در آیلتس برای داوطلبان ایرانی است. آیلتس هر ماه 4 مرتبه و در یک سال 48 مرتبه برگزار می شود و داوطلبان می توانند چندین مرتبه در آزمون آیلتس شرکت کنند و محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون آیلتس وجود ندارد.

آیلتس UKVI برخلاف آیلتس آکادمیک و جنرال در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند و موسسه ایرسافام تنها مرکز برگزار کننده آزمون آیلتس UKVI در ایران می باشد که مورد تایید دولت انگلستان می باشد.

کارنامه آزمون آیلتس مانند بسیاری از آزمون های بین المللی مانند آزمون GRE تضمینی، تافل، OET و… به مدت 2 سال اعتبار دارد و پس از این مدت اعتبار آن منقضی می شود.

اگر تصمیم دارید برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد نظرتون در آزمون آیلتس و یا سایر آزمون های بین المللی برای اپلای تحصیلی مانند آزمون GRE تضمینی، آزمون IMAT ایتالیا، انواع آزمون تولک تضمینی و… شرکت کنید، می توانید برای پرداخت هزینه آزمون از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

ووچـر آزمون آیلتس مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

زمان اعلام نتایج آزمون آیلتس کامپیوتری 7 الی 8 روز و آزمون آیلتس کاغذی 13 روز پس از برگزاری آزمون می باشد. همچنین زمان اعلام نتایج آیلتس لایف اسکیلز یک هفته پس از شرکت در آزمون می باشد.

داوطلبان می توانند دو هفته پس از شرکت در آزمون، با مراجعه به سایت IDP به آدرس results.ieltsessentials.com با وارد کردن نام و نام خانوادگی، شماره پاسپورت و تاریخ تولد نسخه الکترونیکی کارنامه خود را مشاهده نمایند و برای مشاهده نتایج آزمون آیلتس لایف اسکیلز و آیلتس UKVI باید از طریق پنل کاربری در سایت bx.prod.ielts.com اقدام نمایید. 

مدت اعتبار انواع آزمون آیلتس 2 سال است.

محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون آیلتس وجود ندارد و به هر تعداد که بخواهید می توانید در آزمون آیلتس شرکت کنید.

پس از اعلام نتایج آزمون آیلتس به صورت الکترونیکی داوطلبان می توانند به مرکز برگزاری آزمون مراجعه کنند و یا از طریق پست، گواهی نامه آیلتس (TRE) را دریافت کنند. این کارنامه فقط یک بار صادر می شود و 2 سال نیز اعتبار دارد.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×