فهرست مطالب

بهترین منابع آیلتس سلف استادی

بهترین منابع آیلتس سلف استادی شامل کتاب ها، اپلیکیشن ها و منابع آنلاین هستند، که در حال حاضر به آسانی در دسترس زبان آموزان قرار دارند. در واقع استفاده از منابع خودخوان آیلتس یکی از راهکارهای مناسب برای تقویت مهارت های آیلتس بدون شرکت در دوره های آمادگی آیلتس است.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون زبان انگلیسی بین المللی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد. برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن گواهی نامه آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، صنایع دولتی و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

انواع آزمون آیلتس

آزمون آیلتس براساس اهداف مختلف مهاجرتی در چند نوع ارائه شده است و داوطلبان با توجه به اهداف مهاجرتی خود که ممکن است کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ملحق شدن به خانواده، اخذ اقامت و شهروندی باشد باید در یکی از انواع آزمون آیلتس شرکت کنند و موفق به کسب حداقل نمره قابل قبول شوند.

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

  • آزمون آیلتس جنرال: آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است.
  • آزمون آیلتس آکادمیک: آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.
  • آزمون آیلتس UKVI: کسانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنند. آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند و موسسه ایرسافام تنها مرکز برگزار کننده آیلتس UKVI در ایران است که مورد تایید دولت انگلستان می باشد. انواع آیلتس UKVI عبارتند از: آیلتس UKVI آکادمیک و جنرال و آیلتس لایف اسکیلز A1، آزمون آیلتس لایف اسکیلز A2 و آیلتس لایف اسکیلز B1

اگر هر سوالی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس و سایر آزمون های زبان انگلیسی ویژه مهاجرت از جمله آزمون دولینگو، OET، تافل و… دارید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال و ساختار آیلتس UKVI آکادمیک و جنرال مانند آزمون تافل (آزمون تافل IBT هوم ادیشن) شامل 4 بخش است که مهارت های اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند و مدت زمان انجام آزمون 2 ساعت و 45 دقیقه است و شامل دو بخش شفاهی و کتبی است.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

  1. بخش درک مطلب یا ریدینگ (Reading)
  2. بخش شنیداری یا لیسنینگ (Listening)
  3. بخش نوشتاری یا رایتینگ (Writing)
  4. بخش گفتاری یا اسپیکنیگ (Speaking)

ساختار آیلتس لایف اسکیلز نیز شامل ارزیابی مهارت های اسپیکینگ و لیسنینگ آیلتس است و از سه بخش تشکیل شده است. این آزمون به صورت شفاهی با یک اگزمینر آیلتس و دو داوطلب به مدت 16 تا 22 دقیقه برگزار می شود. در این آزمون دو داوطلب با هم آزمون می دهند و نمره هر یک مستقل از دیگری محاسبه می شود. در واقع تفاوت در ساختار و اعتبار آزمون مهمترین تفاوت آیلتس لایف اسکیلز با آزمون آکادمیک و جنرال است.

برگزاری آزمون آیلتس در ایران

آزمون آیلتس در موسسات و مراکز معتبر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره ی کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود و برگزاری آزمون آیلتس در ایران یکی از مهمترین مزایای شرکت در آیلتس برای داوطلبان ایرانی است. آیلتس هر ماه 4 مرتبه و در یک سال 48 مرتبه برگزار می شود و داوطلبان می توانند چندین مرتبه در آزمون آیلتس شرکت کنند و محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون آیلتس وجود ندارد.

گواهی نامه آیلتس مانند بسیاری از آزمون های بین المللی مانند تافل، GRE، آزمون OET تضمینی و… به مدت 2 سال اعتبار دارد و پس از این مدت اعتبار آن منقضی می شود.

موفقیت در آیلتس با منابع سلف استادی

Self Study آیلتس به معنی خود آموزی آیلتس است. زبان آموز بدون استاد یا شرکت در کلاس های آمادگی آیلتس با روش مطالعه ی شخصی و استفاده از منابع خودخوان و سایر منابع آیلتس، مهارت های زبان انگلیسی خود را برای شرکت در آزمون آیلتس تقویت می کند.

برخی زبان آموزان به دلایل مختلف مانند اشتغال و نداشتن وقت کافی برای شرکت در کلاس های آمادگی آیلتس و یا نداشتن هزینه ثبت نام در موسسات زبان معتبر تصمیم می گیرند برای یادگیری و تقویت مهارت های زبان انگلیسی برای شرکت در آیلتس به صورت شخصی و خودآموز اقدام کنند.

اگر می خواهید مدرک آیلتس خود را هر چه زودتر دریافت کنید و فقط با یک بار شرکت در آزمون بهترین نتیجه را بگیرید، حتما منابع خودآموز آیلتس را مطالعه کنید که یکی از سریع ترین راه دریافت مدرک آیلتس و موفقیت در این آزمون بشمار می رود.

برای اینکه بتوانید با Self Study و مطالعه شخصی موفق به کسب بالاترین نمره در آیلتس شوید باید با روش صحیح Self Study آیلتس آشنا شوید، که در ادامه توضیحاتی در این خصوص ارائه می دهیم.

Self Study آیلتس برای چه کسانی مفید است؟

براساس استانداردهای تعیین سطح زبان، مهارت زبان انگلیسی زبان آموزان در سه سطح مبتدی، پایه و متوسط و پیشرفته طبقه بندی می شود، زبان آموزانی که دارای سطح زبان انگلیسی مبتدی هستند و می خواهند یادگیری زبان انگلیسی را از پایه شروع کنند، نباید بدون استاد و شرکت در کلاس های زبان معتبر و به روش سلف استادی برای یادگیری زبان انگلیسی اقدام کنند، این افراد باید ابتدا با شرکت در کلاس های آمادگی زبان انگلیسی شرکت کنند و سطح پایه را به خوبی یاد بگیرند.

همچنین زبان آموزانی که دارای سطح متوسط هستند هر چند که از سطح قابل قبولی در مهارت های زبان انگلیسی برخوردار هستند، اما تقویت مهارت های آیلتس به روش سلف استادی برای این افراد نیز توصیه نمی شود.

تقویت مهارت های آیلتس به روش Self Study برای زبان آموزانی مفید است که دارای سطح زبان بالاتر از متوسط و یا پیشرفته هستند. این افراد می توانند مهارت های زبان انگلیسی خود را بدون نیاز به استاد و شرکت در کلاس های آمادگی در موسسات زبان معتبر، برای شرکت در آزمون آیلتس با مطالعه منابع خودخوان و شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس (آزمون ماک چهار مهارتی و آزمون ماک تک مهارتی آیلتس) تقویت کنند و نمره بالایی در آزمون آیلتس کسب کنند.

به طور کلی باید بگوییم Self Study آیلتس یک روش مکمل عالی و ضروری در کنار سایر مهمترین مهارت های اساسی موفقیت در آیلتس است و به تنهایی برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی و کسب نمره بالا در آزمون آیلتس کافی نیست.

منابع Self Study آیلتس

در منابع سلف استادی آیلتس آموزش ها به زبان ساده و گام به گام بیان شده است و زبان آموز می تواند به تنهایی و بدون استاد با مطالعه کتاب های خود خوان آیلتس در منزل مهارت های زبان انگلیسی خود را تقویت کنند.

کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

این کتاب یکی از منابع خودآموز آیلتس آکادمیک و جنرال است. کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از افرادی که در آزمون آیلتس شرکت کرده اند نوشته شده است. از مزایای این کتاب داشتن پاسخ های تفصیلی برای هر 8 آزمون تمرینی ارائه شده است، همچنین به همراه این کتاب یک DVD نیز ارائه شده است که شامل آزمون‌ های اسپیکینگ و لیسنینگ آیلتس است.

کتاب Barron’s IELTS Superpack

در این کتاب تمام تکنیک ها و نکات آزمون آیلتس مانند لغات ضروری، گرامر و غیره که زبان آموز برای موفقیت در آیلتس باید بداند به صورت جامع و کامل ارائه شده است. محتوای این کتاب شامل دو آزمون آزمایشی آیلتس به همراه 2 فایل صوتی است. البته این کتاب برای زبان آموزان با سطح مبتدی طراحی نشده است و افرادی که سطح بالاتری دارند باید در این آزمون شرکت کنند.

مجموعه کتاب‌ های Cambridge IELTS Student’s Book with Answers, Series from 01-17

این مجموعه کتاب خودآموز آیلتس طوری طراحی شده است که زبان آموز می تواند با مطالعه آن تکنیک های آیلتس را با استفاده از آزمون‌ های واقعی تمرین کند. محتوای این مجموعه کتاب شامل چهار آزمون کامل آیلتس آکادمیک و جنرال است. پاسخ‌ های کامل و رونوشت فایل ‌های صوتی و سیستم نمره دهی آیلتس که در کتاب ارائه شده است به زبان آموزان کمک می کند تا بتوانند به صورت مستقل و بدون نیاز به استاد مهارت های زبان انگلیسی را برای موفقیت در آیلتس تقویت کنند.

کتاب English Vocabulary in Use

کتاب English Vocabulary in Use پرفروش ترین کتاب آیلتس سلف استادی برای تمرین لغات انگلیسی است که با توجه به سطح زبان آموزان (مبتدی، متوسط و پیشرفته) در نسخه های مختلفی عرضه شده است. در این کتاب بیش از 3000 واژه انگلیسی ارائه شده است که برای گسترش دایره لغات زبان آموزان بسیار مفید و موثر است.

کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS Advanced with Answers

تمام لغات و اصطلاحات مورد نیاز برای موفقیت در آیلتس و کسب نمره بالا در این کتاب ارائه شده است. این کتاب شامل تمریناتی است که از آزمون های واقعی گرفته شده و نکات مفید و پیچیده ای مانند بازنویسی (مهارت پارافریزینگ در آیلتس) و کالوکیشن ها برای پاسخ دادن به سوالات آیلتس ارائه شده است. یک فایل صوتی نیز به همراه کتاب عرضه شده است که شامل تمرینات لیسنینگ و تلفظ مربوط به فصل های کتاب است. همچنین تمرینات کتاب دارای پاسخنامه می باشد.

کتاب IELTS Maximiser Educational Book Speaking (Maximiser)

این کتاب برای تمام داوطلبان شرکت در آزمون آیلتس مناسب است و برای کسب نمره 6 یا 7 در بخش اسپیکینگ آیلتس طراحی شده است و شامل سه بخش می باشد که هر بخش بر مهارت گفتاری یا اسپیکینگ آیلتس تمرکز دارد. مطالعه این کتاب برای گسترش دایره لغات و عملکرد تسک 2 رایتینگ آیلتس نیز مفید است.

کتاب Key Words for Fluency Upper Intermediate

این کتاب یکی از بهترین منابع آیلتس سلف استادی برای گسترش دایره لغات انگلیسی و منبع کاملی از کالوکیشن‌ های آیلتس است. با مطالعه این کتاب با ساختارها و ترکیبات جدید لغات آشنا می شوید و با وجود مثال ها و برخی نکات گرامری مرتبط با واژه ها و عبارات می توانید در بخش های اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس موفق تر عمل کرده و نمره بالایی کسب کنید.

کتاب IELTS Made Easy Step-by-step Guide to Writing A Task 1 & Task 2

اگر می خواهید بدون استاد و شرکت در کلاس های آیلتس، مهارت رایتینگ آیلتس را تقویت کنید، این دو کتاب یکی از بهترین منابع خودآموز و سلف استادی آیلتس در بخش رایتینگ هستند. با مطالعه این کتاب تسلط بیشتری در نوشتن تسک 1 و 2 رایتینگ خواهید داشت و می توانید مقالات بسیاری خوبی بنویسید. این دو کتاب برای زبان آموزان در تمام سطوح از مبتدی تا پیشرفته مناسب است و همه افرادی که می خواهند در آزمون آیلتس شرکت کنند می توانند در این آزمون شرکت کنند.

مجموعه کتاب های Oxford Word Skills Student’s Pack

این مجموعه کتاب یکی دیگر از منابع مناسب برای تقویت مهارت واژه آموزی و گسترش دایره لغات آیلتس می باشد. در هر کتاب از این مجموعه 100 فصل موضوع محور ارائه شده است که طیف وسیعی از موضوعات و موقعیت های روزمره را شامل می شود. مطالعه این کتاب برای موفقیت در هر دو آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال مفید است و با گسترش دایره لغات برای تقویت مهارت های آیلتس بسیار کمک کننده است.

کتاب English Collocations in Use Advanced Book with Answers

این کتاب یکی از بهترین منابع برای یادگیری و استفاده از کالوکیشن های آیلتس در سطح پیشرفته و گسترش دایره لغات انگلیسی است و شامل بخش‌ های موضوع محور می باشد. در این کتاب، کالوکیشن‌ های آیلتس در متن ها به کار رفته و مفهوم آنها در ساختار جملات توضیح داده شده است، همچنین نکات مهم و برخی اشتباهات رایج در آیلتس نیز بیان شده است. با مطالعه این کتاب بدون شرکت در کلاس های آمادگی آیلتس می توانید نمره خوبی در بخش های رایتینگ و اسپیکینگ کسب کنید.

کتاب Simone Braverman’s Target Band 7

اگر می خواهید نمره بالایی در آزمون آیلتس کسب کنید مطالعه این کتاب Simone Braverman’s Target Band 7  را به شما پیشنهاد می کنیم. مطالب این کتاب به صورت واضح و قابل فهم نوشته شده است که خواندن و درک آن را برای زبان آموزان آسان تر می کند.

کتاب IELTS Practice Tests Plus 2 with Key and CD Pack

این کتاب شامل 4 آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال می باشد که با ارائه توضیحات کامل در مورد پاسخ های درست و نادرست و بیان نکات مفید و کاربردی در پاسخ دادن به سوالات، همچنین ارائه رونوشتی از فایل های صوتی یکی از منابع آیلتس سلف استادی بشمار می رود، اما مطالعه این کتاب به تنهایی برای موفقیت در آیلتس کافی نیست و باید از منابع دیگری نیز استفاده کنید.

کتاب IELTS Trainer

کتاب IELTS Trainer شامل 6 آزمون آیلتس آکادمیک به همراه پاسخنامه برای تمرین است. در دو آزمون اول نکات و تکنیک های گام به گام برای پاسخ دادن به سوالات ارائه شده است. به همراه این کتاب سی دی هایی برای آزمون ‌های بخش لیسنینگ آیلتس و آزمون‌ های نمونه برای سایر بخش ‌های آیلتس ارائه شده است. در این کتاب نکاتی در مورد گرامر بیان نشده است و برای تقویت گرامر باید از منابع دیگری استفاده کنید.

کتاب Mometrix IELTS Book for General Training and Academic 2021-2022

این کتاب یکی دیگر از منابع آیلتس سلف استادی است که هر چهار مهارت آزمون آیلتس را شامل می شود و با ارائه سوالات تمرینی، آموزش‌ های ویدئویی و نکات و تکنیک های کاربردی در پاسخ دادن به سوالات آیلتس در کسب نمره بالا بسیار کمک کننده است.

کتاب Check Your English Vocabulary for IELTS

این کتاب برای گسترش دایره لغات آیلتس آکادمیک و جنرال برای زبان آموزان سطح متوسط و پیشرفته کاربرد دارد، و با مطالعه این کتاب با طیف وسیعی از لغات انگلیسی برای کسب نمره بالا در بخش های مختلف آیلتس آشنا می شوید.

وب سایت های آموزش آیلتس

کتاب هایی که به عنوان منابع سلف استادی آیلتس به آن اشاره کردیم فقط بخشی از منابع خودآموز و سلف استادی آیلتس هستند و منابع مفید دیگری نیز ارائه شده اند که می توانند در کسب نمره بالا در آزمون آیلتس به زبان آموزان کمک کنند.

علاوه بر کتاب‌ های معرفی شده برخی از وب‌ سایت‌ ها و اپلیکیشن ها نیز می‌ توانند منابع موثر و مفیدی برای آشنایی با فرمت و ساختار آزمون آیلتس و آمادگی برای شرکت در آزمون باشند.

برخی وب سایت های آموزش آیلتس عبارتند از:

  • وب سایتGlobal Exam
  • وب سایت IELTS Buddy
  • وب سایت Liz IELTS
  • وب سایت Mentor
  • وب سایت Simon
  • وب سایت Ielts Advantage
  • وب سایت Magoosh
  • وب سایت Undrestanding Ielts
  • وب سایت Udemy
  • وب سایت Road To Ielts

اپلیکیشن های یادگیری آیلتس

در حال حاضر اپلیکیشن ها یکی از بهترین ابزارهای موثر برای یادگیری و تقویت مهارت های آزمون آیلتس و سایر آزمون های زبان انگلیسی هستند. اپلیکیشن ها برای یادگیری مهارت های زبان انگلیسی در تمام سطوح مبتدی، متوسط و پیشرفته کاربرد دارند و استفاده از این اپلیکیشن ها توسط زبان آموزان در حال افزایش است. اپلیکیشن ها یکی از مهمترین منابع خودخوان و سلف استادی آیلتس بشمار می روند و داوطلبان می توانند با استفاده از اپلیکیشن ها بدون کمک استاد و یا شرکت در کلاس های آیلتس با تقویت مهارت های آیلتس، گسترش دایره لغات، تقویت گرامر، شانس موفقیت خود را در آزمون آیلتس افزایش دهند.

برخی از بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری آیلتس عبارتند از:

  • اپلیکیشن IELTS Prep App by British Council
  • اپلیکیشن IELTS Skills – Listening
  • اپلیکیشن IELTS Word Power
  • اپلیکیشن IELTS Writing
  • اپلیکیشن IELTS Speaking
  • اپلیکیشن IELTS Skills – Reading
  • اپلیکیشن IELTS Listening Test
  • اپلیکیشن IELTS Test Pro 2021
  • اپلیکیشن IELTS Speaking Cue Card
  • اپلیکیشن Vocab24 Vocabulary Builde
  • اپلیکیشن IELTS Full
  • اپلیکیشن IELTS Test Bank

اگر تصمیم دارید برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد نظرتون در آزمون آیلتس و یا سایر آزمون های بین المللی برای اپلای تحصیلی مانند آزمون GRE تضمینی، آزمون IMAT ایتالیا، انواع آزمون تولک تضمینی و… شرکت کنید، می توانید برای پرداخت هزینه آزمون از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

ووچـر آزمون آیلتس مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

سلف استادی آیلتس منابع خودآموز آیلتس هستند که به زبان آموزان کمک می کنند تا بدون استاد بتوانند مهارت های زبان انگلیسی خود را تقویت کنند و منابع سلف استادی برای زبان آموزان در سطح متوسط و پیشرفته مناسب است.

در حال حاضر اپلیکیشن ها یکی از بهترین ابزارهای موثر برای یادگیری و تقویت مهارت های آزمون آیلتس هستند و از منابع سلف استادی و خودخوان آیلتس بشمار می روند.

در این مقاله به برخی منابع آیلتس سلف استادی اشاره شده است به متن مقاله مراجعه کنید.

اپلیکیشن های بسیاری برای تقویت مهارت های آیلتس ارائه شده است و شما باید با توجه به سطح مهارت زبان انگلیسی خود اپلیکیشن مورد نظر را انتخاب کنید.

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×